SN52 w TT

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: wlodar »

Na stronie MTB jest zdjęcie prototypu SN52, na razie w H0.
gemol
Posty: 1047
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: gemol »

Zbliżone tylko kształtem pudła. Spójrz na ścianę boczną, na wózek napędowy. To zupełnie inna konstrukcja.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: oelka »

wlodar pisze:A tak swoją drogą, to ciekawe czemu zdecydowali się akurat na SN52? Czy te wagony jeździły też na terenie Czechosłowacji? Bo w Polsce wg mnie dużo lepszym wyborem byłby SN61, występujący w dużo większej ilości na ilostanie PKP i chyba znacznie bardziej popularny wśród rodzimych mikoli.
CSD sprowadziły z zakładów Ganz-Mavag 20 wagonów serii M275.1 w latach 1952-56. Były bardzo zbliżone do SN52 w ich pierwotnym wyglądzie z otwartym przejściem między wagonowym.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: wlodar »

Może właśnie w tym rzecz. Konstrukcję można zaprojektować uniwersalną, a to co widać na zewnątrz (buda, maskownice wózków) to oni chyba drukują w 3D, więc odpadają kosztowne formy.
slawek
Posty: 502
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: slawek »

wlodar pisze:Inna sprawa, że jeśli chodzi o SN52 to póki co dzielimy skórę na niedźwiedziu, bo jak na razie zapowiedziany jest tylko w H0. :mrgreen:
SN52 w HO można już zobaczyć było na targach w Poznaniu w dwóch malowaniach, kremowo-niebieskim i zielono-zielonym. Producent opracował już dokumentację modelu wiec poniósł już pewne koszty i teraz musi tylko to przeskalować do mniejszej skali. Poza tym, wg strony MTB pojazdy te w wersji bardzo zbliżonej do siebie występowały na sieci PKP jeździły w Czechach i na Węgrzech. tak wiec opłacalność wykonania modelu na trzy rynki jest trochę większa.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: wlodar »

SN61 było mniej więcej 3 razy tyle co SN52, również zgrupowane były głównie na północy kraju, ale spotykane jednak na dużo większym obszarze. W dodatku jako doczepy jeździły z nimi między innymi bardzo popularne w całym kraju ryflaki (w różnych odmianach i malowaniach). Wg mnie producent wchodzący na rynek (a MTB na rynek PKP bądź co bądź dopiero wchodzi) powinien raczej postawić na tabor jak najbardziej popularny, bo taki powinien zejść w większej ilości, a przecież dla producenta liczy się przede wszystkim zysk. No, ale to tylko prywatne uwagi, nie krytykuję bynajmniej idei wypuszczenia tych wagonów. Fajnie, że w ogóle zainteresowali się naszym rynkiem. Byle jakościowo miało to "ręce i nogi" to zbyt większy, czy mniejszy powinni jednak mieć. Inna sprawa, że jeśli chodzi o SN52 to póki co dzielimy skórę na niedźwiedziu, bo jak na razie zapowiedziany jest tylko w H0. :mrgreen:
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: Wojtek_Kraków »

wlodar pisze:A tak swoją drogą, to ciekawe czemu zdecydowali się akurat na SN52? Czy te wagony jeździły też na terenie Czechosłowacji? Bo w Polsce wg mnie dużo lepszym wyborem byłby SN61, występujący w dużo większej ilości na ilostanie PKP i chyba znacznie bardziej popularny wśród rodzimych mikoli.
Na to pytanie chyba by musiał odpowiedzieć właściciel MTB
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: marcin r »

SN 52 był swego czasu bardzo popularny na Pomorzu i Kujawach. Zastąpiły akumulatorowe Wittfeldy co niektórzy forumowicze mają ten model
Awatar użytkownika
euzeb
Posty: 275
Rejestracja: 23 wrz 2007, 09:42
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: euzeb »

Na pewno przygarnę przynajmniej jednego.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: wlodar »

A tak swoją drogą, to ciekawe czemu zdecydowali się akurat na SN52? Czy te wagony jeździły też na terenie Czechosłowacji? Bo w Polsce wg mnie dużo lepszym wyborem byłby SN61, występujący w dużo większej ilości na ilostanie PKP i chyba znacznie bardziej popularny wśród rodzimych mikoli.
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: et22 »

Ja pewnie także bym się zdecydował, ale dużo zależy od jakości wykonania i malowania, oraz od ceny.
artens14
Posty: 14
Rejestracja: 06 kwie 2016, 12:10
Lokalizacja: Grodków
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: artens14 »

Z mojej strony też jest chęć zakupu.
Robert Zubik
Posty: 44
Rejestracja: 25 sty 2007, 01:37
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: Robert Zubik »

Z doczepą , czy bez doczepy ... Biorę co będzie.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 432
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: przemcol »

Też jestem zainteresowany zakupem. :)
Martint1
Posty: 125
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SN52 w TT

Post autor: Martint1 »

I ja też bym sztukę przygarnął :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości