SU46 produkcji MTB
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 1046
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
"Zakład Taboru..." jest oczywistym błędem, ale MTB tak ma - zmienia jedynie kolory i numer, a wszelkie napisy pozostają identyczne jak w pierwszym wypuszczonym modelu. Dlatego zakończyłem z nimi współpracę.
- wlodar
- Posty: 969
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Jeśli chodzi o zastrzeżenia do kolorystyki, to ja się oparłem na pierwszym opublikowanym zdjęciu i myślę, że kolory na nim wynikają przede wszystkim z warunków w jakich zostało zrobione zdjęcie. Model na zdjęciach Piotrka092 i na modelmanii ma zupełnie inne barwy (jak dla mnie całkiem prawidłowe) niż na pierwszym zdjęciu "promocyjnym", a przecież pochodzi z tej samej partii i na pewno użyto tych samych farb.
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Również stosuje się inne farby pod względem składu chemicznego. Teraz farby muszą być eko (np dla tego nie ma już klasycznej minii czy kitu miniowego. Dygresja: podobnie jest ze szkłem kryształowym które w swoim składzie zawierało ołów). To również ma wpływ na kolory (a także na jakość i trwałość) powłoki.oelka pisze:Na ciemniejszą kolorystykę może mieć wpływ technika jaką się obecnie stosuje przy malowaniu. Otóż po nałożeniu koloru dodatkowo pojazd maluje się lakierem bezbarwnym, co jednak ma wpływ na odbiór koloru.
Mimo że składowe barwy określone kodem ral są jedne to i tak bardzo często u jednego producenta finalny kolor różni się od drugiego.
Co do odbioru barw na samym modelu.
Tu wchodzi w grę jeszcze światło i cień oraz wielkość przedmiotu. Nawet jeśli pomalujemy oryginał i model dokładnie ta sama farba to odbiór barw przez ludzkie oko będzie różny właśnie ze względu na wielkość przedmiotu.
Co do jakości MTB się nie wypowiadam. "Przyzwyczaili" nas do niej i raczej nie ma się co spodziewać pod tym względem do jakiejś "mega jakościowej petardy".
- womo
- Posty: 2377
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- oelka
- Moderator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Przydział jest zły. Dla tego malowania może być Szczecin, Nowy Sącz lub Jasło. Z żółtym czołem dodatkowo Żagań. Nic z Dolnego Śląska.Ciora pisze:Czy ktoś mnie oświeci, jak w końcu z tym stacjonowaniem - zakład taboru kolejowego Wrocław czy jednak Dolnośląska DOKP Lokomotywownia xxxxxx?
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Suka 40ka nigdy nie była na stanie szopy Dolnoslaskiej DOKP. Suki były w Jeleniej Górze i później w Nysie ale nie ten numer.
- Ciora
- Posty: 423
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Czy ktoś mnie oświeci, jak w końcu z tym stacjonowaniem - zakład taboru kolejowego Wrocław czy jednak Dolnośląska DOKP Lokomotywownia xxxxxx?Ciora pisze:Jeszcze pytanie do znawców: czy oznaczenie miejsca stacjonowania jest poprawne? Pomijam, że we Wrocławiu nie stała, ale sama nazwa Zakład Taboru Kolejowego. W tamtym czasie chyba powinno być Dolnośląska DOKP, Lokomotywownia Wrocław ( jeśli już to miasto zachować).
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 20 maja 2017, 07:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
tak patrzę na moją SU46-042 (manufaktura) - jest fajniejsza, ale też poziom cenowy był całkiem inny
kolory bardzo zbliżone do MTB (porównuję na monitorze ze skalą barwną 99% P3 i/iMac)
tylko u mnie wszelkiej maści barierki są żółte, lepiej to wygląda, taki kontrastowy element
kalkomanii też mam trochę więcej
nie ma co narzekać na MTB, ważne że jest dość solidna baza do ulepszeń
tylko cenowo powinno to być wg mnie tak powiedzmy 500-600 zł za model
pozdrawiam
Artur
kolory bardzo zbliżone do MTB (porównuję na monitorze ze skalą barwną 99% P3 i/iMac)
tylko u mnie wszelkiej maści barierki są żółte, lepiej to wygląda, taki kontrastowy element
kalkomanii też mam trochę więcej
nie ma co narzekać na MTB, ważne że jest dość solidna baza do ulepszeń
tylko cenowo powinno to być wg mnie tak powiedzmy 500-600 zł za model
pozdrawiam
Artur
- wlodar
- Posty: 969
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Dzięki, ale nie wszystko na raz. Po drodze jest ryflak i cukrownia.
-
- Posty: 731
- Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Zapraszam, obejrzysz na żywo i podejmiesz wiążącą decyzję a propo zakupu
- wlodar
- Posty: 969
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Na zdjęciach Piotrka092 i na Modelmanii widać, że model ma jednak inne kolory niż na pierwszym zdjęciu "promocyjnym", czyli to kwestia oświetlenia.
To jest mniej więcej to malowanie na które czekałem, więc chyba się zdecyduję. Jeśli chodzi o jakość oznaczeń, podziałów kolorów to cóż, jest jak jest i lepiej nie będzie. Modele MTB nie nadają się do oglądania pod lupą i podziwiania tytanicznej pracy jubilersko - zegarmistrzowskiej, ale na makiecie tak bardzo to w oczy nie wchodzi. Najgorsze babole można delikatnie przykryć patyną. Oczywiście modele MTB powinny przy swej jakości kosztować o połowę mniej, ale na to nie ma co liczyć.
Ciekawe czy przed świętami zaskoczą nas ET21, lub SN52 w TT?...
To jest mniej więcej to malowanie na które czekałem, więc chyba się zdecyduję. Jeśli chodzi o jakość oznaczeń, podziałów kolorów to cóż, jest jak jest i lepiej nie będzie. Modele MTB nie nadają się do oglądania pod lupą i podziwiania tytanicznej pracy jubilersko - zegarmistrzowskiej, ale na makiecie tak bardzo to w oczy nie wchodzi. Najgorsze babole można delikatnie przykryć patyną. Oczywiście modele MTB powinny przy swej jakości kosztować o połowę mniej, ale na to nie ma co liczyć.
Ciekawe czy przed świętami zaskoczą nas ET21, lub SN52 w TT?...
- wojtek_
- Posty: 472
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Na sąsiednim forum w wątku poświęconym modelom SU46 wspomina się o:
"Lokomotywy typu 303D miały dachy, zarówno odejmowalne, jak i nieodejmowalne, oraz ściany czołowe nad oknami w kolorze aluminiowym, a gniazda sprzęgów sterowania wielokrotnego w kolorze zielonym soczystym. Ponadto w lokomotywach SU46-003 - 052 zewnętrzne boki ostoi malowane były na kolor zielony soczysty, tj. tak, jak pas podokienny pudła."
Teraz link do zdjęcia z modelami H0: http://forum.modelarstwo.info/attachmen ... pg.656869/
u góry model PIKO w dołu MTB.
Jak widać zarówno w wielkości H0 jak i TT model firmy MTB ma pomalowany dach na kolor seledynowy /?/ czyli przedstawia lokomotywę po naprawie w ZNTK Poznań. Odcień zieleni w dolnej części pudła osobiście odbieram jako charakterystyczny dla okresu przed wprowadzeniem żółtych czół. Utwierdza mnie również zdjęcie z 2002: https://ilostan.forumkolejowe.pl/index. ... o&id=44483 z podpisem "Tytułowa maszyna jako jedna z pierwszych (jeśli nie pierwsza) węglinieckich SU46 otrzymała w ramach naprawy okresowej malowanie bez żółtych czół". Piątoepokowa zieleń jest o ton jaśniejsza.
Reasumując: najnowszy wypust SU46 od MTB jest modelem z końca IV epoki!
Pozostaje jeszcze kwestia historii konkretnego numeru - ale tutaj temat załatwią fototrawione blaszki i ewentualnie kalka z przydziałem.
To co napisałem to próba rekonstrukcji obrazu lokomotywy SU46, której nie znam z torów.
Bliższe mi są SP45.
oczywiście w kategorii lokomotyw spalinowych żondzi gagarin!!!
"Lokomotywy typu 303D miały dachy, zarówno odejmowalne, jak i nieodejmowalne, oraz ściany czołowe nad oknami w kolorze aluminiowym, a gniazda sprzęgów sterowania wielokrotnego w kolorze zielonym soczystym. Ponadto w lokomotywach SU46-003 - 052 zewnętrzne boki ostoi malowane były na kolor zielony soczysty, tj. tak, jak pas podokienny pudła."
Teraz link do zdjęcia z modelami H0: http://forum.modelarstwo.info/attachmen ... pg.656869/
u góry model PIKO w dołu MTB.
Jak widać zarówno w wielkości H0 jak i TT model firmy MTB ma pomalowany dach na kolor seledynowy /?/ czyli przedstawia lokomotywę po naprawie w ZNTK Poznań. Odcień zieleni w dolnej części pudła osobiście odbieram jako charakterystyczny dla okresu przed wprowadzeniem żółtych czół. Utwierdza mnie również zdjęcie z 2002: https://ilostan.forumkolejowe.pl/index. ... o&id=44483 z podpisem "Tytułowa maszyna jako jedna z pierwszych (jeśli nie pierwsza) węglinieckich SU46 otrzymała w ramach naprawy okresowej malowanie bez żółtych czół". Piątoepokowa zieleń jest o ton jaśniejsza.
Reasumując: najnowszy wypust SU46 od MTB jest modelem z końca IV epoki!
Pozostaje jeszcze kwestia historii konkretnego numeru - ale tutaj temat załatwią fototrawione blaszki i ewentualnie kalka z przydziałem.
To co napisałem to próba rekonstrukcji obrazu lokomotywy SU46, której nie znam z torów.
Bliższe mi są SP45.
oczywiście w kategorii lokomotyw spalinowych żondzi gagarin!!!
- Ciora
- Posty: 423
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Piotrek092 - dzięki za fotki . Na stronie sklepu, z daleka wygląda lepiej
Jeszcze pytanie do znawców: czy oznaczenie miejsca stacjonowania jest poprawne? Pomijam, że we Wrocławiu nie stała, ale sama nazwa Zakład Taboru Kolejowego. W tamtym czasie chyba powinno być Dolnośląska DOKP, Lokomotywownia Wrocław ( jeśli już to miasto zachować).
Jeszcze pytanie do znawców: czy oznaczenie miejsca stacjonowania jest poprawne? Pomijam, że we Wrocławiu nie stała, ale sama nazwa Zakład Taboru Kolejowego. W tamtym czasie chyba powinno być Dolnośląska DOKP, Lokomotywownia Wrocław ( jeśli już to miasto zachować).
- oelka
- Moderator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
W 2002 roku w jednym zarządzeniu skasowano żółte czoła i wprowadzono nowy schemat malowania z innym kolorem górnej części pudła (RAL 6018) a dół (RAL 6029). Przy czym ten kolor na dolną część pudła pozostał bez zmian. Na ciemniejszą kolorystykę może mieć wpływ technika jaką się obecnie stosuje przy malowaniu. Otóż po nałożeniu koloru dodatkowo pojazd maluje się lakierem bezbarwnym, co jednak ma wpływ na odbiór koloru. O tym przekonali się inicjatorzy malowań historycznych lokomotyw PKP Cargo zwlodar pisze:]A czy wg Ciebie to są prawidłowe kolory dla IV ep.? Mnie się wydaje, że tę kolorystykę stosowano, po przemalowaniu lokomotyw, gdy rezygnowano z żółtych czół. To był trochę inny zielony niż wcześniej i jeszcze inny niż późniejsze groszki. Wydaje mi się, że wersja do H0 bardziej odpowiada temu, co pamiętam z torów lat osiemdziesiątych, choć wcale nie upieram się że mam rację.
Ilostanu Pojazdów Trakcyjnych przy okazji akcji wprowadzenia malowań historycznych na wybranych pojazdach trakcyjnych różnych serii.
Natomiast o kolorystyce modelu z MTB nie chcę się specjalnie wypowiadać dokąd widzę go tylko na zdjęciach. Akurat na zdjęciu jest do przyjęcia i można go porównać np. z malowaniem lokomotyw opuszczających ZNTK Poznań po naprawach. Ale wygląd w naturze może być nieco inny.
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Załączam fotki modeli MTB z akceptowalnym malowaniem, a tym bardziej z oznaczeniem lokomotyw SU 46, kolory są OK przynajmniej w 4 ep, ale wykonanie pozostawia duuużo do życzenia, np widoczne paprochy, niechlujne odcięcie kolorów i oznaczenie przydziału jak splash z gąbki z rozbryzgiem, przesuniecie tabliczki serii na czole loki i brak napisów na czołownicy, plus dziury większe niż średnica poręczy:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości