Chłodnia 1L, UMF
Moderator: mod-Tabor
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Chłodnia 1L, UMF
Niestety znów jest błąd, pomimo korekty trzech różnych osób nikt nie zauważył, że jest 2 zamiast 0 w kalkach na rame.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chłodnia 1L, UMF
Dzięki koledzy za podpowiedzi. Jednak zanim w ogóle zacznę brudzić chciałbym wiedzieć jak mam kalki ponakładać? Poprzednim razem jakoś nie zwróciłem na te numery uwagi bo i tak potraktowałem malowanie jako poligon do ćwiczeń ze względu na farfocle. Teraz wagon już mam pomalowany elegancko dlatego nie chciał bym go spaprać kalkami. Stoi hermetycznie zamknięty i czeka na kalki i klar.
Może autor coś podpowie co do tych numerów?
Czy to są trzy różne warianty i mam sobie wybrać jeden numer?
Czy z jakiś nieznanym mi powodów wszystkie trzy pomimo że różne powinny się znaleźć na wagonie?
Czy jest to po prostu błąd w kalkach?
Może autor coś podpowie co do tych numerów?
Czy to są trzy różne warianty i mam sobie wybrać jeden numer?
Czy z jakiś nieznanym mi powodów wszystkie trzy pomimo że różne powinny się znaleźć na wagonie?
Czy jest to po prostu błąd w kalkach?
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Chłodnia 1L, UMF
Ja preferuję wariant na mokro tj
1.Czarna rozrzedzona (bardzo) akwarela na całą powierzchnię pędzlem
2.Packi rudej akwareli gdzie ma być rdza też pędzlem
3.Akwarela w kolorze"kolejowym" aerografem na podwozie i częściowo ściany boczne
4.Poprawki pędzlem pk.4
W sumie kilka godzin roboty
1.Czarna rozrzedzona (bardzo) akwarela na całą powierzchnię pędzlem
2.Packi rudej akwareli gdzie ma być rdza też pędzlem
3.Akwarela w kolorze"kolejowym" aerografem na podwozie i częściowo ściany boczne
4.Poprawki pędzlem pk.4
W sumie kilka godzin roboty
- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
- Kontakt:
Re: Chłodnia 1L, UMF
Nigdy nie malowałem i nie patynowałem wagonów ale pozwolę sobie na małą sugestię. Na IV TT-Wekendzie Mister Lewiński patynował wagony i lokomotywy. Suchą farbę pastelową nanosił pędzlem na sucho na nowe wagony. Raz idź w tym kierunku. Pomaluj wagon i potraktuj go pastelami. W razie wpadki łatwo usunąć patynę i przywrócić stan pierwotny.
A oto efekt:
A oto efekt:
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2014, 17:26 przez Alteo, łącznie zmieniany 2 razy.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chłodnia 1L, UMF
Zdecydowałem się przemalować jeszcze raz ten wagon bo wyszedł mi słabo.
Mam pytanie o kalki do chłodni w III epoce?
Czemu jeden numer jest
PKP
705 152
Slr
Drugi 705 135
a na ramę biały 725 135 Slr
To jest ok? Gdzie powinien być ten drugi nałożony?
Mam pytanie o kalki do chłodni w III epoce?
Czemu jeden numer jest
PKP
705 152
Slr
Drugi 705 135
a na ramę biały 725 135 Slr
To jest ok? Gdzie powinien być ten drugi nałożony?
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Misiek
- Posty: 1648
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Fantomas
- Posty: 705
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Chłodnia 1L, UMF
Pamiętam, że jakimś oprogramowaniem kiedyś prostowałem takie zdjęcia - trzeba by poszukać.
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Chłodnia 1L, UMF
Artur wagon trzeba trochę dotrzeć. Koła są osadzone w metalowych gniazdach dość ciasno. Zrobisz nim parę kółek i będzie już jeździł płynnie. Mój po paru zlotach jest cały, jedyne na co trzeba zwracać uwagę to aby nie łapać wagonu walcami za czoło.
Fotki wypadało by zmienić bo te 'butelkowe' wyglądają dość podejrzanie
Fotki wypadało by zmienić bo te 'butelkowe' wyglądają dość podejrzanie
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10299
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Chłodnia 1L, UMF
Mówiąc: do gabloty, chodzi mi, nie o opory toczenia, lecz o DELIKATNOŚĆ detali. Samo wyjęcie wagonu z pianki, bez wygięcia/dogięcia czegokolwiek, to duża sztuka, a co dopiero ustawianie na torach w składzie i jego obsługa. I tak wielokrotnie - nie pozostanie bez wpływu na kondycję - tylko o to.jafrap pisze:MATU stawał po 40cm, co nie oznaczało jednak, że model nadawał się raczej tylko do gabloty.
Taką cenę płacimy za wierność rzeczywistości i rezygnacja z tej wierności jest świadomym kompromisem producentów długich serii, przeznaczonych dla użytkowników, którzy traktują TeTetkę jako zabawę.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2013, 08:18 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: Chłodnia 1L, UMF
Wagonik piękny. Zaskoczył mnie fakt tego "ciężkiego toczenia się". Jedyne czego się można jeszcze czepiać to straszna dystorsja obiektywu autora zdjęć, bo nie podejrzewam krzywo złożonego wagonu
A co do toczenia - podobną przypadłość mają modele wagonów od MATU - a przynajmniej miały. Pamiętam 120A w N-ce, który miałem z rok temu. Miał osadzone osie bezpośrednio w plastikowych odlanych wózkach. Wiem, że toczył się w miarę dobrze, ale nie tak dobrze jak fabryczne fleischmanny, których osie siedziały w metalowych uchwytach wewnątrz wózków jezdnych. Te bowiem puszczone po stole jechały jak po przysłowiowym maśle. Trzeba było łapać, aby nie spadły na drugim końcu na ziemię. MATU stawał po 40cm, co nie oznaczało jednak, że model nadawał się raczej tylko do gabloty. Po prostu miał większe opory toczenia, ale jeździć się tym dało (z ograniczoną prędkością na rozjazdach) bo wagon był dosyć dobrze obciążony.
A co do toczenia - podobną przypadłość mają modele wagonów od MATU - a przynajmniej miały. Pamiętam 120A w N-ce, który miałem z rok temu. Miał osadzone osie bezpośrednio w plastikowych odlanych wózkach. Wiem, że toczył się w miarę dobrze, ale nie tak dobrze jak fabryczne fleischmanny, których osie siedziały w metalowych uchwytach wewnątrz wózków jezdnych. Te bowiem puszczone po stole jechały jak po przysłowiowym maśle. Trzeba było łapać, aby nie spadły na drugim końcu na ziemię. MATU stawał po 40cm, co nie oznaczało jednak, że model nadawał się raczej tylko do gabloty. Po prostu miał większe opory toczenia, ale jeździć się tym dało (z ograniczoną prędkością na rozjazdach) bo wagon był dosyć dobrze obciążony.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2013, 08:04 przez jafrap, łącznie zmieniany 8 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10299
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Chłodnia 1L, UMF
Chłodnia 1L
Dokładna nazwa modelu
Wagon chłodnia 1L w wersji gotowej jak i w wersji do samodzielnego montażu
Liczba osi
2
Dokładna nazwa producenta modelu
UMF-Unique Model Factory
Konrad Wawryn, 23-107 Strzyżewice, Pszczela Wola 4/2
Forma
Model gotowy lub zestaw do samodzielnego montażu
Technologia/Materiał
Blachy fototrawione
Charakter produkcji
Produkcja krótkoseryjna
Numer katalogowy modelu
umf121421a - PKP Ep. II (zestaw umf121411a)
umf121421b - PKP Ep. III (zestaw umf121411b)
umf121421c - PKP Ep. IV (zestaw umf121411c)
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
II
Oznaczenie modelu
PKP 725 152 Slmz
Stacjonowanie/Data
- / -
Elementy specyficzne
-
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.
Uwagi
Bardzo, bardzo delikatne detale. Kartonowe obszerne pudełko wyściełane pianką, bezpiecznie go chroni w transporcie. Spore problemy nastręcza zamocowanie sprzęgów (nie zostały dołączone do wagonu) oraz brak na nie wycięcia w piance. Wszystko jest bardzo delikatne - taka natura modelu, a do wciśnięcia sprzęgu w gniazdo trzeba użyć sporej siły, co przy ogólnej obawie o uszkodzenie wszystkiego paluchami, wywołało u zakładającego, krople potu na skroniach. Wagon ciężko się toczy, porównywalnie do BTTB.
Podsumowanie
Bardzo klimatyczny wagon dla miłośników II Epoki, szczególnie, że to pierwszy znany mi PKP z II Ep. Model raczej gablotowy niż do zabawy "w kółeczku".
Dokładna nazwa modelu
Wagon chłodnia 1L w wersji gotowej jak i w wersji do samodzielnego montażu
Liczba osi
2
Dokładna nazwa producenta modelu
UMF-Unique Model Factory
Konrad Wawryn, 23-107 Strzyżewice, Pszczela Wola 4/2
Forma
Model gotowy lub zestaw do samodzielnego montażu
Technologia/Materiał
Blachy fototrawione
Charakter produkcji
Produkcja krótkoseryjna
Numer katalogowy modelu
umf121421a - PKP Ep. II (zestaw umf121411a)
umf121421b - PKP Ep. III (zestaw umf121411b)
umf121421c - PKP Ep. IV (zestaw umf121411c)
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
II
Oznaczenie modelu
PKP 725 152 Slmz
Stacjonowanie/Data
- / -
Elementy specyficzne
-
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.
Uwagi
Bardzo, bardzo delikatne detale. Kartonowe obszerne pudełko wyściełane pianką, bezpiecznie go chroni w transporcie. Spore problemy nastręcza zamocowanie sprzęgów (nie zostały dołączone do wagonu) oraz brak na nie wycięcia w piance. Wszystko jest bardzo delikatne - taka natura modelu, a do wciśnięcia sprzęgu w gniazdo trzeba użyć sporej siły, co przy ogólnej obawie o uszkodzenie wszystkiego paluchami, wywołało u zakładającego, krople potu na skroniach. Wagon ciężko się toczy, porównywalnie do BTTB.
Podsumowanie
Bardzo klimatyczny wagon dla miłośników II Epoki, szczególnie, że to pierwszy znany mi PKP z II Ep. Model raczej gablotowy niż do zabawy "w kółeczku".
Ostatnio zmieniony 05 sie 2013, 19:23 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości