V200/BR221, TILLIG

Moderator: mod-Tabor

Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: Kilkujadek »

To ja trochę skrytykuję.
Lokomotywa jak jej poprzedniczki ma silnik 3-polowy i rusza zrywem. Posiada zardzewiałe (spatynowane :lol: ) poręcze oraz niedorobione koła szprychowe.
whosho
Posty: 815
Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: whosho »

BR221 (MMS). Na razie testowałem ją jedynie w analogu. Wynik powiedzmy 7/10. Ciężko ruszyć z minimalną prędkości, ale to typowe dla takiego systemu zasilania. Mój egzemplarz delikatnie rusza się na boki w czasie jazdy, ale mogę na to przymknąć oko.
Dzięki Marcin za pomoc w upolowaniu!

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 13:32 przez whosho, łącznie zmieniany 1 raz.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: mradwan »

Przydałby się tez powrót do wariantu V200 (z dużymi oknami w przedziale silnikowym) obok V200.1. V200 z pierwszych serii produkował i Rokal, i Zeuke.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: Marcin »

I ta straszna blacha z żarówką.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: mradwan »

Ciekawe, czy po tegorocznym sukcesie z V80 Tillig poprawi budę V200. To co widać na zdjęciach nie zachęca do kupna - nawet ramy okien nie są pomalowane na srebrno (a BTTB to robiło). Już nie mówię o kwestii wlotów powietrza nad światłami itp.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: V200/BR221, TILLIG

Post autor: ArturSchŁ »

Ostatnio zmieniony 08 lip 2014, 09:16 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 7 razy.
ModelarzeTT
Posty: 172
Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

V200/BR221, TILLIG

Post autor: ModelarzeTT »

V200.1/BR221

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Lokomotywa spalinowa BR221 kolei DB

:arrow: Liczba osi
4

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
02516

:arrow: Zarząd kolejowy
DB

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
221 140-7

:arrow: Stacjonowanie/Data
BD Hannower
BW Oldenburg
AW Nurnberg
REV: 29.1.76

:arrow: Elementy specyficzne
Brak

:arrow: Dostępność innych wersji modelu
Obecnie produkowane inne wersje modelu:
02514 V200.1 DB ep.III
02515 BR221 DB ep.IV (wiśniowo-szara)
02517 BR221 PEG (imoTrans) ep.V
02518 V270 EBW Cargo ep.V (nowość 2006)

Modele nie produkowane:
02510 BR221 DB ep.IV (wiśniowo-kremowa; Tillig z napędem BTTB)
02511 BR221 DB ep.IV (kremowo-niebieska; napęd j.w.)
02512 BR221 DB ep.IV (identyczna jak 02510 tylko z innym numerem porządkowym)

:arrow: Napęd
Silnik 3-polowy, dwie masy kinetyczne, dobrze dobrana przekładnia, dobre parametry trakcyjne

:arrow: Sprzęg
Model nie posiada KKS. Zastosowane gniazdo umożliwia wymianę sprzęgu na inny typ niż zainstalowano fabrycznie

:arrow: Oświetlenie
Białe, żarówkowe, zmienne w zależności od kierunku jazdy

:arrow: Uwagi

V200 – lokomotywa legenda. Zasłużona dla kolejnictwa niemieckiego i nie tylko. Lokomotywy V200 można było spotkać we Włoszech (tam jeżdżą do dzisiaj), Hiszpanii, byłej Jugosławii, Grecji a nawet Albanii.
Obecnie produkowany przez Tilliga model lokomotywy V200.1 jest wyposażony w całkowicie nowy napęd, który jest dość mocnym punktem lokomotywy. 3-polowy silnik z dwoma masami kinetycznymi i dobrą przekładnią daje całkiem przyzwoite właściwości jezdne modelu.
Z ciężkim składem towarowym, przy znamionowym napięciu zasilania 12V, lokomotywa osiąga prędkość ok. 163 km/h (prędkość maksymalna oryginału to 140 km/h) co jest bardzo dobrym rezultatem.
Luzem przy napięciu 12V prędkość wynosi ok. 181 km/h. Prędkość 140 km/h, odpowiadającą maksymalnej prędkości oryginału, lokomotywa (luzem) osiąga przy napięciu zasilania ok. 10V.
Z minimalnymi prędkościami jest trochę gorzej. Minimalne napięcie, przy którym lokomotywa porusza się w sposób płynny to ok. 3V. Lokomotywa jedzie wtedy ze średnią prędkością ok. 14.8 km/h.
Dla porównania model z poprzednim BTTB-owskim napędem osiągał przy napięciu zasilania 12V prędkość ok. 229 km/h, natomiast prędkość minimalna wynosiła ok. 30.2 km/h przy napięciu zasilania 3.7V!
Obudowa jest identyczna jak w modelu BTTB (ta sama forma). Niemniej jednak malowanie, a przede wszystkim rewelacyjna jakość wykonania oznaczeń w znacznej mierze podnoszą ogólne walory modelu.
Model nie posiada zbyt wielu elementów do samodzielnego montażu. Metalowe poręcze przy drzwiach kabiny są montowane fabrycznie. Dlaczego metalowe i dlaczego montowane fabrycznie? No cóż. Poręcze od środka „trzymają” 4 blaszki, przy pomocy których do podwozia mocowana jest obudowa (rozwiązanie opracowane chyba jeszcze przez Zeuke w latach 60-tych). Poręcze (lekko rdzewiejące) można jednak bez problemu wymienić (co ostatnio uczyniliśmy). Z dodatkowych elementów można jedynie dokleić hak pociągowy i węże ciśnieniowe na czołownicach.
Lokomotywa nie jest wyposażona w KKS, ale jest to naszym zdaniem zaleta a nie wada. (z ciężkimi składami w lokomotywach wyposażonych w KKS sprzęg niepotrzebnie „wyłazi” na prostych odcinkach toru).
Oświetlenie (tylko białe) żarówkowe z wszelkimi zaletami i wadami żarówek (naturalna barwa oświetlenia, ale przy małych prędkościach reflektory świecą stosunkowo słabo).

Oryginalna 221 140-7 skończyła swój żywot w Albanii rozszabrowana przez tubylców.
Kilka podstawowych informacji i zdjęcia oryginalnej 221 140-7 można znaleźć tutaj:
http://modelarzett.ovh.org/My_Homepage_ ... age36.html

Klasyczny Tilligowski „środek”
Obrazek

Sposób wykonania oświetlenia
Obrazek

A tak Tillig umieszcza datę produkcji
Obrazek

Nie ma żadnych problemów związanych z eksploatacją lokomotywy. Napęd bardzo dobry, płynność jazdy bez zarzutu, żadnych problemów z zasilaniem, cicha praca silnika, duża siła pociągowa. I do tego pięknie się prezentuje z różnego rodzaju składami
Obrazek

Reasumując – mimo dużego „skrótu”, który zastosował Tillig w przypadku obudowy, uzyskano bardzo porządny model bardzo ciekawej lokomotywy.
Druga BR221 w wiśniowo-szarym malowaniu, BR218 oraz elektrowóz BR144 mogą, wraz z opisanym modelem, stanowić niezłe wyposażenie lokomotywowni kolei DB końca lat 70-tych (tym bardziej, że Tillig szykuje do kolekcji elektrowóz E10).
Polecamy ten model szczególnie pasjonatom kolei DB i IV epoki.
ModelarzeTT
Ostatnio zmieniony 25 gru 2007, 15:14 przez ModelarzeTT, łącznie zmieniany 4 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości