ST43 od MTB

Moderator: mod-Tabor

jawa
Posty: 34
Rejestracja: 27 kwie 2012, 09:26
Lokalizacja: ok. Krakowa

Re: ST43 od MTB

Postautor: jawa » 24 cze 2017, 18:55

Mam mieszane odczucia odnośnie tego modelu: z jednej strony w końcu mamy pod co podczepiać wagony towarowe i pasażerskie pkp (nie liczę modeli nowoczesnych lokomotyw lub ST44 003 bez "wiader") a z drugiej... błędy w projektowaniu (boczne okna!), niechlujne malowanie i oznakowanie, oraz cena - która nie byłaby dyskusyjna, gdyby nie wykonanie modelu. Miło, że producent postarał się wydać model na polski rynek, ale mam wrażenie, że kupując go akceptujemy wady, które nie powinny się znaleść w finalnym podukcie. Sam nie wiem...

Ps. Niestety nie da się uciec od porówania z modelami polskiego taboru wydawanymi przez PIKO w HO ;)


Awatar użytkownika
JarUs
Posty: 1299
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: ST43 od MTB

Postautor: JarUs » 24 cze 2017, 16:28

krzysztof pisze:wierzysz producentowi który nie rozumie co się o nim pisze? :D u mnie pod prądem kręci się wszystkie 6 :D - nawet w powietrzu :D

Nieco się zatraca wizję danego modelu przez marketing producenta/sprzedawcy, a także koledzy piszący na forum o jakimkolwiek modelu przedstawiają jednak bardziej subiektywny niż obiektywny opis przedmiotu, bo każdy inaczej postrzega rzeczywistość. ;)
Dopóki nie wyciągnę z pudełka i sam nie obejrzę .... pozostaje wiara i pytania tu na forum. :D
Z drugiej strony - pomimo wielu informacji na temat produktu, zawsze pozostaje niepewność, co na prawdę takiego wyciągnę z pudełka.
Model, czy imitacja modelu o zawartości X% odwzorowanej rzeczywistości. :D
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1469
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 7 times

Re: ST43 od MTB

Postautor: krzysztof » 24 cze 2017, 12:08

wlodar pisze:/.../ takie rozmazane krawędzie to totalne niechlujstwo. Nawet BTTB mieli lepiej wykonane oznaczenia, a to przecież 30 lat wstecz.

a co dopiero czasy Zeuke z końca istnienia... ich oznaczenia były bardzo czytelne.
a mnie jeszcze dziwi fakt, że oznaczenia czołowe ST43-397 są namalowane w stopniu zadawalającym, bez większych baboli.
JarUs pisze:Dane ze strony producenta[/url] , tam napędzane 4 osie ?? ;)

wierzysz producentowi który nie rozumie co się o nim pisze? :D u mnie pod prądem kręci się wszystkie 6 :D - nawet w powietrzu :D
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1266
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 37 times
Been thanked: 23 times
Kontaktowanie:

Re: ST43 od MTB

Postautor: wicy » 24 cze 2017, 11:28

W CV dekodera trzeba wyłączyć SUSI. Wtedy wyjścia 3 i 4 będą mogły być użyte jako wyjścia logiczne. Potem można w CV przemapować te wyjścia na klawisze funkcyjne i światło górne oraz kabiny będą obsługiwalne.
Awatar użytkownika
biker
Posty: 395
Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: ST43 od MTB

Postautor: biker » 24 cze 2017, 10:37

wicy pisze:
pamelar pisze:Biale czołowe jest.
Czerwone nie ma.
Kabina maszynisty jest oświetlona na stałe. Niedoszedłem jeszcze jak to zgasić i czy w ogóle to jest możliwe.

Czy ta zwora na płytce (JP) nie będzie czasem wyłączeniem oświetlenia kabiny? Jeśli ktoś odważy się ja przeciąć, niech poinformuje o efekcie.


Po przecięciu zworki nic się nie zmieniło. W instrukcji jest napisane, że trzeba jeszcze coś przeprogramować.
Załączniki
IMG_4111a.jpg
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 294
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: ST43 od MTB

Postautor: wlodar » 24 cze 2017, 09:49

Patrzę na te zdjęcia i według mnie oznaczenia (zwłaszcza PKP/ST43 naniesione srebrną farbą) są dużo gorsze niż w EU/EP05 (przynajmniej w egzemplarzach elektrowozów, które trafiły do mnie). Wg mnie powinno się to reklamować, bo nie wierzę żeby producent tego nie widział. Pomijając fakt, że litery powinny być wytłoczone (lub naklejone), a nie namalowane, to takie rozmazane krawędzie to totalne niechlujstwo. Nawet BTTB mieli lepiej wykonane oznaczenia, a to przecież 30 lat wstecz.
Awatar użytkownika
JarUs
Posty: 1299
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: ST43 od MTB

Postautor: JarUs » 24 cze 2017, 08:53

krzysztof pisze:
JarUs pisze:... na ile osi jest przekazywany napęd ? ... gumki na kołach ?
na 6 osi, gumek nie ma na kołach.
Dane ze strony producenta , tam napędzane 4 osie ?? ;)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2065
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: ST43 od MTB

Postautor: oelka » 24 cze 2017, 02:12

Powtórzyli błąd z H0.
Charakterystyczną cechą lokomotyw 060Da są wąskie okna na skosie ścian bocznych i czołowych. A w modelach tego producentach okna są już na ścianie bocznej za skosem.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1469
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Been thanked: 7 times

Re: ST43 od MTB

Postautor: krzysztof » 24 cze 2017, 01:39

przemcol pisze:Patrze na zdjęcia zamieszczone przez Macieje wydaje się że rewizja 4.12.2005. :roll:
Na stronie Ilostanów pojazdów Trakcyjnych podają 2005-11-04 PESA Bydgoszcz S.A.klik
Myślę że to jest właściwa data rewizji.

i taka dokładnie jest tam data i miejsce.
JarUs pisze:... na ile osi jest przekazywany napęd ? ... gumki na kołach ?

na 6 osi, gumek nie ma na kołach.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 340
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 3 times

Re: ST43 od MTB

Postautor: przemcol » 23 cze 2017, 23:52

Patrze na zdjęcia zamieszczone przez Macieje wydaje się że rewizja 4.12.2005. :roll:
Na stronie Ilostanów pojazdów Trakcyjnych podają 2005-11-04 PESA Bydgoszcz S.A.klik
Myślę że to jest właściwa data rewizji.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1266
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 37 times
Been thanked: 23 times
Kontaktowanie:

Re: ST43 od MTB

Postautor: wicy » 23 cze 2017, 21:46

pamelar pisze:Biale czołowe jest.
Czerwone nie ma.
Kabina maszynisty jest oświetlona na stałe. Niedoszedłem jeszcze jak to zgasić i czy w ogóle to jest możliwe.
Czy ta zwora na płytce (JP) nie będzie czasem wyłączeniem oświetlenia kabiny? Jeśli ktoś odważy się ja przeciąć, niech poinformuje o efekcie.
Awatar użytkownika
JarUs
Posty: 1299
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: ST43 od MTB

Postautor: JarUs » 23 cze 2017, 21:44

Maciej pisze::arrow: Napęd
Silnik 3-polowy, zbieranie prądu ze wszystkich kół,
... na ile osi jest przekazywany napęd ? ... gumki na kołach ?
Ostatnio zmieniony 23 cze 2017, 21:46 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3025
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: ST43 od MTB

Postautor: Maciej » 23 cze 2017, 21:22

ST 43 (060DA)

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Lokomotywa spalinowa serii ST 43 (licencja typ 060DA)

:arrow: Liczba osi
6 (C0’C0’)

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
MTB Moskiewska 189 Praha 10 Czechy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
TT_ST 43 397

:arrow: Zarząd kolejowy
PKP

:arrow: Epoka
V/VI

:arrow: Oznaczenie modelu
ST 43-397

:arrow: Stacjonowanie/Data
Zakład Taboru we Wrocławiu

:arrow: Elementy specyficzne
brak

:arrow: Wersje modelu
CFR 060DA - 819

:arrow: Napęd
Silnik 3-polowy, zbieranie prądu ze wszystkich kół,

:arrow: Sprzęg
Gniazdo KKS

:arrow: Oświetlenie
Białe jednostronne

:arrow: DCC
Plux 16 (90 stopni)

:arrow: Uwagi
Nieczytelne napisy rewizji, stacjonowania, oznaczenia lokomotywy. Pozostałe uwagi zostawiam użytkownikom – każdy ma subiektywne spojrzenie na tego typu modele.

:arrow: Podsumowanie
Kolejna pozycja z pod szyldu PKP czeskiej firmy. Zrażeni niechlujstwem w EP/EU05 zerkamy na kolejna zapowiedź która już jest na rynku. Generalnie model prezentuje się na makiecie bardzo ładnie. Posiada dobrze zachowane proporcje i elementy w postaci poręczy + dodatkowe do samodzielnego montażu. Gorzej kiedy bierzemy lupę – tu mamy błędy znane ze „Śkody”. "Oszukane" czerwone światła producent mógł sobie darować, choć zapewne intencje miał dobre. Do tego jak dorzucimy cenę – możemy mieć dość. No ale zostawmy malkontenctwo na boku. Z pewnością jest wart uwagi, płynnie rusza, można go poddać waloryzacji a ze składami towarowymi robi wrażenie i polski klimat. Warto oglądać go "z góry".
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 285
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontaktowanie:

Re: ST43 od MTB

Postautor: pamelar » 23 cze 2017, 19:31

wicy pisze:A czy ktoś mógłby się odnieść do kwestii - jest, czy nie ma:
- Złącze dekodera NEM658 PluX16 16-pin
- Oświetlenie białe czołowe
- Oświetlenie czerwone z tyłu
- Oświetlenie kabiny maszynisty
- napędzane wszystkie osie
- światła białe/czerwone konfigurowane za pomocą przełączników wewnątrz modelu
??

Biale czołowe jest.
Czerwone nie ma.
Kabina maszynisty jest oświetlona na stałe. Niedoszedłem jeszcze jak to zgasić i czy w ogóle to jest możliwe.
Nie ma żadnych przełączników wewnątrz.
Dekoder szestnastka.
W moim egzemplarzu jest instrukcja od H0, w której jest mowa o Plux 22 i przełącznikach.

Pozdrawiam,
Wojtek
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1266
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 37 times
Been thanked: 23 times
Kontaktowanie:

Re: ST43 od MTB

Postautor: wicy » 23 cze 2017, 11:41

A czy ktoś mógłby się odnieść do kwestii - jest, czy nie ma:
- Złącze dekodera NEM658 PluX16 16-pin
- Oświetlenie białe czołowe
- Oświetlenie czerwone z tyłu
- Oświetlenie kabiny maszynisty
- napędzane wszystkie osie
- światła białe/czerwone konfigurowane za pomocą przełączników wewnątrz modelu
??

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość