Chłodnia 1L, UMF

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Chłodnia 1L, UMF

Post autor: Ranger »

Niestety znów jest błąd, pomimo korekty trzech różnych osób nikt nie zauważył, że jest 2 zamiast 0 w kalkach na rame. :oops:
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chłodnia 1L, UMF

Post autor: PiotrT »

Dzięki koledzy za podpowiedzi. Jednak zanim w ogóle zacznę brudzić chciałbym wiedzieć jak mam kalki ponakładać? Poprzednim razem jakoś nie zwróciłem na te numery uwagi bo i tak potraktowałem malowanie jako poligon do ćwiczeń ze względu na farfocle. Teraz wagon już mam pomalowany elegancko dlatego nie chciał bym go spaprać kalkami. Stoi hermetycznie zamknięty i czeka na kalki i klar.

Może autor coś podpowie co do tych numerów?
Czy to są trzy różne warianty i mam sobie wybrać jeden numer?
Czy z jakiś nieznanym mi powodów wszystkie trzy pomimo że różne powinny się znaleźć na wagonie?
Czy jest to po prostu błąd w kalkach?
AK
Posty: 347
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Chłodnia 1L, UMF

Post autor: AK »

Ja preferuję wariant na mokro tj
1.Czarna rozrzedzona (bardzo) akwarela na całą powierzchnię pędzlem
2.Packi rudej akwareli gdzie ma być rdza też pędzlem
3.Akwarela w kolorze"kolejowym" aerografem na podwozie i częściowo ściany boczne
4.Poprawki pędzlem pk.4
W sumie kilka godzin roboty :cry:
Awatar użytkownika
Alteo
Posty: 637
Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
Lokalizacja: Rawicz
Kontakt:

Re: Chłodnia 1L, UMF

Post autor: Alteo »

Nigdy nie malowałem i nie patynowałem wagonów ale pozwolę sobie na małą sugestię. Na IV TT-Wekendzie Mister Lewiński patynował wagony i lokomotywy. Suchą farbę pastelową nanosił pędzlem na sucho na nowe wagony. Raz idź w tym kierunku. Pomaluj wagon i potraktuj go pastelami. W razie wpadki łatwo usunąć patynę i przywrócić stan pierwotny. ?? :oops:

A oto efekt:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2014, 17:26 przez Alteo, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chłodnia 1L, UMF

Post autor: PiotrT »

Zdecydowałem się przemalować jeszcze raz ten wagon bo wyszedł mi słabo.
Mam pytanie o kalki do chłodni w III epoce?
Czemu jeden numer jest

PKP
705 152
Slr

Drugi 705 135

a na ramę biały 725 135 Slr

To jest ok? Gdzie powinien być ten drugi nałożony?
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chłodnia 1L, UMF

Post autor: PiotrT »

Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1643
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chłodnia 1L, UMF

Post autor: Misiek »

Awatar użytkownika
Fantomas
Posty: 705
Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Chłodnia 1L, UMF

Post autor: Fantomas »

Pamiętam, że jakimś oprogramowaniem kiedyś prostowałem takie zdjęcia - trzeba by poszukać.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Chłodnia 1L, UMF

Post autor: Ranger »

Artur wagon trzeba trochę dotrzeć. Koła są osadzone w metalowych gniazdach dość ciasno. Zrobisz nim parę kółek i będzie już jeździł płynnie. Mój po paru zlotach jest cały, jedyne na co trzeba zwracać uwagę to aby nie łapać wagonu walcami za czoło.
Fotki wypadało by zmienić bo te 'butelkowe' wyglądają dość podejrzanie :)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Chłodnia 1L, UMF

Post autor: ArturSchŁ »

jafrap pisze:MATU stawał po 40cm, co nie oznaczało jednak, że model nadawał się raczej tylko do gabloty.
Mówiąc: do gabloty, chodzi mi, nie o opory toczenia, lecz o DELIKATNOŚĆ detali. Samo wyjęcie wagonu z pianki, bez wygięcia/dogięcia czegokolwiek, to duża sztuka, a co dopiero ustawianie na torach w składzie i jego obsługa. I tak wielokrotnie - nie pozostanie bez wpływu na kondycję - tylko o to.
Taką cenę płacimy za wierność rzeczywistości i rezygnacja z tej wierności jest świadomym kompromisem producentów długich serii, przeznaczonych dla użytkowników, którzy traktują TeTetkę jako zabawę.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2013, 08:18 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Chłodnia 1L, UMF

Post autor: jafrap »

Wagonik piękny. Zaskoczył mnie fakt tego "ciężkiego toczenia się". Jedyne czego się można jeszcze czepiać to straszna dystorsja obiektywu autora zdjęć, bo nie podejrzewam krzywo złożonego wagonu :lol:

A co do toczenia - podobną przypadłość mają modele wagonów od MATU - a przynajmniej miały. Pamiętam 120A w N-ce, który miałem z rok temu. Miał osadzone osie bezpośrednio w plastikowych odlanych wózkach. Wiem, że toczył się w miarę dobrze, ale nie tak dobrze jak fabryczne fleischmanny, których osie siedziały w metalowych uchwytach wewnątrz wózków jezdnych. Te bowiem puszczone po stole jechały jak po przysłowiowym maśle. Trzeba było łapać, aby nie spadły na drugim końcu na ziemię. MATU stawał po 40cm, co nie oznaczało jednak, że model nadawał się raczej tylko do gabloty. Po prostu miał większe opory toczenia, ale jeździć się tym dało (z ograniczoną prędkością na rozjazdach) bo wagon był dosyć dobrze obciążony.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2013, 08:04 przez jafrap, łącznie zmieniany 8 razy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Chłodnia 1L, UMF

Post autor: ArturSchŁ »

Chłodnia 1L

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Wagon chłodnia 1L w wersji gotowej jak i w wersji do samodzielnego montażu

:arrow: Liczba osi
2

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
UMF-Unique Model Factory
Konrad Wawryn, 23-107 Strzyżewice, Pszczela Wola 4/2

:arrow: Forma
Model gotowy lub zestaw do samodzielnego montażu

:arrow: Technologia/Materiał
Blachy fototrawione

:arrow: Charakter produkcji
Produkcja krótkoseryjna

:arrow: Numer katalogowy modelu
umf121421a - PKP Ep. II (zestaw umf121411a)
umf121421b - PKP Ep. III (zestaw umf121411b)
umf121421c - PKP Ep. IV (zestaw umf121411c)

:arrow: Zarząd kolejowy
PKP

:arrow: Epoka
II

:arrow: Oznaczenie modelu
PKP 725 152 Slmz

:arrow: Stacjonowanie/Data
- / -

:arrow: Elementy specyficzne
-

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.

:arrow: Uwagi
Bardzo, bardzo delikatne detale. Kartonowe obszerne pudełko wyściełane pianką, bezpiecznie go chroni w transporcie. Spore problemy nastręcza zamocowanie sprzęgów (nie zostały dołączone do wagonu) oraz brak na nie wycięcia w piance. Wszystko jest bardzo delikatne - taka natura modelu, a do wciśnięcia sprzęgu w gniazdo trzeba użyć sporej siły, co przy ogólnej obawie o uszkodzenie wszystkiego paluchami, wywołało u zakładającego, krople potu na skroniach. :mrgreen: Wagon ciężko się toczy, porównywalnie do BTTB.

:arrow: Podsumowanie
Bardzo klimatyczny wagon dla miłośników II Epoki, szczególnie, że to pierwszy znany mi PKP z II Ep. Model raczej gablotowy niż do zabawy "w kółeczku".

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 sie 2013, 19:23 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Towarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości