Przeróbka BR56 na Tr6

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

ArturSchŁ pisze:......, jesteś pewien ??
Zobacz: viewtopic.php?f=67&t=3891
Moze nie tak jak w bttb ale nadal silnik widać.
Do tendra sie nie zmieści ale w kocioł jak najbardziej.
Skoro mi się udało to im tym bardziej powinno sie udać.
Tak jak pisze Piotrek, dali by inny silnik i po sprawie;)
Kolega kolejkowicz wstawił u siebie mniejszy silnik niż mój i pisał że śmiga aż miło;)
Więc sie da;)

A tu jeszcze inna przeróbka na którą trafiłem niedawno
https://www.youtube.com/watch?v=CVa5F4I14m4&t=328s

56stka z nowym silnikiem i dźwiękiem :)
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: wicy »

W każdym razie u Wojtka silnika nie widać, u Tilliga widać. Wojtek-Tillig 1:0 ;)
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 749
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: piottrw »

Bo mentalnie konstrukcja z czasów bttb i tak zostało wspólne podwozie z BR56 to jakieś oszczędności. Poza tym musieli by inny silnik dać. W nieco dłuższym tendze BR38/Ok1 silnikn'+ cężarek zajmuje całą przestrzeń a elektronika przeniesiona jest do kotła. BR 56 / Tr6 ma krótszy tender.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: ArturSchŁ »

Wojtek_Kraków pisze:Jeśli chodzi o silnik to zastanawiam się czemu producent tego nie zrobił w nowym tilligu?
Z powodzeniem dekoder i cala elektronikę można upchać w tendrze, a silniki schować w kotle.
Dać odpowiednie przełożenie żeby sie nie męczył i sprawa załatwiona.
Eeee......, jesteś pewien ??
Zobacz: viewtopic.php?f=67&t=3891
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Dzięki Wicy!

Pierwotnie zrobiłem białe lampy ale wyglądało to gorzej. W sensie bylo widać w środku luty, druciki itp.
Czarny kolor troche to zamaskował.
Chociaż patrzyłem przy nie oszklonych latarniach. Być może po założeniu szybek nie byłoby to tak widoczne. Sprawdzimy następnym razem.

Jeśli chodzi o silnik to zastanawiam się czemu producent tego nie zrobił w nowym tilligu?
Z powodzeniem dekoder i cala elektronikę można upchać w tendrze, a silniki schować w kotle.
Dać odpowiednie przełożenie żeby sie nie męczył i sprawa załatwiona.
A wiadomo ze co fabryka to nie rzeźba.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: wicy »

Super robota!
Z początku myślałem po kiego taki silnik i to rzeźbienie w g...nie z jego łożem itp, ale jak widzę efekt finalny i brak "wypełnienia" budki, to z nienawiścią spojrzałem na swój BR56 :)
Lamp nie dało się wypełnić jakimś "odbłyśnikiem"? Choćby białym...?
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Borczy pisze:Wypasiony projekt. Dwa lata ???? Gratuluję wytrwałości.
Końcowy efekt super.
Bez jednego miesiąca ;)
Głównie to trwało tyle bo często brak czasu lub weny eliminował dalsze postępy.
Czasem na części trzeba bylo sporo poczekać. A czasem poprostu brak pomysłu na rozwiązanie danego problemu.
Miło mi czytać że efekt finalny się podoba.
Na plus dla mnie jeśli chodzi o naukę, to że w końcu liznąłem coś z cyfry oraz technik brudzenia.
Oczywiście nauczyłem sie całej masy innych umiejętności, ktore moze kiedyś gdzieś się przydadzą.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2280
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Borczy »

Wypasiony projekt. Dwa lata ???? Gratuluję wytrwałości.
Końcowy efekt super.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Kolejny raz witam podglądaczy tego wątku :)
Nie było jak na razie warunków do kręcenia filmu ale miałem chwilkę czasu by zrobić kilka zdjęć w naturalnym świetle (wyszły trochę ciemne bo szło na burzę)
DSC_9913.JPG
DSC_9916.JPG
DSC_9917.JPG
DSC_9921.JPG
DSC_9922.JPG
DSC_9923.JPG
DSC_9924.JPG
DSC_9925.JPG
DSC_9926.JPG
DSC_9928.JPG
DSC_9935.JPG
DSC_9937.JPG
DSC_9939.JPG
Fajnie by było na czyimś module zrobić kilka ujęć.

I powoli to koniec tej historii...
Po prawie dwóch latach dobrnąłem jakoś (z waszą pomocą i wsparciem - za co dziękuję) do końca.
Być może jeszcze poświęcę trochę czasu nieszczęsnemu napędowi.
Nie podoba mi się to bujanie i mimo wszystko hałas (film na pewno wrzucę).

Ale na razie chcę zrobić 5 szt wagonów typu "Dresden" według opisu Tadeusza http://www.modelarstwott.pl/relacje/tab ... y-dresden/
Aczkolwiek będę działał na tilligach z KKSem więc nie wiem czy się uda niektóre przeróbki osiągnąć.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Próbowałem nakręcić właśnie filmik z jazdy z wiązarami i bez ale za krótki tor miałem. Na stole
Ciężko kontrolować myszkę i telefon.

Ale pogrzebałem troszkę w bebechach.
Rzeczywiście koło zamachowe miało minimalne bicie.
Na razie je wywaliłem. Poprawiłem tez wał bo też trochę bujał.
Może przy weekendzie zabawie sie w producenta bollywood ;)
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: piotrek092 »

Wojtek, proponuję zrobić filmiki teerki z wiazarami i bez, wtedy grono szanownych kolegów wyda opinie o przyczynie bujania, myszkowania etc.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: T_Domagalski »

Wojtek_Kraków pisze:Kasowałeś luzy na boki czy góra/dół też?
W każda stronę. W dodatku poszerzyłem ramę w miejscu osi 1 i 4, żeby te przesuwały się na boki tylko minimalnie. Dzięki temu ograniczyłem "myszkowanie" na prostym torze.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: ArturSchŁ »

Wojtek_Kraków pisze:Koło zamachowe było oryginalne - w sensie zakupione w sklepie więc zakładam że było zrobione ok.
Swego czasu jak coś na produkcji nie pasowało (było felerne) to trafiało na "buble" czyli do sklepu BOMIS. Nie sądzę by dziś coś się zmieniło, może tylko na gorsze ....
Odrzuty z produkcji czy to BTTB, czy Tilliga, można dostać jako części. Na dowód: posiadam budę E44 zakupioną od Tilliga, która posiada różne numery z boki i z czoła:
Obrazek Obrazek
Istny RARYTAS. :mrgreen:
Reasumując zbyt przydługi wywód: "zakupione w sklepie" nie oznacza 100% sprawne/100% OK. :/
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: Wojtek_Kraków »

Ja jak na razie obstawiam coś z korbami.
Odłączę wiązary i korby i zobaczę czy buja.
Koło zamachowe było oryginalne - w sensie zakupione w sklepie więc zakładam że było zrobione ok. Choć może...
T_Domagalski pisze:Patrzyłem na zdjęcia ramy z poprzednich stron i gniazda nie są jakoś widocznie wyrobione. Aczkolwiek w swojej TKt3 likwidowałem luzy fabryczne zalewając gniazda cyjanoakrylem i dopiłowując dokładnie do średnicy osi.
Kasowałeś luzy na boki czy góra/dół też?
Nagram w wolnej chwili film i wrzucę
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Post autor: T_Domagalski »

Wojtek_Kraków pisze:Przechyla się ba boki
Przyczyn może być dużo. Sprawdź na bardzo wolnych obrotach, czy coś nie przyhamowuje napędu co jeden obrót wału. Kolejną przyczyną może być niewyważony napęd - dorobione koło zamachowe, wał, przekładna, itd..
Patrzyłem na zdjęcia ramy z poprzednich stron i gniazda nie są jakoś widocznie wyrobione. Aczkolwiek w swojej TKt3 likwidowałem luzy fabryczne zalewając gniazda cyjanoakrylem i dopiłowując dokładnie do średnicy osi. :roll:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości