to epoka IV, nawet na ebay`u dawno jej nie widziałem... to (jak wyżej napisano) była wersja tylko dla sieci sklepów Spielemax. ja jej nie sprzedammiszka-75 pisze:Czy ktoś wie, gdzie ten wagon 4osiową chłodnię "Interfrigo", DR, Ep. VI art. nr 501039 można jeszcze zdobyć? Pytam, bo jestem zainteresowany kupnem tego wagonu.
Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)
Moderator: mod-Tabor
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)
Ostatnio zmieniony 10 maja 2015, 22:09 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 07 maja 2007, 21:40
- Lokalizacja: Zabierzów
- Kontakt:
Re: Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)
Czy ktoś wie, gdzie ten wagon 4osiową chłodnię "Interfrigo", DR, Ep. VI art. nr 501039 można jeszcze zdobyć? Pytam, bo jestem zainteresowany kupnem tego wagonu.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)
Tak jak pisałem w innym poście, te koła to jakas chińska zemsta, wymiana na Mullerowe to jakby konieczność z marszu.bartowe pisze:Wibracje wagonu są prawdopodobnie związane ze złą jakością zamontowanych kółek, wyglądają na mocno zaśniedziałe - jakby po powodzi
Ostatnio zmieniony 18 lip 2012, 09:13 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)
Postawiłem chłodnię 2 osiową (Ibbhs, DB, Ep. IV) na torach i okazało się że, to dziecko tilliga i chińczyków jest za lekkie, w czasie jazdy wpada w niewielkie wibracje.
Z jazdą za lokomotywą chłodnia radzi sobie dobrze choć podskakuje na nierównościach i zwrotnicach. Gorzej ma się sprawa z pchaniem wagonu przy szybszej jeździe. Notorycznie chłodnia wykoleja się na zwrotnicach EW2 i DKW wiec na EW1 będzie podobnie choć ich nie mam. Jedynie radzi sobie na EW3 choć z różnym skutkiem przy bardzo szybkiej jeździe.
Do testów używałem kilku lokomotyw (BR 140, V 100 oraz do szybkiej jazdy BR 182 PIKO)
Co do tych nowych KKS to zmieniłem zdanie po pierwszych oględzinach. Na początku byłem sceptycznie nastawiony, jednak nowy sposób montażu jest lepszy niż poprzedni, a na plus jest to że teraz można regulować wysokość KKS, co musiałem uczynić przy okazji podpięcia loki z PIKO, a nadmiar plastiku można z łatwością usunąć ostrzem skalpela jak komuś bardzo przeszkadza.
Zastosowałem pakiet ratunkowy
Wibracje wagonu są prawdopodobnie związane ze złą jakością zamontowanych kółek, wyglądają na mocno zaśniedziałe - jakby po powodzi ) i chyba pokrzywione, wymieniłem na zastępcze 8,00 mm bo taki wymiar według mnie mają "nowe" koła Tilliga,
Nastąpiła poprawa we właściwościach jezdnych, choć wagon wykolejał się dalej, ale już rzadziej. Kolejną czynnością było zamontowanie dodatkowego balastu (zapakowałem paleciaka dorsza do chłodni) no i wszystkie bolączki tego wagonu się skończyły.
Wniosek na szybko
Teraz jestem bardziej zadowolony z 2 osiowej chłodni, ale tillig powinien informować, że jest to wagon zaraz po zakupie do pilnej modernizacji, wtedy uniknęlibyśmy rozczarowania zaraz po postawieniu wagonu na torach.
Na koniec czy warto kupić taki wagon.
- Chyba tak, bo jest to nowa konstrukcja tilliga choć części do niego zastosowane już nie koniecznie.
Z jazdą za lokomotywą chłodnia radzi sobie dobrze choć podskakuje na nierównościach i zwrotnicach. Gorzej ma się sprawa z pchaniem wagonu przy szybszej jeździe. Notorycznie chłodnia wykoleja się na zwrotnicach EW2 i DKW wiec na EW1 będzie podobnie choć ich nie mam. Jedynie radzi sobie na EW3 choć z różnym skutkiem przy bardzo szybkiej jeździe.
Do testów używałem kilku lokomotyw (BR 140, V 100 oraz do szybkiej jazdy BR 182 PIKO)
Co do tych nowych KKS to zmieniłem zdanie po pierwszych oględzinach. Na początku byłem sceptycznie nastawiony, jednak nowy sposób montażu jest lepszy niż poprzedni, a na plus jest to że teraz można regulować wysokość KKS, co musiałem uczynić przy okazji podpięcia loki z PIKO, a nadmiar plastiku można z łatwością usunąć ostrzem skalpela jak komuś bardzo przeszkadza.
Zastosowałem pakiet ratunkowy
Wibracje wagonu są prawdopodobnie związane ze złą jakością zamontowanych kółek, wyglądają na mocno zaśniedziałe - jakby po powodzi ) i chyba pokrzywione, wymieniłem na zastępcze 8,00 mm bo taki wymiar według mnie mają "nowe" koła Tilliga,
Nastąpiła poprawa we właściwościach jezdnych, choć wagon wykolejał się dalej, ale już rzadziej. Kolejną czynnością było zamontowanie dodatkowego balastu (zapakowałem paleciaka dorsza do chłodni) no i wszystkie bolączki tego wagonu się skończyły.
Wniosek na szybko
Teraz jestem bardziej zadowolony z 2 osiowej chłodni, ale tillig powinien informować, że jest to wagon zaraz po zakupie do pilnej modernizacji, wtedy uniknęlibyśmy rozczarowania zaraz po postawieniu wagonu na torach.
Na koniec czy warto kupić taki wagon.
- Chyba tak, bo jest to nowa konstrukcja tilliga choć części do niego zastosowane już nie koniecznie.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2012, 10:59 przez bartowe, łącznie zmieniany 2 razy.
- daraśekp
- Posty: 982
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)
Chłodnia dwuosiowa ciekawa, jednak wykonanie tego pomostu daje odczucie niesmaku:
Wyraźnie widoczne nadlewy trącają...tanią chińszczyzną...
Wyraźnie widoczne nadlewy trącają...tanią chińszczyzną...
Ostatnio zmieniony 14 lip 2012, 13:37 przez daraśekp, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)
Dyszel w kinematyce ściągnęli żywcem z technolgii Peho, to własnie peho zastosowało pierwsze regulowaną wysokosć kasetki sprzęgu. Jest to dobre ale po regulacji ja obcinam wystający trzpień i wtedy to wygląda.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)
Nowe chłodnie: 4-osiowa i 2 osiowa
Dokładna nazwa modelu
4achs. Eiskuhlwg. "Interfrigo", DR, Ep. VI / 4osiowa chłodnia "Interfrigo", DR, Ep. VI
2achs. Kuhlwagen Ibbhs 396, DB, Ep. IV / 2 osiowa chłodnia Ibbhs, DB, Ep. IV
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Modele wielkoseryjne, ale wersja 501039 to SpieleMax Exclusiv
Numer katalogowy modelu
4 osie: 501039
2 osie: 14691
Zarząd kolejowy
DR
DB
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
Iacms 11 50 860 0064-9
Ibbhs 396, 01 80 826 6 055-8
Stacjonowanie/Data
- / 24.06.1985
- / 15.06.1972
Elementy specyficzne
Brak
Inne wersje
Sprzęg
Oba wagony posiadają KKS oraz gniazdo NEM 358
Uwagi
4-osiowy, 501039:
2-osiowy, 14691:
Podsumowanie:
Dostaliśmy do ręki nowe chłodnie Tilliga:
4-osiowa to udana kontynuacja konstrukcji BTTB. Zastosowanie KKSu, fototrawionych barierek oraz tamponodruku znacznie poprawiło efekt końcowy.
2 osiowa to nowa konstrukcja. Konstruktorzy zawiesili obie osie na wychylnej (obrotowej) belce oraz zastosowali KKS na rzucającym się w oczy wsporniku.
Ciekaw jestem Waszych odczuć z zabawy z tymi wagonami.
Dokładna nazwa modelu
4achs. Eiskuhlwg. "Interfrigo", DR, Ep. VI / 4osiowa chłodnia "Interfrigo", DR, Ep. VI
2achs. Kuhlwagen Ibbhs 396, DB, Ep. IV / 2 osiowa chłodnia Ibbhs, DB, Ep. IV
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Modele wielkoseryjne, ale wersja 501039 to SpieleMax Exclusiv
Numer katalogowy modelu
4 osie: 501039
2 osie: 14691
Zarząd kolejowy
DR
DB
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
Iacms 11 50 860 0064-9
Ibbhs 396, 01 80 826 6 055-8
Stacjonowanie/Data
- / 24.06.1985
- / 15.06.1972
Elementy specyficzne
Brak
Inne wersje
Sprzęg
Oba wagony posiadają KKS oraz gniazdo NEM 358
Uwagi
4-osiowy, 501039:
2-osiowy, 14691:
Podsumowanie:
Dostaliśmy do ręki nowe chłodnie Tilliga:
4-osiowa to udana kontynuacja konstrukcji BTTB. Zastosowanie KKSu, fototrawionych barierek oraz tamponodruku znacznie poprawiło efekt końcowy.
2 osiowa to nowa konstrukcja. Konstruktorzy zawiesili obie osie na wychylnej (obrotowej) belce oraz zastosowali KKS na rzucającym się w oczy wsporniku.
Ciekaw jestem Waszych odczuć z zabawy z tymi wagonami.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości