Przeróbka BR56 na Tr6

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: wicy »

Może efekt byłby lepszy gdyby poczernić wiązary, poprawić czerwień i pociągnąć na biało ranty czerwonych wiązarów. A! No i zmienić kolor korby ;)
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

ArturSchŁ pisze:Podziwiam Twoją pracę.

Jednak patrząc na zdjęcie mam wrażenie, że przy filigranowym orurowaniu i innych detalach, siermiężne wiązary i koła aż krzyczą....
:/
Dzięki.

No niestety koła i wiązary psują efekt ale kupowanie od nowego modelu to by się mijało chyba z celem. Trzeba by dać 260 zł.
To chyba by lepiej kupić nowy model i tylko budę zapiąć :) Ale silnik nadal by tkwił w budce...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: ArturSchŁ »

Podziwiam Twoją pracę.

Jednak patrząc na zdjęcie mam wrażenie, że przy filigranowym orurowaniu i innych detalach, siermiężne wiązary i koła aż krzyczą....
:/
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

drlukasz pisze:Wygląda ładnie, zastanawiam się tylko czemu nie zaślepiłeś koszmarnego otworu po śrubie mocującej. Mam nadzieję, że nie zamierzasz jej pozostawić na jej dawnym miejscu.
Dzięki!
Niestety ale otwór po śrubie musi być. Buda musi być przykręcona.
W nowym tilligu jest inaczej mocowana.
Pomyśle jednak nad jakąś zaślepką do śrubki.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: drlukasz »

Wygląda ładnie, zastanawiam się tylko czemu nie zaślepiłeś koszmarnego otworu po śrubie mocującej. Mam nadzieję, że nie zamierzasz jej pozostawić na jej dawnym miejscu.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Kolejne postępy przy budowie.
Zdjęcia specjalnie nie obrabiane (tylko przycięte ze zbędnego tła) żeby było widać wszystkie babole, niedoróbki i kwiatki, które się przytrafiły.
Na razie poskładane "na sztukę" więc jest gdzieniegdzie trochę krzywo, odstająco lub jak w przypadku tendra buda nie nałożona do końca, żeby nie trzeba było się męczyć z zatrzaskami później.

Poczekam jeszcze ze dwa dni aby ładnie wszystko wyschło i będę działać dalej.
WP_20180517_11_27_10_Pro.jpg
WP_20180517_11_27_29_Pro.jpg
WP_20180517_11_27_38_Pro.jpg
WP_20180517_11_27_51_Pro.jpg
WP_20180517_11_28_26_Pro.jpg
WP_20180517_11_28_36_Pro.jpg
WP_20180517_11_28_46_Pro.jpg
WP_20180517_11_29_31_Pro.jpg
WP_20180517_11_31_47_Pro.jpg
WP_20180517_11_31_58_Pro.jpg
WP_20180517_11_32_07_Pro.jpg
WP_20180517_11_32_49_Pro.jpg
Teraz trzeba się zastanowić jak przybrudzić górę żeby się to jakoś sensownie komponowało.

Do następnego.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Dzięki Łukaszu.
Maszyna towarowa ale nie chce z niej zrobić totalnego kocmołucha.
Mam nadzieje że wyjdzie ok. Bede celował w wariant pośrodku.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: drlukasz »

Okolice "maźnicy" (centrum) i promieniście szprychy warto pomalować pędzelkiem bezbarwnym lakierem błyszczącym - imitacja oleju o którym pisał Tadeusz.
Oś wiązarowa była najbrudniejsza głównie z powodu najintensywniejszego zaolejania.
Stopień ubrudzenia kół (ogólnie - całej maszyny) zależy od tego gdzie i w jakim celu wykorzystywano parowóz. Maszyny prowadzące pociągi osobowe nawet u schyłku "epoki pary" jeździły w miarę czyste i zadbane. Parowozy towarowe utrzymywano w miarę niezłym stanie, najgorzej było z parowozami na przetoku itp.
Więc tak naprawdę - wszystkie "stopnie zabrudzenia" jakie pokazałeś są w porządku. Wszystko zależy od legendy którą przedstawisz ;)
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Dzięki Tadeuszu za wskazówki.
Staram się wyczuć temat bo to moje pierwsze nieśmiałe próby patynowania...
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: T_Domagalski »

Wcześniej pisałeś, ze planujesz tylko delikatną patynę lokomotywy. W takim wypadku bardziej pasuje wersja środkowa.
Weź też pod uwagę, że nawet jak parowóz był zapuszczony, to bandaże były ostatnią rzeczą, o którą dbano. Pamiętam lokomotywy czarne jak nieboskie stworzenia, ale bandaże miały czyste w porównaniu z resztą, bo przecierane zaolejoną szmatą. Inną kwestią był rozkład brudu na bandażach, który nie był jednolity. Brud czepiał się oleju, który ściekał promieniście po szprychach (zgodnie z siłą odśrodkową), głównie w okolicach korb. Szczególnie mocno to było widać na osi napędowej. Osie wiązane były z natury czyściejsze.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Dzięki a opinię.
Ja właśnie zastanawiam się nad tym, o którym piszesz i nad środkowym.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2279
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Borczy »

Drugie od prawej jest według mnie ok
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Witam kolegów.

W oczekiwaniu na kalki podziałałem coś przy kołach.
We wcześniejszej wersji czegoś mi brakowało.
Zrobiłem kilka wersji i proszę was o opinie, które waszym zdaniem najlepiej będą wyglądać.
A [s]mize[/s] może wszystkie są beznadziejne i trzeba wszystko zmyć i zrobić od nowa?
WP_20180513_09_20_42_Pro (3).jpg
Nie powiem ale brudzenie to nie taka prosta sprawa.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2279
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Borczy »

Przed wycięciem z ramki pomalowałem blaszkę białym, olejnym humbrolem 34 matt. Poczekałem ze 3 dni, następnie czerwona akrylowa po całości pędzelkiem i palcem starłem. Czerwona została w zagłębieniach :)
Dużo zależy od jakości wykonania blaszek.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Pomęczyłem orzełki na blaszkach i jest trochę lepiej.
Ogólnie napisy to jeszcze nie jest to co chciałbym aby było. W dużym powiększeniu widać ze są rozmyte.
Niestety na chwile obecną nie jestem w stanie osiągnąć lepszego efektu.
WP_20180422_21_37_56_Pro (2).jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], jarkott i 4 gości