Nowości / Zapowiedzi 2016

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: jafrap »

jawa pisze:Aby "rozruszać" naszą skalę potrzebna jest lokomotywa która zrobi "rewolucję" - typowo polskiej budowy, produkowana seryjnie i w przyzwoitej cenie. Zwracałbym się w kierunku SK-Model/PIKO, ponieważ w skali H0 osiągnęli w/w założenia wprowadzając na rynek SM42. Opracowywanie tego modelu w TT byłoby również korzystne dla producenta ze względu na oszczędność wynikającą z posiadanej już dokumentacji. Trudno jest szacować zapotrzebowanie na modele za pośrednictwem forum gdyż, jak podejrzewam, duża grupa ludzi kupująca modele nie udziela się na forach. Dziwi mnie fakt, że Roco, które wydało w H0 ST44 nie zdecydowało się na jego opracowanie w skali TT. Szczególnie, że, jak przypomniał kolega kilka postów niżej, M62 szybko rozeszło się wśród sympatyków tego modelu. Cieszyłbym się, gdyby firma Schlesienmodelle wyprodukowała EU07 w skali 1:120, ale myślę, że nie nastąpi to dopóki nie zwrócą się pieniądze zainwestowane w obecną produkcję.
Roco wydało ST44 w H0 (003) i niedługo potem w TT (002) z końca epoki III. Tak sobie myślę, że skoro potem zrobili ST44 z epoki IV/V/VI w H0, a nie zrobili już tego w TT to widocznie sprzedaż ST44-002 nie była aż taka jak się spodziewali. Podejrzewam, że dlatego nie zdecydowali się z epoką IV w TT. To raczej jedyne sensowne wytłumaczenie, bo jakie miałoby być inne?
Też bym był happy gdyby SK-Model we współpracy z PIKO wypuściło wzorem z H0 modele takie jak SM/SP42, EU07, ET41 ale podejrzewam, że tego nie zrobi bo mimo wszystko nie spodziewają się takiej sprzedaży jak w H0. Nie wiem, czy są jakieś badania, które wskazywałyby ilość aktywnych hobbystów H0 i TT. Wtedy można by mieć jakieś rozeznanie jaki jest rynek na takie modele. W H0 zapewne jest skoro SK-Model zdecydowało się na wypuszczenie serii polskich lokomotyw, ale jak ma się sprawa w TT to nie mam pojęcia i nie wiem jak to "zmierzyć". Może po ilości ofert na allegro? Gdyby tak podejść do tego to na dzień 18-12-2015 mamy tam:

H0 - 1:87 (3642 oferty)
N - 1:160 (266 ofert)
TT - 1:120 (905 ofert)

Gdyby wyjść z tego punktu zaczepienia, to można by napisać, że w całkowitej ilości ludzi hobbystycznie zajmujących się modelarstwem kolejowym w Polsce (jako 100%) mamy następujące udziały skal:

Skala H0 - 76%
Skala TT - 18%
Skala N - 6%

No i odpowiedź co do udziału rynku nasuwa się sama....
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2296
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: Borczy »

wojtek_ pisze:No to szykuje się hit ...przecen
Nooooo :D
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 477
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: wojtek_ »

No to szykuje się hit ...przecen
markom
Posty: 733
Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: markom »

Właśnie się pojawił kolejny polski model
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... s_id=81644
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: piotrek092 »

Tillig annonsowal na 2016 pruskie 3 osiowe wagony osobowe i lokomotywe CD seri 742 .Rysunki cad i fotka sa na ostatniej stronie katalogu 2015 .
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: golab »

To się zweryfikuje jak będą ...
Awatar użytkownika
MichalH
Posty: 129
Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: MichalH »

MichalH pisze:
Fajnie, że Roco od razu z dźwiękiem, w Tilligu V100 bez przeróbki połowy napędu się nie obędzie.
Już są dodane np. w ModelMania pierwsze wersje od grudnia a kolejne w kwietniu 2016, z dźwiękiem po 770pln :-)
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: krzysztof »

golab pisze:Piko i Roco to jednak inna jakość ...
Wystarczy popatrzeć na V60 od Piko, aby zauważyć dlaczego Tillig jest droższy... Następne co nam się nasunie, to że JATTa można kupić teraz tak tanio !!
V60 PIKO ma de facto napęd na 1 oś, bo tak nazywam to rozwiązanie znane nam od czasu "23" Zeuke czy współcześnie z "80" Roco.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: aviaTTor »

Na stronie Tilliga mozna juz obejrzec jak bedzie wygladala Ok1
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: oelka »

Maciej pisze:W zakresie budowy lokomotywy ST 44 wystarczy dodać "wiadara". Nie stanowi to chyba wielkiego problemu skoro np Tillig zbudował lokomotwywę BR 218 z "rybim okiem" i tą samą lokomotywę w malowaniu kolei DB z "wiadrami" (E 18)
Zależy od konstrukcji formy do odlewu ciśnieniowego. Roco na pewno ma w formie wymienną część z żaluzjami w ścianach bocznych. Tłumik na dachu jest oddzielnym elementem. W H0 przód jest wymienny. W TT niestety nie wiadomo czy istnieje taka możliwość.
Jeśli Tillig może produkować różne warianty jednej lokomotywy to wynika to zapewne z dzielonej konstrukcji formy, lub z posiadania dwóch różnych form do odlewów.
Warto dodać, że koszt uzyskania formy do odlewu ciśnieniowego to kwota rzędu 30 tysięcy złotych. Stwierdzenie "wystarczy dodać "wiadara" ma swój jak widać bardzo konkretny wymiar finansowy.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: golab »

Piko i Roco to jednak inna jakość ...

Wystarczy popatrzeć na V60 od Piko, aby zauważyć dlaczego Tillig jest droższy... Następne co nam się nasunie, to że JATTa można kupić teraz tak tanio !!
jawa
Posty: 34
Rejestracja: 27 kwie 2012, 09:26
Lokalizacja: ok. Krakowa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: jawa »

Nasuwa się jedno pytanie - po której stronie leży "wina" tego stanu rzeczy? Kupujących czy producentów? Zauważmy za jaką cenę udało się wyprodukować od podstaw SM42 i EU07 przez PIKO w HO i porównajmy z ST44/M62 od Roco - niech też będzie w H0. Za SM 460 zł, za EU 550 zł a Roco oferuje swój model (do którego przecież posiadało już formy, jeżeli mowa o M62) za 800 zł, co jest nieporozumieniem. To nieadekwatnie wysokie ceny odstraszają kupujących, i nie dziwię się, że duża część modeli "schodzi" dopiero po obniżeniu ceny.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: golab »

Dyskusja wałkowana 1000 razy. O jakim "środowisku" mówisz ? o tym które zadeklaruje zakup 100 sztuk, a potem zacznie mieć wymagania aby w tych 100 sztukach powstało 10 wersji ?

Taką niestety mamy siłę nabywczą, reszta idzie w przeceny. Żaden trzeźwo myślący przedsiębiorca na to nie pójdzie.

pokażcie mi ostatnio jakiś model PKP (oprócz limitów AMC), którego sprzedaż nie kończyła się "promocją" ...
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: Maciej »

W zakresie budowy lokomotywy ST 44 wystarczy dodać "wiadara". Nie stanowi to chyba wielkiego problemu skoro np Tillig zbudował lokomotwywę BR 218 z "rybim okiem" i tą samą lokomotywę w malowaniu kolei DB z "wiadrami" (E 18). W moim odczuciu to zwykłą niechęć producentów i ciągły brak przebicia naszego środowiska u producentów lokomotyw.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: oelka »

Roco po wyprodukowaniu Ok1 i ST44-002 nie prędko zdecyduje się na cokolwiek innego, wymagającego większej ingerencji w formę, a więc i kosztów, które się nieprędko zwrócą.
PIKO na razie jest zajęte w TT rynkiem niemieckim.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości