Węglarki PKP do składania

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 362
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: fred3rg »

Podliczylem zamowienia i poszło do produkcji. Będę się starał aby mieć na stałe na stanie kilka zestawów, więc i tak bedzie można je kupić. Ale od tej pory zestawy w wersji full będą nieco droższe niż dotąd. Niebawem podam nową cenę.
Cena na zestawy bez kół, sprzęgów i kksów pozostaje bez zmian, czyli 67Pln za 408w i 409w, a 89Pln za 401Wb ze starymj tłoczonymi drzwiami.
W najbliższym czasie wszystkie dostępne warianty wagonów zostaną dokladnie opisane na stronie eaos.pl.

Added in 1 minute 18 seconds:
401Wb oczywiście 80Pln
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 362
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: fred3rg »

Ponieważ kalkomanie poszły do druku, chciałem dodać, co będzie dostępne z innych typów wagonów:

Do węglarek 401WB, czyli stary Eas, z 3-ma parami tłoczonych drzwi będą oznaczenia w Epokach:
PKP IVa- 9 numerów
PKP IVc- 5 numerów
Wagon będzie wyposażony w trawione drzwi, bo tylko takie można ładnie wytłoczyć. Drzwi oczywiście będzie można skleić cyjanoakrylem, nie wymagają lutowania.
Wagon będzie dostępny w zestawach do składania w cenach:
-zestaw bez kół, sprzęgów i KKS w cenie 80PLN
-zestaw FULL, z kołami, sprzęgami i KKS PEHO, w cenie 120PLN

Do węglarek 409W, czyli Eaos-w, z jednymi małymi drzwiczkami będą oznaczenia:
PKP IVb -6 numerów
PKP IVc - 6 numerów
PKP Vb - 6 numerów
PKP Cargo VIa - 6 numerów
PCC Rail Szczakowa - 5 numerów
Obrazek
Wagon będzie dostępny w zestawach do składania w cenach:
-zestaw bez kół, sprzęgów i KKS w cenie 67PLN
-zestaw FULL, z kołami, sprzęgami i KKS PEHO, w cenie 107PLN
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 362
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: fred3rg »

Z ankiety o kalkomaniach wynika, że wydrukujemy kalki na węglarki 408W od 1 do 12.
Nie będą teraz drukowane kalki od 13 do 17.

Jeśli ktoś jeszcze chcę niebawe kupić węglarkę do skladania, to zapraszam do zamawiania mailem: fred(malp)eaos.pl

Przypominam, że poza węglarkami 408w, można także zamowić Eaos-w z małymi drzwiczkami i stary 6-cio drzwiowy Eas 401Wb.
Dwa ostatnie wagony będą dostępne z kalkami w ep IV
KrzysztofH
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2018, 18:55
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: KrzysztofH »

Teraz to ta węglarka będzie sztywna że hej .......
I tak trzymać.
Będę składał kilka wagonów od Freda (innych typów)
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 362
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: fred3rg »

Wagony w H0 oczywiście będą. Już nad tym pracuję ;)

O wytrzymałość nie trzeba się martwić. Ten karton nawet nie nasaczony, jest wystarczająco sztywny. A po nasączeniu paraloidem, albo klejem jest moim zdaniem wytrzymalszy i sztywniejszy niż hips. Wiem co mówię, bo robiłem też węglarki z hispu.
Po zbudowaniu wielu prototypów stwierdzam, że modele w TT są na pewno wystarczająco sztywne i na pewno nie ulegną zgnieceniu przy pchaniu składu. Prędzej połamią się KKSy Peho [emoji14]
Model w H0 będzie wykonany z grubszego kartonu. Dotyczy to i poszycia burt i słupków. Zatem będzie proporcjinalnie sztywniejszy.

Co do wytrzymałości wagonu w miejscu montażu KKSu:
Konstrukcja bedzie tam wzmocniona. Podłoga będzie gruba, a dodatkowo wokół KKSu bedzie wzmocniona drugą warstwą grubej tektury. To zapewni spory zapas wytrzymałości ;) Też uznałem że to miejsce będzie szczególnie obciążone i dla tego starałem się je szczególnie wzmocnić.

Jeśli ktoś chce się osobiście przekonać o wytrzymałości moich wagonów z kartonu, zapraszam na warszawską giełdę modelarską.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: T_Domagalski »

Tomasz Czapik pisze:Mam jednak obawy co do wytrzymałości wzdłużnej. Czy rama wagonu wytrzyma jazdy w składzie.
O wytrzymałość wzdłużną nie ma się co martwić (zwykły papier ksero ma wytrzymałość na rozciąganie rzędu 3-8 kN/m :lol: ).
Problemem może być tylko miejsce mocowania KKS-ów, które są poddawane siłom działającym w różnych kierunkach. Zawsze jednak można zaimpregnować fragment podłogi pod KKS-em cyjanoakrylem albo przykleić jakieś listeweczki, które usztywnią tę część podwozia.
KrzysztofH
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2018, 18:55
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: KrzysztofH »

W H0 raczej nie z tego co mi Jacek mówił.Jednak po złożeniu węglarki jestem zadowolony :)
Jak skleiłem burty to nasączyłem dwa razy paraloidem b-72 i po wyschnięciu wagon jest wytrzymały,na tyle żeby jeździł w składach ;) Fred użył specjalny karton,nie taki zwykły z którego są budynki laserowe.
Teraz czekam na elementy trawione,aby nadać mu ostateczny wygląd :mrgreen:
Poniżej daję fotki złożonej i nasączonej.
20180321_121840.jpg
20180321_121818.jpg
20180321_121825.jpg
Tomasz Czapik
Posty: 82
Rejestracja: 04 maja 2006, 20:48
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: Tomasz Czapik »

Piękna sprawa. Widziałem, że Czesi zaczęli robić takie wagony, uzupełniając brakujące typy.
Mam jednak obawy co do wytrzymałości wzdłużnej. Czy rama wagonu wytrzyma jazdy w składzie. Czy nie pojawią się odkształcenia. I czy wobec tego, nie byłoby bezpieczniej używać plastikowej płytki?
Czy możemy spodziewać się też takich wagonów w H0? Zwłaszcza, że projekt 401W stanął w miejscu. Ewentualnie przynajmniej dwuosiowych węglarek rodziny 3/4/11W.
Awatar użytkownika
Slawek77
Posty: 2054
Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: Slawek77 »

Ja jestem skromnym człowiekiem więc nie potrzeba mi tylu detali ;)
No i tak jak napisałem, mój budżet nie wytrzyma, czekam na 8 innych wagonów.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: T_Domagalski »

Slawek77 pisze:...więc liczę w przyszłości z kartonu ( tańsza opcja dla ubogich ) :mrgreen:
Ale metal ma jednak w sobie "to coś". Tylu detali w kartonie nie zrobisz: http://www.modelarstwott.pl/2011/10/weg ... ag-dalszy/
Awatar użytkownika
Slawek77
Posty: 2054
Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: Slawek77 »

Mój budżet nie wytrzymał by przy foto trawionych :( więc liczę w przyszłości z kartonu ( tańsza opcja dla ubogich ) :mrgreen:
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 362
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: fred3rg »

Slawek77 pisze:Ja poproszę o wagony platformy na czołgi :) wiec mniej na uwadze w przyszłości.
Ps z dodatkami rewelacja !!!!!!!!!
Platformy na czołgi mam trawione do składania: 401Z i 401Zb Eamos, wiec z kartonu na razie chyba nie zrobię.

Added in 1 minute 34 seconds:
Borczy pisze:Kiedy pierwsze egzemplarze w sprzedaży?
To zależy jak drukarnia się wyrobi, bo brakuje jeszcze kalkomanii. Mam nadzieję, że za kilka tygodni będą już realnie dostępne kompletne zestawy, a nie tylko niektóre części na próbę ;)
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2280
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: Borczy »

Kiedy pierwsze egzemplarze w sprzedaży?
Awatar użytkownika
Slawek77
Posty: 2054
Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: Slawek77 »

Ja poproszę o wagony platformy na czołgi :) wiec mniej na uwadze w przyszłości.
Ps z dodatkami rewelacja !!!!!!!!!
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 362
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Węglarki PKP do składania

Post autor: fred3rg »

Dojechały do mnie trawione bajery do kartonowych wagonów Eaos. Jeśli komuś nie będzie się chciało , wagon bez nich także dobrze wygląda. Ale te detale dodają smaczku. Starałem się tak je zaprojektować, aby możliwie dobrze się trzymały. Np. stopnie manewrowe mają na końcu wspornika spory prostokąt blachy, aby były klejone jak największą powierzchnią. Działa ;)
Na poręcze narożne, i czołowe, oraz stopnie na czole w ścianach są zrobione otworki. Dzięki temu wiadomo dokładnie gdzie je zamontować. Przy klejeniu wagonu i jego impregnowaniu może się zdarzyć, że otworki nieco się zakleją. Wówczas warto je rozwiercić wiertełkiem 0,3mm. Ja zrobiłem to palcami, bez wiertarki.

Poniżej kilka zdjęć:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości