Przeróbka BR56 na Tr6

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
kolejkowicz
Posty: 262
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: kolejkowicz »

Proponuję jednak sprawdzenie gniazd. Ja miałem takie problemy z br92 na zewnątrz nówka ,a gniazda mocno wyrobione.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Przechyla się ba boki
kolejkowicz
Posty: 262
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: kolejkowicz »

Myszkuje czy przechyla się na boki. Jeśli myszkuje to mogą być wyrobione gniazda osi kół.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Dziś kolejny mały postępowania w pracach. Nawet były male jazdy próbne.
Nie jest źle ale czasem sie gibie ma boki. Może to kwestia ustawień wiązarów, korb itd.
Ale efekty świetlne ktore chciałem osiągnąć zostały zrealizowane.
No i budka maszynisty czeka na obsadę. ;)
WP_20180704_21_24_39_Pro (2).jpg
WP_20180704_21_24_22_Pro (2).jpg
WP_20180704_21_24_11_Pro (2).jpg
WP_20180704_21_22_50_Pro (2).jpg
WP_20180704_21_22_27_Pro (2).jpg
WP_20180704_21_19_31_Pro (2).jpg
Zdjęcia w naturalnym świetle będą jak skończę.
Teraz ramki na latarnie.
Zastanawiam sie jakie będą ładniejsze. Cale białe czy np biało-czerwone...
Załączniki
WP_20180704_21_24_57_Pro (2).jpg
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Dzięki wicy.
Będę próbował.
A jak się okaże że popsuty to tak jak piszesz. Wykorzystam w wagonach do oświetlenia.

Added in 55 minutes 29 seconds:
Niestety nie idzie go nawet zresetować.
Wpisuje cv8=8 i wyskakuje err1.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: wicy »

Zanim kupisz nowy:
- podepnij zamiast silnika rezystor ok. 100 ohm 1W i zobacz, czy działa programowanie CV. Zresetuj go kilka razy
- potem sprawdź dekoder z inną lokomotywą
Jeśli nie pojedzie - masz dekoder funkcyjny :(
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

wicy pisze:Prawdopodobnie uwaliłeś driver silnika w dekoderze.
Hmmm... Tylko jak?
Nie popełniłem takich błędów jak w tej notce.
No nic trzeba pewnie będzie kupić nowy dek.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: wicy »

Wojtek_Kraków pisze: Odpalam silnik - milczy jak zaklęty. zwarcie :shock:
Odlutowałem kable od silnika. Włączam jazdę do przodu. Zwarcie. :|
Nie zaleca się używania dekodera bez podłączonego obciążenia na wyjściach silnika. Poza tym (cyt. z instrukcji Zimo):

Wyjście silnikowe i funkcyjne są skonstruowane ze sporą rezerwą na odchylenia od zalecanych warunków pracy i są dodatkowo zabezpieczone zarówno
przeciw przeciążeniom jak i zwarciom. Przeciążenie wywołuje odcięcie zasilania, a następnie dekoder przeprowadza testowanie obciążenia, co
sygnalizowane jest migającymi światłami czołowymi.
Mimo dobrego zabezpieczenia dekoder nie jest niezniszczalny, prosimy zwracać uwagę szczególnie na poniższe przypadki:
Błędna instalacja – podłączenie wyjścia silnikowego do zbieraczy prądu czy złe wyizolowanie silnika nie zawsze będzie wykryte przez obwód
zabezpieczający dekoder i może nastąpić całkowite jego zniszczenie.
Wadliwy silnik – silnik z przebiciami prądowymi może być przyczyna zniszczenia dekodera
Skoki napięcia – groźne dla dekodera mogą być duże skoki napięcia (nawet sięgające setek woltów) generowane przez elementy o dużej indukcyjności – są
one z zasady absorbowane prze specjalne obwody zabezpieczające dekodera. Możliwości tych obwodów w zakresie absorbowania dużego skoku napięcia i
szybkości reakcji nie są nieograniczone dlatego pełne napięcie jakie może dawać aparatura Zimo -24V powinno być stosowane tylko w koniecznym wypadku
, nigdy nie należy nastawiać tego napięcia wyżej niż zalecane jest to dla danego taboru. Dekodery Zimo mogą pracować na napięciu 24V ale nie zawsze we
współpracy z wszystkimi lokomotywami.


Prawdopodobnie uwaliłeś driver silnika w dekoderze.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

No i dziś niestety ale porażka...
Chyba padł dekoder.
Ale od początku.
Chciałem się dzisiaj pochwalić wstępnie złożoną lokomotywa. Polutowałem kabelki od świateł, silnik itd.
Robię mały test.
Białe - są
Czerwone - są
Manewrowe jest ( i to po właściwej stronie ;) ).
Odpalam silnik - milczy jak zaklęty. zwarcie :shock:
Odlutowałem kable od silnika. Włączam jazdę do przodu. Zwarcie. :|
No to miernik i patrzę. Może coś na mojej płytce się nie wytrawiło i jest jakieś mikro połączenie.

Ale nie, wszystko ok.
Wylutowałem więc dekoder z płytki. Podłączam do MM a tu dalej zwarcie.
Odlutowałem wszystkie kabelki, które były przylutowane przeze mnie do dekodera i sprawdzam dalej.
Nadal zwarcie w przy jeździe w przód. Przy jeździe w tył nie (nie pamiętam czy od początku tak było).

Przylutowałem kable od dekodera do silnika i ciekawostka:
przy jedzie w przód zwarcie ale przy jeździe w tył zapieprza na pełnych obrotach, bez znaczenia w jakim położeniu jest gałka myszy. Nie daje się go zatrzymać tylko inaczej jak wciskając STOP.
:cry:

Co to może być? Poratujcie głupszego do siebie.

Żeby było ciekawiej, jak zmontowałem cały układ prawie dwa lata temu
viewtopic.php?f=6&t=12681&start=15

To wszystko działało jak należy.
Od tamtej pory był nieruszany i czekał na swój dzień.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1892
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: T_Domagalski »

Pomosty i dach budki mogą być nieco rudawe od nalotu rdzy zmieszanego z sadzą. Tych elementów raczej nikt nie czyścił i nie ropował. Zacieki na burcie tendra powinny iść pionowo, a nie skosem. Ewentualnie można dodać delikatne białawe zacieki od zaworów kotłowych.
Sprężarka oraz maźnice tendra powinny być lekko zaolejone. Poręcze też można wybłyszczyć, jeśli chcesz. Ale to na sam koniec. Wcześniej trzeba by zabezpieczyć suchą patynę jakąś fiksatywą albo lakierem matowym. Inaczej z czasem się zetrze...
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Miło czytać o doświadczonego kolegi.
Może coś jeszcze pomajstruję przy tej budzie.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3826
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Ranger »

Ja uważam ze jest całkiem dobrze. Wreszcie nie błyszczy się jak wiesz co.
Jak masz czym to możesz jeszcze pociągnąć czarnym matem dymnice i dach budki. Drzwi dymnicy maja zostać jak sa.
Nie przesadź z patyna całego parowozu zeby nie wyszło karykaturalnie.
Pozdrawiam serdecznie
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Wczoraj wieczorem miałem chwilkę czasu aby spróbować swoich sił w brudzeniu parowozu.
Jak na razie jestem średnio zadowolony.
Używałem farby plakatowej i suchej pasteli.
Cały czas jednak czegoś mi brakuje.
Może poręcze pociągnąć bezbarwnym błyszczącym?
Może coś doradzicie.
DSC_9574.JPG
DSC_9578.JPG
DSC_9579.JPG
DSC_9582.JPG
DSC_9585.JPG
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

T_Domagalski pisze:Zestawom kołowym BTTB nadałoby lekkości namalowanie węższych bandaży. W rzeczywistości tak było - na biało była pomalowana tylko obręcz koła, natomiast koło bose było czerwone. Ja swoje zestawy do TKt3 malowałem na 3/4 grubości:
http://www.modelarstwott.pl/files/2011/07/IMG_6420m.jpg
Tak masz rację. I nawet przy budowie swojej TKt3 dużo zaglądałem do Twojej przeróbki.
Niestety zbyt nie równo mi to wychodziło i teraz zrezygnowałem z tej opcji.
Nawet próbowałem zmodernizować Twój szablon do malowania kół dając nakładkę, która by przysłoniła cześć bandaża, ale też wtedy poległem.
Być może teraz bym dał rade ale nie próbowałem ;)
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1892
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: T_Domagalski »

Zestawom kołowym BTTB nadałoby lekkości namalowanie węższych bandaży. W rzeczywistości tak było - na biało była pomalowana tylko obręcz koła, natomiast koło bose było czerwone. Ja swoje zestawy do TKt3 malowałem na 3/4 grubości:
http://www.modelarstwott.pl/files/2011/07/IMG_6420m.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości