ST43 od MTB

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2280
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Borczy »

Faktycznie Piotrze, dźwięk na filmie nie powala :/
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: piotrek092 »

RUMUN rumunopodobny i dzwięk też rumunopodobny. :cry:
miszka-75
Posty: 54
Rejestracja: 07 maja 2007, 21:40
Lokalizacja: Zabierzów
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: miszka-75 »

Witam.:-) A ktoś tę lokomotywę testował na łukach o promieniu 286 mm?
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2377
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: womo »

Nowe wtryski ma to i mniej klekocze :)
Jak się wyrobią to będzie lepiej słychać :mrgreen:
Awatar użytkownika
Pędrak
Posty: 113
Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Pędrak »

Nagrałem kolejny filmik: https://www.youtube.com/watch?v=5FRFO0m ... e=youtu.be

Porównywałem go z innymi wstawionymi na YT przez modelarzy min większej skali i z grubsza rzecz biorąc wrażenia odsłuchowe mam podobne...
W sumie trochę brakuje mi tego charakterystycznego "klekotu"... 8)
Poniżej z kolei autentyk do porównania... https://www.youtube.com/watch?v=gabjajKMufQ&t=99s

Brak "klekotania" z początku ruszania :|
Awatar użytkownika
Pędrak
Posty: 113
Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Pędrak »

Słusznie zwróciłeś na to uwagę...
Zapytam sprzedawcę o poniższą kwestię.
Jestem ciekaw co mi odpisze.
Dziś postaram się wrzucić jeszcze jeden filmik z jazdy.
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 362
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: fred3rg »

Nie wiem jak Wy, ale ja na tym filmie nie słyszę w czasie jazdy charakterystycznego klekotu Schulzera. Czy to kwestia jakości dźwięku na nagraniu, czy wgrano dźwięki innego loka?
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: przemcol »

Pędrak pisze: Added in 3 minutes 43 seconds:
T_Domagalski pisze:Ja mam jeszcze jedno pytanie do Pędraka - na zdjęciu podwozia widać, jakby obrzeża kół były niższe i węższe niż w kołach stosowanych przez Tilliga. Czy tak jest faktycznie, czy to tylko złudzenie optyczne?
Nie, to tylko złudzenie.
EU/EP05 ma koła z profilem obrzeża RP25, to aż dziwne że takich samych nie dali do rumuna. :(
Awatar użytkownika
Pędrak
Posty: 113
Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Pędrak »

Wrzuciłem zdjęcia tak więc czas na film pokazujący dźwięki i jazdę ST43:

https://www.youtube.com/watch?v=zOVMm-u ... e=youtu.be

Jak widać, loka daje radę z ciężkim ładunkiem 8)
Potrafi jednak zwolnić gdy torowisko choć trochę się wznosi...
Jestem przekonany, że gumki na 2 kołach skutecznie rozwiązałyby problem z uciągiem jeszcze większego ciężaru. Widzę iż "Rumun chce i może", no, ale producent mu nie pomógł w rzeczonej kwestii. Szkoda...
Jest głośna; słyszalna z kuchni do której wchodzi się na końcu kolejnego pokoju ;)
...od 15 minuty :|

https://www.youtube.com/watch?v=mqhoASToyxE

Added in 3 minutes 43 seconds:
T_Domagalski pisze:Ja mam jeszcze jedno pytanie do Pędraka - na zdjęciu podwozia widać, jakby obrzeża kół były niższe i węższe niż w kołach stosowanych przez Tilliga. Czy tak jest faktycznie, czy to tylko złudzenie optyczne?
Nie, to tylko złudzenie.
Natomiast koło, a konkretnie powierzchnia stykowa z szyną jest ciut szersza niż w kołach Tilliga 8)

Jeszcze jedno...
Ciężar modelu jest niemal identyczny jak BR 234 od Roco. Ta sama BR-ka, tyle, że od PIKO jest zauważalnie lżejsza.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: T_Domagalski »

Ja mam jeszcze jedno pytanie do Pędraka - na zdjęciu podwozia widać, jakby obrzeża kół były niższe i węższe niż w kołach stosowanych przez Tilliga. Czy tak jest faktycznie, czy to tylko złudzenie optyczne?
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: wicy »

Rzeczywiście, napisy to tragedia. Widać przesunięcie "fazowe" jakby napisy były odciskane dwukrotnie, poprawiane albo buda przesunęła się pod dociskiem.
Linia podziału kolorów krzywa przeraźliwie. Specem od malunku nie jestem ale zdaje się widać ślady po odrywaniu taśmy.
Tragedią są też te zatopione w farbie włosy (załom kabiny) i paprochy (żaluzje). Takiego babola chyba nawet amatorzy nie strzelają :(
Awatar użytkownika
Pędrak
Posty: 113
Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Pędrak »

Pora na zdjęcia ST43.
Jako pierwsza "papierologia"...

Obrazek Obrazek Obrazek

Góra, dół:

Obrazek Obrazek

Widok ogólny:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Trzewia... 8)

Obrazek Obrazek

...no i temat "rzeka" czyli napisy... :|

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Tak więc każdy z szanownych forumowiczów może wyrobić sobie swoje własne zdanie na temat powyższego modelu :roll:
Zamieszczę również filmik obrazujący dźwięki dobywające się z "Rumuna" i jazdę ;)
jawa
Posty: 34
Rejestracja: 27 kwie 2012, 09:26
Lokalizacja: ok. Krakowa
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: jawa »

Kolega ma Skode 163 w H0 od MTB, widziałem ją na żywo i robi dobre wrażenie - może ciut "plastikowo" wygląda, ale jest ok (napisy dobrej jakości). Niestety nie chodzi więc tutaj o umiejętności firmy. Narzekam na wykonanie "Rumuna" bo jest jaki jest, ale wielka szkoda, że nie zrobili go porządnie, byłby hit.
bankier
Posty: 465
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: bankier »

Problem z jakością polega na tym, że wcześniejsze modele spod znaku České dráhy i ŽSR zostały wykonane na bardzo dobrym poziomie (nie ma się do czego doczepić jeśli chodzi o malowanie). Równia pochyła zaczęła się od zero piątki. Najgorsze jest to, że dokładając Kazimierza Wielkiego można zakupić Byczka od Piko... i cieszyć oko faktem, że można zrobić model PKP nie stemplując go ziemniakiem.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: JarUs »

Cytat pisze:Następne modele będą zapewne jeszcze gorsze, dla osiągnięcia większego zysku.
I nie czarujmy się, siła nabywcza tego forum to ok 50 szt, a na jednostkowe głosy nikt nie zważa
W związku, że emocje nieco opadły,
zastanawiam się dlaczego nikt nie pomyślał, że firma MTB zrobiła ST43 najlepiej jak umiała.
Nie wiem jakie mają zaplecze techniczno -technologiczne, ale może to zadanie porostu ich przerosło. Może nie partacze, tylko brak możliwości (umiejętności) w prawidłowym wykonaniu formy, czy malowaniu.
Ktoś pisał, że można było zlecić .... Powyższy cytat, co prawda z błędem logicznym, ale wyjaśnia dlaczego firma MTB oparła się na własnym zapleczu.
Osiągnąć większego zysku nie da się wypuszczając "gorsze" modele i wiedząc o "sile nabywczej" w Polsce.

Niestety, model jest jaki jest. Ja go kupię, z nadzieją, że firma MTB na tym modelu nie zakończy produkcji taboru PKP, a po sygnałach od potencjalnych nabywców może będzie przynajmniej starała się unikać błędów.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości