749/751 (ex. T478.1) - MTB
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
Widzisz dałeś radę sam poradzić sobie z problemem, bez zwrotów reklamacji, dodatkowych kosztów i nerwów, a satysfakcja jest bezcenna prawda
-
- Posty: 465
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
"Gra i buczy" - teraz jest OK
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
I co? Nadal wyje?bankier pisze: ... Składając lokomotywę na każdym etapie starałem się sprawdzać czy wszystko jest jak trzeba (po włożeniu do ramy test, po podpięciu pierwszego wózka potem drugiego test). Przy zębatkach nie zdiagnozowałem problemów choć i te zapobiegawczo "posmarowałem".
-
- Posty: 465
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
Jednak silnik bo po wyjęciu z ramy i podłączeniu do transformatora objawy były takie same jak na torach: niskie obroty płynna praca, wysokie powodowały wycie. Za pomocą igły i strzykawki nasmarowałem go i zostawiłem na "dotarcie" by kilkanaście minut popracował. Składając lokomotywę na każdym etapie starałem się sprawdzać czy wszystko jest jak trzeba (po włożeniu do ramy test, po podpięciu pierwszego wózka potem drugiego test). Przy zębatkach nie zdiagnozowałem problemów choć i te zapobiegawczo "posmarowałem".
- Slawek77
- Posty: 2054
- Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
Na moje oko to nie wyje silnik tylko zębatki i dlatego taki efekt.
Puść jak na 30 min na torach i sama się dotrze, lub rozebrać wózki i małym pilniczkiem pod szlifować zębatki te które mają opory
Puść jak na 30 min na torach i sama się dotrze, lub rozebrać wózki i małym pilniczkiem pod szlifować zębatki te które mają opory
-
- Posty: 465
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
Temat ogarnięty - dzięki uwagom Pana Vitezslava Bana oraz cynkowi od Sławka77 co do wyjęcia silnika z ramy nastąpiła skuteczna interwencja w układ napędowy
ps. ciekawą rzeczą na którą wcześniej nie zwracałem uwagi jest fakt fabrycznie posadowionego głośniczka w lokomotywie. Do tego pobieraki prądu z kół mają "dwa wąsy" po każdej stronie co rozwiązało zagadkę dlaczego ten model radzi sobie lepiej na rurkach od produkcji Tilliga (BR118, ST44-003). Ale to już bardzo subiektywna opinia.
ps. ciekawą rzeczą na którą wcześniej nie zwracałem uwagi jest fakt fabrycznie posadowionego głośniczka w lokomotywie. Do tego pobieraki prądu z kół mają "dwa wąsy" po każdej stronie co rozwiązało zagadkę dlaczego ten model radzi sobie lepiej na rurkach od produkcji Tilliga (BR118, ST44-003). Ale to już bardzo subiektywna opinia.
-
- Posty: 465
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
Rozebrałem ją na czynniki pierwsze - pozostało wyjęcie silnika z ramy (i tu mam dylemat bo nie wiem czy on jest tylko "włożony" do środka czy ma jakiś sposób zamontowania na stałe w ramie). Oglądając z bliska nic takiego nie widzę ale zanim coś zrobię wolę sprawdzić.
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
DOWCIPNIŚ, może i tak ale jak ktoś pisze bzdury trzeba to sprostować, wybrałem formę żartu. 20lat się bawię silnikami, przekładniami, wałkami kardana, zębatkami itp. Moje napędy są w ET22, SU46, SN61, SM41, SM31, EP09, ET21rodzimych producentów, które śmigają po modułach i makietach i nikomu nic nie wyje, nie zacina się, jest ok. Więc pojęcie mam no i doświadczenie. Faktem jest to co napisałeś o przesmarowaniu łożysk silnika olejem, tylko nie rzadkim czego nie ująłeś w swojej pseudo odpowiedzi, zachlapie szczotki i klapa. SZCZOTEK SIĘ NIE DOCIERA mają działać i koniec. A jak iskrzą lub silnik generuje drgania, grzeje się ostro i po smarowaniu łożysk wirnik ciężko się obraca to jest wadliwy i powinno się go reklamować. Generalnie wycie mogą powodować zębatki źle spasowane, rezonans silnika spowodowany drganiami wału ,niedostateczne zamocowanie silnika: 1 przykład loka serii 52 tilliga. 2 przykład loka roco serii 44 wyje jak wściekła wymieniłem silniki raz mashima, raz maxon i nic, dalej wyje. 3 przykład 132 ludmila wystarczy podłożyć kawałek cienkiego papieru i dokręcić śrubę mocującą silnik. Jest to temat rzeka, jeśli ktoś ma problemy z napędami loków proszę o kontakt postaram się pomóc, pozdrawiam kolegów P W.
- LemingAnadyrski
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
Dowcipniś się znalazł. ;-) Niemniej w nowo kupionej lokomotywie na wał silnika z każdej strony nie zaszkodzi dać odrobinę smaru(oliwy do maszyn precyzyjnych).piotrek092 pisze:Moze oleju nie wlal ,albo przy wiekszych obciazeniach wchodzi turbina
A o docieraniu komutatora (i szczotek do niego) słyszałeś? :-)piotrek092 pisze:pierwszy raz slysze o docieraniu silnika elektrycznego. :oops:
- womo
- Posty: 2377
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
Nie mam MTB. Roco swoje loki zalecało docierać ...
30 minut do przodu i 30 do tyłu ...
Ale kto by tam czytał instrukcje
30 minut do przodu i 30 do tyłu ...
Ale kto by tam czytał instrukcje
-
- Posty: 465
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
Ty zgrywusie a maszyna nadal "wyje"...
- Borczy
- Posty: 2281
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
Kuba, Sławek77 ma . Zapytaj go bo zna ją na wylotbankier pisze:Czy ktoś z Szanownych Kolegów posiada lokomotywy produkcji MTB? Mam u siebie: Obrazek i przy niskich prędkościach silnik pracuje doskonale - a lokomotywa liczy podkłady na rurkach. Jednak kiedy zwiększam prędkość (poza białą skalę na mausie) motor zaczyna "wyć". Czy jestem w stanie samodzielnie temu zaradzić bez konieczności odsyłania jej do producenta?
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
Moze oleju nie wlal ,albo przy wiekszych obciazeniach wchodzi turbina , pierwszy raz slysze o docieraniu silnika elektrycznego.
- womo
- Posty: 2377
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
A jest dotarta?
Problem jest taki , że większość osób nie dociera silników i wtedy wyją.
Problem jest taki , że większość osób nie dociera silników i wtedy wyją.
-
- Posty: 465
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB
Czy ktoś z Szanownych Kolegów posiada lokomotywy produkcji MTB? Mam u siebie:
i przy niskich prędkościach silnik pracuje doskonale - a lokomotywa liczy podkłady na rurkach. Jednak kiedy zwiększam prędkość (poza białą skalę na mausie) motor zaczyna "wyć". Czy jestem w stanie samodzielnie temu zaradzić bez konieczności odsyłania jej do producenta?
i przy niskich prędkościach silnik pracuje doskonale - a lokomotywa liczy podkłady na rurkach. Jednak kiedy zwiększam prędkość (poza białą skalę na mausie) motor zaczyna "wyć". Czy jestem w stanie samodzielnie temu zaradzić bez konieczności odsyłania jej do producenta?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości