SU46 produkcji MTB

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: gemol »

"Zakład Taboru..." jest oczywistym błędem, ale MTB tak ma - zmienia jedynie kolory i numer, a wszelkie napisy pozostają identyczne jak w pierwszym wypuszczonym modelu. Dlatego zakończyłem z nimi współpracę.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

Jeśli chodzi o zastrzeżenia do kolorystyki, to ja się oparłem na pierwszym opublikowanym zdjęciu i myślę, że kolory na nim wynikają przede wszystkim z warunków w jakich zostało zrobione zdjęcie. Model na zdjęciach Piotrka092 i na modelmanii ma zupełnie inne barwy (jak dla mnie całkiem prawidłowe) niż na pierwszym zdjęciu "promocyjnym", a przecież pochodzi z tej samej partii i na pewno użyto tych samych farb.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Wojtek_Kraków »

oelka pisze:Na ciemniejszą kolorystykę może mieć wpływ technika jaką się obecnie stosuje przy malowaniu. Otóż po nałożeniu koloru dodatkowo pojazd maluje się lakierem bezbarwnym, co jednak ma wpływ na odbiór koloru.
Również stosuje się inne farby pod względem składu chemicznego. Teraz farby muszą być eko (np dla tego nie ma już klasycznej minii czy kitu miniowego. Dygresja: podobnie jest ze szkłem kryształowym które w swoim składzie zawierało ołów). To również ma wpływ na kolory (a także na jakość i trwałość) powłoki.
Mimo że składowe barwy określone kodem ral są jedne to i tak bardzo często u jednego producenta finalny kolor różni się od drugiego.

Co do odbioru barw na samym modelu.
Tu wchodzi w grę jeszcze światło i cień oraz wielkość przedmiotu. Nawet jeśli pomalujemy oryginał i model dokładnie ta sama farba to odbiór barw przez ludzkie oko będzie różny właśnie ze względu na wielkość przedmiotu.

Co do jakości MTB się nie wypowiadam. "Przyzwyczaili" nas do niej i raczej nie ma się co spodziewać pod tym względem do jakiejś "mega jakościowej petardy".
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: oelka »

Ciora pisze:Czy ktoś mnie oświeci, jak w końcu z tym stacjonowaniem - zakład taboru kolejowego Wrocław czy jednak Dolnośląska DOKP Lokomotywownia xxxxxx?
Przydział jest zły. Dla tego malowania może być Szczecin, Nowy Sącz lub Jasło. Z żółtym czołem dodatkowo Żagań. Nic z Dolnego Śląska.
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: marcin r »

Suka 40ka nigdy nie była na stanie szopy Dolnoslaskiej DOKP. Suki były w Jeleniej Górze i później w Nysie ale nie ten numer.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 423
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Ciora »

Ciora pisze:Jeszcze pytanie do znawców: czy oznaczenie miejsca stacjonowania jest poprawne? Pomijam, że we Wrocławiu nie stała, ale sama nazwa Zakład Taboru Kolejowego. W tamtym czasie chyba powinno być Dolnośląska DOKP, Lokomotywownia Wrocław ( jeśli już to miasto zachować).
Czy ktoś mnie oświeci, jak w końcu z tym stacjonowaniem - zakład taboru kolejowego Wrocław czy jednak Dolnośląska DOKP Lokomotywownia xxxxxx?
ArturoW
Posty: 147
Rejestracja: 20 maja 2017, 07:01
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: ArturoW »

tak patrzę na moją SU46-042 (manufaktura) - jest fajniejsza, ale też poziom cenowy był całkiem inny
kolory bardzo zbliżone do MTB (porównuję na monitorze ze skalą barwną 99% P3 i/iMac)
tylko u mnie wszelkiej maści barierki są żółte, lepiej to wygląda, taki kontrastowy element
kalkomanii też mam trochę więcej

nie ma co narzekać na MTB, ważne że jest dość solidna baza do ulepszeń
tylko cenowo powinno to być wg mnie tak powiedzmy 500-600 zł za model

pozdrawiam
Artur
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

Dzięki, ale nie wszystko na raz. Po drodze jest ryflak i cukrownia. :mrgreen:
markom
Posty: 731
Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: markom »

Zapraszam, obejrzysz na żywo i podejmiesz wiążącą decyzję a propo zakupu :)
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

Na zdjęciach Piotrka092 i na Modelmanii widać, że model ma jednak inne kolory niż na pierwszym zdjęciu "promocyjnym", czyli to kwestia oświetlenia.
To jest mniej więcej to malowanie na które czekałem, więc chyba się zdecyduję. Jeśli chodzi o jakość oznaczeń, podziałów kolorów to cóż, jest jak jest i lepiej nie będzie. Modele MTB nie nadają się do oglądania pod lupą i podziwiania tytanicznej pracy jubilersko - zegarmistrzowskiej, ale na makiecie tak bardzo to w oczy nie wchodzi. Najgorsze babole można delikatnie przykryć patyną. Oczywiście modele MTB powinny przy swej jakości kosztować o połowę mniej, ale na to nie ma co liczyć.
Ciekawe czy przed świętami zaskoczą nas ET21, lub SN52 w TT?... :?
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 472
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wojtek_ »

Na sąsiednim forum w wątku poświęconym modelom SU46 wspomina się o:
"Lokomotywy typu 303D miały dachy, zarówno odejmowalne, jak i nieodejmowalne, oraz ściany czołowe nad oknami w kolorze aluminiowym, a gniazda sprzęgów sterowania wielokrotnego w kolorze zielonym soczystym. Ponadto w lokomotywach SU46-003 - 052 zewnętrzne boki ostoi malowane były na kolor zielony soczysty, tj. tak, jak pas podokienny pudła."
Teraz link do zdjęcia z modelami H0: http://forum.modelarstwo.info/attachmen ... pg.656869/
u góry model PIKO w dołu MTB.

Jak widać zarówno w wielkości H0 jak i TT model firmy MTB ma pomalowany dach na kolor seledynowy /?/ czyli przedstawia lokomotywę po naprawie w ZNTK Poznań. Odcień zieleni w dolnej części pudła osobiście odbieram jako charakterystyczny dla okresu przed wprowadzeniem żółtych czół. Utwierdza mnie również zdjęcie z 2002: https://ilostan.forumkolejowe.pl/index. ... o&id=44483 z podpisem "Tytułowa maszyna jako jedna z pierwszych (jeśli nie pierwsza) węglinieckich SU46 otrzymała w ramach naprawy okresowej malowanie bez żółtych czół". Piątoepokowa zieleń jest o ton jaśniejsza.

Reasumując: najnowszy wypust SU46 od MTB jest modelem z końca IV epoki!
Pozostaje jeszcze kwestia historii konkretnego numeru - ale tutaj temat załatwią fototrawione blaszki i ewentualnie kalka z przydziałem.

To co napisałem to próba rekonstrukcji obrazu lokomotywy SU46, której nie znam z torów.
Bliższe mi są SP45.
oczywiście w kategorii lokomotyw spalinowych żondzi gagarin!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 423
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Ciora »

Piotrek092 - dzięki za fotki . Na stronie sklepu, z daleka wygląda lepiej :cry:
Jeszcze pytanie do znawców: czy oznaczenie miejsca stacjonowania jest poprawne? Pomijam, że we Wrocławiu nie stała, ale sama nazwa Zakład Taboru Kolejowego. W tamtym czasie chyba powinno być Dolnośląska DOKP, Lokomotywownia Wrocław ( jeśli już to miasto zachować).
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: oelka »

wlodar pisze:]A czy wg Ciebie to są prawidłowe kolory dla IV ep.? Mnie się wydaje, że tę kolorystykę stosowano, po przemalowaniu lokomotyw, gdy rezygnowano z żółtych czół. To był trochę inny zielony niż wcześniej i jeszcze inny niż późniejsze groszki. Wydaje mi się, że wersja do H0 bardziej odpowiada temu, co pamiętam z torów lat osiemdziesiątych, choć wcale nie upieram się że mam rację.
W 2002 roku w jednym zarządzeniu skasowano żółte czoła i wprowadzono nowy schemat malowania z innym kolorem górnej części pudła (RAL 6018) a dół (RAL 6029). Przy czym ten kolor na dolną część pudła pozostał bez zmian. Na ciemniejszą kolorystykę może mieć wpływ technika jaką się obecnie stosuje przy malowaniu. Otóż po nałożeniu koloru dodatkowo pojazd maluje się lakierem bezbarwnym, co jednak ma wpływ na odbiór koloru. O tym przekonali się inicjatorzy malowań historycznych lokomotyw PKP Cargo z
Ilostanu Pojazdów Trakcyjnych przy okazji akcji wprowadzenia malowań historycznych na wybranych pojazdach trakcyjnych różnych serii.
Natomiast o kolorystyce modelu z MTB nie chcę się specjalnie wypowiadać dokąd widzę go tylko na zdjęciach. Akurat na zdjęciu jest do przyjęcia i można go porównać np. z malowaniem lokomotyw opuszczających ZNTK Poznań po naprawach. Ale wygląd w naturze może być nieco inny.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: piotrek092 »

Załączam fotki modeli MTB z akceptowalnym malowaniem, a tym bardziej z oznaczeniem lokomotyw SU 46, kolory są OK przynajmniej w 4 ep, ale wykonanie pozostawia duuużo do życzenia, np widoczne paprochy, niechlujne odcięcie kolorów i oznaczenie przydziału jak splash z gąbki z rozbryzgiem, przesuniecie tabliczki serii na czole loki i brak napisów na czołownicy, plus dziury większe niż średnica poręczy:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości