VT 137 Tillig - oświetlenie

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
adrian pander
Posty: 424
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: adrian pander »

Dokładnie to opisałeś. :D
Zawsze trzeba programować razem i później sprawdzić czy oba wczytały nastawienia.
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 466
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: Domiss »

Dekoder jazdy bez podłączonego silnika rzeczywiście nie będzie w stanie dawać informacji zwrotnej o programowaniu do centralki DCC (ani nie da się odczytać wartości ustawionych CV). Niemniej i tak powinien się programować, tylko trochę dziwnie to wygląda i może trwać znacznie dłużej. Zamiast silnika można podłączyć do dekodera na czas programowania inne obciążenie (np. odpowiedni opornik) i wtedy wszystko działa normalnie. Ale uwaga - pozostawienie opornika i ustawienie jakiejś prędkości jazdy w takim wagonie będzie powodowało grzanie się opornika. Najlepiej więc byłoby zaprogramować dekoder w pojeździe z silnikiem i przełożyć do wagonu bez silnika.
Problem długiego programowania nie występuje, jeśli programujemy dwa identyczne dekodery jednocześnie (przy czym jeden jest w pojeździe z silnikiem) - wtedy ten jeden dekoder skutecznie odpowiada i to systemowi DCC wystarcza (przy czym nadal nie mamy żadnej informacji o tym, co dzieje się w dekoderze jazdy bez podłączonego silnika). Oczywiście wtedy oba dekodery mają identyczne adresy i ustawienia.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2302
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: Borczy »

Ja z moim VT nie miałem żadnych problemów. Dwa dekodery Zimo zaprogramowane jednocześnie i śmiga.
adrian pander
Posty: 424
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: adrian pander »

Wadą tego rozwiązania jest brak białych świateł w wagonie sterowniczym, a czerwone świecą z wnętrzem.
Jeżeli założysz do wagonu dekoder jazdy w którym nie ma silnika to możesz mieć problem z zaprogramowaniem dekodera.
romanpumas
Posty: 1224
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: romanpumas »

Ciekawe to rozwiązanie z PEHO. Jeden zestaw zamówię i sprawdzę to.Czekam za dodatkowym wagonem i jak zda egzamin ten sprzęg dokupię jeszcze jeden i połączę trzy wagony w ten sposób. Faktycznie będą jeżdzić w jednym składzie.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: piotrek092 »

Zamiast kupować 2 dekoder spróbuj może użyć magnetycznych sprzęgów PEHO przewodzących prąd . Myślę coś takiego zainstalować w SN 61 plus 2 43 A/ryflaki/ ,zapalając światła w SN-ie jednocześnie zapalą się w wagonach plus czerwone końcówki/Wadą tego rozwiązania niestety będzie to że wagony tylko będą śmigały w jednym składzie ,co w twoim przypadku nie gra chyba roli :roll:
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 903
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: tydzial »

To czy oba na jednym adresie czy na różnych to tylko Twoja decyzja nie ma to żadnego znaczenia co do jazdy sterowania funkcjami jak będą na tym samym adresie to wiadomo że wszystkie funkcje będą wykonywane jednocześnie,a jak będą na różnych to każdy będzie sterowany indywidualnie.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2302
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: Borczy »

Tak jest. Możesz użyć funkcyjnego dekodera ale w sumie niewiele tańszy.
romanpumas
Posty: 1224
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: romanpumas »

Mam pytanie.Czy w drugim wagonie muszę też zaprogramować na ten sam adres chociaż on nie ma napędu?W jednym i drugim kuehn 6pinowy.
romanpumas
Posty: 1224
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: romanpumas »

Punkt dla Ciebie.Dowództwo Wermachtu pojechało na ... :mrgreen:
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2302
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: Borczy »

Romek, przesuwasz dach i do góry..
Delikatnie sprawdź w którą stronę masz przesunąć.
romanpumas
Posty: 1224
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: romanpumas »

Spytam w dziale,jak otworzyć dach aby włożyć dekoder?
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2302
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: Borczy »

biker pisze:W cyfrze oświetlenie wnętrza i jazdy świecą razem. Przy dekoderach 6-pinowych nie spotkałem innego rozwiązania.
:/ jasne... Dziękuję za pomoc i wyjaśnienie .
Awatar użytkownika
biker
Posty: 411
Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: biker »

W cyfrze oświetlenie wnętrza i jazdy świecą razem. Przy dekoderach 6-pinowych nie spotkałem innego rozwiązania.
Zbig75
Posty: 71
Rejestracja: 27 lis 2008, 09:19
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: VT 137 Tillig - oświetlenie

Post autor: Zbig75 »

W analogu tak to właśnie działa. Nie wiem jak w cyfrze, nie testowałem. Odnośnie oświetlenia w tych wagonach szerzej jest tutaj:
http://ttclub.pl/j/index.php?option=com ... Itemid=172
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: AKU Chudy i 17 gości