V36, Tillig - nowa konstrukcja

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: V36, Tillig - nowa konstrukcja

Post autor: ArturSchŁ »

WR 360 C 14

:arrow: dokładna nazwa modelu
Diesellokomotive WR 360 C in Tarnlackierung, DR/DRB, Ep. II

:arrow: numer katalogowy modelu
04639

:arrow: zarząd kolejowy
DR/DRB (Wehrmachtslokomotive)

:arrow: epoka
II

:arrow: oznaczenie modelu
36292

:arrow: stacjonowanie/data
__.__.1940 Auslieferung an OKH - Oberkommando des Heeres, Berlin "36292"
__.__.1940 Einsatz bei Heeres-Muna Krugau (bei Lübben)
__.__.194x an DR - Deutsche Reichsbahn [D] "36292"
03.06.1951 Abnahme
30.12.1957 Umzeichnung in " V 36 017"
01.06.1970 Umzeichnung in "103 017-0"
01.08.1973 z-Stellung
21.05.1975 Ausmusterung
__.05.1975 ++ [Raw Halle]

Producent: BMAG
Typ: WR 360 C14
Numer fabryczny: 11378
Rok produkcji: 1940
(za http://www.rangierdiesel.de)

:arrow: oświetlenie
2 przód/tył białe zgodnie z kierunkiem jazdy, na diodach LED
Światła przednie z przesłoną.

:arrow: podsumowanie
Kolejny model do wątku "Konwój wojskowy"

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1643
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: V36, Tillig - nowa konstrukcja

Post autor: Misiek »

Sprawdź więc ofertę DCX, zwłaszcza tych z cyferką 74 i 75, oraz z literką "z".
Ostatnio zmieniony 05 lip 2014, 20:21 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: V36, Tillig - nowa konstrukcja

Post autor: ArturSchŁ »

Ze str Lenz'a:
11,5 x 7,5 x 2,6 mm (Kabel), 13 x 7,5 x 2,6 mm (Stecker).
13 mm robią piny.

Trzeba przyjąć 11,5 - 12 mm (wymiar płytki).
Ostatnio zmieniony 05 lip 2014, 19:17 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1643
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: V36, Tillig - nowa konstrukcja

Post autor: Misiek »

Ile tam potrzeba miejsca na dekoder?
DCX76z się zmieści? DCX75/76 (bez "Zet")? -> www.tran.at
ZIMO MX621 był mniejszy od 622, może też wlezie?
Ostatnio zmieniony 05 lip 2014, 18:42 przez Misiek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: V36, Tillig - nowa konstrukcja

Post autor: ArturSchŁ »

WR 360 C

:arrow: dokładna nazwa modelu
Diesellok WR 360 C, WF mbH, Ep. II

:arrow: numer katalogowy modelu
04636

:arrow: zarząd kolejowy
PRIV

:arrow: epoka
II

:arrow: oznaczenie modelu
Nr 39

:arrow: stacjonowanie/data
- / 24.03.1943

:arrow: sprzęg
model posiada KKS i gniazdo NEM

:arrow: oświetlenie
2 przód/tył białe zgodnie z kierunkiem jazdy, na diodach LED

:arrow: DCC
Gniazdo NEM651, ale nie mieści się tylko dekoder silver mini, inne pionowo, wchodzą do kabiny

:arrow: uwagi
Piękny model, ciekawie zaprojektowany, jednak wykonanie pozostawia wiele do życzenia.

:arrow: podsumowanie
-

:arrow: wersje modelu
04630 - V 36 064, DR, Ep. III, zielona
04631 - V 36 117, DB, Ep. III, czarna
04632 - Rh2065.01, ÖBB, Ep. III ciemno zielona
04633 - BR 103 015-4, DR, Ep. IV, zielona
04634 - BR 236 123-6, DB, Ep. IV, czarna z podwyższoną kabiną
04635 - T334.002, ČSD, Ep. III, niebieska
04636 - WR 360 C, prywatny przewoźnik Wirtschaftliche Forschungsgesellschaft mbH, Ep. II, szara

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Otwieranie i składanie lokomotywy nie należy do najprostszych. Jeszcze trudniej odblokować zatrzaski by zdjąć budę niż w poprzednich wersjach (BTTB, Zeuke). Składanie też przysparza trochę potu, gdy zważymy, ze są zamontowane poręcze i uchwyty a całość jest w porównaniu do BTTB filigranowa:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jak widać na 16 fotce dekoder (tu Zimo MX622N) nawet po obcięciu pinów NIE MIEŚCI SIĘ w przygotowanej przestrzeni.
Brakuje 1 - 1,5 mm (wysokość gniazda) by płytka z dekoderem wróciła na swoje miejsce. Krótsza zaślepka analogowa wchodzi z zapasem. Jednak mieści się dekoder Silver mini Lenz'a (po przycięciu pinów).
Ostatnio zmieniony 05 lip 2014, 17:50 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: V36, Tillig - nowa konstrukcja

Post autor: wlodar »

Na zdjęciach "porównawczych" wyraźnie widać, że w konstrukcji BTTB (a raczej Zeuke) gabaryty kabiny były dostosowane do wielkości silnika.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

V36, Tillig - nowa konstrukcja

Post autor: krzysztof »

V 36
nowa konstrukcja


model DB

:arrow: dokładna nazwa modelu
diesellokomotive V36.117

:arrow: liczba osi
3

:arrow: dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy

:arrow: forma
model gotowy

:arrow: technologia/materiał
odlew ciśnieniowy/tworzywo sztuczne

:arrow: charakter produkcji
model wielkoseryjny

:arrow: numer katalogowy modelu
04631

:arrow: zarząd kolejowy
DB

:arrow: epoka
III

:arrow: oznaczenie modelu
V36.117

:arrow: stacjonowanie/data
Bw Kassel /8.2.65. (? - mało czytelne)

:arrow: elementy specyficzne
ruchome zawieszenie podwozia, "łamane" wiązary, elementy dodatkowe fabrycznie wklejone - indywidualne do wersji!!!

:arrow: napęd
silnik 5-polowy, napęd na bezpośredni zębatkami na 2 osie, 3 oś poprzez wiązary, zbieranie prądu ze wszystkich kół

:arrow: sprzęg
model posiada KKSu i gniazda NEM

:arrow: oświetlenie
czołowe (3), białe na diodach led

:arrow: DCC
fabryczne przygotowaniae do dekodera (6PIN)

:arrow: uwagi
poszczególne wersje różną się znacząco elementami podwozia i nadwozia - widać dążenie do indywidualizacji modelu w zależności od epoki i zarządu.
prędkość modelu wydaje się być właściwa, praca silnika oraz napędu nie jest głośna. jednak moja lokomotywa (a w zasadzie moje obie) maja problemy z odbiorem prądu i to większe niż jej poprzedniczki BTTB/Tillig. wydaje się, że przyczynia się do tego niedostateczne naprężenie blaszek odbierających prąd z kół. zauważyłem też "szarpanie wagonów" na niskich prędkościach - może to niedotarcie - zobaczymy.
razi wykonanie napisów - mniej czytelne niż u poprzedniczek!!!

:arrow: podsumowanie
długo wahałem sie czy kupić nowe V36. nie wiem czy zrobiłem dobrze. "małe rączki" zalewają świat :lol:

:arrow: wersje modelu
04630 V36.064 DR III epoka
04631 V36.117 DB III epoka
04632 Rh2065.01 OBB III epoka
04633 BR103 015-4 DR IV epoka (w zapowiedziach)
04634 BR236 z podwyższoną kabiną DB IV epoka

zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

porównanie:
Obrazek

i ulotki:
Obrazek Obrazek


model OBB

:arrow: dokładna nazwa modelu
diesellokomotive Rh2065.01

:arrow: numer katalogowy modelu
04632

:arrow: zarząd kolejowy
OBB

:arrow: epoka
III

:arrow: oznaczenie modelu
Rh2065.01

:arrow: stacjonowanie/data
Zfl. Wien-West / - - -

:arrow: oświetlenie
czołowe (2), białe na diodach led

zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

porównanie:
Obrazek

i ulotki:
Obrazek Obrazek

i jeszcze link:
http://www.trainmania.info/clanky/motor ... tillig.pdf
Ostatnio zmieniony 05 sie 2011, 08:38 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości