Przeróbka BR56 na Tr6

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2941
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: Ranger » 15 kwie 2018, 20:51

Przede wszystkim wszystkie farby maja być błyszczące.


piotrek092
Posty: 932
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Been thanked: 8 times

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: piotrek092 » 15 kwie 2018, 19:48

Nie od razu Kraków zbudowano :lol: kilka razy też spieprzyłem zanim zaczęło w miarę wychodzić.
Wojtek_Kraków
Posty: 608
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: Wojtek_Kraków » 15 kwie 2018, 19:33

Dzięki panowie za porady.
Orzełki poszyły do malowania jeszcze raz.
Zobaczymy co się uda osiągnąć.
piotrek092
Posty: 932
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Been thanked: 8 times

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: piotrek092 » 15 kwie 2018, 17:33

1 Podkład biały na blaszki /lub gunze metal primer/, 2 - biały gunze lub weinert 3 - lakier bezbarwny gunze lub metal primer , 4 - olejny humbrol czerwony i po zaschnięciu humbrola zmywasz benzyną ekstrakcyjną która nie działa na gunze i weinerta do skutku ,przynajmniej ja tak robię .
Wojtek_Kraków
Posty: 608
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: Wojtek_Kraków » 15 kwie 2018, 16:34

Ranger pisze:Najpierw podkład, potem biały i na końcu czerwony. Biały i czerwony mają być na innej bazie.
Tak robiłem przy innych blaszkach. Niestety podczas zmywania czerwonego z wierzchu liter biały zabarwiał sie i robił różowy.
Bialy był humbrol a czerwony valejo.

T_Domagalski pisze:A może pomaluj blaszki na biało i nałóż na nie kalki? Wymiary na oko pasują... :roll:
Zastanawiałem się nad tym... Ciekawe jak by wyszło. Może jeszcze powalczę z tematem.
Malowanie tych orzełków to zdecydowanie bardzo trudna robota.
Na pewno kwestia wprawy ma tu kolosalne znaczenie
A ja tylko amator...;)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2941
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: Ranger » 15 kwie 2018, 15:14

Najpierw podkład, potem biały i na końcu czerwony. Biały i czerwony mają być na innej bazie.
Załączniki
DSC03415.JPG
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1331
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: T_Domagalski » 15 kwie 2018, 15:00

A może pomaluj blaszki na biało i nałóż na nie kalki? Wymiary na oko pasują... :roll:
Wojtek_Kraków
Posty: 608
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: Wojtek_Kraków » 15 kwie 2018, 14:48

Witam w kolejnej odsłonie. Dziś podzielę sie moim sposobem na malowanie blaszek z oznaczeniem parowozu i tendra.
Jeśli ktoś ma lepszy, skuteczniejszy albo po prostu inny sposób niech sie podzieli.

Ja to robię tak:
1. Acetonem odtłuszczam numerek.
WP_20180414_13_17_21_Pro (2).jpg


2. Maluje aerografem na ciśnieniu okolo 1atm, rozrzedzoną czerwoną farbą.
WP_20180414_13_41_09_Pro (2).jpg


3. Jak wyschnie, daję kropeczkę białej farby na kartonik np. z wizytówki i rozsmarowuję to płaskim pędzlem, a następnie tak przygotowanym pędzelkiem dotykam blaszki z oznaczeniem.

WP_20180414_13_55_18_Pro (2).jpg


4. Znowu jak wyschnie tym samym sposobem maluje krawędzie blaszki (wcześniej trzeba upiłować stalowe "cycki", które trzymają blaszkę podczas trawienia).

Mi to wyszło dopiero za którymś razem. I o ile z numerów i oznaczeń typu jestem zadowolony o tyle z orzełków nie.
Nie jestem też w stanie tym sposobem (ani drugim, który opiszę niżej) pomalować mikroskopijnych liter PKP.
No i teraz dylemat co wybrać kalkę czy blaszkę?

WP_20180415_14_22_18_Pro (2).jpg


WP_20180415_14_17_28_Pro (2).jpg


Drugi sposób.
Wszystko robię do 3 pkt z pierwszego sposobu.
Różnica taka że blaszki nie maluję pędzelkiem tylko dotykam nią do pomalowanego kartonika.
Efekt może i lepszy ale trudniejszy do opanowania.
Zdarzało sie bowiem ze czerwona farba z blaszki zostawała na kartoniku.
Co prawda tu winą pewnie jest zastosowana farba. Gdyby czerwona farba była emalią a biała akrylem pewnie problemu by nie było
Wojtek_Kraków
Posty: 608
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: Wojtek_Kraków » 03 kwie 2018, 10:09

T_Domagalski pisze:Z mojego doświadczenia wynika, że do połysku słabiej przywierają kolejne warstwy, szczególnie patyna. Chyba że masz jakieś własne patenty...
Tak więc na tym połysku (i kalkach) dobrze by było położyć przeźroczysty półmat, na to patynę, a dopiero na to - lakier wykończeniowy (w zależności od pożądanego efektu, np.: satyna na kocioł i budkę, mat na dymnicę, podwozie i tender).
Ja, po położeniu kalki, całość pokrywałem satyną.
Niestety ale z patynowaniem nie mam zbyt dużego doświadczenia więc pewnie ograniczę się do minimum.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1331
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: T_Domagalski » 03 kwie 2018, 09:47

Z mojego doświadczenia wynika, że do połysku słabiej przywierają kolejne warstwy, szczególnie patyna. Chyba że masz jakieś własne patenty...
Tak więc na tym połysku (i kalkach) dobrze by było położyć przeźroczysty półmat, na to patynę, a dopiero na to - lakier wykończeniowy (w zależności od pożądanego efektu, np.: satyna na kocioł i budkę, mat na dymnicę, podwozie i tender).
Wojtek_Kraków
Posty: 608
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: Wojtek_Kraków » 03 kwie 2018, 09:31

T_Domagalski pisze:No, dałeś! Ja bym się nie odważył położyć takiego połysku, nawet pod kalki. :D
Uwaga na przyszłość - lepiej pomalować dwa razy cienką warstwą farby niż raz za grubo. Na ostoi tendra widać, że w niektórych miejscach aż pozalewało detale, ale nie zakryło do końca czerwieni...
Zawsze malowałem takim połyskiem pod kalki ale przy przeróbce wagonów chyba spróbuję Twojego sposobu z nitro.

Tak masz racje za grubo poszło na ostoi tendra.
Niestety bardzo łatwo przekroczyć tą granicę zwłaszcza jak się maluje przy sztucznym świetle.
Może troszkę to zginie jak się pokryje satyna i może jakąś patyną ale wprawne oko zawsze wychwyci błąd.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1331
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: T_Domagalski » 03 kwie 2018, 09:24

No, dałeś! Ja bym się nie odważył położyć takiego połysku, nawet pod kalki. :D
Uwaga na przyszłość - lepiej pomalować dwa razy cienką warstwą farby niż raz za grubo. Na ostoi tendra widać, że w niektórych miejscach aż pozalewało detale, ale nie zakryło do końca czerwieni...
Wojtek_Kraków
Posty: 608
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: Wojtek_Kraków » 02 kwie 2018, 21:55

Przy okazji malowania pisanek pomalowałem kilka innych rzeczy ;)

WP_20180402_20_25_43_Pro (2).jpg
WP_20180402_20_25_24_Pro (2).jpg
WP_20180401_12_21_35_Pro (2).jpg
WP_20180401_12_21_20_Pro (2).jpg
WP_20180401_12_20_50_Pro (2).jpg
WP_20180401_12_20_37_Pro (2).jpg
WP_20180401_12_20_20_Pro (2).jpg
WP_20180401_12_20_02_Pro.jpg

Światełka w tendrze na razie zabezpieczone.
W lokomotywie trzeba jeszcze uzupełnić parę poręczy ale to jak juz zrobie ostateczne przymiarki oraz test na torach.
Teraz jedna z trudniejszych sztuk: malowanie tabliczek. Nigdy mi to ładnie nie wychodziło. Zastanawiałem się czy nie nałożyć na nie kalki ale obawiam się ze nie będzie to ładnie wyglądać.
Wojtek_Kraków
Posty: 608
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: Wojtek_Kraków » 26 mar 2018, 07:04

Domiss pisze:A mnie wciąż zastanawia: bardziej od czego... skoro i w jednym i drugim bardziej...

Rzeczywiście bez sensu to napisałem :)
Jakiś niedokończona myśl...:)
Widocznie krokodyl zjadł resztę :)

Zdjęcia wrzucę jak pomaluję :)
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 117
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Been thanked: 3 times

Re: Przeróbka BR56 na Tr6

Postautor: Domiss » 26 mar 2018, 00:08

Wojtek_Kraków pisze:I w jednym i drugim drucik pewnie będzie bardziej widoczny.

A mnie wciąż zastanawia: bardziej od czego... skoro i w jednym i drugim bardziej...
Ale może to tak jak ze zwłaszczą... (czym się różni krokodyl od zwłaszczy? krokodyl jest zielony, a zwłaszcza na brzuchu) - wrzucaj zdjęcia ;).

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: wactt i 2 gości