SN52 w TT
Moderator: mod-Tabor
- wlodar
- Posty: 987
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
Na stronie MTB jest zdjęcie prototypu SN52, na razie w H0.
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
Zbliżone tylko kształtem pudła. Spójrz na ścianę boczną, na wózek napędowy. To zupełnie inna konstrukcja.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2185
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
CSD sprowadziły z zakładów Ganz-Mavag 20 wagonów serii M275.1 w latach 1952-56. Były bardzo zbliżone do SN52 w ich pierwotnym wyglądzie z otwartym przejściem między wagonowym.wlodar pisze:A tak swoją drogą, to ciekawe czemu zdecydowali się akurat na SN52? Czy te wagony jeździły też na terenie Czechosłowacji? Bo w Polsce wg mnie dużo lepszym wyborem byłby SN61, występujący w dużo większej ilości na ilostanie PKP i chyba znacznie bardziej popularny wśród rodzimych mikoli.
- wlodar
- Posty: 987
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
Może właśnie w tym rzecz. Konstrukcję można zaprojektować uniwersalną, a to co widać na zewnątrz (buda, maskownice wózków) to oni chyba drukują w 3D, więc odpadają kosztowne formy.
-
- Posty: 502
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
SN52 w HO można już zobaczyć było na targach w Poznaniu w dwóch malowaniach, kremowo-niebieskim i zielono-zielonym. Producent opracował już dokumentację modelu wiec poniósł już pewne koszty i teraz musi tylko to przeskalować do mniejszej skali. Poza tym, wg strony MTB pojazdy te w wersji bardzo zbliżonej do siebie występowały na sieci PKP jeździły w Czechach i na Węgrzech. tak wiec opłacalność wykonania modelu na trzy rynki jest trochę większa.wlodar pisze:Inna sprawa, że jeśli chodzi o SN52 to póki co dzielimy skórę na niedźwiedziu, bo jak na razie zapowiedziany jest tylko w H0.
- wlodar
- Posty: 987
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
SN61 było mniej więcej 3 razy tyle co SN52, również zgrupowane były głównie na północy kraju, ale spotykane jednak na dużo większym obszarze. W dodatku jako doczepy jeździły z nimi między innymi bardzo popularne w całym kraju ryflaki (w różnych odmianach i malowaniach). Wg mnie producent wchodzący na rynek (a MTB na rynek PKP bądź co bądź dopiero wchodzi) powinien raczej postawić na tabor jak najbardziej popularny, bo taki powinien zejść w większej ilości, a przecież dla producenta liczy się przede wszystkim zysk. No, ale to tylko prywatne uwagi, nie krytykuję bynajmniej idei wypuszczenia tych wagonów. Fajnie, że w ogóle zainteresowali się naszym rynkiem. Byle jakościowo miało to "ręce i nogi" to zbyt większy, czy mniejszy powinni jednak mieć. Inna sprawa, że jeśli chodzi o SN52 to póki co dzielimy skórę na niedźwiedziu, bo jak na razie zapowiedziany jest tylko w H0.
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
Na to pytanie chyba by musiał odpowiedzieć właściciel MTBwlodar pisze:A tak swoją drogą, to ciekawe czemu zdecydowali się akurat na SN52? Czy te wagony jeździły też na terenie Czechosłowacji? Bo w Polsce wg mnie dużo lepszym wyborem byłby SN61, występujący w dużo większej ilości na ilostanie PKP i chyba znacznie bardziej popularny wśród rodzimych mikoli.
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
SN 52 był swego czasu bardzo popularny na Pomorzu i Kujawach. Zastąpiły akumulatorowe Wittfeldy co niektórzy forumowicze mają ten model
- euzeb
- Posty: 275
- Rejestracja: 23 wrz 2007, 09:42
- Lokalizacja: chorzów
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
Na pewno przygarnę przynajmniej jednego.
- wlodar
- Posty: 987
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
A tak swoją drogą, to ciekawe czemu zdecydowali się akurat na SN52? Czy te wagony jeździły też na terenie Czechosłowacji? Bo w Polsce wg mnie dużo lepszym wyborem byłby SN61, występujący w dużo większej ilości na ilostanie PKP i chyba znacznie bardziej popularny wśród rodzimych mikoli.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
Ja pewnie także bym się zdecydował, ale dużo zależy od jakości wykonania i malowania, oraz od ceny.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 06 kwie 2016, 12:10
- Lokalizacja: Grodków
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
Z mojej strony też jest chęć zakupu.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 25 sty 2007, 01:37
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
Z doczepą , czy bez doczepy ... Biorę co będzie.
- przemcol
- Posty: 432
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
Też jestem zainteresowany zakupem.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SN52 w TT
I ja też bym sztukę przygarnął
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości