749/751 (ex. T478.1) - MTB

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: piotrek092 »

Widzisz dałeś radę sam poradzić sobie z problemem, bez zwrotów reklamacji, dodatkowych kosztów i nerwów, a satysfakcja jest bezcenna prawda :)
bankier
Posty: 464
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: bankier »

"Gra i buczy" - teraz jest OK 8)
PiasTT
Posty: 391
Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: PiasTT »

bankier pisze: ... Składając lokomotywę na każdym etapie starałem się sprawdzać czy wszystko jest jak trzeba (po włożeniu do ramy test, po podpięciu pierwszego wózka potem drugiego test). Przy zębatkach nie zdiagnozowałem problemów choć i te zapobiegawczo "posmarowałem".
I co? Nadal wyje?
bankier
Posty: 464
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: bankier »

Jednak silnik bo po wyjęciu z ramy i podłączeniu do transformatora objawy były takie same jak na torach: niskie obroty płynna praca, wysokie powodowały wycie. Za pomocą igły i strzykawki nasmarowałem go i zostawiłem na "dotarcie" by kilkanaście minut popracował. Składając lokomotywę na każdym etapie starałem się sprawdzać czy wszystko jest jak trzeba (po włożeniu do ramy test, po podpięciu pierwszego wózka potem drugiego test). Przy zębatkach nie zdiagnozowałem problemów choć i te zapobiegawczo "posmarowałem".
Awatar użytkownika
Slawek77
Posty: 2054
Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: Slawek77 »

Na moje oko to nie wyje silnik tylko zębatki i dlatego taki efekt.
Puść jak na 30 min na torach i sama się dotrze, lub rozebrać wózki i małym pilniczkiem pod szlifować zębatki te które mają opory ;)
bankier
Posty: 464
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: bankier »

Temat ogarnięty - dzięki uwagom Pana Vitezslava Bana oraz cynkowi od Sławka77 co do wyjęcia silnika z ramy nastąpiła skuteczna interwencja w układ napędowy :mrgreen:

ps. ciekawą rzeczą na którą wcześniej nie zwracałem uwagi jest fakt fabrycznie posadowionego głośniczka w lokomotywie. Do tego pobieraki prądu z kół mają "dwa wąsy" po każdej stronie co rozwiązało zagadkę dlaczego ten model radzi sobie lepiej na rurkach od produkcji Tilliga (BR118, ST44-003). Ale to już bardzo subiektywna opinia. 8)
bankier
Posty: 464
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: bankier »

Rozebrałem ją na czynniki pierwsze - pozostało wyjęcie silnika z ramy (i tu mam dylemat bo nie wiem czy on jest tylko "włożony" do środka czy ma jakiś sposób zamontowania na stałe w ramie). Oglądając z bliska nic takiego nie widzę ale zanim coś zrobię wolę sprawdzić.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: piotrek092 »

DOWCIPNIŚ, może i tak ale jak ktoś pisze bzdury trzeba to sprostować, wybrałem formę żartu. 20lat się bawię silnikami, przekładniami, wałkami kardana, zębatkami itp. Moje napędy są w ET22, SU46, SN61, SM41, SM31, EP09, ET21rodzimych producentów, które śmigają po modułach i makietach i nikomu nic nie wyje, nie zacina się, jest ok. Więc pojęcie mam no i doświadczenie. Faktem jest to co napisałeś o przesmarowaniu łożysk silnika olejem, tylko nie rzadkim czego nie ująłeś w swojej pseudo odpowiedzi, zachlapie szczotki i klapa. SZCZOTEK SIĘ NIE DOCIERA mają działać i koniec. A jak iskrzą lub silnik generuje drgania, grzeje się ostro i po smarowaniu łożysk wirnik ciężko się obraca to jest wadliwy i powinno się go reklamować. Generalnie wycie mogą powodować zębatki źle spasowane, rezonans silnika spowodowany drganiami wału ,niedostateczne zamocowanie silnika: 1 przykład loka serii 52 tilliga. 2 przykład loka roco serii 44 wyje jak wściekła wymieniłem silniki raz mashima, raz maxon i nic, dalej wyje. 3 przykład 132 ludmila wystarczy podłożyć kawałek cienkiego papieru i dokręcić śrubę mocującą silnik. Jest to temat rzeka, jeśli ktoś ma problemy z napędami loków proszę o kontakt postaram się pomóc, pozdrawiam kolegów P W.
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: LemingAnadyrski »

piotrek092 pisze:Moze oleju nie wlal ,albo przy wiekszych obciazeniach wchodzi turbina
Dowcipniś się znalazł. ;-) Niemniej w nowo kupionej lokomotywie na wał silnika z każdej strony nie zaszkodzi dać odrobinę smaru(oliwy do maszyn precyzyjnych).
piotrek092 pisze:pierwszy raz slysze o docieraniu silnika elektrycznego. :oops:
A o docieraniu komutatora (i szczotek do niego) słyszałeś? :-)
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2377
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: womo »

Nie mam MTB. Roco swoje loki zalecało docierać ...
30 minut do przodu i 30 do tyłu ...
Ale kto by tam czytał instrukcje :mrgreen:
bankier
Posty: 464
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: bankier »

Ty zgrywusie 8) a maszyna nadal "wyje"...
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2279
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: Borczy »

bankier pisze:Czy ktoś z Szanownych Kolegów posiada lokomotywy produkcji MTB? Mam u siebie: Obrazek i przy niskich prędkościach silnik pracuje doskonale - a lokomotywa liczy podkłady na rurkach. Jednak kiedy zwiększam prędkość (poza białą skalę na mausie) motor zaczyna "wyć". Czy jestem w stanie samodzielnie temu zaradzić bez konieczności odsyłania jej do producenta?
Kuba, Sławek77 ma :D . Zapytaj go bo zna ją na wylot ;)
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: piotrek092 »

Moze oleju nie wlal ,albo przy wiekszych obciazeniach wchodzi turbina , pierwszy raz slysze o docieraniu silnika elektrycznego. :oops:
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2377
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: womo »

A jest dotarta?
Problem jest taki , że większość osób nie dociera silników i wtedy wyją.
bankier
Posty: 464
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: 749/751 (ex. T478.1) - MTB

Post autor: bankier »

Czy ktoś z Szanownych Kolegów posiada lokomotywy produkcji MTB? Mam u siebie:

Obrazek

i przy niskich prędkościach silnik pracuje doskonale - a lokomotywa liczy podkłady na rurkach. Jednak kiedy zwiększam prędkość (poza białą skalę na mausie) motor zaczyna "wyć". Czy jestem w stanie samodzielnie temu zaradzić bez konieczności odsyłania jej do producenta?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości