Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
ArturoW
Posty: 147
Rejestracja: 20 maja 2017, 07:01
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?

Post autor: ArturoW »

pisz do MATU - on takie wykona
ja już mam od niego 2x WARS restauracyjny IC w nowym i starym malowaniu
domówiłem jeszcze kilka wagonów IC w starym malowaniu...
robi modele porządnie, z blach
cena - jak za porządny model - cennik powinien być na stronie
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?

Post autor: golab »

WARS zacny :)
matu
Posty: 29
Rejestracja: 06 mar 2015, 17:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?

Post autor: matu »

Jak by ktoś chciał dowolny wagon Y PL, voila:)
modele www.jpg
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?

Post autor: piotrek092 »

Wprodukowanie wagonu 111a i innych pochodnycz nawet w malych seriach ,nie jest to takie proste.Zapewniam kolegow przerabialismy ten temat ,zostaly prototypy. :lol:
Mikołaj
Posty: 226
Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?

Post autor: Mikołaj »

LemingAnadyrski pisze:Może uściślę: turlały się w ruchu planowym i w malowaniu oliwkowym, bo jasnoniebieski (chyba 8A) na pewno jeszcze 7-8 lat temu był w pociągu
ratunkowym widywanym w Warszawie.
Kiedyś widziałem zdjęcie tego 8A po pożarze, więc przypuszczam, że może już nie istnieć. Za to jedna sztuka pracowała jeszcze w zeszłym roku w składzie sieciowego: http://www.czgk.pl/details.php?image_id=48105
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2015, 17:56 przez Mikołaj, łącznie zmieniany 3 razy.
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?

Post autor: gemol »

W ofercie Tilliga jest kilka wagonów 1 kl. i 1/2 kl. przedwojennej budowy, które jak najbardziej dotrwały do IV epoki i były w użytkowaniu do końca lat 70. Wynikało to z tego, że PKP cierpiało na niedobór jedynek, stąd wagony przedwojenne użytkowane były nawet na początku l. 80. Oczywiście jeździły na mniej eksponowanych trasach, głównie w pociągach niższej rangi /osobowych, dalekobieżnych przyśpieszonych/.
Modart, po uporaniu się z zaległościami, wróci do kontynuacji Schurzenów w IV epoce - brakującej do kompletu 1 kl. i 1/2 kl.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?

Post autor: LemingAnadyrski »

oelka pisze:Jedyna możliwość uzyskania modelu wagonu klasy pierwszej z rodziny "Y" to wyprodukowanie modelu wagonu 112A.
Jeśli nie musi to być skład poc. pospiesznego, to pytanie do kiedy można było spotkać niezdeklasowane wagony 7A (i spotkać je w ogóle, gdyż
zbyt długowiecznie nie były). To co prawda nie Y - circa 22 m jeśli mnie skleroza nie myli. Do końca lat '70 - to napewno. Pytanie jak długo potem
się trafiały i ile ich zostało w eksploatacji. Należące do tej samej rodziny 8A i 108A jeszcze do końca lat '80 turlały się tu i ówdzie.
oelka pisze:Chociaż taki wagon 111A w TT zapewne ucieszył by też węgierskich użytkowników wielkości TT.
120A ucieszyłby dla odmiany rumuńskich, gdzie TT też zdaje się jest popularną skalą (ale 120A po pewnych przeróbkach, bo do Rumunii dostarczana
była nieco starsza odmiana z częścią rozwiązań rodem z ryflaków. Rumuni sami produkowali też bardzo podobne wagony z ryflowanym dachem).
LemingAnadyrski pisze:Należące do tej samej rodziny 8A i 108A jeszcze do końca lat '80 turlały się tu i ówdzie.
Może uściślę: turlały się w ruchu planowym i w malowaniu oliwkowym, bo jasnoniebieski (chyba 8A) napewno jeszcze 7-8 lat temu był w pociągu
ratunkowym widywanym w Warszawie. I to był razem z enerdowskim Y i ryflakiem (jeśli dobrze pamiętam) - nic tylko cały skład przemalować,
odtworzyć wnętrza do stanu pierwotnego (łatwiej napisać, aniżeli zrobić) i do muzeum! :-)

Uprzejmie proszę Moderatora o połączenie postów. Może wartoby wydłużyć okres przez jaki możliwa jest edycja postu? 15 minut to czasem za mało.[Zrobione]
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2015, 08:18 przez LemingAnadyrski, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?

Post autor: przemcol »

Wagon 127A był jeden, druga sztuka to był 127Aa z drzwiami odskokowo-przesuwnymi.
By go spotkać naprawdę trzeba było mieć wiele szczęścia. :)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?

Post autor: oelka »

Jedyny problem jest z tym, że wagony typu 127A istniały bodaj w ilości sztuk trzech. Przez co napotkanie tego wagonu w składzie pociągu wymagało nieco szczęścia.

Ogólny problem z modelami PKP szczególnie w późnej epoce IV leży właśnie w dużej ilości taboru spotykanego tylko w Polsce.

Chociaż taki wagon 111A w TT zapewne ucieszył by też węgierskich użytkowników wielkości TT.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?

Post autor: przemcol »

Wagon 127A standardu Z2 to jedyny wagon, który może w IV epoce udawać jedynkę.
To jest ten sam wagon który Tillig wypuścił w secie 3 wagonowym (501024).
W normalnej eksploatacji na PKP był jedynką w próbnej dwójką. W skali H0 mają taki wagon.
PiotrZ
Posty: 676
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?

Post autor: PiotrZ »

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Problem niestety pozostał - brak odpowiedniego wagonu w TT.
Póki co wszystko wskazuje na to, że prowodyr tego wątku na forum ;) , czyli darasek, ma najpodobniejszą wersję jedynki, jaką szło otrzymać niskim kosztem :P
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Kto wrobił igreka w bycie jedynką? ;-)

Post autor: oelka »

PiotrZ pisze:...czy producenci tacy jak Tillig lub Kuehn mogliby coś przemalować ze swojej aktualnej oferty na wagon PKP kl.1 z IV epoki (...), aby w miarę dobrze udawał wagon rzeczywisty?
Nie.
LemingAnadyrski pisze:Po prostu wybór autora przeróbki padł na wagon o mocno charakterystycznym dachu jak na standardy PKP w latach '70 czy '80 ...
Pafawag i HCP z produkcją wagonów z miejscami do siedzenia poradziły sobie nawet nie najgorzej. Po dość trudnym wprowadzeniu wagonów 104A, produkcja kolejnych typów poszła już łatwiej i dlatego wagony 111A oraz 112A oraz bezprzedziałowe 120A całkiem dobrze były w stanie zaspokoić nasze zapotrzebowanie, szczególnie na wagony pierwszej klasy, których zawsze potrzeba znacznie mniej niż "dwójek".
Stąd import wagonów z miejscami do siedzenia ograniczył się do tylko do dwóch typów i w obu przypadkach były to wagony drugiej klasy z ogrzewaniem nawiewnym, wykonanie którego było pewnym problemem dla naszego przemysłu, rozwiązanym dopiero w drugiej połowie lat 80.
W ten sposób sprowadziliśmy w ramach rodziny "Y" wagony Görlitz78 (50 sztuk) w 1978 roku a w 1984 - Bautzen84.
Import wagonów z miejscami do siedzenia powrócił w latach 90. gdy pojawiło się zapotrzebowanie na wagony z rodziny "X" klasy 2 - Görlitz90, oraz "Z" - Bautzen91 klasy pierwszej oraz drugiej, a następnie z ABB Henschel - Z1A oraz Z2A.
W tej chwili w TT są już w malowaniach PKP wagony Görlitz78, a PKP IC Bautzen84, Z1A oraz Z2A.

Jedyna możliwość uzyskania modelu wagonu klasy pierwszej z rodziny "Y" to wyprodukowanie modelu wagonu 112A.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, 12:48 przez oelka, łącznie zmieniany 4 razy.
PiotrZ
Posty: 676
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kto wrobił igreka w bycie jedynką? ;-)

Post autor: PiotrZ »

LemingAnadyrski pisze:Należy tu podkreślić, że gdyby nie pewnego rodzaju głód 1 kl. w IV ep., ....
Sam odczuwam taki głód na wagon kl.1 :D , mam więc pytanie do znawców: czy producenci tacy jak Tillig lub Kuehn mogliby coś przemalować ze swojej aktualnej oferty na wagon PKP kl.1 z IV epoki (np. ten ), aby w miarę dobrze udawał wagon rzeczywisty?
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, 12:45 przez PiotrZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 472
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?

Post autor: wojtek_ »

Lech Makowiecki pisze:Można oczywiście czekać aż np. ROBO wypuści swoje super jedynki w skali 1:120 ale tu wpada życzyć długiego, miłego życia.
Jedynki od cegielskiego ma w swojej ofercie pewna pracownia modelarska. Z uwagi na charakter produkcji wymagana jest cierpliwość.
piottrw pisze:To ja dołączam do składu barowóz PKP. Wszak w 1 klasie jest luksus i bigosik można w podróży :P zjeść.
Popełniłem kiedyś taki wagon do składu Y.
Szczere uznanie! Pięknie pasuje do Warsów BTTB.

P.s.
Kiedyś w ataku szaleństwa chciałem dać milion trylionów kosmodolców za 1kl. PSK, ale ktoś byl bardziej szalony... Ech, gdzie te czasy kiedy dowolny wagonik z napisem PKP wprowadzał stan przedzawałowy...
Pzdr
Wj
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, 12:44 przez wojtek_, łącznie zmieniany 1 raz.
Lech Makowiecki
Posty: 94
Rejestracja: 18 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?

Post autor: Lech Makowiecki »

Witam!
Cieszę się że dyskusja wróciła na merytoryczne tory zamiast "orbitować w kosmosie". Krytyka zawsze przyniesie pożądany cel jeżeli pokaże się co i jak można było zrobić lepiej. I taki miałem cel pisząc poprzedni post.

Pozdrawiam
Lech Makowiecki
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości