Köf II, Arnold

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: krzysztof »

wiesz... to podcięcie w Tilligu jest wadą a tu widać zaletę. jednak w przypadkach małych lokomotywek (nawet t334) sprzeg powinien się wychylac i tu osiagnięto ten cel
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 258
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: wactt »

Zrobię wieczorkiem zdjęcia tych sprzęgów w porównaniu do "rocowskich" - ta możliwość ruchu w pionie wynika chyba z kształtu sprzęgu w jego wewnętrznej części , ale przede wszystkim z konieczności jakby samego procesu zaczepiania.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: krzysztof »

jak podetniesz tył (nawet o 1mm) każdego ze sprzęgów Tilliga, to tez przestaje być sztywny w osi pionowej
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 258
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: wactt »

Dziękuje Krzysztofie za odpowiedź.
Generalnie jest do produkcja sprzed dobrych paru lat.
Mogę tylko dodać,że do gniazda pasują sprzęgi oryginalne ROCO od OK1, więc z pewnością któreś Tilliga się nadają, tylko nie wiem które, bo za dużo nowego taboru nie mam, a jak wszystko gra to specjalnie nie wyciągam ;)
W każdym razie włożony wspomniany sprzęg ROCO staje się sztywnym, natomiast oryginalny ugina się w pionie, co pierwszy raz widzę.

Screenshot_2018-01-23-07-43-30_pl.allegro.png
Pozdrawiam Wacek
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: krzysztof »

witam,
no dziwne masz te sprzegi... ja mam trzy kofiki kupione w sklepach, także w internetowym i wszystkie one "fabryczne" miały sprzęgi kłowe Tilliga - zreszta na przedstawionej rozpisce tez tak pokazują. bez problemu zamieniłem je na sprzegi oczkowe (te poprzedniej konstrukcji), bo jest tam znormalizowane gniazdo. tyle mogę powiedzieć. jak jest w Twoim - nie wiem, ale przyznam, że pierwszy raz widze kofika z takimi sprzegami.
pozdrawiam: krzysztof
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 258
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: wactt »

Witam ! Chciałbym w tej lokomotywce zmienić sprzęgi na nowe, bo są oryginalne Arnolda i do niewielu zaczepów pasują. Nie wiem czy sprzęgi Tilliga nr 08841 będą odpowiednie, oczywiście po wyjęciu z gniazda. Proszę o podpowiedź lub uwagi.Poniżej linki pokazujące nowe sprzęgi , instrukcję oraz widok starego typu sprzęgów, które obecnie posiadam.
Pozdrawiam
https://www.lokland.com.pl/pl/p/Sprzeg- ... 841-1/7598
http://www.mbs-sebnitz.de/media/pdfs/et/21-HN9011.pdf
http://www.abvv.de/images/hornby-hn9001.jpg
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: Marcin »

Dzisiaj udało mi się zcyfrować tę lokomotywę.

Na podstawie tego:
http://home.arcor.de/steffen.engewald/t ... koe_tt.htm

oraz tego:
http://kleinespur.de/index.php/decodere ... koe-arnold

Do tego zabiegu wybrałem dekoder Bachmann 36558 -6 pinowy.
jest on na tyle mały, że bez problemu mieści się pod dachem lokomotywy (dokładnie między silnikiem a dachem) - nie trzeba kleić dekoder idealnie się mieści, i nie lata luzem. Dla bardziej wymagających widziałem przeróbkę z frezowaniem ciężarka, ale to juz robota dla fachowca, lokę trzeba umiejętnie złapać w uchwytach frezarki, a nie ma za bardzo jak.

Okazało się, że po demontażu okien (konieczne) jest jeszcze miejsce na gniazdo dekodera, które to wlutowałem na 4 kabelkach. Gniazdo chciałem mieć po to aby w przyszłości wymienić dekoder jakby co. Po wyjęciu elementów okiennych przednich i bocznych, nalezy usunąć cały górny element odlewu okiennego i powycinać okna pojedynczo, a następnie powklejać na miejsca.
Z racji słabego przewietrzania komory silnika autorzy przeróbki radzą, aby nie montowac okien, ja wstawiłem tylko czołowe, bocznych już nie. Z racji braku oświetlenia mamy tylko 4 przewody (silnik i zasilanie) więc nie ma plątaniny, przewody - bez chirurgii, tniemy na długość ok 4cm - wbrew pozorom jest je gdzie ukryć, ogólnie przez okna na pierwszy rzut oka nie widac nic, piny zakryłem mikrokoszulkami termokurczliwymi.
Ustawienia dekodera dla tego silnika zastosowałem na 128 kroków. Najpłynniej jedzie. Ogólnie konkluzja, w analogu loka jezdzi tak sobie, natomiast z dekoderem jedzie rewelacyjnie.

Jesli ktoś z Was ma tę zgrabna loczkę i hoduje ją w gablocie to zdecydowanie polecam cyfryzację - w końcu można się nią pocieszyć na szynach.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2012, 14:03 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: Scio »

Tutaj fragment wyprawy dzielnego Kofika :D http://www.youtube.com/watch?v=vT9I3Kyu ... re=related
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: gemol »

Na ostatnich fremojazdach w Radomiu Kofik pociągnął po całej makiecie skład dwóch ryflaków, co na filmie chyba nie było zarejestrowane, ale na zdjęciach tak. Ogólnie właściwości jezdne Kofa przeszły moje najśmielsze oczekiwania.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: Marcin »

Kof III serii ponoć sa pozbawione mankamentów i mają inny silnik, moja z II edycji jeszcze jeździ ale silnik czuć, ponoc można to zcyfrowac na TCS-ie, na bordzie cos o tym pisali.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: Kilkujadek »

"Kofik" należy raczej do modeli kolekcjonerskich. Wymaga bardzo dobrego torowiska, z powodu własnej niewielkiej masy ma bardzo słabe właściwości jezdne i pociągowe.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: DBv »

Tak czy inaczej - KOeF-a o takie zdolności nie posądzam ;-)
PiotrZ
Posty: 676
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: PiotrZ »

Oczywiście, że to nie jest Kof II. Chciałem jedynie pokazać możliwości małych spalinówek jako takich (chyba niezbyt precyzyjnie to wyraziłem w poprzednim poście)
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: krzysztof »

ależ to jest V15!
innej firmy - zdaje się Karsei!
PiotrZ
Posty: 676
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: PiotrZ »

Nie wiem, jak sprawuje się opisywana loka, ale dla ilustracji siły pociągowej takich manewrówek spójrzcie na FILMIK z Rosswein 2009.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości