SU46 produkcji MTB
Moderator: mod-Tabor
- tydzial
- Posty: 903
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Wiele razy pisałem a koledzy z uporem maniaka tworzą epoki.
Pierwsza epoka to epoka pary
Druga to elektryczne
Trzecia to spalinowe
Czwarta dopiero się powolutku rozwija to magnetik.
Reszta to to chwyt marketingowy malowanki jak pisanki czy jajko malowane czy nie to jakaś zmiana epoki????????
Pierwsza epoka to epoka pary
Druga to elektryczne
Trzecia to spalinowe
Czwarta dopiero się powolutku rozwija to magnetik.
Reszta to to chwyt marketingowy malowanki jak pisanki czy jajko malowane czy nie to jakaś zmiana epoki????????
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
SU46-040 (TT) z MTB to malowanie raczej z V epoki...wlodar pisze:A czy wg Ciebie to są prawidłowe kolory dla IV ep.? Mnie się wydaje, że tę kolorystykę stosowano, po przemalowaniu lokomotyw, gdy rezygnowano z żółtych czół. To był trochę inny zielony niż wcześniej i jeszcze inny niż późniejsze groszki. Wydaje mi się, że wersja do H0 bardziej odpowiada temu, co pamiętam z torów lat osiemdziesiątych, choć wcale nie upieram się że mam rację.oelka pisze:Patrząc na opis przydziałów i datę kasacji SU46-040 powinna mieć datę rewizji i przydział sprzed roku 1987. Została skasowana po pożarze jeszcze w malowaniu z żółtym czołem.
...coś jak np na poniższym linku:
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index. ... o&id=16942
...czyli od momentu zaprzestania malowania żółtych przodów a jeszcze przed epoką soczystej zieleni... Epoka IV to byłby całkowicie srebrny dach (tak jak jeden z modeli PIKO/H0), jak na kolejnym linku poniżej:
https://cyfrowa.stacjamuzeum.pl/zasoby/ ... nicy-zdroj
...który to wprawdzie srebrny kolor dość szybko w praktyce na zdjęciach i tak wyglądał jak ciemny szary ale dało się to malowanie rozpoznać po tym, że srebrna była też górna część ściany czołowej (z górną lampą).
Osobiście zbieram Epokę IV i mimo wszystko ten model nabyłem bo pomimo, że nie jest to malowanie typowe Epo.IV to jednak jest mu sporo bliżej do tego niż wcześniejszych wariantów "soczystych".
- daraśekp
- Posty: 981
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Dodaj tylko, że w punktacji 1 do 10.Borczy pisze: Na razie trafiłem cztery "szóstki" od MTB
- Wąski
- Posty: 255
- Rejestracja: 07 paź 2014, 15:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Mam pytanie z innej beczki, czy zmiana zasilania jest łatwa do zrobienia (aby jeździła odwrotnie) tak jak np. w husarze od Piko 2 kabelki i po sprawie?
- Borczy
- Posty: 2279
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Nie spodziewajmy się przełomu w jakości. Proponuję przyjąć standard jaki jest i w razie czego mieć motylki w brzuchu jak malowanie wyjdzie . Trochę to jak gra w lotto .
Na razie trafiłem cztery "szóstki" od MTB
Na razie trafiłem cztery "szóstki" od MTB
- daraśekp
- Posty: 981
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Tę samą myśl miałem w treści postu. Niestety wylogowało mnie mnie przy wysyłaniu i produkowałem się od nowaMisiek pisze:Ciekawe czy takie same bebole w malowaniu i oznaczeniach robią na modelach kierowanych na rynek czeski i słowacki.
- wlodar
- Posty: 969
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
No właśnie, wszystko zależy od tego czego oczekujesz od modelu. Ja nigdy nie mierzyłem modeli suwmiarką i nie sprawdzałem wymiarów. Jeżeli stoi/jeździ na makiecie i wygląda dobrze to jest dobrze. No chyba, że babole widać gołym okiem (Ludmiła na podwoziu Nohaba, czy Gagarin na podwoziu szynobusu (z czasów BTTB) ).Wojtek_Kraków pisze:Jest też chyba za szeroką w stosunku do oryginału ale czy to widać kiedy sunie po torach?
