"Flying Scotsman", Class A3, Hornby

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby

Post autor: winner_xp »

Pojechać pewnie by pojechało, ale wydaje mi się, że można by tam wcisnąć mały kocioł parowy i opalać węglem :mrgreen:
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby

Post autor: ArturSchŁ »

Niejeden pisze:...a podejrzewam, że jakby zajął się tym Winner_xp to by to jeszcze i pojechało :mrgreen:
... i zagadało, i psiknęło parą w oczy !!
:mrgreen:
Ostatnio zmieniony 04 cze 2014, 16:16 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Niejeden
Posty: 465
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby

Post autor: Niejeden »

Nie ma o co kruszyć kopii. Skoro to TT to moim zdaniem fajnie, że się tu znalazło. Jest jasno sformułowane, że to model stacjonarny. Decyzję o zakupie każdy podejmie sam.

...a podejrzewam, że jakby zajął się tym Winner_xp to by to jeszcze i pojechało :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 04 cze 2014, 14:56 przez Niejeden, łącznie zmieniany 1 raz.
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby

Post autor: Samowarek »

...ale taki model (redukcyjny)jest do postawienia w ? (nieważne gdzie i jak)i praktycznie tylko do pooglądania a nie jak tych o których jest mowa na tyn Forum, czyli jeżdzacych w analogu czy też w DCC :mrgreen: i dla mnie będzie dalej modelem-atrapą :/
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby

Post autor: oelka »

Samowarek pisze:Ktoś kiedyś powiedział "jeżeli koła się kręcą to model o ile nie to atrapa modelu"więc ? :mrgreen:
Powiedz to modelarzom redukcyjnym.
Weź sobie jeszcze jakieś zabezpieczenia na okoliczność ich odpowiedzi.

Zabawka jest uproszczona, model aby był modelem powinien być wiernie wykonany w skali, z jak największą ilością detali.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2014, 16:14 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby

Post autor: jafrap »

Niejeden pisze:No to mamy wyzwanie. Kto pierwszy zrobi z tego parowozu model jeżdżący ;)
To tutaj ma większy wybór od tego producenta do ujeżdżenia :) http://www.corgi.co.uk/rail-legends.html
Ostatnio zmieniony 04 cze 2014, 10:05 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Niejeden
Posty: 465
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby

Post autor: Niejeden »

No to mamy wyzwanie. Kto pierwszy zrobi z tego parowozu model jeżdżący ;)
PiotrZ
Posty: 676
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby

Post autor: PiotrZ »

Samowarek pisze:"jeżeli koła się kręcą to model o ile nie to atrapa modelu"
Chyba zbyt uproszczona definicja, ale bardzo jednoznaczna.

Odpowiadam: koła się nie kręcą.
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby

Post autor: Samowarek »

Ktoś kiedyś powiedział "jeżeli koła się kręcą to model o ile nie to atrapa modelu"więc ? :mrgreen:
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2377
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby

Post autor: womo »

Scio pisze:Tak na marginesie, przyzwyczajeni jesteśmy, że w banku modeli prezentowane są modele z napędem :roll:
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=8955
Temu na przykład napęd odjechał i co skasować też?
Moim zdaniem ciekawostka, zawsze fajnie wiedzieć, że ktoś, gdzieś, coś robi w skali 1:120.
Dla mnie modele to zabawki więc pasuje :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 20 sty 2013, 11:56 przez womo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: "Flying Scotsman", Class A3, Hornby

Post autor: Scio »

Obrazek
Jedak BR 01 prezentuje się znacznie lepiej, nie da się tego ukryć. Prezentowany egzemplarz to bardziej zabawka niż model.
Obrazek
Tak na marginesie, przyzwyczajeni jesteśmy, że w banku modeli prezentowane są modele z napędem :roll:
Ostatnio zmieniony 20 sty 2013, 11:56 przez Scio, łącznie zmieniany 4 razy.
PiotrZ
Posty: 676
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

"Flying Scotsman", Class A3, Hornby

Post autor: PiotrZ »

“Flying Scotsman” A3 Class

:arrow: Dokładna nazwa modelu
NRM LNER 4-6-2 'Flying Scotsman' A3 Class, 'As Preserved' (muzealny)

:arrow: Układ/liczba osi
2-3-1 (oznaczenie angielskie 4-6-2)

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Hornby Hobbies Ltd, Westwood, Margate, Kent, CT9 4JX, Wielka Brytania
http://www.hornby.com/

:arrow: Forma
model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
odlew / metal i tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
ST97601

:arrow: Zarząd kolejowy
LNER (London & North Eastern Railway),
(obecnie własność National Railway Museum w Yorku, Wielka Brytania)

:arrow: Epoka
VI (egzemplarz muzealny)

:arrow: Oznaczenie modelu
LNER 4472

:arrow: Stacjonowanie/Data


:arrow: Wersje modelu
nr.kat. ST97602: LNER 4-6-2 'Call Boy' A3 Class 2795, (limited edition)
nr.kat. ST97603: BR A3 Class 'Trigo' 60084, circa 1949-52, (limited edition)
nr.kat. ST97604: LNER 4-6-2 A3 Class 'Flying Scotsman' 4472, 50 Years in Preservation, (limited edition)

:arrow: Sprzęg
brak

:arrow: Napęd
model stacjonarny, bez napędu

:arrow: Oświetlenie
bez oświetlenia

:arrow: DCC:
nie dotyczy

:arrow: Uwagi
Model przymocowany do podstawki z imitacją toru (można odkręcić). Opakowanie stanowi nakładana osłona z plexi.

:arrow: Podsumowanie:
„Latający Szkot” to piękny parowóz skonstruowany w 1923r. Obsługiwał od 1928r linię Londyn-Edynburg (679 km), pokonując ją w 8 godzin bez żadnych przystanków (stąd przejście przez tender dla załogi, by można podmieniać maszynistów). W 1934r parowóz z lekkim pociągiem pobił rekord prędkości, przekraczając po raz pierwszy na świecie 100 mil/godz (160 km/h). Wycofany ze służby w latach 60-tych XXw. Obecnie po renowacji obsługuje pociągi specjalne. Prezentowany model odwzorowuje egzemplarz muzealny.

To chyba pierwszy stacjonarny parowóz opisywany w Banku FTT. Model czy zabawka? Na pewno uzupełnia kolekcję parowozów o „egzotyczny” model. Producenci z kontynentu unikają modeli brytyjskiego taboru, bo są one specyficznie inne, tak jak np. koleje amerykańskie.

Angielski producent Hornby rozprowadza modele gablotkowe w skali TT pod szyldem Corgi Toys. Polecam zapoznanie się z ich ofertą http://www.corgi.co.uk/search/?tag=1:120 .

:arrow: Foto:

Opakowanie
IMG_9275.JPG
IMG_9283.JPG
IMG_9313.JPG


Widok ogólny i szczegóły
IMG_9265.JPG
IMG_9302.JPG
IMG_9303.JPG
IMG_9304.JPG
IMG_9305.JPG
IMG_9306.JPG
IMG_9312.JPG

Porównanie z BR01 Tilliga
IMG_9286c.jpg
IMG_9291.JPG
IMG_9293.JPG

Inscenizowany skład
IMG_9299c.jpg



:idea: Więcej na ten temat : HORNBY 2022.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości