Hbbins, Roco

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
bankier
Posty: 464
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Hbbins, Roco

Post autor: bankier »

Czy ma ktoś patent na montaż ruchomego pałąka od KKS-u w gnieździe bez konieczności odklejania ciężarka z podłogi wagonu?
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Hbbins, Roco

Post autor: oelka »

Wagon Roco jest zbliżony do wagonów produkowanych przez ABB Henschel. Wagony z tej wytwórni zostały sprowadzone do Polski. Co więcej były też u nas produkowane na podstawie dokumentacji niemieckiej.
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: Hbbins, Roco

Post autor: LemingAnadyrski »

Korekta (spieszyć się - ok, ale powoli! :-)):
LemingAnadyrski pisze:[...] wersji DB, która w mierzalnej ilości[...] powstała w 1989 r.
Dokładnie to do 1989 (od 1985 - 1,15 tys. szt.; potem po 1991 r. jeszcze 550 szt.).
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Hbbins842 Nordwaggon, SJ, Roco 37554

Post autor: LemingAnadyrski »

Tutaj http://www.lokman.se/NW/NW.htm (szukaj: "2-axliga H-vagnar" / "Hbbins842") można zobaczyć co próbuje udawać model 37554 - Hbbins Nordwaggon, SJ, Ep. IV. W oryginale oznaczony typem Hbbins[sup]842[/sup], poniżej wagon 23 74 246 9 425-3 [P] SJ, Ulvsunda (Szwecja), 20 kwietnia 1998 r.

Obrazek
fot. Johan Hellström

A tu dla porównania model: http://www.modellvasut-center.hu/wp-con ... nSJe5b.jpg
http://www.modellvasut-center.hu/wp-con ... nSJe5f.jpg
Więcej zdjęć modelu Roco: http://www.modellvasut-center.hu/produc ... gon-sj-e5/

Wagon Hbbins 305 DB / [2458] DR na którym wzorowało się Roco (ale i tu uważny obserwator dostrzeże małe różnice względem modelu):
Obrazek
zdj. Michael Böhn, Berlin Wuhlheide, 1 kwietnia 2007 r., http://www.dybas.de/dybas/gw/gw_h_3/g305.html
http://www.dybas.de/dybas/gw/gw_h_3/zabb/g305_z.html

Drobna uwaga odnośnie modelu oznakowanego zarządem DR: na kolejach dawnej NRD wagon ten pojawił się praktycznie na sam koniec ich istnienia, tj. na początku 1993 roku. Dla miłośników DR z końca ep. IV/ początku V większy sens może mieć posiadanie wersji DB, która w mierzalnej ilości (nie licząc prototypów) powstała w 1989 r. i teoretycznie tu i ówdzie mogła się pojawić na sieci DR.

PS Przez jakiś czas było miło, aż nowe forum przyszło i możliwość edycji postu do 30 minut po zamieszczeniu wcięło. Dobrze że jest chociaż automagiczne łączenie postów.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Hbbins, Roco

Post autor: ArturSchŁ »

TittyTwister pisze:Na stronie 37556 mają błąd.
Dzięki, poprawiłem.
Awatar użytkownika
TittyTwister
Posty: 269
Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
Lokalizacja: Ostrava
Kontakt:

Re: Hbbins, Roco

Post autor: TittyTwister »

ArturSch pisze:...
:arrow: Wersje modelu
37556 - Zestaw 3 wagonów towarowych Hbbins kolei MÁV, PKP i ČD
...
Ten trzeci wagon z zestawy nie jest ČD, ale DB (jest to ten ostatni "RAILSHIP"). Na stronie 37556 mają błąd.

Ten třetí vagón ze soupravy není ČD, ale DB (je to ten s označením "RAILSHIP"). Na strankách odkazu 37556 mají chybu.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2008, 08:43 przez TittyTwister, łącznie zmieniany 2 razy.
BarTTek
Posty: 808
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Hbbins, Roco

Post autor: BarTTek »

Marcin pisze:Sprzęgi Tilliga (wszystkie trzy do gniazda NEM) całkowicie kompatybilne
Prawda, wymieniłem po pierwszym kółku i wagon zupełnie inaczej jeździ na wszystkich sprzęgach. Z resztą było prowadzone śledztwo w tej sprawie na forum i materiały są do odnalezienia :lol: W ogóle wagon miód malina no i bogato oznaczony w wersji PKP. Niestety obecnie nie posiadam zdjęć czoła wagonu
Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 lip 2008, 10:15 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Hbbins, Roco

Post autor: Marcin »

Oraz:

37553 - CD
37557 - Zestaw 3 sztuki- DB, DBAG, DR
37558 - DR
37548 - Vita Cola
37549 - Clean DR
14835 - Wir Fahren Fur Tillig

;)

Sprzęgi Tilliga (wszystkie trzy do gniazda NEM) całkowicie kompatybilne
Ostatnio zmieniony 03 lip 2008, 23:04 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Hbbins, Roco

Post autor: ArturSchŁ »

Wagon kryty z rozsuwanymi ścianami boczymi Hbbins

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Schiebewandwagen der DB-Cargo / Wagon z rozsuwanymi ścianami boczymi DB-Cargo
Schiebewandwagen der SBB / Wagon z rozsuwanymi ścianami boczymi SBB

:arrow: Liczba osi
2

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Roco Modelleisenbahn GmbH - Austria

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
37551
37560

:arrow: Zarząd kolejowy
DB-Cargo
SBB-CFF

:arrow: Oznaczenie modelu
Hbbins 306, 21 80 247 0 405-6
Hbbillns 21 85 245 9 086-4

:arrow: Epoka
V

:arrow: Stacjonowanie/Data
- / 03.02.1997
- / 23.11.2006

:arrow: Elementy specyficzne
-

:arrow: Wersje modelu
37547 - wagon czyszczący tory, DR, Ep. IV, "fit"
37550 - wagon czyszczący tory, DB, Ep. V, "Roco-CLEAN"
37551 - Hbbins 306, 21 80 247 0 405-6, DB-Cargo, Ep. V (Tillig : 14831)
37552 - Hbbins 305, DR, Ep. IV (Tillig : 14832)
37554 - Hbbins Nordwaggon, SJ, Ep. IV
37555 - Hbbllnss, ČD-Cargo, Ep. V
37556 - Zestaw 3 wagonów towarowych Hbbins kolei MÁV, PKP i ČD
37559 - wagon czyszczący tory, DR, Ep. IV
37560 - Hbbillns 21 85 245 9 086-4, SBB-CFF, Ep. V
37561 - Hbbins, ÖBB, Ep. V, Rail Cargo Austria


:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.

:arrow: Uwagi
"Jak jeżdzicie nim po makiecie, to regularnie po 20 godzinach jazdy zdejmijcie oś, poczyśćcie ją i przesmarujcie gniazda smarem".

:arrow: Podsumowanie
Bardzo atrakcyjny wagon dzięki swojemu wyglądowi.
Osadzenie osi bezpośrednio w plastiku przy dość znacznej wadze wagonu powoduje duże opory toczenia i wyrabianie się plastikowych gniazd osi - stąd konieczność smarowania o czym informuje nas ulotka. Sprzęgi też nie należą do najbardziej udanych i rozpinanie się składu może przyprawić właścicieli wagonu o zdenerwowanie.

[s]Więcej na stronie TT-Klub.PL[/s]

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Towarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości