750/753/754, Kuehn

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: 750/753/754, Kuehn

Post autor: Maciej »

JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 750/753/754, Kuehn

Post autor: JarUs »

Pawelec
Posty: 484
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:25
Lokalizacja: Sz-n Śródmieście/Podjuchy
Kontakt:

Re: 750/753/754, Kuehn

Post autor: Pawelec »

Dostałem tę lokę na zamówienie (podziękowania dla Petra) i ...... opłacało się czekać.
Wygląda super, co widać zresztą po jakości wykonania. Jest taka sama jak Macieja, tylko w oznakowaniu CD (Ceskych Drach).
Mam wobec tego pytanie, czy obudowę demontuje się tak samo jak inne loki Kuhena, czy inaczej, bo instrukcja nic na temat nie mówi. Jedynie zaleca jakie użyć dekodery do sterowania pod DCC
Ostatnio zmieniony 02 lip 2015, 08:07 przez Pawelec, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Lokomotywa T478 1112 Kuehn

Post autor: Maciej »

T478 3112

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Lokomotiva řady 748/Lokomotywa spalinowa serii 478

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Kuehn-modell - Kuehn, Rheinbreitbach, Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego

:arrow: Charakter produkcji
Model małoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
33314

:arrow: Zarząd kolejowy
ČSD

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
748 3112

:arrow: Stacjonowanie/Data
?/?

:arrow: Liczba osi
4

:arrow: Dostępność innych wersji modelu
Obecnie produkowane inne wersje modelu:
33310 - 750 160-4, ČD, epoka V, zielono-szary

Wersje jednorazowe:
33314 - T478.3112, ČSD, epoka IV, (zielono-szary)
33315 - T478.3089, ČSD, epoka III-IV, (ciemnoczerwony)
33317 - T478.3143, ČSD, epoka IV,(ciemnoczerwono-szary)
33319 - T478.3187, ČSD, epoka IV, (ciemnoczerwono-szary z żółtym paskiem)
33325 - 750 346-9, ČD, epoka V, (niebieski)

:arrow: Napęd
Silnik 5-polowy, dwie masy kinetyczne, napęd na wszystkie zestawy kołowe, zbieranie prądu ze wszystkich kół, 2 gumki przyczepnościowe

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.

:arrow: Oświetlenie
Oświetlenie diodowe białe/czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy.

:arrow: DCC
Posiada gniazdo NEM 651.

:arrow: Trochę historii/Uwagi:
W 1975 roku zakłady CKD Praha rozpoczęły produkcję kolejnej serii lokomotyw uniwersalnych o zwiększonej mocy. Lokomotywy miały bardziej wydajną prądnice i silnik w przeciwieństwie do poprzedniczek . W tej serii pojawił się system kontroli prędkości, system ogrzewania elektrycznego pociągu który zapowiadał zmiany taborowe na kolei CSD. Lokomotywy te wpisały się w krajobraz linii głównych i drugorzędnych w ówczesnej Czechosłowacji. Pracowały przy obsłudze pociągów towarowych, osobowych i pospiesznych na trasach niezelektryfikowanych. Dziś przechodzą swoją drugą młodość.
Model wykonany precyzyjnie i wyposażony w dodatkowe elementy, częściowo zamontowane przez producenta.

:arrow: Podsumowanie:
Ciężki model, z zapasem mocy. ładnie prowadzi skład. Niektóre egzemplarze niestety były wyprodukowane z wadliwym napędem o czym pisał kolega z Czech. Bardzo urokliwie wygląda lemiesz. Do zestawu dodano lemiesze bez otworu na sprzęg.
Polecam również temat pokrewny
http://forumtt.pl/viewtopic.php?p=10827 ... 21c#108271

:arrow: Zdjęcia modelu:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 12:15 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: 750/753/754, Kuehn

Post autor: ArturSchŁ »

Warto zobaczyć film instruktażowy:
Obrazek
Awatar użytkownika
TittyTwister
Posty: 269
Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
Lokalizacja: Ostrava
Kontakt:

Re: 750/753/754, Kuehn

Post autor: TittyTwister »

Nowe powodzie już są dystrybuowane:

informace: http://www.modelyasport.cz/m_kuehn_T4783inf3.html
Awatar użytkownika
TittyTwister
Posty: 269
Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
Lokalizacja: Ostrava
Kontakt:

Re: 750/753/754, Kuehn

Post autor: TittyTwister »

W piątek 31.3. była oficjalne ogłoszena wiadomość, że pan Kuehn już znałazł rozwiądzanie problemu i już były zrobiony testy próbne z nowych części już seryjnie produkowanych!

Nie mam zasób słów k takim rzeczem technicznym, więc chociaż trochę popiszę o co chodzi.

Problem był w skrzyńce biegów (skrzynce przekładniowej), dokładnie w drugim kółku (było żle zdrobione). Nawet inna przekładnia (nie wiem czy dobrze przetlumaczylem tę słowo - chodzi o taki numer, naprz. 1:4, 1:1.5 ....) umocniła ten problem. Dlatego pan Kuehn się zdecydował, że wczałe przerobi skrzyńkę biegów. Ta będzie dystrybuowana jako całe podwozie, nawet z maskami, kólkami, po prostu z wszystkim. Więc lokomotywa już jeździ płynnie i ma mniejszy prędkoś, która jest poprawna.

Wymiana będzie prosta z dokładnym pretlumaczeniem do języka czeskiego (napewno też niemieckiego), i kto nie będzie chciał sam robić, to mu to zrobią w serwisie autoryzowanym. W polowie kwiećnia będą nowe powodzie dystrybuowany, ale jesze jak to będzie dokładnie nas poinformują.

Oficjalny tekst na stronie DS Models
Awatar użytkownika
TittyTwister
Posty: 269
Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
Lokalizacja: Ostrava
Kontakt:

Re: 750/753/754, Kuehn

Post autor: TittyTwister »

20. 2. 2012 był oficialnie sgłosień problem z Okularnikami przez pana Ing. Pavla Bureše, externego współpracownika firmy Kuehn i DS model i współautora Okularników.

Nie chodzi tyłko o źłe ślimaki, jak napisałem wyżej - tą infarmację wprowadził AMB modely.biz a dzika dyskuzja na internecie :lol:.

Kto chcę przeczytać ogłószenie, niech popatrzy na magazin.firenet.cz czy na DS Model. Nie będę całe tłumaczyć, ale piszą, że problem był wprowadzen przez to, że firma, która miała dodać silniky przestała działać. Inne silniky w próbnych modelach miali silnik o bardziej wolniejszy niż 100 km/h. Nawet modele dla niemiecki targ bywają z reguly o 30 % szybczejsze (3/4 modeli kupują Niemcy). Dlatego pan Kuehn chciał powiększyć prędkość. Niestety w tym okresie był dużo chory i nie mogł kontrolować rozwiądzanie problemu i wprowadzenie na targ. Firma problem rozwiązała niestandardowo przerobieniem skrzynki przekładniowe. Na razie badają w czym dokładnie jest problem.

uff... mam nadzieję, że idzie chociaż trochę zrozumieć. Jak nie, to pisajcie!
Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, 14:31 przez TittyTwister, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TittyTwister
Posty: 269
Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
Lokalizacja: Ostrava
Kontakt:

Re: 750/753/754, Kuehn

Post autor: TittyTwister »

Zdjęcia okularników w rzeczywistości:

:arrow: ČD 750 160-4
Obrazek Obrazek Obrazek
:arrow: 27.10.2005 :arrow: 26.08.2003 :arrow: 02.07.2003, Trutnov

:arrow: ČD 750 024-8
Obrazek Obrazek
:arrow: 07.09.2009 :arrow: 26.01.2009

:arrow: ČD 750 346-9
Obrazek Obrazek Obrazek
:arrow: 26.01.2011 Český Těšín :arrow: 28.11.2009 :arrow: 06.10.2006
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 09:32 przez TittyTwister, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
TittyTwister
Posty: 269
Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
Lokalizacja: Ostrava
Kontakt:

Re: 750/753/754, Kuehn

Post autor: TittyTwister »

!! Uwaga !!
Od razu po wprowadzeniu modelu na rynek okazało się, że model był wprowadzony do produkcji z błędem konstrukcyjnym. Przy montażu modelu były montowane błędne ślimaki, dlatego modeł źle się porusza i jeździ szybciej niż by miał.

Firmy mają zabronione sprzedawać modele i otrzymają poprawnie części, a w modelach już sprzedanych też powinni wymienić na poprawione ślimaki.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2012, 11:40 przez TittyTwister, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TittyTwister
Posty: 269
Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
Lokalizacja: Ostrava
Kontakt:

750/753/754, Kuehn

Post autor: TittyTwister »

750/753/754 (ex. T478.3/T478.4) (Okularnik/Brejlovec)

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Spalinówka Rh750 ČD czerwono-żółta / Diesel-elektrická lokomotiva ČD 750, v nátěru červeno žlutém

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Kuehn-modell - Torsten Kühn, Rheinbreitbach, Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
33312

:arrow: Zarząd kolejowy
ČD

:arrow: Epoka
V

:arrow: Oznaczenie modelu
750 243-8

:arrow: Stacjonowanie/Data
Brno

:arrow: Liczba osi
4

:arrow: Dostępność innych wersji modelu
Obecnie produkowane inne wersje modelu:
33310 - 750 160-4, ČD, epoka V, zielono-szary

Versie jednorazowe:
33314 - T478.3112, ČSD, epoka IV, (zielono-szary)
33315 - T478.3089, ČSD, epoka III-IV, (ciemnoczerwony)
33317 - T478.3143, ČSD, epoka IV,(ciemnoczerwono-szary)
33319 - T478.3187, ČSD, epoka IV, (ciemnoczerwono-szary z żółtym paskiem)
33325 - 750 346-9, ČD, epoka V, (niebieski)


:arrow: Napęd
Silnik 5-polowy, dwie masy kinetyczne, napęd na wszystkie zestawy kołowe, zbieranie prądu ze wszystkich kół, 2 gumki przyczepnościowe

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.

:arrow: Oświetlenie
Oświetlenie diodowe białe/czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy.

:arrow: DCC
Posiada gniazdo NEM 651.

:arrow: Zdjęcia modelu:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 09:23 przez TittyTwister, łącznie zmieniany 4 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości