SU46 produkcji MTB

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 903
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: tydzial »

Wiele razy pisałem a koledzy z uporem maniaka tworzą epoki.
Pierwsza epoka to epoka pary
Druga to elektryczne
Trzecia to spalinowe
Czwarta dopiero się powolutku rozwija to magnetik.
Reszta to to chwyt marketingowy malowanki jak pisanki czy jajko malowane czy nie to jakaś zmiana epoki????????
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: DBv »

wlodar pisze:
oelka pisze:Patrząc na opis przydziałów i datę kasacji SU46-040 powinna mieć datę rewizji i przydział sprzed roku 1987. Została skasowana po pożarze jeszcze w malowaniu z żółtym czołem.
A czy wg Ciebie to są prawidłowe kolory dla IV ep.? Mnie się wydaje, że tę kolorystykę stosowano, po przemalowaniu lokomotyw, gdy rezygnowano z żółtych czół. To był trochę inny zielony niż wcześniej i jeszcze inny niż późniejsze groszki. Wydaje mi się, że wersja do H0 bardziej odpowiada temu, co pamiętam z torów lat osiemdziesiątych, choć wcale nie upieram się że mam rację.
SU46-040 (TT) z MTB to malowanie raczej z V epoki...
...coś jak np na poniższym linku:

https://ilostan.forumkolejowe.pl/index. ... o&id=16942

...czyli od momentu zaprzestania malowania żółtych przodów a jeszcze przed epoką soczystej zieleni... Epoka IV to byłby całkowicie srebrny dach (tak jak jeden z modeli PIKO/H0), jak na kolejnym linku poniżej:

https://cyfrowa.stacjamuzeum.pl/zasoby/ ... nicy-zdroj

...który to wprawdzie srebrny kolor dość szybko w praktyce na zdjęciach i tak wyglądał jak ciemny szary ale dało się to malowanie rozpoznać po tym, że srebrna była też górna część ściany czołowej (z górną lampą).

Osobiście zbieram Epokę IV i mimo wszystko ten model nabyłem bo pomimo, że nie jest to malowanie typowe Epo.IV to jednak jest mu sporo bliżej do tego niż wcześniejszych wariantów "soczystych".
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 981
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: daraśekp »

Borczy pisze: Na razie trafiłem cztery "szóstki" od MTB
Dodaj tylko, że w punktacji 1 do 10.
Awatar użytkownika
Wąski
Posty: 255
Rejestracja: 07 paź 2014, 15:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Wąski »

Mam pytanie z innej beczki, czy zmiana zasilania jest łatwa do zrobienia (aby jeździła odwrotnie) tak jak np. w husarze od Piko 2 kabelki i po sprawie?
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2279
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Borczy »

Nie spodziewajmy się przełomu w jakości. Proponuję przyjąć standard jaki jest i w razie czego mieć motylki w brzuchu jak malowanie wyjdzie :D . Trochę to jak gra w lotto :lol:.
Na razie trafiłem cztery "szóstki" od MTB
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 981
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: daraśekp »

Misiek pisze:Ciekawe czy takie same bebole w malowaniu i oznaczeniach robią na modelach kierowanych na rynek czeski i słowacki.
Tę samą myśl miałem w treści postu. Niestety wylogowało mnie mnie przy wysyłaniu i produkowałem się od nowa :/
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

Wojtek_Kraków pisze:Jest też chyba za szeroką w stosunku do oryginału ale czy to widać kiedy sunie po torach?
Nie wygląda jakoś pokracznie;)
No właśnie, wszystko zależy od tego czego oczekujesz od modelu. Ja nigdy nie mierzyłem modeli suwmiarką i nie sprawdzałem wymiarów. Jeżeli stoi/jeździ na makiecie i wygląda dobrze to jest dobrze. No chyba, że babole widać gołym okiem (Ludmiła na podwoziu Nohaba, czy Gagarin na podwoziu szynobusu (z czasów BTTB) :mrgreen: ).
Misiek pisze:Ciekawe czy takie same bebole w malowaniu i oznaczeniach robią na modelach kierowanych na rynek czeski i słowacki.
To zależy jak im to schodzi i jaką mają konkurencję. U nas taboru endemicznie polskiego mamy jak na lekarstwo, więc jaramy się każdą nowością. Jak rynek zacznie się nasycać jak w H0, będzie zbyt i konkurencja, firmy będą musiały się bardziej starać. Na razie mogą robić co chcą, my ponarzekamy, a i tak w końcu kupimy (bo mimo wszystko i tak ją pewnie k&%wa kupię).
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1643
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Misiek »

Ciekawe czy takie same bebole w malowaniu i oznaczeniach robią na modelach kierowanych na rynek czeski i słowacki.
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 981
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: daraśekp »

Posiadam 034 i 007
Być może to mój łut szczęścia, lecz obie pomalowane i oznaczone dość dobrze. Napęd jak to MTB, dość charakterystyczny. Słychać lokę jak jedzie. Ogólnie jestem zadowolony.
Gdyby ten model wypuścił inny producent, np PIKO, z pewnością jakościowo byłby dużo lepiej wykonany.
MTB jednak nie zwraca uwagi na babole w malowaniu i znakowaniu, które psują końcowy efekt ciekawych pozycji, którymi nas uraczył. Szkoda. Więcej kontroli jakości modeli po malowaniu, pozwoliło by wyeliminować negatywy, jakie niepotrzebnie przypisane są do producenta.
...a może to czyjeś celowe działanie :roll: ?? ...tylko po co...

Myślałem zakupić również 040, lecz trochę ostudziły mnie fotki ukazujące obecne defekty wykonania.
Nie mniej jednak czekam na kolejne pozycje MTB (trochę ich mam), ufam że będzie lepiej.

Duży plus dla MTB, za targnięcie się na produkcję polskich modeli.
Dariusz
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Wojtek_Kraków »

Jest też chyba za szeroką w stosunku do oryginału ale czy to widać kiedy sunie po torach?
Nie wygląda jakoś pokracznie;)
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: drlukasz »

Więc "raptem" 3mm różnicy od oryginału/120 :mrgreen:
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 981
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: daraśekp »

Wg mojej miarki 155 ze zderzakami
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

Właśnie, czy któryś z posiadaczy mógłby ją zmierzyć, bo stronka mtb podaje długość 254, lub 154 mm, zależnie od wersji malowania. :mrgreen:
mae
Posty: 196
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: mae »

ArturoW pisze:tak patrzę na moją SU46-042 (manufaktura) - jest fajniejsza, ale też poziom cenowy był całkiem inny...
A jak z wymiarami? Podobno MTB jest za krótka, jak to wygląda w porównaniu do manufaktury? Mógłbyś jakieś zdjęcia porównawcze pokazać?
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 423
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Ciora »

Dziękuję wszystkim za udzielone odpowiedzi i informacje. Czyli nie dość, że miasto stacjonowania błędne to rôwnież nazwa przedsiębiorstwa/ zakładu też błędna. :cry:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości