Wagon platforma SSyms ze skrzynią
Dokładna nazwa modelu
Schwerlastwg. SSyms Köln, mit Kiste/ Platforma SSyms Köln ze skrzynią
Numer katalogowy modelu
15612
Zarząd kolejowy
DRG
Oznaczenie modelu
Köln 14 453 SSyms
Epoka
II
Stacjonowanie/data
- / 10.5.1944
Sechsachsiger Flachwagen Gattungszeichen SSyms, Gattungsbezirk Köln za Wiki.
Załadunek Panzer VI "Tiger I" na platformę SSyms w fabryce Henschel-Werk Kassel, rok 1942, za Wiki.
Wprowadzone w 1942 roku platformy o dwóch 3-osiowych wózkach posiadały osiem wyjmowalnych słupków stalowych (kłonice). Opracowano je do transportu ciężkich ładunków, takich jak na przykład pojazdy gąsienicowe czy pojazdy wojskowe.
Zostały one zatwierdzone do maksymalnej prędkości 90 km/h. Długość przestrzeni ładunkowej 11,9 m, a powierzchnia 36,7 metrów kwadratowych, ładowność 80 ton. Przy wadze 23,6 ton, miały długość 13,2 m.
6-os ciężka platforma SSyms
Moderator: mod-Tabor
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: 6-os ciężka platforma SSyms
Ostatnio zmieniony 13 lis 2013, 20:55 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 8 razy.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Platforma 6 osiowa SSyms
SSyms
Dokładna nazwa modelu Schwerlastwagen fur „Tiger“ Transport. – Platforma do transportu ciężkich ładunków – konkretnie niemieckiego czołgu „Tygrys“
Wagon dla członków TTClub – model roku 2012 (wersja z ładunkiem płyt stalowych)
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz – Niemcy:
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny + edycja klubu TTClub
Numer katalogowy modelu
501195
Zarząd kolejowy
DR – Deutsche Reichsbahn
Epoka
III
Oznaczenie modelu
DR 65-60-79 SSyms
Stacjonowanie/data:
RAW Eberswalde 14.8.67
Elementy specyficzne
brak
Wersje modelu
15610 – Deutsche Bundesbahn bez ładunku ep IV
15611 - Deutsche Reichsbahn bez ładunku ep III
15612 – Deutsche Reichsbahn Geselschaft ze skrzynią ep II
15613 – CSD ze skrzynią ep III
15614 – PKP ze skrzynią ep III
15615 – DBAG z czołgiem – ep V
Sprzęg
Model posiada kinematykę sprzęgu oraz gniazdo NEM.
Historia:
Wagony były produkowane w latach 1942 do 1944. Przewoziły na front czołgi i inne ciężkie ładunki. Były w użyciu do czasów zjednoczenia kolei niemieckich pod szyldem DBAG. Występowały na wielu kolejach europy, w tym w Polsce.
Uwagi:
Model ładnie wykonany biorąc pod uwagę ogół formy. Nowy typ gniazda sprzęgu (gniazdo na trzpieniu pionowym), wygląda na niedbale zrobiony i jest krzywy, od początku jego stosowania w wagonach widać było, że to niewypał. Oczywiście koła z nowego kiepskiego wypustu, wagon trochę kołysze w czasie jazdy.
Model można mieć w dwóch wersjach - po odpowiednim montażu dodatkowych detali:
1. kłonice założone pionowo na podłodze – standardowo jak w platformach, w tym układzie można założyć ładunek płyt.
2. kłonice przyczepione z boku burt (brak kłonic na podłodze), kłonice w komplecie po 4 szt. są w woreczku z dodatkowymi elementami, aby je założyć zdejmujemy zaślepkę która jest przymocowana pionowo na numerze wagonu, w tym układzie można postawić czołg.
Dokładna nazwa modelu Schwerlastwagen fur „Tiger“ Transport. – Platforma do transportu ciężkich ładunków – konkretnie niemieckiego czołgu „Tygrys“
Wagon dla członków TTClub – model roku 2012 (wersja z ładunkiem płyt stalowych)
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz – Niemcy:
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny + edycja klubu TTClub
Numer katalogowy modelu
501195
Zarząd kolejowy
DR – Deutsche Reichsbahn
Epoka
III
Oznaczenie modelu
DR 65-60-79 SSyms
Stacjonowanie/data:
RAW Eberswalde 14.8.67
Elementy specyficzne
brak
Wersje modelu
15610 – Deutsche Bundesbahn bez ładunku ep IV
15611 - Deutsche Reichsbahn bez ładunku ep III
15612 – Deutsche Reichsbahn Geselschaft ze skrzynią ep II
15613 – CSD ze skrzynią ep III
15614 – PKP ze skrzynią ep III
15615 – DBAG z czołgiem – ep V
Sprzęg
Model posiada kinematykę sprzęgu oraz gniazdo NEM.
Historia:
Wagony były produkowane w latach 1942 do 1944. Przewoziły na front czołgi i inne ciężkie ładunki. Były w użyciu do czasów zjednoczenia kolei niemieckich pod szyldem DBAG. Występowały na wielu kolejach europy, w tym w Polsce.
Uwagi:
Model ładnie wykonany biorąc pod uwagę ogół formy. Nowy typ gniazda sprzęgu (gniazdo na trzpieniu pionowym), wygląda na niedbale zrobiony i jest krzywy, od początku jego stosowania w wagonach widać było, że to niewypał. Oczywiście koła z nowego kiepskiego wypustu, wagon trochę kołysze w czasie jazdy.
Model można mieć w dwóch wersjach - po odpowiednim montażu dodatkowych detali:
1. kłonice założone pionowo na podłodze – standardowo jak w platformach, w tym układzie można założyć ładunek płyt.
2. kłonice przyczepione z boku burt (brak kłonic na podłodze), kłonice w komplecie po 4 szt. są w woreczku z dodatkowymi elementami, aby je założyć zdejmujemy zaślepkę która jest przymocowana pionowo na numerze wagonu, w tym układzie można postawić czołg.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2012, 09:17 przez Marcin, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 676
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
6-os ciężka platforma SSyms
Wagon platforma PPPzk 303
Dokładna nazwa modelu
Schwerlastwagen / ciężka platforma
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Materiał
Tworzywo sztuczne, ładunek drewniany
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
15614
Zarząd kolejowy
PKP
Oznaczenie modelu
PPPzk 303, 655224
Epoka
III
Data napr. średniej
1969, ZNTK Gdańsk
Elementy specyficzne
Ładunek na platformie: skrzynia drewniana z logo "HCP". Dodatkowe elementy do samodzielnego montażu w tym kłonice, które można zamontować jako "stojące", lub "spakowane" na podłużnicy wagonu
Wersje modelu
15610, Platforma Sammp 705, DB, Ep. IV, bez ładunku,
15611, Platforma Ssyms, DR, Ep. III, bez ładunku,
15612, Platforma Ssyms, DRG, Ep. II, ze skrzynią,
15613, Platforma Px, CSD, Ep. III, ze skrzynią "ĆKD Praha",
15614, Platforma PPPzk 303, PKP, Ep. III, ze skrzynią "HCP".
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.
Uwagi
Model wagonu wykonany bardzo dobrze. Jest ciężki, a jednoczesnie ma doskonałe własności toczne.
Skrzynia jest wykonana z prawdziwego drewna, a przez to bardzo lekka. Skrzynia nie posiada w dnie żadnych czopów, które pozycjonowałyby ją na platformie, przez co łatwo spada z wagonu podczas jazdy. Można temu zapobiec wstawiając kłonice (nie wymagają klejenia), ale w warunkach rzeczywistych chyba nikt nie ustawiałby kłonic wioząc "dużą i ciężką" skrzynię.
Pudełko do modelu baaardzo duże (jak od lokomotywy)
Dla dociekliwych - treść informacji na skrzyni:
HCP
H.CEGIELSKI - POZNAŃ
POLAND
Point and Country of Origin:
Zakłady Przemysłu Metalowego
H.Cegielski - Poznań, Poland
Destination:
... Skibsvaerft Nakskov
Nakskov - Danmark
Via Szczecin
Order No. 234725/1969
Gross Weight: 35640 kgs
Nett Weight 32560 kgs
Zakłady "Cegielskiego" faktycznie wysyłały silniki okrętowe (w częściach) do stoczni w Nakskov w Danii. Tu przykładowy statek z 1968r.
Dokładna nazwa modelu
Schwerlastwagen / ciężka platforma
Liczba osi
6
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Materiał
Tworzywo sztuczne, ładunek drewniany
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
15614
Zarząd kolejowy
PKP
Oznaczenie modelu
PPPzk 303, 655224
Epoka
III
Data napr. średniej
1969, ZNTK Gdańsk
Elementy specyficzne
Ładunek na platformie: skrzynia drewniana z logo "HCP". Dodatkowe elementy do samodzielnego montażu w tym kłonice, które można zamontować jako "stojące", lub "spakowane" na podłużnicy wagonu
Wersje modelu
15610, Platforma Sammp 705, DB, Ep. IV, bez ładunku,
15611, Platforma Ssyms, DR, Ep. III, bez ładunku,
15612, Platforma Ssyms, DRG, Ep. II, ze skrzynią,
15613, Platforma Px, CSD, Ep. III, ze skrzynią "ĆKD Praha",
15614, Platforma PPPzk 303, PKP, Ep. III, ze skrzynią "HCP".
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.
Uwagi
Model wagonu wykonany bardzo dobrze. Jest ciężki, a jednoczesnie ma doskonałe własności toczne.
Skrzynia jest wykonana z prawdziwego drewna, a przez to bardzo lekka. Skrzynia nie posiada w dnie żadnych czopów, które pozycjonowałyby ją na platformie, przez co łatwo spada z wagonu podczas jazdy. Można temu zapobiec wstawiając kłonice (nie wymagają klejenia), ale w warunkach rzeczywistych chyba nikt nie ustawiałby kłonic wioząc "dużą i ciężką" skrzynię.
Pudełko do modelu baaardzo duże (jak od lokomotywy)
Dla dociekliwych - treść informacji na skrzyni:
HCP
H.CEGIELSKI - POZNAŃ
POLAND
Point and Country of Origin:
Zakłady Przemysłu Metalowego
H.Cegielski - Poznań, Poland
Destination:
... Skibsvaerft Nakskov
Nakskov - Danmark
Via Szczecin
Order No. 234725/1969
Gross Weight: 35640 kgs
Nett Weight 32560 kgs
Zakłady "Cegielskiego" faktycznie wysyłały silniki okrętowe (w częściach) do stoczni w Nakskov w Danii. Tu przykładowy statek z 1968r.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2015, 13:58 przez PiotrZ, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości