SU46 produkcji MTB

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Najger
Posty: 10
Rejestracja: 19 kwie 2017, 16:58
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Najger »

Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak zdjąć osłonę wózków. W instrukcji są zaznaczone zapadki wózka, ale należy w tych miejscach podważyć czy docisnąć?
cichonęk
Posty: 485
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: cichonęk »

Cieszę się, że się przydało :) i również pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Leszek tt
Posty: 104
Rejestracja: 10 paź 2007, 21:39
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Leszek tt »

cichonęk pisze: 15 gru 2019, 18:16Zajrzałem do przekładni w wózkach a tam różnokolorowe trybiki: żółte, różowe, czerwone, białe - z tym że w każdym wózku ułożone w innej konstelacji. Przyjąłem układ z jednego wózka za wzór i poprzestawiałem w drugim. Po kilku próbach, przekładkach między wózkami uzyskałem w miarę spokojną jazdę modelu w obydwu kierunkach.
Podziękowania dla kolegi za to info. Zaoszczędziło mi to dużo pracy i czasu .

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 981
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

Dotarła (ep. IV). Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne (pamiętając oczywiście, że to MTB, nie EAOS), malowanie co najmniej przyzwoite (mam nadzieję, że to stały trend, a nie wypadek przy pracy), jeździ dość głośno, trochę wolno (analog), ale płynnie. Ogólnie jestem zadowolony. Chciałem natomiast wymienić sprzęgi na Tilligowe, bo moim zdaniem lepiej trzymają niż te oryginalne od MTB i okazuje się, że się nie da. Tzn. da się, ale dół zgarniacza podbija do góry ruchomy element zapadkowy i sprzęg od strony lokomotywy nie trzyma. Bez podcięcia zgarniacza sprzęgi nie pasują (myślę, że te od Kuehna też nie, ale tego nie sprawdzałem). Sprzęgi od MTB tylko przypominają te od Tilliga, ale są jednak trochę inne, bardziej toporne. Nie jest to jednak trudne do poprawienia, więc ogólnie jestem zadowolony (jak na razie). :)
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: aviaTTor »

Przydałby się nowy nr,albo żółte czoła:)
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2301
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Borczy »

Jest znowu dostępna u Petra z IV epoki.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1895
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: T_Domagalski »

Misiek pisze:MOROP porównuje epoki z kilku innych krajów i każdy ma po swojemu.
Niby każdy kraj ma nieco inaczej określone daty, ale jednak podstawowe, "epokowe" wydarzenia są zachowane. Np. koniec wojny (początek III ep.), wprowadzenie ujednoliconych oznaczeń UIC (początek IV ep.). Różnice wynikają z różnych przesunięć czasowych. Przykładowo, te oznaczenia UIC początkujące ep. IV w Polsce wprowadzono w 1968/69r., a w Niemczech parę lat wcześniej.
Chyba najbardziej "płynna" jest data początku epoki V. Transformacje gospodarcze dotyczyły głównie państw bloku wschodniego. Poza tym nie następowały one nagle, lecz były mocno rozciągnięte w czasie. Stąd data 1989 jest moim zdaniem mocno umowna.
Za to co do początku epoki VI nikt nie powinien mieć wątpliwości - wiele norm MOROP przyjęło już jako początek ep. VI wprowadzenie numeracji EVN i nowych przepisów interoperacyjności. Przepisy te odcisnęły swe piętno na każdym wagonie i lokomotywie - nawet tych historycznych (vide - Parowozownia Wolsztyn). :>
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1648
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Misiek »

terefere.
MOROP porównuje epoki z kilku innych krajów i każdy ma po swojemu.
A nawet jeśli MOROP wymyślają Niemcy, to sami się pogubili z ogólnym układem epok, w porównaniu do swoich własnych NEM825_DE :D
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 981
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

ArturSchŁ pisze:... Tadziu sobie jaja robi z epok modelarskich ...
Myślalem, że to na poważnie :mrgreen:
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 466
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Domiss »

tydzial pisze:definicja epoki encyklopedia
1. «okres stanowiący jeden z etapów dziejowych»
2. «okres zapoczątkowany jakimś ważnym wydarzeniem»
3. «moment stanowiący punkt odniesienia w rachubie czasu lub w opisie liczbowym zjawiska astronomicznego»
4. «odcinek czasu w dziejach Ziemi, będący częścią okresu geologicznego»
Epoki pierwsza, druga i trzecia się zgadzają. Czwartej jednak właściwie nie będzie (będzie szczątkowa). Kolejną będzie epoka numer 23, czyli... hybrydy, lub inaczej lokomotywy dwusystemowe (https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 78302.html lub https://spidersweb.pl/2017/09/pesa-loko ... edowa.html ).
Co jednak te wpisy robią w wątku o SU46 to ja nie wiem... :D.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10304
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: ArturSchŁ »

wlodar pisze:Bzdura !!
Łomatko!!! :shock:
Włodar,
przecież wiadomo, że Tadziu sobie jaja robi z epok modelarskich ...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 981
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

Łomatko!!! :shock:
Takie nazewnictwo przyjęto i takie funkcjonuje. Szczerze zadroszczę osobom, które nie mają w życiu większych problemów. Też bym tak chciał. :roll:
Komu się nie podoba określenie "epoka" może sobie nazywać to czasokresem, periodem, przedziałem czasowym, czy co tam sobie wymyśli, może też w ogóle tego podziału nie uznawać. Nie zmienia to faktu, że dla ułatwienia zbierania i użytkowania modeli historię kolejnictwa podzielono na przedziały czasowe, które słusznie czy nie słusznie nazwano epokami. Określenie krótkie, proste, łatwe do zapamiętania i dobre jak każde inne.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 903
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: tydzial »

definicja epoki encyklopedia
1. «okres stanowiący jeden z etapów dziejowych»
2. «okres zapoczątkowany jakimś ważnym wydarzeniem»
3. «moment stanowiący punkt odniesienia w rachubie czasu lub w opisie liczbowym zjawiska astronomicznego»
4. «odcinek czasu w dziejach Ziemi, będący częścią okresu geologicznego»
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 981
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

tydzial pisze:Wiele razy pisałem a koledzy z uporem maniaka tworzą epoki.
Pierwsza epoka to epoka pary
Druga to elektryczne
Trzecia to spalinowe
Czwarta dopiero się powolutku rozwija to magnetik.
Reszta to to chwyt marketingowy malowanki jak pisanki czy jajko malowane czy nie to jakaś zmiana epoki????????
Bzdura !! Epoki to umowne okresy, które zostały wprowadzone, żeby ułatwić zestawianie składów na makiecie i dobranie do nich infrastruktury. Po co tu mieszać i zaprzeczać oczywistościom? Lokomotywa z żółtym czołem i wagonami z kremowym pasem należą przede wszystkim do V ep., choć takie wagony jeżdżą do dziś. Nie pasuje jednak do nich stary parowóz z szarymi węglarkami i orzełkiem, bo takie jeździły w umownie przyjętej III epoce (1945-1968). W IV epoce nie było właściwie żółtych czół (zaczęły się pojawiać pod koniec lat 80-tych, czyli pod koniec tej epoki (1968-1990)), a przede wszystkim nie było "groszków", więc ktoś, kto nie ma czasu / nie lubi wertować ilostanów itd. może w łatwy sposób dobrać sobie tabor na makietę. Jeżeli kupię niemieckiego Gagarina i ma na burcie V200, to wiem, że to lata sześćdziesiąte (ep. III), jeśli jednak ma oznaczenie 120 to weszliśmy w lata siedemdziesiąte (ep. IV). Tak samo E94/BR254. Chcę do tego dobrać wagony, to nie będę szukał po Internetach kiedy dany wagon jeździł, kiedy go skasowali itd. Zerknę w katalogu na epokę i z pewną dozą prawdopodobieństwa mogę założyć, że pasuje do tej, czy innej lokomotywy. Tak zostało przyjęte i tak to działa.
Epoka elektryczna to niby kiedy była, a kiedy była epoka spalinowa, bo jak znam historię kolejnictwa to obie zaczęły się mniej więcej w tym samym czasie (elektryczna "chwilę" wcześniej) i obie trwają do tej pory. Parowozy też ciągle można spotkać na szlakach (głownie z pociągami specjalnymi, ale jednak). Jaką epokę mamy teraz i co to wnosi do modelarstwa / kolekcjonerstwa?
Epoki wprowadzone zgodnie z normami NEM pewne rzeczy umownie porządkują, ten system działa i po co tu cudować?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość