Köf II, Arnold

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1643
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Köf II, Arnold

Post autor: Misiek »

Grześ, ale jak wywnioskowałem z filmiku, ten inny silnik to jest konwersja. Na początku filmiku z rozkładania jest tan "zwykly" zilniczek modelarski z kołem zamachowym.

o jest secik do podmianki.
https://www.modellbahnunion.com/TT-gaug ... 1G&p=99557
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Köf II, Arnold

Post autor: gemol »

Widzę, że ma trochę inny silnik. Chyba kupię i zrobię jeszcze jedną SM01.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Köf II, Arnold

Post autor: ArturSchŁ »

Misiek pisze: 30 gru 2023, 17:33Ale bez komory basowej, to będzie pierdziawka ...
...dlatego NIE rozważam instalacji w nim dźwięku, a raczej podtrzymanie zasilania.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1643
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Köf II, Arnold

Post autor: Misiek »

Ale bez komory basowej, to będzie pierdziawka rzężąca jak PC speaker :D

Natomiast ciekawi mnie jego silnik.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Köf II, Arnold

Post autor: ArturSchŁ »

Jeszcze nie otwierałem, ale jak chłopaki wepchli nawet głośnik .....
DSC04639-Stredni.jpg
DSC04638-Stredni.jpg
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Köf II, Arnold

Post autor: wlodar »

ArturSchŁ pisze: 30 gru 2023, 12:45 warto mu dać kondensator podtrzymujący.
A jest gdzie go upchnąć?
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Köf II, Arnold

Post autor: ArturSchŁ »

Mam 2 egzemplarze Köf-ika: analogowy od 2021 i ten nowy DCC.

BARDZO pozytywnie mnie zaskoczył ten pierwszy, którego katowałem na rozjazdach Technicznej.

Ten z dekoderem postawiłem na flexa, podłączyłem multiMausa i pięknie startuje w te, i we wte, na "1" mm. Nie musiałem używać narzędzi perswazji. :lol:
Ale, że głównym miejscem pracy Köf-ików są rozjazdy, warto mu dać kondensator podtrzymujący.

BTW: warto zajrzeć na stronę :arrow: Moduly Brno poświęconą dygitalizacji Köf-ika włącznie z dźwiękiem.
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Köf II, Arnold

Post autor: gemol »

[przeniesione z Mój TT-tabor - ArturSch]

Z czystej ciekawości - rusza sam, czy trzeba mu pomóc palcem. Zastanawiam się nad kupnem fabrycznie ucyfrowionego, ale obiło mi się o uszy, że ma problemy.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Köf II, Arnold

Post autor: krzysztof »

i taka ciekawostka:
Kofka_Main_product_photo.jpg
HNS 9056 czyli T200.202. CSD III epoka
https://www.kolmar.cz/produkt/motorova- ... ka-csd-tt/
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Köf II, Arnold

Post autor: ArturSchŁ »

I jeszcze:
Umbau Arnold Köf TT mit neuem Motor,Pufferspeicher und Licht!!!

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=rEhV8EABmdo [37:25]
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Köf II, Arnold

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek na FB napisał:

"Aby zwiększyć średnią prędkość pociągów towarowych i uprościć operacje na stacjach, DRG oddał do użytku małe lokomotywy o mocy do 150 KM. Charakterystyczną cechą była kabina maszynisty niskiego poziomu, która początkowo była otwarta, umożliwiając niewielkiemu operatorowi lokomotywy wsiadanie i swobodne wyjście z pociągu. Dopiero po II wojnie światowej, zarówno DR jak i DB zaczęły wyposażać kabiny lokomotyw znanych jako Köf w drzwi blokady. Podczas gdy małe lokomotywy DR zachowały oryginalną czarną kolorystykę, DB stopniowo dało im ciemnoczerwoną linię lakierniczą. ′′ Köf 'y ′′ były w służbie przetaczania na mniejszych dworcach oraz w warsztatach konserwacji i naprawczych do 1990 roku. Można było je też obserwować raz po raz przed krótkim transferem pociągów towarowych. Specjalną cechą są pomarańczowe malowane małe lokomotywy BR 199. Przerobione zostały na potrzeby obsługi transportu kolejowego w Halle i Nordhausen / Wernigerode / Gernrode.
20210429.jpg

Cechy nowych modeli Köf:
- Wariant formy z otwartą kabiną kierowcy (tzw. ′′ Säcke-Köf ′′)
- Gniazda NEM-sprzęgające ze standardowym sprzęgiem TT po obu stronach
- Rama i korpus wykonane z metalu
- Napęd przez wysokosprawny silniczek o niskim hałasie.

© Arnold TT #HN9052"


:arrow: HN9052
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Köf II, Arnold (było HORNBY)

Post autor: ArturSchŁ »

Köf z Arnold TT z nowym silnikiem, dekoderem Zimo i pamięcią buforową 150000uF

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=J9Fkj-bu2n8
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Köf II, Arnold (było HORNBY)

Post autor: krzysztof »

jest jeszcze:
HN9009 Deutsche Reichpost II epoka dla Conrada (Bww Berlin)
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... egUIARCmAQ

jak gdzies poprzednio napisałem wszystkie Kofiki mają diabelski uciąg, nie to co maleństwa PIKO...
mam ich cztery, mam też pikolce a Kaługa to już rozpacz.

moja HNS9010 (tak - HNS) mimo że ma ten sam numer inwentarzowy jest ciut inaczej pomalowana i wyposażona od prezentowanej w Twoim katalogu. może dlatego jest to "S" i też dlatego, że była robiona dla Spielemax`a.
były tez specjalne wersje "zakładowe" z róznych fabryk: np. fabryki papieru - czasami pojawiają się na ebay`u.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Köf II, Arnold (było HORNBY)

Post autor: ArturSchŁ »

Köf II:

:arrow: DOKŁADNA NAZWA MODELU
Diesellok Kö II mit offenem Führerhaus, DRG, Ep.II

:arrow: DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
Arnold - TT (HORNBY UK)

:arrow: NUMER KATALOGOWY MODELU
HN9051

:arrow: ZARZĄD KOLEJOWY
DRG

:arrow: EPOKA
II

:arrow: STACJONOWANIE/DATA
Ludwigshafen(Rh)Hbf

:arrow: DOSTĘPNOŚĆ INNYCH WERSJI MODELU
HN9000 - Köf II / BR 100 278-1, DR, Ep. IV
HN9001 - Köf II / BR 323 413-2, DB, Ep. IV, czerwona
HN9002 - Köf II nr 4011, 4751, DRG, Ep. II
HN9005 - Köf II / BR 100 537-0, DR, Ep. IV
HN9006 - Köf II / nr 6311, DB, Ep. III, czerwona
HN9007 - Köf II / V 121 Mittelweserbahn GmbH (MWB), Ep. IV, nienieska
HN9008 - Köf II Poczta RFN (DBP), Ep. IV, zielona
HN9010 - Köf II / BR 100 773-1, DR, Ep. IV
HN9011 - Köf II / BR 100 139-9, DR, Ep. IV, „Bw Leipzig-Wahren"
HN9024 - Köf II / BR 323 541-3, DB, Ep. V, czerwona
HN9025 - Köf II / Nr. 1 zakładowa „H.F. WIEBE”, Ep. V, żółta
HN9051 - Köf II nr 4250, DRG, Ep. II
HN9052 - Köf II / BR 323 555-1, DB, Ep. III, czerwona
HN9053 - Köf II nr 4774, DR, Ep. III
HN9054 - Köf II nr 199011-8, DR, Ep. III, pomarańczowa

:arrow: SPRZĘG
Sprzęg Kuehn w gnieździe NEM

:arrow: Zdjęcia
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 258
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: wactt »

Witam !
Dotarły w końcu sprzęgi nr 08840 dla standardu NEM 358, które pasują do tej lokomotywki. Efekt sprzęgu jak dla wspomnianej przez Krzysztofa T334.

20180129_193552.jpg
pozdrawiam wacek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości