V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO

Post autor: Marcin »

Pędrak pisze:Mam tę lokomotywę od kilku miesięcy i również jestem jak najbardziej zadowolony z poczynionego zakupu. Właściwości jezdne są znakomite. Piszę tak gdyż tutaj na forum czytałem jedną z opinii kwestionującą ten temat. Być może był to wadliwy egzemplarz albo ktoś tak dla zasady z uwagi na to, że "to tylko PIKO" z urzędu ocenił ją nisko. Mój model kulturą jazdy nie ustępuje np KUEHNowskiej ER 20 :mrgreen:
Jesli V180 ma silnik taki jak założyli do BR 290 to ok, ale jeśli ma ten mikser który pakowali do Herkulesów to nie polecam bo to liche silniki są.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2014, 12:34 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Pędrak
Posty: 113
Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO

Post autor: Pędrak »

Potwierdzam powyższe słowa 8)
Mam tę lokomotywę od kilku miesięcy i również jestem jak najbardziej zadowolony z poczynionego zakupu. Właściwości jezdne są znakomite. Piszę tak gdyż tutaj na forum czytałem jedną z opinii kwestionującą ten temat. Być może był to wadliwy egzemplarz albo ktoś tak dla zasady z uwagi na to, że "to tylko PIKO" z urzędu ocenił ją nisko. Mój model kulturą jazdy nie ustępuje np KUEHNowskiej ER 20 :mrgreen:
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO

Post autor: wlodar »

No właśnie w tym całe sedno. Pięknie odtworzone wywietrzniki, znakomicie oddany kształt pudła, co wcale nie jest takie proste ze względu na ogólną obłość korpusu. Dlatego też szkoda, że jest ta mała niedoróbka z oknami. I nie ma tu nic do rzeczy czy to seria hobby, expert, czy exclusive. Po prostu źle został przygotowany rysunek. Szkoda, zwłaszcza że różnica jest naprawdę znikoma, aczkolwiek widoczna (choć w porównaniu z tilligowym Gagarinem i tak jest zupełnie pomijalna). Mógł być model niemal doskonały i relatywnie tani, a tak jest "tylko" świetny.
Co oczywiście nie zmienia faktu, że stosunek jakości do ceny jest naprawdę dobry i lokomotywa jest warta kupna bez dwóch zdań.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2014, 08:06 przez wlodar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bsystem77
Posty: 15
Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO

Post autor: bsystem77 »

Model naprawdę fajnie wygląda, ale nie macie wrażenia, że okna egzemplarza Piko są odrobinę zbyt małe i mają zbyt zaokrąglone narożniki? Może się mylę, ale wydaje mi się, że na porównawczym zdjęciu Tillig jest najbliższy oryginału.
Witam,
Potwierdzę, iż przednie okna są zbyt małe (ale naprawdę odrobinę) patrząc od przodu. Jeżeli chodzi o narożniki przedniej kabiny - myślę, że PIKO (porównując model w realu) wyszedł o niebo lepiej od Tillig-a - wyglądają jak ostrosłupy :mrgreen:
A o bocznych (środkowych) kratkach już nie wspomnę :lol:

Pozdrawiam wszystkich,
Ostatnio zmieniony 18 sty 2014, 12:33 przez bsystem77, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO

Post autor: golab »

Model PIKO to seria hobby i skierowana jest do osób chcących pobawić się kolejką, niekoniecznie musi idealnie odwzorowywać pierwowzór. Musi być odporny na uszkodzenia dokonywane przez "małych kolejarzy" -kosztem detali do montażu i delikatniejszych elementów. Dla mnie to model, który idealnie wstrzelił się w niszę i bardzo dobrze spełnia swoje zadanie :))

Nie każdy wymaga odwzorowania bliskiego ideału, a radości w zabawie dostarczy tyle co droższy o 30% Tillig :)
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO

Post autor: Marcin »

Dokładnie Tillig.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO

Post autor: wlodar »

Model naprawdę fajnie wygląda, ale nie macie wrażenia, że okna egzemplarza Piko są odrobinę zbyt małe i mają zbyt zaokrąglone narożniki? Może się mylę, ale wydaje mi się, że na porównawczym zdjęciu Tillig jest najbliższy oryginału.
Awatar użytkownika
bsystem77
Posty: 15
Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: BR 118 / V180, PIKO

Post autor: bsystem77 »

Witam,
Bardzo dobrze odwzorowany model w skali TT. Porównując dotychczasową konkurencję i biorąc pod uwagę chociażby okna kabiny, kratki wentylacyjne (bok lokomotywy) czy też odwzorowanie detali na wózkach ... według mnie PIKO zrobił ogromny postęp :mrgreen:
Poza tym w środku lokomotywy jest sporo miejsca na zamontowanie dekodera dźwiękowego jak również głośnika w specjalnie przewidzianym miejscu według instrukcji producenta ;)
Bardzo atrakcyjna cena modelu w porównaniu z konkurencją :lol: Na potwierdzenie moich spostrzeżeń - poniżej załączam zdjęcia :mrgreen:
Pozdrawiam,
Załączniki
1_BTTB_.JPG
Model Piko :))
Model Piko :))
Model Tillig ...
Model Tillig ...
Boczne kratki wentylacyjne w Realu ...
Boczne kratki wentylacyjne w Realu ...
Wystarczy spojrzeć na okno narożne kabiny ...
Wystarczy spojrzeć na okno narożne kabiny ...
Ostatnio zmieniony 05 sty 2014, 21:31 przez bsystem77, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO

Post autor: ArturSchŁ »

BR 118 - 4 osiowa

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Diesellok BR 118 TT

:arrow: Liczba osi
4

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
PIKO Spielwaren GmbH, Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
47280

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
118 522-2

:arrow: Elementy specyficzne
Brak

:arrow: Wersje modelu
47280 - BR 118 522-2, DR, Ep. IV
47281 - V 180 086, DR, Ep. III
71409 - BR 118 585-9, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
71410 - BR 118 517-2 FDJ, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
71412 - BR 118 008-2, DR, Ep. IV, elriva exclusive
71413 - BR 118 070-2, DR, Ep. IV, modelleisenbahn-cms.de exclusive

:arrow: Sprzęg
KKS i gniazdo NEM

:arrow: Napęd
Silnik z dwoma kołami zamachowymi ; napęd na wszystkie 4-ry osie, prąd pobieramy również z 4 osi, na dwóch kołach gumki przyczepnościowe

:arrow: Oświetlenie
3 x białe / 2 x czerwone zależne od kierunku jazdy (LED)

:arrow: DCC
gniazdo PluX16, przewidziano możliwość instalacji dźwięku dodatkowym modułem SUSI

:arrow: Podsumowanie
Hmm.
Różnice we filozofii budowy modelu Piko vs Tillig widać od razu, choć nie jestem do końca przekonany, że podejście Piko jest gorsze - przynajmniej detale nie pozostają w ręku po odstawieniu lokomotywy na tor. :mrgreen:
Obie prezentują się "na oko", stojąc na torach ...podobnie, różnica w szczegółach widoczna jest dopiero na zbliżeniu. Mniejsza cena uzasadnia zakup Piko. Przydał by się jeszcze test mobilności na torach obu wersji lokomotywy. Zobaczymy czy BR118 będzie tak jak TAURUS Piko nie do zdarcia. :lol:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

:arrow: TT-Kurier 9/2013 str 22 i 23:
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 sie 2014, 08:57 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 14 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości