ST43 od MTB

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2281
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Borczy »

Lech Makowiecki pisze:
Borczy pisze:
makieciarz pisze:Vectron w śladowej ilości w porównaniu do Rumuna nawet tak zwalonego.
W sumie można się było spodziewać. Jakby zamiast vectrona była sm42 to sukces murowany.
Tylko, że obawiam się, że droga do SM/SP/EU/ET od Piko wiedzie niestety przez sukces Vectrona i dlatego ciekawy byłem jak schodzi. Swoje zdanie na temat wyboru Vectrona wyraziłem parę stron wcześniej więc nie będę się powtarzał. W sumie szkoda bo Piko dałoby jakość za rozsądną cenę. Tym niemniej pozostanę optymistą. Dzięki Piotrze za informację.
...z marketingu mają ode mnie pałę na semestr :D
jawa
Posty: 34
Rejestracja: 27 kwie 2012, 09:26
Lokalizacja: ok. Krakowa
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: jawa »

Vectron nie jest "klasyką" polskiego taboru i można go umiejscowić jedynie w najnowszej epoce więc nie spodziewam się spektakularnej sprzedaży. Sam zacząłem zbierać modele w H0 po ukazaniu się SM42 ;)
Lech Makowiecki
Posty: 94
Rejestracja: 18 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Lech Makowiecki »

Borczy pisze:
makieciarz pisze:Vectron w śladowej ilości w porównaniu do Rumuna nawet tak zwalonego.
W sumie można się było spodziewać. Jakby zamiast vectrona była sm42 to sukces murowany.
Tylko, że obawiam się, że droga do SM/SP/EU/ET od Piko wiedzie niestety przez sukces Vectrona i dlatego ciekawy byłem jak schodzi. Swoje zdanie na temat wyboru Vectrona wyraziłem parę stron wcześniej więc nie będę się powtarzał. W sumie szkoda bo Piko dałoby jakość za rozsądną cenę. Tym niemniej pozostanę optymistą. Dzięki Piotrze za informację.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: piotrek092 »

Na bezrybiu i rak ryba,takie tam przysłowie ;)
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: makieciarz »

Różnica polegała na tym że Vectron i Piko to można było się pewnej jakości spodziewać, cena do najniższych na Vectrona też nie należy.
W wypadku Rumuna było to nieco inaczej nagle buuum każdy kupuje zamawia cuda na kiju, potem po wtopach ze skalą H0 wiele osób go odpuściło ale jak się już fizycznie model ukazał i klient go zobaczył naocznie to jednak się decydował bo [dropshadow=blue]z daleka jakoś to wygląda[/dropshadow] i tym to sposobom zeszło ich u mnie dość dużo.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2281
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Borczy »

makieciarz pisze:Vectron w śladowej ilości w porównaniu do Rumuna nawet tak zwalonego.
W sumie można się było spodziewać. Jakby zamiast vectrona była sm42 to sukces murowany.
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: makieciarz »

Vectron w śladowej ilości w porównaniu do Rumuna nawet tak zwalonego.
Lech Makowiecki
Posty: 94
Rejestracja: 18 sty 2012, 14:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Lech Makowiecki »

Pytanie może niezbyt związane tematycznie, ale skoro jesteśmy przy wielkości sprzedaży modelu to jak wygląda Piotrze popyt na Vectrona PKP CARGO(TT) ? Ciągle mam wrażenie, że jest to test rynku PKP w naszej skali ze strony Piko i wielkość sprzedanych egzemplarzy zadecyduje czy formy typowo polskich lokomotyw opracowane dla H0 zostaną przeskalowane do wielkości TT.
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: makieciarz »

W przygotowaniu bo dostanie nowy numer inwentarzowy jak znam życie. Żadnej akcji naprawczej na pewno nie przygotował bo co ma naprawiać zwalone okienko czy malować budy na nowo? Wyprzedały się na pniu i tyle.
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 362
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: fred3rg »

Żeby nie te fatalne narożne okna to pobawil bym się w modernizację i nowe malowanie. Ale poprawienie tego okna to straszna robota. Prościej będzie zrobić budę od podstaw... :/

Added in 13 minutes 23 seconds:
T_Domagalski pisze:Nie chcę tu nikogo tłumaczyć, ale działania MTB w zakresie zgodności z oryginałem wydają mi się częściowo zrozumiałe.

Jak zauważył piottrw, model MTB odpowiada jednej z wersji "Rumuna" dla Rumunii. Wygląda więc na to, że MTB przygotowało tylko jedną formę nadwozia, wzorując się na dokumentacji fabrycznej, za to z wymiennym czołem - małe reflektory/polskie "wiadra". Świadczy o tym widoczna na modelach linia podziału. Rozumiem, że zwyciężyła tu ekonomia - widać jedna forma z wymienialnymi elementami była tańsza niż osobne formy dla każdego z wariantów. Szkoda, że "ofiarą" tej koncepcji stał się bardzo charakterystyczny detal "Rumuna" - narożne okienka, które musiały zostać przeniesiona poza linię podziału formy.

Co by nie pisać i nie mówić, to pomijając kwestię jakości wykonania oraz beznadziejnych napisów, MTB wykonało całkiem rozsądny ruch. "Masowy odbiorca", bo zdecydowanie do takiego jest kierowany ten model, nie zauważa takich detali jak inny układ żaluzji, nie liczy listew w żaluzjach. "Wiadra" są? - są, a więc jest to model polskiej ST43.
Pod tym względem MTB wypadło wyraźnie lepiej niż Tillig, który te same parowozy, z tą samą niemiecką armaturą, (ba! z tym samym niemieckim dzwonem parowym!) tłucze we wszystkich możliwych oznaczeniach, w dodatku z różnych epok.

Koneserzy będą utyskiwać, co jest zupełnie zrozumiałe, bo to nie do nich jest skierowany ten model. A cena? Chyba nie jest aż tak wzięta z kosmosu jeśli weźmie się pod uwagę, że nie jest to masówka, wyskakująca z wtryskarki w tysiącach sztuk, lecz jednak ręczna manufaktura.
Oczywiście masz rację co do widocznego priorytetu zysku nad marką, ale technicznie w paru kwestoach się nie zgodzę:
1 formę podzielono na rogach aby odlew w ogóle można z niej było wydobyć, to sztywna forma, a nie silikonowa jak do żywicy.
2 nie sądzę aby była jedna forma z wyminnymi dwoma mordkami. Przy prawdopodobnej technologi produkcji to jest (forma żywiczna i to zalewana a nie frezowana) bardzo trudmo jest dorobić drugie, wymienne czoło. Takie formy są też stosunkowo niedrogie w porównaniu do metalowych i znacznie mniej trwałe, więc sądzę że są 2 formy, z wiadrami i bez, tylko prod. nie zawracał już sobie głowy innymi różnicami.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: piotrek092 »

Do szczęścia jeszcze farby -zestawy HAKATA AS 40,AS 42,AS/JADAR/ i kalkomanie dostępne /kalkomanie.com pl/ i i brać się za robotę :P
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Wojtek_Kraków »

piotrek092 pisze: W MM jest zestaw OSTBAHNA do waloryzacji rumuna -...
Oraz oznaczenia literowego z poprawną czcionką.
Choć być może jest uniwersalny zestaw liter i cyfr jak to ma miejsce w skali H0

Wrzucę linki co by się zainteresowanym łatwiej szukało
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... s_id=98433
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... s_id=98436
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: piotrek092 »

Dokładnie Marku ,o to mi chodziło ,muszę używać chyba prostszego przekazu :mrgreen: W MM jest zestaw OSTBAHNA do waloryzacji rumuna -blaszki na pomosty ,tabl firmowa ,pokrywa wentylatora, poczwórna żaluzja itp,lemiesze pługów ale brak do szczęścia w zestawie żaluzji bocznych które też mógł zrobić .Można troche tym zestawem poprawić wygląd rumuna :roll:
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Marek TT »

Dalej nie wiecie o co chodzi to powiem wprost.
Piotrek po pomierzeniu prawdziwego "rumuna" stwierdził, że ten od MTB nie "trzyma" tylu wymiarów w odniesieniu do oryginału i posiada tyle błędów - dlatego nazwał go tylko podobnym do ST43 a nie modelem.

Pisząc o modelach od Tilliga miał na myśli że są wymiarowane prawidłowo z oryginałów. ;)
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Wojtek_Kraków »

piotrek092 pisze:opracowany bez błędów, modele są zgodne z oryginałami i oto mi tylko chodzi :mrgreen:
To zależy od której strony patrzysz.
Jeśli od polskiej to TKt3, zapowiadana nowość Tr6, Ok1 itd wszystko jest błąd na błędzie ;)
Nie taki osprzęt, czasem nie takie oznaczenia -żółte tabliczki (fakt super wyraźne napisy w porównaniu z MTB) itd.

Więc żeby np taki TKt3 lub Ok1 był naprawdę polski trzeba włożyć kupę pracy aby wyglądał jak należy.
Robił takie rzeczy Ranger i wiadomo ile takie spolszczenie "polskiego" loka kosztowało.


Jest dokładnie tak jak napisał kolega Tadeusz. I lepiej się tego ująć nie dało.

Jest jeszcze jeden plus wypuszczenia rumuna i tej naszej całej dyskusji :)
Nie ważne jak się mówi ważne że się mówi:)

Może inne firmy jednak dostrzegą jak bardzo my TTkowicze czekamy na bardziej poprawny model i ile za niego możemy zapłacić:)
Tak tak naiwny jestem ale liczę na to:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości