BR 23, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR 23, Tillig

Post autor: Maciej »

et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 23, Tillig

Post autor: et22 »

Nie mam modelu, ale była tez wersja (nawet dwie) z wiatrownicami Wagnera, więc pewnie jest to możliwe.
Wersja którą pokazałeś to DR, wagony typu Umbau do niej niej nie pasują. Szukaj wagonów DR. Ja bym podczepił Eilzugi, albo reko lub Mod-wageny w epoce III.
bankier
Posty: 465
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: BR 23, Tillig

Post autor: bankier »

Tak odświeżając temat - pytanie czy w modelu:

Tillig 02102 http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02102

wchodzi w grę wymiana wiatrownic z Wittego na Wagnera?

ps. i jaki skład pasowałby do tego parowozu - wagony typu "Krüger: 4-Achsiger Umbauwagen" ciężko dostępne...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 23, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Natknąłem się w MIBA 4/2011 (str. 72-74) na TEST:
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 23, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

BR 23.0

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR 23.0, DRG, Ep. II / Parowóz BR 23.0 kolei DRG, Ep.II

:arrow: Liczba osi
1' C 1' (1+ 3 + 1)

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
02101

:arrow: Zarząd kolejowy
DRG

:arrow: Epoka
II

:arrow: Oznaczenie modelu
BR 23 001

:arrow: Stacjonowanie/Data
RBD Berlin Bw Grunewald / 23.09.1941

:arrow: Elementy specyficzne
Brak

:arrow: Wersje modelu
02100 - BR 23 002, DR, Ep. III,
02101 - BR 23 001, DRG, Ep. II

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358

:arrow: Napęd
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną, 4 gumki przyczepnościowe na 2 ostatnich osiach tendra

:arrow: Oświetlenie
2 białe (ciepłe) LED zgodne z kierunkiem jazdy

:arrow: DCC:
Gniazdo NEM651 w tendrze, istnieje możliwość udźwiękowienia lokomotywy, do tendra wchodzi bez większych problemów mały dekoder dźwiękowy, natomiast w kabinie maszynisty można zainstalować głośnik "kostka cukru".

:arrow: Uwagi
Tender identyczny z BR 50/Ty5

:arrow: Podsumowanie:


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR 23, Tillig

Post autor: Marcin »

Burdel na kółkach Panie Macieju... szkoda słów
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR 23, Tillig

Post autor: Maciej »

Puk Puk Pan moderator śpi? W tytule trzeba zmienić Parowóz osobowy !!
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR 23, Tillig

Post autor: Marcin »

Ja się tam nie wtrancam :D, ale mi się bardziej wersja Deutsche Bundesbahn podoba
Obrazek
;)
źródło "Drehscheibe"
Ostatnio zmieniony 12 mar 2012, 10:12 przez Marcin, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR 23, Tillig

Post autor: Maciej »

Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR 23 Tillig

Post autor: Maciej »

Sudovia pisze:BR 23
:arrow: Dokładna nazwa modelu
Schnellzuglokomotive BR 23 / Parowóz pośpieszny BR 23 kolei DR
Pospieszny to on nie jest ale .....BR 23 002 ma wiele do zaoferowania jako model :D

Pierwszorzędna jazda, szybkość i subtelne ruszanie - jak trzeba ;) Na moim układzie torowym parowóz ciągnął skład z 6 eilzugwagenami, w różnych konfiguracjach - bez zarzutu! Manewry (wszystkie EW i inne pomysły) też przeszedł idealnie (szczególnie tendrem "na przód" ). Ponadto od dziś mam czynna trasę górską - tu o dziwo jedzie - tam i z powrotem. Jest bardzo ładnie wykonany i jak na Tilliga polecam, piękny i może plastik czerwony razi - ale warto bo z Elbląga, a jego historia jest bardzo ciekawa.
JanuszTT
Posty: 44
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 23, Tillig

Post autor: JanuszTT »

Witam,

jak ten model radzi sobie na zwrotnicach EW1, IBW i łukach 267 ?
I jeszcze jedno pytanie do powyższego: czy może ktoś wie jaki dekoder dźwiękowy + głośnik/obudowa będzie do tego modelu pasowały? Czy jest gdzieś opis montażu ?

Dzięki
Janusz
Ostatnio zmieniony 16 mar 2011, 20:38 przez JanuszTT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR 23, Tillig

Post autor: oelka »

Furia pisze:Można łatwo zidentyfikować to oznaczenie*:
(...)
*zaznaczam - to tylko wynik moich obserwacji ;)
I tak samo jest w literaturze, jeśli zajrzeć do twórczości panów Obermayera, czy Weisbroda
W sumie Niemcy podobnie jak Polacy dzielili lokomotywy biorąc pod uwagę wielkość kół napędnych. U nas podział był taki:
do 1450mm - towarowe
1500 - 1750mm - osobowe
od 1850mm - pośpieszne

Ponadto Niemcy stosowali podwójny system oznaczeń. Na ścianie budki można bowiem w pobliżu oznaczeń serii zobaczyć dużą literę i cyfry (Betriebsgattung). Litera wskazuje przeznaczenie lokomotywy:
od 01 do 19 - pośpieszne - S
od 20 do 39 - osobowe - P
od 40 do 59 - towarowe - G
od 60 do 79 - tendrzaki osobowe - Pt
od 80 do 96 - tendrzaki towarowe - Gt
97 - Koleje Zębate - Z
98 - Koleje Lokalne - L
99 - Wąski Tor - K

Cyfry za literą oznaczają ilość osi wiązanych, ilość osi parowozu i średnią masę przypadająca na oś lokotywy.
Na zdjęciu budki 23.002 widać niezbyt wyraźnie P35.18, a na rocowskiej 44 1040 G56.20
Ogólnie system niemiecki jest prosty jak udowa cepa. Jedyne różnice (jakie wyłapałem) w naszym i ich rozumowaniu to Ot1 - Br 41 i OKz32 - Br 95. Pewnie będzie tego więcej:)
Ot1 ma koła o średnicy 1600mm i dlatego w Polsce dostał oznaczenie serii lokomotywy pasażerskiej. Niemcy z kolei budowali go z myślą o szybkich pociągach towarowych.
A z Okz32 jest dokładnie na odwrót. Jako tendrzak na górskie linie posiada małe koła o średnicy 1450mm, czyli takie jak parowozy towarowe, ale budowano go na potrzeby ruchu pasażerskiego.
Po wojnie tendrzak do ruchu pasażerskiego lokalnego, czyli TKt48 oznaczono już konsekwentnie jako TKt48, bo średnica kół wynosiła 1450mm.

Krzysztof
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: BR 23, Tillig

Post autor: Furia »

Ogólnie system niemiecki jest prosty jak budowa cepa. Jedyne różnice (jakie wyłapałem) w naszym i ich rozumowaniu to Ot1 - Br 41 i OKz32 - Br 95. Pewnie będzie tego więcej:)

Można łatwo zidentyfikować to oznaczenie*:
od 01 do 19 - Pośpieszne
od 20 do 39 - Osobowe
od 40 do 59 - Towarowe
od 60 do 79 - Tendrzaki Osobowe
od 80 do 96 - Tendrzaki Towarowe
97 - Koleje Zębate
98 - Koleje Lokalne
99 - Wąski Tor

*zaznaczam - to tylko wynik moich obserwacji ;)
Ostatnio zmieniony 06 lut 2011, 20:02 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: BR 23, Tillig

Post autor: Kilkujadek »

Podział przytoczony przez Artura jest słuszny.
Model polecam. Nie testowałem go co prawda na ostrych łukach i rozjazdach ale tak z grubsza mogę go określić jako bardzo udany, zbliżony wykonaniem do najnowszych BR01 i 50.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 23, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

W Katalogu Tilliga mamy : Dampflokomotive/Steam locomotive ...co mówi wszystko, :) a co napisano na pudełku, bo może znowu ... ??

Za Wikipedią:
Die Lokomotiven der Baureihe 23.10, (...) waren Personenzuglokomotiven der Deutschen Reichsbahn der DDR., DB zresztą też.

I dalej mamy podział na:
:arrow: Schnellzuglokomotiven (BR 01 - BR19.10),
:arrow: Personenzuglokomotiven (BR 23 - BR 39).
Ostatnio zmieniony 31 sty 2011, 19:11 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości