SU46 produkcji MTB
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 16:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak zdjąć osłonę wózków. W instrukcji są zaznaczone zapadki wózka, ale należy w tych miejscach podważyć czy docisnąć?
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Cieszę się, że się przydało i również pozdrawiam.
- Leszek tt
- Posty: 104
- Rejestracja: 10 paź 2007, 21:39
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Podziękowania dla kolegi za to info. Zaoszczędziło mi to dużo pracy i czasu .cichonęk pisze: ↑15 gru 2019, 18:16Zajrzałem do przekładni w wózkach a tam różnokolorowe trybiki: żółte, różowe, czerwone, białe - z tym że w każdym wózku ułożone w innej konstelacji. Przyjąłem układ z jednego wózka za wzór i poprzestawiałem w drugim. Po kilku próbach, przekładkach między wózkami uzyskałem w miarę spokojną jazdę modelu w obydwu kierunkach.
Pozdrawiam
- wlodar
- Posty: 981
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Dotarła (ep. IV). Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne (pamiętając oczywiście, że to MTB, nie EAOS), malowanie co najmniej przyzwoite (mam nadzieję, że to stały trend, a nie wypadek przy pracy), jeździ dość głośno, trochę wolno (analog), ale płynnie. Ogólnie jestem zadowolony. Chciałem natomiast wymienić sprzęgi na Tilligowe, bo moim zdaniem lepiej trzymają niż te oryginalne od MTB i okazuje się, że się nie da. Tzn. da się, ale dół zgarniacza podbija do góry ruchomy element zapadkowy i sprzęg od strony lokomotywy nie trzyma. Bez podcięcia zgarniacza sprzęgi nie pasują (myślę, że te od Kuehna też nie, ale tego nie sprawdzałem). Sprzęgi od MTB tylko przypominają te od Tilliga, ale są jednak trochę inne, bardziej toporne. Nie jest to jednak trudne do poprawienia, więc ogólnie jestem zadowolony (jak na razie).
- aviaTTor
- Posty: 655
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Przydałby się nowy nr,albo żółte czoła:)
- Borczy
- Posty: 2301
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Jest znowu dostępna u Petra z IV epoki.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Niby każdy kraj ma nieco inaczej określone daty, ale jednak podstawowe, "epokowe" wydarzenia są zachowane. Np. koniec wojny (początek III ep.), wprowadzenie ujednoliconych oznaczeń UIC (początek IV ep.). Różnice wynikają z różnych przesunięć czasowych. Przykładowo, te oznaczenia UIC początkujące ep. IV w Polsce wprowadzono w 1968/69r., a w Niemczech parę lat wcześniej.Misiek pisze:MOROP porównuje epoki z kilku innych krajów i każdy ma po swojemu.
Chyba najbardziej "płynna" jest data początku epoki V. Transformacje gospodarcze dotyczyły głównie państw bloku wschodniego. Poza tym nie następowały one nagle, lecz były mocno rozciągnięte w czasie. Stąd data 1989 jest moim zdaniem mocno umowna.
Za to co do początku epoki VI nikt nie powinien mieć wątpliwości - wiele norm MOROP przyjęło już jako początek ep. VI wprowadzenie numeracji EVN i nowych przepisów interoperacyjności. Przepisy te odcisnęły swe piętno na każdym wagonie i lokomotywie - nawet tych historycznych (vide - Parowozownia Wolsztyn).
- Misiek
- Posty: 1648
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
terefere.
MOROP porównuje epoki z kilku innych krajów i każdy ma po swojemu.
A nawet jeśli MOROP wymyślają Niemcy, to sami się pogubili z ogólnym układem epok, w porównaniu do swoich własnych NEM825_DE
- wlodar
- Posty: 981
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Myślalem, że to na poważnieArturSchŁ pisze:... Tadziu sobie jaja robi z epok modelarskich ...
- Domiss
- Posty: 466
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Epoki pierwsza, druga i trzecia się zgadzają. Czwartej jednak właściwie nie będzie (będzie szczątkowa). Kolejną będzie epoka numer 23, czyli... hybrydy, lub inaczej lokomotywy dwusystemowe (https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 78302.html lub https://spidersweb.pl/2017/09/pesa-loko ... edowa.html ).tydzial pisze:definicja epoki encyklopedia
1. «okres stanowiący jeden z etapów dziejowych»
2. «okres zapoczątkowany jakimś ważnym wydarzeniem»
3. «moment stanowiący punkt odniesienia w rachubie czasu lub w opisie liczbowym zjawiska astronomicznego»
4. «odcinek czasu w dziejach Ziemi, będący częścią okresu geologicznego»
Co jednak te wpisy robią w wątku o SU46 to ja nie wiem... .
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10304
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Włodar,wlodar pisze:Bzdura
Łomatko!!!
przecież wiadomo, że Tadziu sobie jaja robi z epok modelarskich ...
- wlodar
- Posty: 981
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Łomatko!!!
Takie nazewnictwo przyjęto i takie funkcjonuje. Szczerze zadroszczę osobom, które nie mają w życiu większych problemów. Też bym tak chciał.
Komu się nie podoba określenie "epoka" może sobie nazywać to czasokresem, periodem, przedziałem czasowym, czy co tam sobie wymyśli, może też w ogóle tego podziału nie uznawać. Nie zmienia to faktu, że dla ułatwienia zbierania i użytkowania modeli historię kolejnictwa podzielono na przedziały czasowe, które słusznie czy nie słusznie nazwano epokami. Określenie krótkie, proste, łatwe do zapamiętania i dobre jak każde inne.
Takie nazewnictwo przyjęto i takie funkcjonuje. Szczerze zadroszczę osobom, które nie mają w życiu większych problemów. Też bym tak chciał.
Komu się nie podoba określenie "epoka" może sobie nazywać to czasokresem, periodem, przedziałem czasowym, czy co tam sobie wymyśli, może też w ogóle tego podziału nie uznawać. Nie zmienia to faktu, że dla ułatwienia zbierania i użytkowania modeli historię kolejnictwa podzielono na przedziały czasowe, które słusznie czy nie słusznie nazwano epokami. Określenie krótkie, proste, łatwe do zapamiętania i dobre jak każde inne.
- tydzial
- Posty: 903
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
definicja epoki encyklopedia
1. «okres stanowiący jeden z etapów dziejowych»
2. «okres zapoczątkowany jakimś ważnym wydarzeniem»
3. «moment stanowiący punkt odniesienia w rachubie czasu lub w opisie liczbowym zjawiska astronomicznego»
4. «odcinek czasu w dziejach Ziemi, będący częścią okresu geologicznego»
1. «okres stanowiący jeden z etapów dziejowych»
2. «okres zapoczątkowany jakimś ważnym wydarzeniem»
3. «moment stanowiący punkt odniesienia w rachubie czasu lub w opisie liczbowym zjawiska astronomicznego»
4. «odcinek czasu w dziejach Ziemi, będący częścią okresu geologicznego»
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- wlodar
- Posty: 981
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Bzdura Epoki to umowne okresy, które zostały wprowadzone, żeby ułatwić zestawianie składów na makiecie i dobranie do nich infrastruktury. Po co tu mieszać i zaprzeczać oczywistościom? Lokomotywa z żółtym czołem i wagonami z kremowym pasem należą przede wszystkim do V ep., choć takie wagony jeżdżą do dziś. Nie pasuje jednak do nich stary parowóz z szarymi węglarkami i orzełkiem, bo takie jeździły w umownie przyjętej III epoce (1945-1968). W IV epoce nie było właściwie żółtych czół (zaczęły się pojawiać pod koniec lat 80-tych, czyli pod koniec tej epoki (1968-1990)), a przede wszystkim nie było "groszków", więc ktoś, kto nie ma czasu / nie lubi wertować ilostanów itd. może w łatwy sposób dobrać sobie tabor na makietę. Jeżeli kupię niemieckiego Gagarina i ma na burcie V200, to wiem, że to lata sześćdziesiąte (ep. III), jeśli jednak ma oznaczenie 120 to weszliśmy w lata siedemdziesiąte (ep. IV). Tak samo E94/BR254. Chcę do tego dobrać wagony, to nie będę szukał po Internetach kiedy dany wagon jeździł, kiedy go skasowali itd. Zerknę w katalogu na epokę i z pewną dozą prawdopodobieństwa mogę założyć, że pasuje do tej, czy innej lokomotywy. Tak zostało przyjęte i tak to działa.tydzial pisze:Wiele razy pisałem a koledzy z uporem maniaka tworzą epoki.
Pierwsza epoka to epoka pary
Druga to elektryczne
Trzecia to spalinowe
Czwarta dopiero się powolutku rozwija to magnetik.
Reszta to to chwyt marketingowy malowanki jak pisanki czy jajko malowane czy nie to jakaś zmiana epoki????????
Epoka elektryczna to niby kiedy była, a kiedy była epoka spalinowa, bo jak znam historię kolejnictwa to obie zaczęły się mniej więcej w tym samym czasie (elektryczna "chwilę" wcześniej) i obie trwają do tej pory. Parowozy też ciągle można spotkać na szlakach (głownie z pociągami specjalnymi, ale jednak). Jaką epokę mamy teraz i co to wnosi do modelarstwa / kolekcjonerstwa?
Epoki wprowadzone zgodnie z normami NEM pewne rzeczy umownie porządkują, ten system działa i po co tu cudować?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość