BR 03 203 DR Ep.III Tillig

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
Sudovia
Posty: 333
Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Re: BR 03 203 DR Ep.III Tillig

Post autor: Sudovia »

tetryk1955 pisze:....... chodzi mi o średnicę kotła modelu.......
+/-.....15mm
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: BR 03 203 DR Ep.III Tillig

Post autor: tetryk1955 »

Dla Ciebie dawcą była 01 Tilliga czy też kocioł robileś od zera?
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR 03 203 DR Ep.III Tillig

Post autor: Marcin »

Spoko żaden problem. Jak przyjdzie czas to pytaj, jestem w trakcie przygotowywania do malowania kotła i tendra więc, nie spieszy mi się.
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: BR 03 203 DR Ep.III Tillig

Post autor: tetryk1955 »

No jasne, że rzeźba nie minie i to radykalna, chodzi tylko o to żeby narobić się jak najmniej.
Co do ostojnicy to fakty są takie: rozstaw osi w 01 2300mm, 03 2250mm, ze zdjęć ostojnicy widać że są różne, owszem podobne. Moje pytanie wzięło się stąd że aktualnie rzeźbię wlaśnie
01 na Pm, niestety z powodu słabego przygotowania z teorii schrzaniłem sprawę na samym początku i nie zorientowalem się w tej różnicy jeśli chodzi o średnicę kotła. Narobiłem się jak głupi, łącznie z przesuwaniem tylnego półwózka a teraz już za późno bo model na ukończeniu i musi zostać jak jest, choć błąd był łatwy do usunięcia na samym początku. Pocieszam się tylko tym, że na szczęście dawca też jest trochę schrzaniony - w drugą stronę i błąd nie jest jakoś szczególnie widoczny. Następny model chcę zrobić już właściwie. Z przyjemnością natomiast wymieniłbym się doświadczeniami z budowy. Aha, mam nadzieję że Cię nie uraziłem moim ulubionym sformułowaniem polemicznym Kałużyńskiego. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR 03 203 DR Ep.III Tillig

Post autor: Marcin »

Profesorze drogi, w modelu nie wiem, nie mierzyłem, odnoszę się do oryginału bo tam jest to mierzalne, co do kotła to jest kocioł REKO więc nie nadaje się na Pm2, szlif cie nie minie, o ile to ma w ogóle sens tak zakrojona rzeźba w miękkim, jeśli chodzi o podwozie to wiedzę swą opieram na:

Baureihe 01, 01.5 Die klassische Schnellzuglok, Josef Brandt
Die Baureihe 01.5 Die legendare Reko 01 der DR, EK-Verlag, Volker Lukas, Heinz Schnabel
Bureihe 03, Trans Press, Manfred Weisbrod, Horst Obermeyer,
Beureihe 03, Die leichte Schnellzuglok, Gerhard Dambacher.

nie będę przepisywał książek, sporo tych danych, więc odsyłam do tych pozycji.

Poniżej zdjęcie Pm2 w Toruniu, jak widzisz kociołek do bólu klasyczny, piękny w swej prostocie.
Obrazek

Jak tylko dostanę graty od Niemca będę rzeźbił klasyczną 01 na Pm.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2012, 20:09 przez Marcin, łącznie zmieniany 5 razy.
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: BR 03 203 DR Ep.III Tillig

Post autor: tetryk1955 »

Chyba nie zrozumieliśmy się - chodzi mi o średnicę kotła modelu, nie oryginału. Co do podwozia, to "nie ma zgody, kochany Panie profesorze" (cyt. Z. Kałużyński) - podwozie bylo inne. Średnica kotła za dymnicą: 1700 mm bez izolacji (wymiar opisany na rysunku), z izolacją ~1800 mm, średnica dymnicy:~1900 (te dwa wymiary zmierzone z rysunku). Na co liczę? Ano na to że będzie można zrobić konwersję bez oszlifowywania kotła. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR 03 203 DR Ep.III Tillig

Post autor: Marcin »

A na co liczyliscie?
03 to "leichte Schwester" lżejsza siostra 01, to samo podwozie , ta sama rama i koła 1000mm, o tendrze nie wspominając. Tylko kocioł jest mniejszy. W 01 kocioł ma 2007 mm średnicy, w 03 około 1700mm. Późniejsze zmiany objęły także zminiejszenie przekroju cylindra roboczego w stosunku do pierwotnej wersji Krauss Maffei. Tendry tych parowozów w czasach DR nie różniły się, tylko na poczatku przed ujednoliceniem bywały wersje różniące sie pojemnością skrzyni weglowej.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2012, 13:48 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: BR 03 203 DR Ep.III Tillig

Post autor: tetryk1955 »

Jaka jest średnica kotła?
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: BR 03 203 DR Ep.III Tillig

Post autor: tetryk1955 »

Przepraszam, pierwsze zdjęcie jest na budę i chyba to jednak półwózek z 01.
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: BR 03 203 DR Ep.III Tillig

Post autor: tetryk1955 »

Wydaje się że to dalej podwozie 01 , dodali zbiorniki pod kotłem, ale tylny półwózek chyba ten sam. Trudno wyczaić, nie ma zdjęcia prostopadłego na budę
Ostatnio zmieniony 09 gru 2011, 19:23 przez tetryk1955, łącznie zmieniany 3 razy.
slawek
Posty: 502
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: BR 03 203 DR Ep.III Tillig

Post autor: slawek »

Fajna lokomotywa, może pojawi się też obok prezentowanej wersji Reko normalna, z dużymi wiatrownicami, nadająca się do spolszczenia na Pm2.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2011, 17:27 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sudovia
Posty: 333
Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

BR 03 203 DR Ep.III Tillig

Post autor: Sudovia »

BR 03

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR 03 Reko DR, Ep. III / Parowóz pośpieszny BR 03 Reko DR, Ep. III

:arrow: Liczba osi
2 + 3 + 1

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig, Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
02145

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
III

:arrow: Oznaczenie modelu
BR 03 203

:arrow: Stacjonowanie/Data
BW Leipzig-West /02.03.70

:arrow: Elementy specyficzne
Brak

:arrow: Wersje modelu


:arrow: Sprzęg
Model posiada gniazdo NEM 358

:arrow: Napęd

:arrow: Oświetlenie
3 przód/2 tył zgodnie z kierunkiem jazdy

:arrow: Uwagi
Konstrukcja w oparciu o BR 01 Tillig

:arrow: DCC:
Gniazdo dekodera NEM 651

:arrow: Podsumowanie:
Świetny model z doskonałym napędem.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 gru 2011, 17:24 przez Sudovia, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość