V180 / BR118, TILLIG

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
Ciamosław
Posty: 493
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: V180 / BR118, TILLIG

Post autor: Ciamosław »

Jeszcze jest taka wersja kanciaka (z dźwiękiem):
Nr kat. 92660.
118 059-5, cztery osie, czerwony z jednym białym pasem, ep. IV.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 sie 2008, 15:22 przez Ciamosław, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

V200 203

Post autor: ArturSchŁ »

W uzupełnieniu drugie malowanie "kanciaka" V200 203 (02656) - niebieskie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Więcej na stronie TT-Klub.PL.

Na ostatnim obrazku przed skanami, widać sposób instalacji dekodera (Lenz Silver mini) z przewodami uciętymi krótko do lutowania, analogicznie jak w BR110.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

V180 / BR118, TILLIG

Post autor: Maciej »

BR 118/V180:

:arrow: DOKŁADNA NAZWA MODELU
Sześcioosiowa lokomotywa spalinowa BR118 203 kolei DR (Glasfaserkanzel)

:arrow: ILOŚĆ OSI
6

:arrow: DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

:arrow: FORMA
Model gotowy

:arrow: TECHNOLOGIA/MATERIAŁ
Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego

:arrow:CHARAKTER PRODUKCJI
Model seryjny

:arrow: NUMER KATALOGOWY
02681

:arrow: ZARZĄD KOLEJOWY
DR

:arrow: STACJONOWANIE/DATA
Zakład Taboru Cottbus Lokomotywownia Zittau/ 1970 - 1978 (dane szacunkowe)

:arrow: ELEMENTY SPECYFICZNE MODELU
Czytelne napisy, charakterystyczna ścięta czołownica, malowanie czerwone, poręcze, haki i węże ciśnieniowe do samodzielnego montażu

:arrow: WERSJE MODELU

Lokomotywy sześcioosiowe:
02650 - V 180 314, DR, Ep. III, kolor kremowo/czerwony
02651 - BR 118 714-5, DR, Ep. IV, kolor kremowo/czerwony
02652 - Nr. 204 KEG (ex V 180), Karsdorfer-Eisenbahn-Gesellschaft, Ep. V, kolor srebrno/zielony
02653 - Nr. 205 VEB Leunawerke (ex V 180), VEB LEUNA-WERKE, kolor kremowo/czerwony z napisem WALTER ULBRICHT
02654 - BR 228 700-1 (ex BR 118), DB AG, Ep. V, kolor biało/czerwony
02655 - V 180 201, DR, Ep. III, Sondermodell 2001 dla Spiele Max, 500 szt.
02656 - V 200 203, DR, Ep III, kolor kremowo/niebieski (poniżej)
02657 - BR 118 698-0, DR, Ep. IV, kolor kremowo/czerwony "Sparlack"
02658 - V 180 256, Uwe Adam, Ep. V, kolor szaro/czerwony
02659 - V 240 001, DR, Ep. III, kolor srebrno/niebieski
02680 - BR 118 204/205, Leuna-Werke AG, Ep. V, kolor biały/niebieski z napisem "www.InfraLeuna.de"
02681 - BR 118 203-9, DR, Ep. IV
02689 - V 180 2403, D&D Eisenbahngesellschaft Hagenow, Ep. V, kolor biały/niebieski model TT-Club 7 Jahre

Lokomotywy czteroosiowe:
02660 - V 180 131, DR, Ep. III, kanciak, czerwony 2 białe pasy
02661 - BR 118 118-9, DR, Ep. III/IV, kolor kremowo/czerwony
02662 - V 180 101, DR, Ep. III, kolor kremowo/czerwony, 2 białe pasy
02663 - BR 118 582-6, DR, Ep. IV-V, kolor kremowo/czerwony "Sparlack"
02665 - V 180 005, DR, Ep. III, kolor czerwony "Parteilok"
02667 - BR118, DR, epoka IV-V, kolor kremowo/czerwony "Sparlack"
02668 - BR 118 001/002, ITL, Ep. V, kolor kremowo/zielony
02669 - V 180 007, DR, Ep. III, kolor czerwony "Startlok"

:arrow: SPRZĘG
Model standardowo wyposażony jest w charakterystyczne dla TT główki sprzęgu, umożliwiające połączenie z modelami starszej produkcji.

:arrow: UWAGI
ORYGINAŁ
http://modelarzett.ovh.org/My_Homepage_ ... age23.html

MODEL
Br 118 203-9 to długo oczekiwany produkt w ofercie firmy Tillig. Kanciasta kabina, dwie wersje podstawowe z epoki III i IV to gratka dla koneserów kolei DR. Równolegle powstały wersje czterosiowe w epoce III i IV.
Model dokładnie ozdwzorowano o czym świadczą przednie szyby kabin (uszczelki, wycieraczki czy szyby ochronne maszynisty). Dokładnie naniesione napisy na burtach i ostoi, wreszcie elementy do samodzielnego montażu uzupełniają piękno tej ciekawej lokomotywy. Kolejny element rzucający się w oczy dokładnością to wózki trzyosiowe. Są zbudowane z kilku dokładnie odlanych z tworzywa elementów odzwierciedlających koronkową konstrukcję zawiezenia. Niestety całość po dłuższym zapoznaiem się z wizualna częścią psuje tania imitacja silników znajdującycch się wewnątrz lokomotywy. Silniki widoczne są przez okna pojazdu umiejscowione w burtach. Z czego je zrobiono? Trochę wstyd przyznać ale wydrukowano je na papierze ksero. Na szczęście w wersji z dwoma oknami na burcie wada ta tak nie drażni, gorzej gdy mamy wersję czterookienną.
Pojazd w ruchu jest niesamowity, płynna jazda, zmienne oświetlenie i duża siła pociągowa to zalety. Wada - znana z modeli analogowych - małe napięcie i światła gasną. Na szczęście model ma gniazdo do montażu DDC i jezeli ktoś sobie życzy może zainstalować dekoder.
Podsumowując można stwierdzić że mamy doczynienia z dobrą lokomotywą i kopią BR 118 203-9. Ładnie się prezentuję z pociagami towarowymi i osobowymi jak przystało na lokomotywę uniwerslaną.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2014, 10:43 przez Maciej, łącznie zmieniany 14 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości