BR24, Gützold

Moderator: mod-Tabor

gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: BR24, Gützold

Post autor: gemol »

Oi2-31, Par. Zajączkowo Tczewskie, lata 70.
Oi
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: BR24, Gützold

Post autor: tete »

gemol pisze:Doprowadzenie modelu do wyglądu z lat 70 jest katorżniczą pracą.
Wierzę. Zawsze zastanawiałem się, ile czasu zajmuje ModArt-owi wykonanie kilkunastu przeróbek (np. na zamówienie kolegów z forum --- tzw. zapisy) ;)
Przecież to trza nic nie robić tylko od rana do wieczora dłubać w modelach...
Ehh, żaby to człowiek miał tyle czasu na to.
gemol pisze:Postaram się zrobić kilka fotek w najbliższy weekend i wrzucić.
Nie mogę się doczekać :)
gemol pisze:Przy okazji, jest szansa na wykonanie krótkiej serii w epoce III, ale pod pewnymi warunkami. Jeśli dogadamy się z producentem w tej materii, to sprawa ruszy w IV kwartale tego roku.
Będzie Oi2 ?? :shock: to byłoby super !!
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2010, 10:53 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: BR24, Gützold

Post autor: gemol »

Tak na pierwszy rzut oka widać, że polska lokomotywa nie ma przegrzewacza przy kominie oraz górnego reflektora.
Doprowadzenie modelu do wyglądu z lat 70 jest katorżniczą pracą. Poza wspomnianymi drobiazgami należy usunąć część orurowania i zrobić od podstaw, wykonać nadbudówkę nad zaworami bezpieczeństwa, wymienić lampy, przenieść prądnicę, zmienić przód pomostu i parę innych drobiazgów. Model demontuje się i składa koszmarnie. Ale efekt wart jest poświęconego czasu. Postaram się zrobić kilka fotek w najbliższy weekend i wrzucić.

Przy okazji, jest szansa na wykonanie krótkiej serii w epoce III, ale pod pewnymi warunkami. Jeśli dogadamy się z producentem w tej materii, to sprawa ruszy w IV kwartale tego roku.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2010, 10:52 przez gemol, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR24

Post autor: oelka »

tete pisze:Tak na pierwszy rzut oka widać, że polska lokomotywa nie ma przegrzewacza przy kominie oraz górnego reflektora.
Z tym drugim to różnie bywało.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2010, 17:00 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

BR24, Gützold

Post autor: tete »

BR 24
Pozwolę sobie uzupełnić katalog o BR24 (taki ładny parowozik ;) )...

:arrow: Numer katalogowy modelu
73100

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
III

:arrow: Napęd:
silnik 5 polowy

:arrow: DCC:
Gniazdo dekodera w standardzie NEM651
Dekoder w standardzie: NIE

:arrow: Długość lokomotywy razem z buforami:
143 mm

:arrow: Sprzęg
Kinematyka: TAK

Poniżej kilka zdjęć modelu w skali TT:

Obrazek
źródło: http://www.miba.de/neuheit/09/11/guet1.htm

Obrazek
źródło: http://www.modellbahnshop-lippe.com/pro ... odukt.html

Szerszy opis pozostawiam testerom :) (ja loka nie posiadam).

A poniżej fota polskiego odpowiednika, czyli Oi2 (tutaj Oi2-29 stojący na stacji Malbork w dniu 29 maj 1976 r.):
Obrazek
źródło: http://www.flickr.com/photos/42309484@N ... en/page10/

Tak na pierwszy rzut oka widać, że polska lokomotywa nie ma przegrzewacza przy kominie oraz górnego reflektora.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2010, 16:59 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości