Bipa

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

AK
Posty: 270
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań

Re: Bipa

Postautor: AK » 11 lip 2018, 18:15

Buda zostanie potraktowana tak jak każda czyli
1.Montaż części (tu akurat fabryka mnie wyręczyła :mrgreen: )
2.Szpachlowanie zgrubne szpachlówką (tu tez ARNOLD był szybszy)
3.Malowanie wstępne (kolor i farba jak ostateczny)
4.Szpachlowanie dokładne (podeschniętą farbą) razem z polerką papierem ściernym 800
5.Powtórka 3 i 4 o ile model jest kłopotliwy co się zdarzyło kilka razy
6.Malowanie ostateczne.
Ujmując w skrócie: jak coś będzie wystawać to załatwi to punkt 4, a farba jest na tyle ciemna (olive drab) że wszystko pokryje :mrgreen:


Awatar użytkownika
golab
Posty: 1476
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 3 times

Re: Bipa

Postautor: golab » 04 lip 2018, 22:49

AK pisze:Lakieru nie zmywam - brak uzasadnienia. TAMIYA nic nie rozpuszcza a trzymanie powierzchni jest ok.
Raczej chodziło mi o grubość finalnej powłoki - nie ma efektu "plasteliny" przy detalach ? czy to po prostu ładnie wygląda, czy małe detale nie stają się grubaśne przez kolejne warstwy lakieru. Nie przebija stara czcionka napisów ?
Wojtek_Kraków
Posty: 608
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Bipa

Postautor: Wojtek_Kraków » 09 kwie 2018, 19:56

Kurcze to spory jednak koszt.
Ale jakbyś miał wywietrzniki w jakiś sensownych pieniądzach to pewnie "kilka" bym odkupił
AK
Posty: 270
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań

Re: Bipa

Postautor: AK » 09 kwie 2018, 19:16

Lakieru nie zmywam - brak uzasadnienia. TAMIYA nic nie rozpuszcza a trzymanie powierzchni jest ok.
Co do ramek to zapomniałem napisać że okna zostają oryginalne. Przejrzystość jest ok.
Przy okazji zapominania: zeszlifowane zostały także nadlewy na narożnikach ścian przy przedziale służbowym/WC.
Co do kosztów
- blacha ok. 70 PLN (produkcja własna z blach BUNGARD)
- wydruk ok 500 PLN (dokładnie trudno określić bo to idzie dużymi grupami nie tylko dla tego projektu ale dla nstępnych osobowych także (np. 150 wywietrzników :mrgreen: )
Sporo do zbicia kosztów dałoby lanie foteli (250-300 PLN) ale nie mam dobrej taniej odlewni a po spieprzeniu 3 podejść lania 401Ka (Łotwa, Czechy, Polska) z dalszymi testami dałem sobie spokój. Jedyne co wyszło tą technologią to 202Lc z tym że koszt był niewiele mniejszy niż wydruk a jakość nie powalała (z 24 które odlali 15 do produkcji z trudem dało się zakwalifikować - długość im się rozeszła o 0,5-0,8 mm)
Wojtek_Kraków
Posty: 608
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Bipa

Postautor: Wojtek_Kraków » 08 kwie 2018, 17:58

Ramki do okien też drukujesz?
Jaki przewidujesz koszt dodatków drukowanych i trawionych?
Pozdrawiam
WF
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1476
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 3 times

Re: Bipa

Postautor: golab » 08 kwie 2018, 17:14

starego lakieru nie zmywasz ??
AK
Posty: 270
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań

Re: Bipa

Postautor: AK » 08 kwie 2018, 16:30

Obrazek
Wagony zostały rozmontowane do pojedynczego elementu. Budy zostały oskrobane z wywietrzników, rynienek nad drzwiami i obwódek wokół świateł końca pociągu. Z oryginalnych części zostaną prądnice na wózkach, uchwyty pod zderzakami dla manewrowego i zderzaki. Dorobione w 3D zostaną poręcze przy drzwiach i sprzęgi zasilania pociągu. Te ostatnie w importowanych do nas zespołach były odmiany ASa standardowej do lat 80-ych (potem zastąpiła ją odmiana ZW-1) więc ten z modelu za bardzo nie pasuje. Do dorobienia będzie także gniazdo zasilania zewnętrznego na końcu członu A (oznaczeń będę się trzymał producenta czyli od końca A człony A,C,D,B).
Co do wnętrza to się trawi i drukuje.
Wojtek_Kraków
Posty: 608
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Bipa

Postautor: Wojtek_Kraków » 31 lip 2017, 21:11

Chciałbym tak umieć:)
AK
Posty: 270
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań

Re: Bipa

Postautor: AK » 31 lip 2017, 19:50

Wnętrze w prawidłowej wersji po rozrysowaniu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Added in 1 minute 18 seconds:
Za dokładnie nie wyszło (+/-0,5mm przy standardzie +/-0,05mm) ale niestety za dokładnie ta buda nie jest zrobiona w środku :mrgreen:

Added in 1 minute 22 seconds:
Największy problem to podłoga z jej podniesieniem o 2 mm ale zakładam że przez te małe okienka za bardzo nie będzie widać (oświetlenie nie jest planowane)
Wojtek_Kraków
Posty: 608
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Bipa

Postautor: Wojtek_Kraków » 16 lip 2017, 13:15

Trzymam kciuki za powodzenie projektu;)
AK
Posty: 270
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań

Bipa

Postautor: AK » 13 lip 2017, 16:58

W założeniu ma to być relacja z waloryzacji modelu ARNOLD HN9500 do wykonania 123 (dostawa 1971/1972) czteroczłonowej jednostki piętrowej importowanej z NRD i eksploatowanej na PKP, więc:
Po porównaniu z oryginałem wyszły następujące różnice:
- układ wywietrzników
- układ wnętrza (brak WC w członach środkowych, inna konfiguracja przedziałów służbowych, inny układ ławek, podłoga wyżej o 2mm niż powinna być)
- układ poręczy przy drzwiach
ponadto oczywiście malowanie i oznakowanie.
Wózki i pudło są ok więc zostają. Co do KKS to się okaże bo na przejściu łuk lewy na prawy R310 się wykoleja :roll: .
Cdn

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości