Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Moderator: mod-Tabor
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Z opóźnieniem ale informacja może jeszcze się przyda.
Wagony, z którymi się zetknąłem nie miały takiego rozwiązania. Zderzaki w "Hortexach" jakie widziałem, montowane były bezpośrednio w pudło modelu, w nawiercone otwory. Jakkolwiek mogłyby być położone minimalnie niżej (1-1,5mm) to jednak wykonanie i wygląd były schludne. Z tego co wiem jednak, montaż wykonywał bezpośrednio sam importujący.
Pokazany na zdjęciu "patent" wcześniej stosował sam Peresvet; możliwe więc, że jest to jego oryginalne rozwiązanie, według zdjęć - mało elegancko wprowadzone w życie :-/
Wagony, z którymi się zetknąłem nie miały takiego rozwiązania. Zderzaki w "Hortexach" jakie widziałem, montowane były bezpośrednio w pudło modelu, w nawiercone otwory. Jakkolwiek mogłyby być położone minimalnie niżej (1-1,5mm) to jednak wykonanie i wygląd były schludne. Z tego co wiem jednak, montaż wykonywał bezpośrednio sam importujący.
Pokazany na zdjęciu "patent" wcześniej stosował sam Peresvet; możliwe więc, że jest to jego oryginalne rozwiązanie, według zdjęć - mało elegancko wprowadzone w życie :-/
- LemingAnadyrski
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Mam pytanie do osób, które nabyły ten model - czy jakość widoczna na załączonych poniżej zdjęciach to stan typowy? Czy wasze wagony mają
listwy ze zderzakami wklejone równo i bez plam kleju/białej farby? Czy czarny nadruk elementów drzwi jest ostry, jak na zdjęciu przedstawionym na
poprzedniej stronie, czy raczej rozmyty i z przybrudzeniami drzwi, jak poniżej?
listwy ze zderzakami wklejone równo i bez plam kleju/białej farby? Czy czarny nadruk elementów drzwi jest ostry, jak na zdjęciu przedstawionym na
poprzedniej stronie, czy raczej rozmyty i z przybrudzeniami drzwi, jak poniżej?
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2015, 04:16 przez LemingAnadyrski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 575
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Mogę jedynie przychylić się do wcześniejszych opinii Kolegów: model bardzo udany, a możliwość jego zakupu na FTT - bezcenna Dziękuję!
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 16 maja 2006, 10:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Witam,
Również jestem bardzo zadowolony z modelu.
Wszystkie oznaczenia bardzo czytelne.
Wagon dzięki swojemu ciężarowi dobrze trzyma się toru.
Może ktoś potrafiłby wykonać blaszki żaluzji w miejsce nadruków, chętni będą.
Dziękuję Panie Robercie za kolejny udany model.
Pozdrawiam, Wojciech Jakubiak
Również jestem bardzo zadowolony z modelu.
Wszystkie oznaczenia bardzo czytelne.
Wagon dzięki swojemu ciężarowi dobrze trzyma się toru.
Może ktoś potrafiłby wykonać blaszki żaluzji w miejsce nadruków, chętni będą.
Dziękuję Panie Robercie za kolejny udany model.
Pozdrawiam, Wojciech Jakubiak
-
- Posty: 162
- Rejestracja: 26 sie 2007, 23:06
- Lokalizacja: podkarpacie Brzozów
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Witam.
Potwierdzam wpisy kolegów. Bardzo fajny model chłodni.
POZDRAWIAM.
Potwierdzam wpisy kolegów. Bardzo fajny model chłodni.
POZDRAWIAM.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2014, 20:42 przez AS-62, łącznie zmieniany 1 raz.
- aviaTTor
- Posty: 655
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Paczka z wagonem dzisiaj dotarła do mnie w pancernym opakowaniu-świetny model gorąco wszystkim polecam
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Witam,
Może trochę luźne to spostrzeżenia ale co tam...
Nie wykluczam oczywiście, że drobne błędy w zakresie oznaczenia mogły się pojawić ale generalnie - wbrew wielu modelom, które pojawiają się od czasu do czasu na rynku - ten dość dobrze odzwierciedla oryginał. Było pewnym problemem aby zdobyć jakiekolwiek bliższe informacje na temat tych konstrukcji na PKP, dokumentacja zdjęciowa była dość uboga, ogólnych danych również nadto wiele nie było. Dużą pomoc udzielił Matthias Palmer (www.kuehlwaggon.de), który udostępnił zdjęcia w większej rozdzielczości i posiadane niepublikowane zestawienia z numerami wagonów. Oczywiście, szereg elementów i tak pozostało niewiadomą ale generalnie - uważam, że model wyszedł dobrze. Cieszę się też, że wogóle się ukazał, bo - może mało już dzisiaj kto to pamięta - był już kiedyś zapowiadany przez Peresveta (ca1994?) ale wówczas się nie udało. Tak jak koledzy już tu zaznaczyli, model nie ma nic wspólnego z modelem TT-Clubu (takim jak TU ). Ten model wykonany jest estetycznie, z dobrą jakością nadruku (wyższą niż porównując z innymi modelami tego producenta sprzed kilku lat - widać postępy!).
Tak jeszcze ogólna uwaga związana z modelem i oryginałem - to ciekawy element historii PKP. Wprawdzie wagony te nie zagościły na dłużej na polskich torach, przemiany przełomu lat 80/90 spowodowały, że szybko stały się niepotrzebne. Oczywiście zakupione zostały w zamyśle dla ułatwienia eksportu horteksowskich mrożonek. Jeśli jednak połączyć ten fakt z pomysłami PKP montowania sprzęgów samoczynnych, wprowadzaniem wielkopojemnych sześcioosiowych węglarek czy też szutrówek, trochę też pokazują klimat tamtych lat na kolei i dążenie do szeroko pojętej "maksymalizacji" przewozów. Ciekawe jak dziś wyglądałyby nasze koleje gdyby nie przemiany lat dziewięćdziesiątych...
Wagony zamówione zostały przez HORTEX w dwóch transzach - jedna obejmowała wagony "pojedyncze" przydzielone następnie do poszczególnych zakładów, kolejna obejmowała całe, kilkuwagonowe pociągi chłodnicze. Ten wagon jako reprezentant pierwszego typu wcale więc nie musi funkcjonować wyłącznie w składzie całopociągowym. Jest też chyba jednym z niewielu przedstawicieli wagonów towarowych z barwnymi dużymi napisami i wymalowanym logo, jakie w okresie PRL poruszały się po torach z oznaczeniami PKP...
Może trochę luźne to spostrzeżenia ale co tam...
Nie wykluczam oczywiście, że drobne błędy w zakresie oznaczenia mogły się pojawić ale generalnie - wbrew wielu modelom, które pojawiają się od czasu do czasu na rynku - ten dość dobrze odzwierciedla oryginał. Było pewnym problemem aby zdobyć jakiekolwiek bliższe informacje na temat tych konstrukcji na PKP, dokumentacja zdjęciowa była dość uboga, ogólnych danych również nadto wiele nie było. Dużą pomoc udzielił Matthias Palmer (www.kuehlwaggon.de), który udostępnił zdjęcia w większej rozdzielczości i posiadane niepublikowane zestawienia z numerami wagonów. Oczywiście, szereg elementów i tak pozostało niewiadomą ale generalnie - uważam, że model wyszedł dobrze. Cieszę się też, że wogóle się ukazał, bo - może mało już dzisiaj kto to pamięta - był już kiedyś zapowiadany przez Peresveta (ca1994?) ale wówczas się nie udało. Tak jak koledzy już tu zaznaczyli, model nie ma nic wspólnego z modelem TT-Clubu (takim jak TU ). Ten model wykonany jest estetycznie, z dobrą jakością nadruku (wyższą niż porównując z innymi modelami tego producenta sprzed kilku lat - widać postępy!).
Tak jeszcze ogólna uwaga związana z modelem i oryginałem - to ciekawy element historii PKP. Wprawdzie wagony te nie zagościły na dłużej na polskich torach, przemiany przełomu lat 80/90 spowodowały, że szybko stały się niepotrzebne. Oczywiście zakupione zostały w zamyśle dla ułatwienia eksportu horteksowskich mrożonek. Jeśli jednak połączyć ten fakt z pomysłami PKP montowania sprzęgów samoczynnych, wprowadzaniem wielkopojemnych sześcioosiowych węglarek czy też szutrówek, trochę też pokazują klimat tamtych lat na kolei i dążenie do szeroko pojętej "maksymalizacji" przewozów. Ciekawe jak dziś wyglądałyby nasze koleje gdyby nie przemiany lat dziewięćdziesiątych...
Wagony zamówione zostały przez HORTEX w dwóch transzach - jedna obejmowała wagony "pojedyncze" przydzielone następnie do poszczególnych zakładów, kolejna obejmowała całe, kilkuwagonowe pociągi chłodnicze. Ten wagon jako reprezentant pierwszego typu wcale więc nie musi funkcjonować wyłącznie w składzie całopociągowym. Jest też chyba jednym z niewielu przedstawicieli wagonów towarowych z barwnymi dużymi napisami i wymalowanym logo, jakie w okresie PRL poruszały się po torach z oznaczeniami PKP...
- 100bttb1985
- Posty: 88
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:02
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Te wcześniejsze wagony chłodnie Lech i Tyskie,oraz Hortex nr 4044-1.... które także malował TT-Club na bazie zupełnie innych wagonów chodni Peresveta. znacznie krótszych od tych z obecnym Hortexem nr 3924.
Ten sam wagon, a jednak całkiem inny wyrób, bez możliwości porównania.
Ten sam wagon, a jednak całkiem inny wyrób, bez możliwości porównania.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 07 sty 2012, 14:50
- Lokalizacja: Londyn/Torun
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Te wczesniejsze wagony to chodzilo mi o chlodnie Lech i Tyskie ktore wykonal TT-Club na bazie wagonow Peresveta.
- golab
- Posty: 1365
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Peresvet to nie TTclub ...
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 07 sty 2012, 14:50
- Lokalizacja: Londyn/Torun
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Paczka dotarla rowniez i do Londynu.Wielkie dzieki. Odnosnie wagonu , widac ze firma Peresvet zrobila ogromny postep . Wczesniejsze wagony TT-Club to zupelnie inna liga.
Przesylka dotarla nienaruszona wszystko zgodne z zamowieniem.Swoja droga to pakowanie moje przesylki zajelo pewnie kilka godzin.... ?
Chcialoby sie napisac aby ze wszystkimi osobami z tego Forum wspolpraca byla tak przyjemna jak z Robertem !
Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam.
Przesylka dotarla nienaruszona wszystko zgodne z zamowieniem.Swoja droga to pakowanie moje przesylki zajelo pewnie kilka godzin.... ?
Chcialoby sie napisac aby ze wszystkimi osobami z tego Forum wspolpraca byla tak przyjemna jak z Robertem !
Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Paczka dziś dotarła.Wagon wygląda wspaniale! Wielkie uznanie dla p.Roberta za pomysł i realizację.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Ja także jestem z wagonu zadowolony, długi (więc efektowny ), stosunkowo ciężki, wykonany z grubego tworzywa. Posiada metalowe koła, ale te stare, błyszczące Tilliga, a nie te nowe - paskudne matowe. Napisy wysokiej jakości, a wielokolorowe, górne logo na drzwiach to prawdziwy majstersztyk. Naprawdę warto nabyć.
- golab
- Posty: 1365
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Panowie ... TTClub jedynie BAZUJE na surowych modelach Peresveta, tak jak EKA na np Haedlu, więc porównywanie akurat tego wagonu do Hortexa TTclubu to jakies nieporozumienie ...
- kuzynsamozlo
- Posty: 190
- Rejestracja: 30 lis 2008, 11:17
- Lokalizacja: Rydułtowy
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Wagon trafił i do mnie, co tu dużo pisać - nowy, dobry wagon na naszych torach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] i 6 gości