Bipa

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 427
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: Ciora »

:shock: szok! Co za precyzja. Przy takiej skali dokładności to Kolega pewnie umieści ba podłodze papierki po cukierkach i pety. Gratulacje.
AK
Posty: 349
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: AK »

Półki ostatecznie zostały przyklejone
Obrazek
Jak widać po zdjęciu poziomu górnego :cry: . Pozycjonowanie to patyk evergreena lekko poplasteliniony natomiast klejenie na CA.
Po montażu półek wnętrze jest ostatecznie skończone
ObrazekObrazek
Widoczne świetlówki to patyczki evergreena, lampy awaryjne to wydruk 3D podobnie jak półki bagażowe, osłony grzejników i poręcze podsufitowe. Poręcze schodów i foteli to fototrawionka z blachy 0,15 (nowe srebro). Elementy za wyjątkiem ww półek klejone na zupkę wikolową o której pisałem poniżej.
AK
Posty: 349
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: AK »

Wywietrzniki są rozrysowane z dokumentacji konstrukcyjnej tyle ze naszej. NRDowskiej nie mam a na podstawie zdjęć wyszło że różnice są niewielkie.
Podeślij maila na pw to mogę wysłać rysunki 3d.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: Wojtek_Kraków »

Ponieważ czeka mnie (i kilku kolegów z forum) przeróbka swojej bipy chciałem podpytać jakiej wielkość są Twoje wywietrzniki?
Mam w planien takowe narysować.
Pozdrawiam
Wojtek
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: Wojtek_Kraków »

Dzieki
AK
Posty: 349
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: AK »

0,2 mm wychodzi optymalnie.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: Wojtek_Kraków »

Bardzo fajny patent. Kiedyś się zastanawiałem właśnie jak zrobić rynienki ale na to nie wpadłem.
Jakiej grubości drucik zastosowałeś ?
AK
Posty: 349
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: AK »

Przedostatni etap montażu wnętrza czyli stopnie wejściowe.

Wykonanie z blachy mosiężnej 0,3 mm z zarysowana fakturą (otworów tam nie ma). Klejone na cjanoakryl do wsporników z tym że druciki 0,3 trzeba było dołożyć od tyłu bo blacha 0,15 za delikatna się okazała.

Obrazek

Ponieważ półki bagażowe okazały się źle wydrukowane poszły na powtórkę więc na razie na warsztat wróciło pudło.

Ostatni etap przed malowaniem to rynienki. Wykonane są z drutu nawojowego do trafo. Najpierw sie go odcina na ok 0,5m prostuje przeciągając "na palec", dalej przeciąga nad gazem co by się rozgrzał do czerwoności i ostygł. Nastepnie tnie na odcinki ok 20 cm i wałkuje na płaskim palcem (robią się idealnie proste). Dalej cięcie na wymiar żyletką na płytce laminatu (na miedzi) i przyklejenie wikolem B. Wikol B to rozrzedzony wikol do poziomu rzadkiej zupy który używam do klejenia kalkomanii w odróżnieniu od wikolu A który jest gęstą zupką i służy do klejenia elementów z dużą powierzchnia styku i nie wymagających dużej wytrzymałości (np wyposażenie zewnętrzne). Ostatecznym spoiwem takiej rynny podobnie jak wywietrzników jest farba.

Obrazek
mareks
Posty: 221
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: mareks »

AK pisze:Rynien nie było od ich zeszlifowania na samym początku. Te kreski to ślady na plastiku. Nowe będą doklejone na dniach.
A możesz zdradzić z czego będą rynny, przerabiam tez bipe, ale stara z BTTB ?
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: Wojtek_Kraków »

AK pisze:Co do roboty to dzięki tylko zobacz ile czasu to trwało.
Nikt Cię nie goni, a jak to mawiają: "pośpiech jest potrzebny przy łapaniu pcheł" ;)

Jak ludziki to teraz bo potem będzie strach otwierać żeby czegoś nie urwać, zadrapać itp
AK
Posty: 349
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: AK »

Rynien nie było od ich zeszlifowania na samym początku. Te kreski to ślady na plastiku. Nowe będą doklejone na dniach.
Co do roboty to dzięki tylko zobacz ile czasu to trwało. Nawet przyjmując że równolegle robię części do 30 wagonów osobowych (np. 550 okien 1200mm :mrgreen: ).
Nad ludzikami się zastanawiam. Pewnie by się przydały tylko roboty więcej i mi się zwyczajnie nie kce :lol:
Może będę miał wene później ?? .
mareks
Posty: 221
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: mareks »

A co się stało z rynnami nad drzwiami ? Bo na poprzednich zdjęciach były a teraz ich nie widać ? Trochę razi ich brak
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: Wojtek_Kraków »

No powiem Ci, że konkretna robota a model na medal będzie.
Pięknie to wszystko wygląda .
Ludziki będziesz jakieś upychał do środka?
AK
Posty: 349
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: AK »

Wózek środkowy po ukompletowaniu
Obrazek
Wspornik harmonii to wydruk 3D z tym że ona dodatkowo została trochę spiłowana na czołach (ok.0,5mm) żeby nie przeszkadzała na zakrętach.
Wnętrze w kolejnej fazie montażu tym razem sufitów
Obrazek
Budy po ostatnim szlifie przed malowaniem ostatecznym
Obrazek
AK
Posty: 349
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Bipa

Post autor: AK »

Gotowe nowe ostoje po pomalowaniu i doklejeniu obciążenia z miedzianej blachy (ma większa gęstość niż stal).
Obrazek Obrazek

Próbnie zmontowany człon. Widoczne nowe czopy skrętu i KKS PECHO na przodzie. KKS międzyczłonowy został zlikwidowany. Dzięki temu podłogę udało się obniżyć do poziomu pozwalającego na urealnienie wnętrza (ok 1-1,5 mm). Widoczne próbne wytamponowania do ustawienia tamponiarki.
Obrazek

Częściowo zmontowane wnętrze na ostoi (sponiewierane przez montaż próbny). Widoczne blachy do mocowania stopni wejściowych z nowego srebra gr.0,15 mm. Ostatecznie stanęło na stałych (oryginał ma ruchome) bo ARNOLD podobnie jak większość producentów zmasakrował (czytaj obniżył) imitację zawieszenia wózków tak że i tak nie zahaczy.
Obrazek

Próbnie zmontowane. Odstęp międzyczłonowy rozjechał się o 0,6 mm w stosunku do przeliczenia z oryginału (powinno być 3,5 jest 4,1 mm). Taki układ pozwala na przejechanie łuku R386 i przejazd między torowy po krzyżownicach czyli R310 "przeciwsobnie".
Obrazek

Wózki po modyfikacji. Pręciki na 2 osiowym to mocowanie klocków bo oryginalne zahaczało o KKS. Otwory do czopów skrętu na 3 osiowym są z oryginalnego mocowania osłony przejścia.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości