Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)

Post autor: krzysztof »

miszka-75 pisze:Czy ktoś wie, gdzie ten wagon 4osiową chłodnię "Interfrigo", DR, Ep. VI art. nr 501039 można jeszcze zdobyć? Pytam, bo jestem zainteresowany kupnem tego wagonu. :)
to epoka IV, nawet na ebay`u dawno jej nie widziałem... to (jak wyżej napisano) była wersja tylko dla sieci sklepów Spielemax. ja jej nie sprzedam ;)
Ostatnio zmieniony 10 maja 2015, 22:09 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
miszka-75
Posty: 54
Rejestracja: 07 maja 2007, 21:40
Lokalizacja: Zabierzów
Kontakt:

Re: Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)

Post autor: miszka-75 »

Czy ktoś wie, gdzie ten wagon 4osiową chłodnię "Interfrigo", DR, Ep. VI art. nr 501039 można jeszcze zdobyć? Pytam, bo jestem zainteresowany kupnem tego wagonu. :)
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)

Post autor: Marcin »

bartowe pisze:Wibracje wagonu są prawdopodobnie związane ze złą jakością zamontowanych kółek, wyglądają na mocno zaśniedziałe - jakby po powodzi
Tak jak pisałem w innym poście, te koła to jakas chińska zemsta, wymiana na Mullerowe to jakby konieczność z marszu.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2012, 09:13 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
bartowe
Posty: 241
Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Re: Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)

Post autor: bartowe »

Postawiłem chłodnię 2 osiową (Ibbhs, DB, Ep. IV) na torach i okazało się że, to dziecko tilliga i chińczyków jest za lekkie, w czasie jazdy wpada w niewielkie wibracje.
Z jazdą za lokomotywą chłodnia radzi sobie dobrze choć podskakuje na nierównościach i zwrotnicach. Gorzej ma się sprawa z pchaniem wagonu przy szybszej jeździe. Notorycznie chłodnia wykoleja się na zwrotnicach EW2 i DKW wiec na EW1 będzie podobnie choć ich nie mam. Jedynie radzi sobie na EW3 choć z różnym skutkiem przy bardzo szybkiej jeździe.
Do testów używałem kilku lokomotyw (BR 140, V 100 oraz do szybkiej jazdy BR 182 PIKO)
Co do tych nowych KKS to zmieniłem zdanie po pierwszych oględzinach. Na początku byłem sceptycznie nastawiony, jednak nowy sposób montażu jest lepszy niż poprzedni, a na plus jest to że teraz można regulować wysokość KKS, co musiałem uczynić przy okazji podpięcia loki z PIKO, a nadmiar plastiku można z łatwością usunąć ostrzem skalpela jak komuś bardzo przeszkadza.

Zastosowałem pakiet ratunkowy

Wibracje wagonu są prawdopodobnie związane ze złą jakością zamontowanych kółek, wyglądają na mocno zaśniedziałe - jakby po powodzi :)) i chyba pokrzywione, wymieniłem na zastępcze 8,00 mm bo taki wymiar według mnie mają "nowe" koła Tilliga,
Nastąpiła poprawa we właściwościach jezdnych, choć wagon wykolejał się dalej, ale już rzadziej. Kolejną czynnością było zamontowanie dodatkowego balastu (zapakowałem paleciaka dorsza do chłodni) no i wszystkie bolączki tego wagonu się skończyły.

Wniosek na szybko
Teraz jestem bardziej zadowolony z 2 osiowej chłodni, :) ale tillig powinien informować, że jest to wagon zaraz po zakupie do pilnej modernizacji, wtedy uniknęlibyśmy rozczarowania zaraz po postawieniu wagonu na torach.

Na koniec czy warto kupić taki wagon.

- Chyba tak, bo jest to nowa konstrukcja tilliga choć części do niego zastosowane już nie koniecznie.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2012, 10:59 przez bartowe, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 981
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)

Post autor: daraśekp »

Chłodnia dwuosiowa ciekawa, jednak wykonanie tego pomostu daje odczucie niesmaku:
Obrazek
Wyraźnie widoczne nadlewy trącają...tanią chińszczyzną...
Ostatnio zmieniony 14 lip 2012, 13:37 przez daraśekp, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)

Post autor: Marcin »

Dyszel w kinematyce ściągnęli żywcem z technolgii Peho, to własnie peho zastosowało pierwsze regulowaną wysokosć kasetki sprzęgu. Jest to dobre ale po regulacji ja obcinam wystający trzpień i wtedy to wygląda.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Nowe chłodnie od Tilliga: 4osie (TTnh) i 2 osie (Ibs)

Post autor: ArturSchŁ »

Nowe chłodnie: 4-osiowa i 2 osiowa

:arrow: Dokładna nazwa modelu
4achs. Eiskuhlwg. "Interfrigo", DR, Ep. VI / 4osiowa chłodnia "Interfrigo", DR, Ep. VI
2achs. Kuhlwagen Ibbhs 396, DB, Ep. IV / 2 osiowa chłodnia Ibbhs, DB, Ep. IV

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Modele wielkoseryjne, ale wersja 501039 to SpieleMax Exclusiv

:arrow: Numer katalogowy modelu
4 osie: 501039
2 osie: 14691

:arrow: Zarząd kolejowy
DR
DB

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
Iacms 11 50 860 0064-9
Ibbhs 396, 01 80 826 6 055-8

:arrow: Stacjonowanie/Data
- / 24.06.1985
- / 15.06.1972

:arrow: Elementy specyficzne
Brak

:arrow: Inne wersje

:arrow: Sprzęg
Oba wagony posiadają KKS oraz gniazdo NEM 358

:arrow: Uwagi


4-osiowy, 501039:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

2-osiowy, 14691:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

:arrow: Podsumowanie:
Dostaliśmy do ręki nowe chłodnie Tilliga:

4-osiowa to udana kontynuacja konstrukcji BTTB. Zastosowanie KKSu, fototrawionych barierek oraz tamponodruku znacznie poprawiło efekt końcowy.

2 osiowa to nowa konstrukcja. Konstruktorzy zawiesili obie osie na wychylnej (obrotowej) belce oraz zastosowali KKS na rzucającym się w oczy wsporniku.

Ciekaw jestem Waszych odczuć z zabawy z tymi wagonami.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Towarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości