VT 137 Tillig - oświetlenie
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
Dokładnie to opisałeś.
Zawsze trzeba programować razem i później sprawdzić czy oba wczytały nastawienia.
Zawsze trzeba programować razem i później sprawdzić czy oba wczytały nastawienia.
- Domiss
- Posty: 466
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
Dekoder jazdy bez podłączonego silnika rzeczywiście nie będzie w stanie dawać informacji zwrotnej o programowaniu do centralki DCC (ani nie da się odczytać wartości ustawionych CV). Niemniej i tak powinien się programować, tylko trochę dziwnie to wygląda i może trwać znacznie dłużej. Zamiast silnika można podłączyć do dekodera na czas programowania inne obciążenie (np. odpowiedni opornik) i wtedy wszystko działa normalnie. Ale uwaga - pozostawienie opornika i ustawienie jakiejś prędkości jazdy w takim wagonie będzie powodowało grzanie się opornika. Najlepiej więc byłoby zaprogramować dekoder w pojeździe z silnikiem i przełożyć do wagonu bez silnika.
Problem długiego programowania nie występuje, jeśli programujemy dwa identyczne dekodery jednocześnie (przy czym jeden jest w pojeździe z silnikiem) - wtedy ten jeden dekoder skutecznie odpowiada i to systemowi DCC wystarcza (przy czym nadal nie mamy żadnej informacji o tym, co dzieje się w dekoderze jazdy bez podłączonego silnika). Oczywiście wtedy oba dekodery mają identyczne adresy i ustawienia.
Problem długiego programowania nie występuje, jeśli programujemy dwa identyczne dekodery jednocześnie (przy czym jeden jest w pojeździe z silnikiem) - wtedy ten jeden dekoder skutecznie odpowiada i to systemowi DCC wystarcza (przy czym nadal nie mamy żadnej informacji o tym, co dzieje się w dekoderze jazdy bez podłączonego silnika). Oczywiście wtedy oba dekodery mają identyczne adresy i ustawienia.
- Borczy
- Posty: 2302
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
Ja z moim VT nie miałem żadnych problemów. Dwa dekodery Zimo zaprogramowane jednocześnie i śmiga.
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
Wadą tego rozwiązania jest brak białych świateł w wagonie sterowniczym, a czerwone świecą z wnętrzem.
Jeżeli założysz do wagonu dekoder jazdy w którym nie ma silnika to możesz mieć problem z zaprogramowaniem dekodera.
Jeżeli założysz do wagonu dekoder jazdy w którym nie ma silnika to możesz mieć problem z zaprogramowaniem dekodera.
-
- Posty: 1224
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
Ciekawe to rozwiązanie z PEHO. Jeden zestaw zamówię i sprawdzę to.Czekam za dodatkowym wagonem i jak zda egzamin ten sprzęg dokupię jeszcze jeden i połączę trzy wagony w ten sposób. Faktycznie będą jeżdzić w jednym składzie.
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
Zamiast kupować 2 dekoder spróbuj może użyć magnetycznych sprzęgów PEHO przewodzących prąd . Myślę coś takiego zainstalować w SN 61 plus 2 43 A/ryflaki/ ,zapalając światła w SN-ie jednocześnie zapalą się w wagonach plus czerwone końcówki/Wadą tego rozwiązania niestety będzie to że wagony tylko będą śmigały w jednym składzie ,co w twoim przypadku nie gra chyba roli
- tydzial
- Posty: 903
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
To czy oba na jednym adresie czy na różnych to tylko Twoja decyzja nie ma to żadnego znaczenia co do jazdy sterowania funkcjami jak będą na tym samym adresie to wiadomo że wszystkie funkcje będą wykonywane jednocześnie,a jak będą na różnych to każdy będzie sterowany indywidualnie.
- Borczy
- Posty: 2302
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
Tak jest. Możesz użyć funkcyjnego dekodera ale w sumie niewiele tańszy.
-
- Posty: 1224
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
Mam pytanie.Czy w drugim wagonie muszę też zaprogramować na ten sam adres chociaż on nie ma napędu?W jednym i drugim kuehn 6pinowy.
-
- Posty: 1224
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
Punkt dla Ciebie.Dowództwo Wermachtu pojechało na ...
- Borczy
- Posty: 2302
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
Romek, przesuwasz dach i do góry..
Delikatnie sprawdź w którą stronę masz przesunąć.
Delikatnie sprawdź w którą stronę masz przesunąć.
-
- Posty: 1224
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
Spytam w dziale,jak otworzyć dach aby włożyć dekoder?
- Borczy
- Posty: 2302
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
jasne... Dziękuję za pomoc i wyjaśnienie .biker pisze:W cyfrze oświetlenie wnętrza i jazdy świecą razem. Przy dekoderach 6-pinowych nie spotkałem innego rozwiązania.
- biker
- Posty: 411
- Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
W cyfrze oświetlenie wnętrza i jazdy świecą razem. Przy dekoderach 6-pinowych nie spotkałem innego rozwiązania.
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 27 lis 2008, 09:19
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: VT 137 Tillig - oświetlenie
W analogu tak to właśnie działa. Nie wiem jak w cyfrze, nie testowałem. Odnośnie oświetlenia w tych wagonach szerzej jest tutaj:
http://ttclub.pl/j/index.php?option=com ... Itemid=172
http://ttclub.pl/j/index.php?option=com ... Itemid=172
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: AKU Chudy i 17 gości