Nie wygląda jakoś pokracznie;)
To zależy jak im to schodzi i jaką mają konkurencję. U nas taboru endemicznie polskiego mamy jak na lekarstwo, więc jaramy się każdą nowością. Jak rynek zacznie się nasycać jak w H0, będzie zbyt i konkurencja, firmy będą musiały się bardziej starać. Na razie mogą robić co chcą, my ponarzekamy, a i tak w końcu kupimy (bo mimo wszystko i tak ją pewnie k&%wa kupię).Misiek pisze:Ciekawe czy takie same bebole w malowaniu i oznaczeniach robią na modelach kierowanych na rynek czeski i słowacki.
- Misiek
- Posty: 1643
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Ciekawe czy takie same bebole w malowaniu i oznaczeniach robią na modelach kierowanych na rynek czeski i słowacki.
- daraśekp
- Posty: 981
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Posiadam 034 i 007
Być może to mój łut szczęścia, lecz obie pomalowane i oznaczone dość dobrze. Napęd jak to MTB, dość charakterystyczny. Słychać lokę jak jedzie. Ogólnie jestem zadowolony.
Gdyby ten model wypuścił inny producent, np PIKO, z pewnością jakościowo byłby dużo lepiej wykonany.
MTB jednak nie zwraca uwagi na babole w malowaniu i znakowaniu, które psują końcowy efekt ciekawych pozycji, którymi nas uraczył. Szkoda. Więcej kontroli jakości modeli po malowaniu, pozwoliło by wyeliminować negatywy, jakie niepotrzebnie przypisane są do producenta.
...a może to czyjeś celowe działanie ...tylko po co...
Myślałem zakupić również 040, lecz trochę ostudziły mnie fotki ukazujące obecne defekty wykonania.
Nie mniej jednak czekam na kolejne pozycje MTB (trochę ich mam), ufam że będzie lepiej.
Duży plus dla MTB, za targnięcie się na produkcję polskich modeli.
Dariusz
Być może to mój łut szczęścia, lecz obie pomalowane i oznaczone dość dobrze. Napęd jak to MTB, dość charakterystyczny. Słychać lokę jak jedzie. Ogólnie jestem zadowolony.
Gdyby ten model wypuścił inny producent, np PIKO, z pewnością jakościowo byłby dużo lepiej wykonany.
MTB jednak nie zwraca uwagi na babole w malowaniu i znakowaniu, które psują końcowy efekt ciekawych pozycji, którymi nas uraczył. Szkoda. Więcej kontroli jakości modeli po malowaniu, pozwoliło by wyeliminować negatywy, jakie niepotrzebnie przypisane są do producenta.
...a może to czyjeś celowe działanie ...tylko po co...
Myślałem zakupić również 040, lecz trochę ostudziły mnie fotki ukazujące obecne defekty wykonania.
Nie mniej jednak czekam na kolejne pozycje MTB (trochę ich mam), ufam że będzie lepiej.
Duży plus dla MTB, za targnięcie się na produkcję polskich modeli.
Dariusz
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Jest też chyba za szeroką w stosunku do oryginału ale czy to widać kiedy sunie po torach?
Nie wygląda jakoś pokracznie;)
Nie wygląda jakoś pokracznie;)
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Więc "raptem" 3mm różnicy od oryginału/120
- daraśekp
- Posty: 981
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Wg mojej miarki 155 ze zderzakami
- wlodar
- Posty: 969
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Właśnie, czy któryś z posiadaczy mógłby ją zmierzyć, bo stronka mtb podaje długość 254, lub 154 mm, zależnie od wersji malowania.
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
A jak z wymiarami? Podobno MTB jest za krótka, jak to wygląda w porównaniu do manufaktury? Mógłbyś jakieś zdjęcia porównawcze pokazać?ArturoW pisze:tak patrzę na moją SU46-042 (manufaktura) - jest fajniejsza, ale też poziom cenowy był całkiem inny...
- Ciora
- Posty: 423
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Dziękuję wszystkim za udzielone odpowiedzi i informacje. Czyli nie dość, że miasto stacjonowania błędne to rôwnież nazwa przedsiębiorstwa/ zakładu też błędna.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości