Köf II, HORNBY Italia

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
wactt
Posty: 234
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: wactt » 29 sty 2018, 19:56

Witam !
Dotarły w końcu sprzęgi nr 08840 dla standardu NEM 358, które pasują do tej lokomotywki. Efekt sprzęgu jak dla wspomnianej przez Krzysztofa T334.
pozdrawiam wacek
Załączniki
20180129_193552.jpg


Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1457
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 7 times

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: krzysztof » 23 sty 2018, 09:27

wiesz... to podcięcie w Tilligu jest wadą a tu widać zaletę. jednak w przypadkach małych lokomotywek (nawet t334) sprzeg powinien się wychylac i tu osiagnięto ten cel
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 234
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: wactt » 23 sty 2018, 09:09

Zrobię wieczorkiem zdjęcia tych sprzęgów w porównaniu do "rocowskich" - ta możliwość ruchu w pionie wynika chyba z kształtu sprzęgu w jego wewnętrznej części , ale przede wszystkim z konieczności jakby samego procesu zaczepiania.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1457
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 7 times

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: krzysztof » 23 sty 2018, 08:58

jak podetniesz tył (nawet o 1mm) każdego ze sprzęgów Tilliga, to tez przestaje być sztywny w osi pionowej
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 234
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: wactt » 23 sty 2018, 07:50

Dziękuje Krzysztofie za odpowiedź.
Generalnie jest do produkcja sprzed dobrych paru lat.
Mogę tylko dodać,że do gniazda pasują sprzęgi oryginalne ROCO od OK1, więc z pewnością któreś Tilliga się nadają, tylko nie wiem które, bo za dużo nowego taboru nie mam, a jak wszystko gra to specjalnie nie wyciągam ;)
W każdym razie włożony wspomniany sprzęg ROCO staje sie sztywnym, natomiast oryginalny ugina sie w pionie, co pierwszy raz widzę.
Pozdrawiam Wacek
Załączniki
Screenshot_2018-01-23-07-43-30_pl.allegro.png
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1457
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 7 times

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: krzysztof » 23 sty 2018, 07:15

witam,
no dziwne masz te sprzegi... ja mam trzy kofiki kupione w sklepach, także w internetowym i wszystkie one "fabryczne" miały sprzęgi kłowe Tilliga - zreszta na przedstawionej rozpisce tez tak pokazują. bez problemu zamieniłem je na sprzegi oczkowe (te poprzedniej konstrukcji), bo jest tam znormalizowane gniazdo. tyle mogę powiedzieć. jak jest w Twoim - nie wiem, ale przyznam, że pierwszy raz widze kofika z takimi sprzegami.
pozdrawiam: krzysztof
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 234
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: wactt » 22 sty 2018, 22:45

Witam ! Chciałbym w tej lokomotywce zmienić sprzęgi na nowe, bo są oryginalne Arnolda i do niewielu zaczepów pasują. Nie wiem czy sprzęgi Tilliga nr 08841 będą odpowiednie, oczywiście po wyjęciu z gniazda. Proszę o podpowiedź lub uwagi.Poniżej linki pokazujące nowe sprzęgi , instrukcję oraz widok starego typu sprzęgów, które obecnie posiadam.
Pozdrawiam
https://www.lokland.com.pl/pl/p/Sprzeg- ... 841-1/7598
http://www.mbs-sebnitz.de/media/pdfs/et/21-HN9011.pdf
http://www.abvv.de/images/hornby-hn9001.jpg
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2023
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: Marcin » 21 paź 2012, 14:01

Dzisiaj udało mi się zcyfrować tę lokomotywę.

Na podstawie tego:
http://home.arcor.de/steffen.engewald/t ... koe_tt.htm

oraz tego:
http://kleinespur.de/index.php/decodere ... koe-arnold

Do tego zabiegu wybrałem dekoder Bachmann 36558 -6 pinowy.
jest on na tyle mały, że bez problemu mieści się pod dachem lokomotywy (dokładnie między silnikiem a dachem) - nie trzeba kleić dekoder idealnie się mieści, i nie lata luzem. Dla bardziej wymagających widziałem przeróbkę z frezowaniem ciężarka, ale to juz robota dla fachowca, lokę trzeba umiejętnie złapać w uchwytach frezarki, a nie ma za bardzo jak.

Okazało się, że po demontażu okien (konieczne) jest jeszcze miejsce na gniazdo dekodera, które to wlutowałem na 4 kabelkach. Gniazdo chciałem mieć po to aby w przyszłości wymienić dekoder jakby co. Po wyjęciu elementów okiennych przednich i bocznych, nalezy usunąć cały górny element odlewu okiennego i powycinać okna pojedynczo, a następnie powklejać na miejsca.
Z racji słabego przewietrzania komory silnika autorzy przeróbki radzą, aby nie montowac okien, ja wstawiłem tylko czołowe, bocznych już nie. Z racji braku oświetlenia mamy tylko 4 przewody (silnik i zasilanie) więc nie ma plątaniny, przewody - bez chirurgii, tniemy na długość ok 4cm - wbrew pozorom jest je gdzie ukryć, ogólnie przez okna na pierwszy rzut oka nie widac nic, piny zakryłem mikrokoszulkami termokurczliwymi.
Ustawienia dekodera dla tego silnika zastosowałem na 128 kroków. Najpłynniej jedzie. Ogólnie konkluzja, w analogu loka jezdzi tak sobie, natomiast z dekoderem jedzie rewelacyjnie.

Jesli ktoś z Was ma tę zgrabna loczkę i hoduje ją w gablocie to zdecydowanie polecam cyfryzację - w końcu można się nią pocieszyć na szynach.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2012, 14:03 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 597
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: Scio » 20 sty 2012, 10:51

Tutaj fragment wyprawy dzielnego Kofika :D http://www.youtube.com/watch?v=vT9I3Kyu ... re=related
gemol
Posty: 958
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: gemol » 20 sty 2012, 09:26

Na ostatnich fremojazdach w Radomiu Kofik pociągnął po całej makiecie skład dwóch ryflaków, co na filmie chyba nie było zarejestrowane, ale na zdjęciach tak. Ogólnie właściwości jezdne Kofa przeszły moje najśmielsze oczekiwania.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2023
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: Marcin » 19 sty 2012, 19:06

Kof III serii ponoć sa pozbawione mankamentów i mają inny silnik, moja z II edycji jeszcze jeździ ale silnik czuć, ponoc można to zcyfrowac na TCS-ie, na bordzie cos o tym pisali.
Kilkujadek
Posty: 3292
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Has thanked: 1 time

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: Kilkujadek » 09 lut 2011, 20:57

"Kofik" należy raczej do modeli kolekcjonerskich. Wymaga bardzo dobrego torowiska, z powodu własnej niewielkiej masy ma bardzo słabe właściwości jezdne i pociągowe.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1915
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: DBv » 08 lut 2011, 22:21

Tak czy inaczej - KOeF-a o takie zdolności nie posądzam ;-)
PiotrZ
Posty: 588
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: PiotrZ » 08 lut 2011, 21:46

Oczywiście, że to nie jest Kof II. Chciałem jedynie pokazać możliwości małych spalinówek jako takich (chyba niezbyt precyzyjnie to wyraziłem w poprzednim poście)
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1457
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 7 times

Re: Köf II, HORNBY Italia

Postautor: krzysztof » 08 lut 2011, 19:25

ależ to jest V15!
innej firmy - zdaje się Karsei!

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość