DR Hbs / Gbs - Tillig

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: DR Hbs / Gbs - Tillig

Post autor: LemingAnadyrski »

Tutaj w zasadzie świeży z fabryki Hbs-u[sup][2301][/sup] (prod. RAW Leipzig w latach 1988-90), wagon bardzo podobny do poszukiwanego, pierwszy w składzie za 118 762, Dresden-Neustadt, 17.05.1990:
Obrazek
fot. (c) Werner & Hansjörg Brutzer

Pierwsze wagony powyższego typu (Hbs-u[sup][2301][/sup]) u producenta w zasadzie "mijały się w bramie" z ostatnimi egzemplarzami typu, którego tyczy się pytanie z poprzedniego postu, gdyż Hbs[sup][2311][/sup] produkowano w tym samym zakładzie w latach 1985-87.
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

DR Hbs / Gbs - Tillig

Post autor: LemingAnadyrski »

Czy model DR Hbs[sup]2311[/sup] (np. Tillig 501308) ma poprawną ścianę czołową? W modelu wygląda ona tak:
Obrazek
czyli ma 7 ryfli, tak samo jak w zwykłym wagonie Gbs 1500 z metalowymi ścianami. Nie znalazłem zdjęć Hbs[sup]2311[/sup] na których byłoby widać wyraźnie ścianę czołową (i równocześnie można by potwierdzić typ na 100%), natomiast wszystkie wagony o identycznym/zbliżonym rozstawie ryfli jak (tj. mające po 10 czy 11 ryfli na ścianach bocznych, np. Hbs[sup]2301[/sup]) na ścianach czołowych mają analogiczny układ ryfli jak na bocznych. Tutaj jeden z przykładów:
Obrazek
Czyżby (jak to nieraz bywa) w Tilligu poszli na łatwiznę modyfikując tylko boczne ściany formy od Gbs 1500 i zostawiając niezmienione czoło?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości