BR120, Tillig

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
kaine
Posty: 487
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: BR120, Tillig

Postautor: kaine » 24 sty 2016, 17:47

To już wiem co zamówić ;)
Nr 210840 który zamówiłem chyba jest od nowszych BR120


Awatar użytkownika
adikol
Posty: 75
Rejestracja: 10 kwie 2006, 19:54
Lokalizacja: Branice
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: BR120, Tillig

Postautor: adikol » 24 sty 2016, 00:09

Tillig 08845 set sprzęgów do BR120/V200 dostępne u Petra
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 487
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: BR120, Tillig

Postautor: kaine » 23 sty 2016, 23:56

Odświeżam trochę temat.
V200 / M62 o numerze katalogowym 02560 ma dość dziwne sprzęgi. Zamówiłem w MM ale nie pasuje, trochę różni i nie wchodzi w gniazdo.
Ktoś wie jaki nr katalogowy powinienem zamówić?
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 575
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: BR120, Tillig

Postautor: BarTTmań » 05 paź 2009, 15:34

Dobrze, już dobrze. Nie było moją intencją zaognianie dyskusji, więc nerwy zbyteczne. :D
Uwzględniając wszelkie wady modelu Tilliga chodziło mi - li tylko - o światła, nie o tłumik,etc.
Chciałem wiedzieć do kiedy, tzn. do którego roku, ST44-003 miał małe światła. Ot, i tyle!

Dziękuję za wyjaśnienia i pozdrawiam. :)
Awatar użytkownika
Alteo
Posty: 637
Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
Lokalizacja: Rawicz

Re: BR120, Tillig

Postautor: Alteo » 05 paź 2009, 15:24

Słowo ciałem się stało. Jednak była.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: BR120, Tillig

Postautor: drlukasz » 05 paź 2009, 14:44

BarTTman pisze:Nie istniał ????
Nie istniał. Na 100% i są na to papiery.

BarTTman pisze:To radzę spojrzeć na stronkę i zobaczyć fotki:
http://www.kolej.pl/jareks/am/dl.htm
Widzę, że są ludzie, do których nie przemawia nie tylko słowo pisane ale i obrazki...
Ostatnia fotka z cytowanej strony przedstawia poprawny wygląd ST44-003
Odnalezienie pomniejszych różnic pomiędzy oryginałem, a modelem pozostawiam mojemu interlokutorowi

Już kiedyś pisałem na tym forum - wymiana reflektorów na zgodne z przepisami PKP jest do wykonania, przez każdą lokomotywownię, natomiast zakres przebudowy polegającej na dołożeniu tłumika, wymaga daleko idącej przebudowy dachu i silnika (w tym regulacja aparatury sterującej pracą silnika, wymiana dachu i kilka innych "drobiazgów") w związku z czym wykonywano je podczas planowych napraw głównych.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2009, 15:46 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2049
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: BR120, Tillig

Postautor: oelka » 05 paź 2009, 12:14

BarTTman pisze:Nie istniał ????
ST44-003 najpierw dostał duże reflektory, a potem dopiero miał wymieniany tłumik.
Widziałem odpowiednie zdjęcia, ale nie mam możliwości ich opublikowania.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 paź 2009, 15:45 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 575
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: BR120, Tillig

Postautor: BarTTmań » 05 paź 2009, 11:30

Nie istniał ????
To radzę spojrzeć na stronkę i zobaczyć fotki:
http://www.kolej.pl/jareks/am/dl.htm

Problem nadal aktualny!
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: BR120, Tillig

Postautor: drlukasz » 05 paź 2009, 11:15

BarTTman pisze:A przy okazji: obia Gagary ST44, ten od Tilliga i ten od Roco mają ten sam numer 003, ale zostały przyporządkowane przez producentów do innych epok (III / IV). Czy mają inne daty rewizji, czy o co chodzi ??


O to, że Tillig, to całkowita fikcja, ponieważ z 100% pewnością nigdy nie istniał na PKP ST44-003 z tłumikiem i małymi światłami (mniejsze nieścisłości pomijam)
O ile pamiętam, to Tillig swoje coś wstawił w V epokę.
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 575
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: BR120, Tillig

Postautor: BarTTmań » 02 paź 2009, 16:23

A przy okazji: obia Gagary ST44, ten od Tilliga i ten od Roco mają ten sam numer 003, ale zostały przyporządkowane przez producentów do innych epok (III / IV). Czy mają inne daty rewizji, czy o co chodzi ??
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 232
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: BR120, Tillig

Postautor: wactt » 16 lip 2009, 14:29

Złamano wreszcie monopol Tilliga na BR 120 :D

Wygląda ciekawie. Dolnych prześwitów nie widać , okna też jakby mniejsze, a żaluzja dwudzielna, bardziej chyba popularna...

https://www.modelleisenbahn-portal.com/ ... rommel.pdf

pozdrawiam wactt
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8140
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 30 times
Been thanked: 16 times
Kontaktowanie:

Re: BR120, Tillig

Postautor: ArturSchŁ » 07 lip 2009, 12:31

Workshop 2009 (DELTAX):

:arrow: Numer katalogowy modelu
500828 - Bausatz - BR 781 701, CD CARGO, Ep. VI
500829 - BR 781 701, CD CARGO, Ep. VI
500830 - Bausatz - ST44 R009, CTL Rail, Ep. VI
500831 - ST44 R009, CTL Rail, Ep. VI

:arrow: Zarząd kolejowy
CD CARGO
CTL Rail

:arrow: Epoka
VI

:arrow: Oznaczenie modelu
ČZ-ČDC 92 54 2 781 701-8
ST44-R009

:arrow: Stacjonowanie/Data
-/-
PESA BYDGOSZCZ S.A. / 01.2004


500828 / 500829
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

500830 / 500831
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

...i jeszcze ulotka:
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1435
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 4 times

Re: BR120, Tillig

Postautor: krzysztof » 05 lip 2009, 14:38

BarTTek pisze:Zmniejszyć prześwit to jedno jednak nie można zapomnieć o jeszcze jednej ważnej kwestii. Gdy cała buda pójdzie w dół pojawi się problem ze sprzęgiem gdyż ten będzie ocierał o budę i na bank będzie krzywo + jeszcze różna wysokość zderzaków Gagarka i reszty taboru :?
proszę wybacz, ale raczej nie masz racji.
prześwit zmniejszysz maksymalnie o 1mm natomiast odległość sprzęgu od czoła to ok. 2mm. brałem to pod uwagę, co więcej, myślę żeby kupić (ale 10 euro :evil: ) ramę do eksperymentów :lol:
co zaś do odbieraków prądu (racja :idea: ), to wchodzi w rachubę jedynie cienka linka w kolorze czarnym i wypada to zrobić od razu.
pozdrawiam: krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 lip 2009, 16:12 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BarTTek
Posty: 790
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa

Re: BR120, Tillig

Postautor: BarTTek » 05 lip 2009, 11:06

Zmniejszyć prześwit to jedno jednak nie można zapomnieć o jeszcze jednej ważnej kwestii. Gdy cała buda pójdzie w dół pojawi się problem ze sprzęgiem gdyż ten będzie ocierał o budę i na bank będzie krzywo + jeszcze różna wysokość zderzaków Gagarka i reszty taboru :?
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8140
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 30 times
Been thanked: 16 times
Kontaktowanie:

Re: BR120, Tillig

Postautor: ArturSchŁ » 05 lip 2009, 06:41

Osobiście odradzam przeróbki mało zaawansowanym kolegom. Każda z nich ma wpływ na właściwości jezdne lokomotywy oraz na utratę gwarancji.
Jeśli nie mamy odpowiedniej wprawy, lepiej mieć model z wadą ale prawidłowo jeżdżący, niż piękniejszy, ale za to tylko eksponat do gabloty.
:)

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość