Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 31 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Postautor: ArturSchŁ » 22 sty 2017, 10:05

Na stronie Tillig'a wyczytałem:
Digitale Schnittstelle nach NEM 662,
czyli Next18.
Poprzednio było NEM 651, wiec wprowadzono modernizacje, co najmniej płytki PCB,
ciekawe czy poprawiono miejsce na głośnik by weszła kostka cukru ??
:mrgreen:

PS: na zdjęciu u Tilliga niedomknięte są obie kabiny (prześwit),
501665.big.jpg

czy tak będą dostarczane do klientów ??
:?


Lech Makowiecki
Posty: 88
Rejestracja: 18 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Postautor: Lech Makowiecki » 21 sty 2017, 15:56

ArturSchŁ pisze:Ciekawe jak dalej potoczą się losy Tigera...
Chyba całkiem nieźle bo na stronie aktualności Tilliga pojawiło się:
TT-Neuheiten in der Auslieferung (20. Januar 2017):
501665 Diesellokomotive 250 006-4 Blue Tiger "Captrain" der ITL, Ep. V -Sondermodell
cena 179 euro -dostępny
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 31 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Postautor: ArturSchŁ » 05 lip 2016, 12:02

Tillig w Pirnie pokazał coś takiego:
Obrazek1.jpg


Ciekawe jak dalej potoczą się losy Tigera...
[Źródło: TT Kurier 7/2016, s.12]
sabien

Re: Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Postautor: sabien » 01 lut 2015, 21:02

miszka-75 pisze:A czy ta lokomotywa przejdzie przez łuki R286?
U mnie gładko przechodzi przez R270.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2015, 23:11 przez sabien, łącznie zmieniany 1 raz.
miszka-75
Posty: 33
Rejestracja: 07 maja 2007, 21:40
Lokalizacja: Zabierzów

Re: Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Postautor: miszka-75 » 01 lut 2015, 20:15

A czy ta lokomotywa przejdzie przez łuki R286?
bartowe
Posty: 222
Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
Lokalizacja: Słupsk

Re: Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Postautor: bartowe » 30 sie 2014, 13:36

sabien pisze:Natomiast nie wpadłem jeszcze na sposób otwarcia wózków aby nasmarować zębatki, ma ktoś może jakąś radę w tym temacie?
Można zdjąć dolną osłonę wózka,

rozpinasz kardan ograniczający skręt wózka, odchylasz maksymalnie wózek w dowolną stronę, od góry cienkim plaskim śrubokrętem trzeba lekko poważyć miejsce połączenia obudowy z korpusem wózka i dolna osłona wózka odłącza się od całości.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2014, 16:00 przez bartowe, łącznie zmieniany 1 raz.
bartowe
Posty: 222
Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
Lokalizacja: Słupsk

Re: Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Postautor: bartowe » 30 sie 2014, 13:30

Witam

W czasie codziennego użytkowania Blue Tigera uszkodziła mi się się jedna z osi

Czy ktoś z posiadaczy tej lokomotywy ma może na zbyciu 1 oś ewentualnie cały wózek ?
sabien

Re: Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Postautor: sabien » 05 kwie 2014, 14:14

PawelD pisze:... Jak można się dostać do wnętrza sprzęgu i ją spowrotem zamontować?...
Aby dostać się do mocowania sprężynki trzeba odkręcić cztery śrubki pod kabiną i łapiąc za bufory można moduł sprzęgu cały wyciągnąć, dla swobody można też wcześniej zdjąć poręcze drzwi ale nie jest to raczej konieczne. Po wysunięciu modułu z buforami i sprzęgiem daje się on lekko rozłożyć na część górną i dolną pomiędzy którymi jest umiejscowiona sprężynka.
Jest to prosta czynność. Mi też ona wypadła przy demontażu lokomotywy.
Dało się poskładać bez problemu i sprzęg działa prawidłowo.

ps. właśnie sprawdziłem, nie trzeba ruszać barierek, wystarczą same śrubki i sprzęg wychodzi
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2014, 16:23 przez sabien, łącznie zmieniany 2 razy.
PawelD
Posty: 19
Rejestracja: 08 maja 2006, 08:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Postautor: PawelD » 05 kwie 2014, 08:21

Witam
A ja mam pytanie "dziwnej treści"
W jednym ze sprzęgów wypadła mi sprężynka utrzymująca sprzęg w pozycji srodkowej. Nie chcę zniszczyć lokomotywy przy próbie jej ponownego montażu, więc pytanie: Jak można się dostać do wnętrza sprzęgu i ją spowrotem zamontować?
Bez tego mogę jedynie jeździć w jedną stronę, w drugą sprzęg na łukach się wychyla i potem jest kiszka.
sabien

Re: Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Postautor: sabien » 04 kwie 2014, 17:12

Wpadł mi w ręce Tiger w malowaniu MKB i właśnie przetestowałem na nim chyba najprostszy sposób otwierania:
1. wyjąć szkła lamp
2. zdjąć poręcze na kabinach
3. uwolnić zatrzaski części środkowej i całość razem z kabinami odciągnąć do góry

Natomiast nie wpadłem jeszcze na sposób otwarcia wózków aby nasmarować zębatki,
ma ktoś może jakąś radę w tym temacie?
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 31 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Postautor: ArturSchŁ » 05 lut 2014, 15:40

Test i opis oryginału w TT-Kurier 1/2008.
Obrazek Obrazek
TEST, TT-Kurier 1/2008, s. 8-9.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2014, 15:46 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 31 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Postautor: ArturSchŁ » 09 mar 2012, 09:59

Na zaprzyjaźnionym forum.tt-hobby.ru wiecej na temat Blue Tigera.
:mrgreen:
Ostatnio zmieniony 09 mar 2012, 10:00 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
AdasR69
Posty: 6
Rejestracja: 05 lut 2009, 15:49
Lokalizacja: google

A czy ktoś zna parametry techniczne tej lokomotywy?

Postautor: AdasR69 » 11 lut 2009, 15:35

Chodzi mi o parametry lokomotyw eksploatowanych w rzeczywistości typu masa, prędkość max itp.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2009, 20:20 przez AdasR69, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 31 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Postautor: ArturSchŁ » 07 wrz 2008, 18:59

Uzupełniłem opis powyżej i dodaję parę zdań.

OTWIERANIE modelu nie należy do najłatwiejszych. Konieczna jest ostrożność oraz pudełeczko na małe detale, bo strasznie lubią one znikać.
Lokomotywa ma pudło składające się z 3 części : dwie kabiny i część środkową. Wszystkie 3 części zdejmujemy na raz !! Rozbieranie lokomotywy zaczynamy od poluzowania obu kabin i wyjęciu 4 reflektorów. Kabina ma trochę luzu przód-tył a zdejmuje się ją do góry. Jednak by sama nie spadła jest zabezpieczona dwoma detalami (po obu stronach - razem w 4 miejscach + reflektory).
Obrazek Obrazek Obrazek
Chwytając lokomotywę jedną ręką za część środkową podwozia, drugą ręką próbujemy poruszyć kabinę. Powinna nam lekko popuścić na tyle, że udaje nam się odciągnąć blaszki zabezpieczające pod drzwiami do kabiny. Dalej pociągając przednią część kabiny do przodu i góry zauważamy, że szkła reflektorów się lekko wysuwają - o to nam chodziło wyjmujemy je gdyż światłowód czerwonych lamp jest drugim zabezpieczeniem przed zdjęciem kabiny. Z drugą kabiną postępujemy analogicznie. Teraz już możemy "z czuciem" przystąpić do ściągnięcia wszystkich 3 części obudowy. Proponuję sobie zanotować gdzie była która kabina (są różne) oraz w którą stronę była obrócona część środkowa względem podwozia.
Jeszcze zerknijmy jak zbudowane są detale mocujące kabiny:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Na jednym z powyższych zdjęć widać dekoder zamontowany w miejsce zaślepki analogowej - cel naszego rozbierania lokomotywy :lol:

Przy okazji zobaczmy jak prosto genialnie zrobiono oświetlenie czołowe - żadnych prześwitów !!
Obrazek Obrazek

Na zakończenie jeszcze tylko woreczek z detalami do zamontowania, o których wspomina instrukcja oraz dwa dodatkowe sprzęgi:
Obrazek

[dopisane:]
Na PW dostałem informację, że można inaczej zdjąć kabiny. W podwoziu są 4 małe śrubki (trzeba skręcić wózek), po odkręceniu których kabina też schodzi - ciekawe. Domyślam się, że schodzi razem z całym zespołem oświetlenia. Ja zdjąłem SAMĄ kabinę, co już wystarczy do zdjęcia części środkowej.
:P
Ostatnio zmieniony 07 lip 2012, 18:20 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 31 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Bombardier BLUE TIGER, Mechano

Postautor: ArturSchŁ » 04 wrz 2008, 23:30

BLUE TIGER

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Lokomotywa spalinowa BLUE TIGER kolei POOLLOK

:arrow: Liczba osi
6

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
MEHANO d.o.o. - Slovenia

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
55528

:arrow: Zarząd kolejowy
POOLLOK

:arrow: Epoka
V

:arrow: Oznaczenie modelu
250 002-3

:arrow: Elementy specyficzne
Brak

:arrow: Wersje modelu
55528 - 250 002-3, POOLLOK, Ep. V
55530 - MKB, Ep. V
55532 - ITL, Ep. V
55534 - HVLE, Ep. V

:arrow: Napęd
Silnik 5-polowy, napędzane wszystkie 6 osi, 2 wewnętrzne osie z opaskami zwiększającymi uciąg (4 szt.), pobór prądu ze wszystkich (12) kół

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS i gniazdo NEM 358

:arrow: Oświetlenie
3 Białe / 2 czerwone, LEDy, zmienne w zależności od kierunku jazdy

:arrow: Uwagi
Instrukcja nie zawiera polskiego tłumaczenia, więc pozwolę sobie je tu umieścić.
================
:arrow: Proszę uważnie przeczytać tę instrukcję, zanim rozpoczniesz używać swój pociąg. Zachowaj tę instrukcję na przyszłość.
:arrow: Wyciągnij lokomotywę ostrożnie z opakowania. Uważaj na opakowanie, może być używane w przyszłości. W celu uniknięcia uszkodzeń w transporcie, niektóre małe i dlatego delikatne części nie były fabrycznie montowane. Części te są oddzielnie zapakowane i powinny być montowane przez klientów.
:arrow: Lokomotywy mogą być montowane jako w pełni działający model (które mają być wykorzystywane do ciągnięcia Rys. 1). Należy zachować ostrożność podczas montażu.
:arrow: Smarowanie łożysk osi i kół zębatych (Rys. 2).
:arrow: Zmiana obręczy przyczepnościowych (jeśli potrzebne, Rys. 3).
:arrow: Jako zasilacza użyj transformatora (nie dołączony) zgodnego z europejską normą EN 61558-2-7 (Transformatory separacyjne i separacyjne transformatory bezpieczeństwa). W celu maksymalizacji efektywności modeli wskazane jest, aby lokomotywę uruchomić na połowie prędkości przez okres 15 minut w jednym kierunku i 15 min w przeciwnym bez obciążenia. Najmniejszy promień łuku to 192 mm. Lokomotywy będą działały poprawnie tylko w dobrze zamontowanym i czystym torze.

Zasilanie - DC (prąd stały),
Napięcie znamionowe - 12V
Napięcie robocze - 2-14V
Znamionowa moc wejściowa - 1,85W (3,6W max)
Natężenie nominalne - 0,13A (0,3A max)

:arrow: Należy odłączyć zasilanie przed wszelkiego rodzaju czyszczeniem lub konserwacją. W celu zapewnienia lokomotywie efektywnej i długiej pracy, zaleca się przeprowadzanie właściwego serwisowania (co 40 godzin pracy). Należy lokomotywę umieść tylko na miękkiej powierzchni (delikatne części mogą być łatwo uszkodzone).
:arrow: Model jest wyposażony w 6 pinowe gniazdo dekodera (NEM 651). Aby zainstalować dekoder w tym modelu, lokomotywa musi być rozebrana. Przy tej operacji należy zachować ostrożność. Należy odłączyć zaślepkę analogową i wsadzić wtyk dekodera w gniazdo. Przed montowaniem dekodera, przeczytaj uważnie jego instrukcję.
:arrow: Proszę powołać się na numer katalogowy lokomotywy (na pudelku: order number) i numer części (odszukaj na rysunku) w celu zamówienia części zamiennej.
:arrow: Firma Mehano zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian bez uprzedzenia.
================
ORYGINAŁ
Pierwszy Blue Tiger, opracowany i zbudowany w 1996 r. przez AdTranz, ustanowił nowy poziom dla nowoczesnych lokomotyw spalinowych. Bombardier Transp. Systems bazował na tej technologii w nowych konstrukcjach z nowymi Blue Tiger 2 na czele. W lokomotywach BT2 robi niezwykłe wrażenie ich wygląd oraz najbardziej nowoczesna technologia, niezawodność i moc trakcyjna. BT2 jest spalinowo-elektryczną lokomotywą z wykorzystaniem prądu trójfazowego, stosowaną do składów towarowych. Posiada zintegrowany system komputerowej kontroli, komputerowo sterowane powietrzne hamulce ciśnieniowe i najbardziej nowoczesną technologię zwaną "Flexi-float" zastosowaną w wózkach, charakteryzujących się dynamiką jazdy, wysokiej klasy jakością biegu oraz optymalizacją mocy.

:arrow: DCC:
Posiada gniazdo NEM 651. Przygotowana, jako jedyna na rynku, do instalacji dekodera z dźwiękiem

:arrow: Podsumowanie:
Długi (195 mm), ciężki model zaopatrzony w metalowe trawione barierki, poręcze i drabinki. Genialnie świecące oświetlenie czołowe, atrakcyjne malowanie. Podczas krótkich testów na spotkaniu w Gdyni pokazał swoje bardzo dobre właściwości jezdne - ruszył od 0,5 podziałki na Fz1 licząc podkłady. Piekna nowoczesna lokomotywa dla miłosników dłuuuugich składów towarowych w Ep. V.
:)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 lip 2012, 18:05 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość