Przeróbka BR56 na Tr6

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Szperałem trochę za tą mocą oryginalnego silnika i chyba znalazłem.
http://www.tt-board.de/forum/archive/in ... -5751.html
Post na samym dole. Nie rozumiem niemieckiego ale domyślam się, że silnik bttb 8310 ma 1.92W.
To dość sporo...
kolejkowicz
Posty: 262
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: kolejkowicz »

Odpowiadam na Twoje pytania:
- silnik ma wymiary dł. bez osi 29, szer. 9, wys. 14,
- nie wiem nic o mocy silnika,
- tak ostoja była adaptowana, zostało utworzone łoże silnika w taki sposób żeby można było ostoję rozłożyć ,
- nie dotyka ścianek, czy się grzeje nie wiem bo testy jazdy były wykonywane przy zdjętej obudowie.

silnik od Br80 roco

Pozdrawiam
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Ubiegając kolejkowicza, to silnik od BR80 Roco

Jak jesteśmy przy silnikach to czy ktoś z was się orientuje jaką moc miały stare silniczki BTTB?
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 972
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Witek M. »

Wojtek_Kraków pisze:[...]-jakie wymiary ma ten silnik? [...]
I w ogóle co to za silnik?
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Dzięki za odpowiedzi.
Mam jeszcze kilka pytań:
-jakie wymiary ma ten silnik?
- wiesz jaka jest jego moc?
- czy piłowałeś jakoś ostoję pod niego? U mnie np oryginalne mocowanie silnika bttb wygląda zupełnie inaczej.
- czy silnik dotyka ścianek kotka od środka i czy to nie powoduje nadmiernego grzania się?
kolejkowicz
Posty: 262
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: kolejkowicz »

Witam
Odpowiadam na Twoje pytania:
- wnętrze budki wykonałem sam na podstawie zdjęć,
- jest to element pochodzący z nowej br56, doklejony w miejsce starego uciętego,
- połączenie parowozu z tendrem wykonałem na bazie kulisy krótkiego sprzęgu tilliga
niestety rozwiązanie z nowej br56 nie nadaje się brak miejsca,
- sprzęgu z przodu nie będzie nie ma miejsca.

Pozdrawiam
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Kolejkowicz dzięki za foty!
Mam kilka pytań:
- od czego zamontowałeś wnętrze budki?
- jak zamontowałeś ramę nad wózkiem z przodu?
- połączenie tendra z parowozem to jakiś autorski patent czy tak jest w nowszej wersji tilliga?
- jak rozwiązałeś sprawę sprzęgu z przodu w lokomotywie?

Pozdrawiam
WF
kolejkowicz
Posty: 262
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: kolejkowicz »

Witam
Za zgodą Wojtka zamieszczam w Jego temacie zdjęcia przeróbki Br56 na Br56.
Załączniki
50.jpg
10.jpg
20.jpg
30.jpg
40.jpg
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Mała aktualizacja.
Druga warstwa błyszczącego lakieru.
Teraz malowanko czerwonych detali, kalki,bezbarwny i buda gotowa;)
WP_20160903_13_35_48_Pro (2).jpg
WP_20160903_13_36_44_Pro (2).jpg
Pozdrawiam
WF
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Pierwsze zdjęcie.
Tender czarny,kocioł czarny a budka jakby jakaś inna.
Ale może to tylko złudzenie. Zostanie chyba czarna...
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 972
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Witek M. »

No, nie wiem - ja tu zieleni nijak wypatrzyć nie mogę...
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: et22 »

Tu jest więcej zdjęć, chyba faktycznie była zielona: http://tomi.holdys.pl/index2.php?desc=on&par=tr6-39
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: piotrek092 »

Wygląda na to z tego zdjęcia że budka mogła być zielona /inny odcień niż reszty/a faktycznie podstawa prądnicy została. Wraku nikt nie ropował wygląda jakby stał kilka lat złazi w kilku miejscach farba.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

To by też tłumaczyło że na jednym ze zdjęć, które widziałem dach ma taki sam odcień jak ściany budki.
Dzięki za sugestie.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: oelka »

Powinien mieć czarną jak każdy parowóz do ruchu towarowego. Natomiast ściany budki mogły nie być w przeciwieństwie do kotła czy nawet tendra smarowane ropą. Może z tego wynika różnica w wyglądzie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości