Ty4

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Ty4

Post autor: jafrap »

Piękny model. Jak zwykle UMF pokazał klasę. Wymiata jak na skalę TT. Gratuluję upodobnienia do oryginału, również w zakresie 3 cylindra ;)
Piszę to gdyż ostatnio miałem okazję oglądać model Ty4 Roco H0 i muszę przyznać że konwersja UMF stoi na wysokim poziomie jak na skalę środka.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 09:08 przez jafrap, łącznie zmieniany 4 razy.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Ty4 - IVep wersja professional ;)

Post autor: tete »

Ranger pisze:Z góry zaznaczam, że prezentowana poniżej lokomotywa nie jest jakąkolwiek wersją produkcyjną. Zrobiłem ją dla siebie i chce pokazać wam jak powinna wyglądać Ty4 - wojenna z tendrem węglowym.
Masz fach w ręku trzeba przyznać.
Obrazek
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 585
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Ty4

Post autor: BarTTmań »

KOSMOS !! Chylę czoła !!
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Ty4

Post autor: winner_xp »

Świetna robota !! może będzie kiedyś okazja zobaczyć to cacko na własne oczy w ruchu :>
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3826
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Ty4 - IVep wersja professional ;)

Post autor: Ranger »

Z góry zaznaczam, że prezentowana poniżej lokomotywa nie jest jakąkolwiek wersją produkcyjną. Zrobiłem ją dla siebie i chce pokazać wam jak powinna wyglądać Ty4 - wojenna z tendrem węglowym.

Początek to rozebranie lokomotywy na części pierwsze. Aby wybudować konkretną lokomotywę lub jej serię trzeba przeanalizować od początku do końca różnice która odróżniają ją od lokomotywy Roco.
Najbardziej charakterystycznymi elementami naszych parowozów są jak wiemy garnki, zawory bezpieczeństwa, inżektory ale zacznijmy od początku.
Kocioł należy zeszlifować paktycznie de zera z armatury którą dodało Roco. Następnie dodajemy polski osprzęt, rury, zawór bezp. itp. Ja wstawiłem jeszcze swoje stopnie bo rocowskie były jakieś za grube. Pokusiłem sie tez o płaskie drzwi wymnicy (zeszlifowałem zaokrąglenie).
Jako, że wersja wojenna ma tylko jedno okno wstawiłem całą ścianę z blachy. Dach zeszlifowałem do zera i dodałem szyberdach również charakterystyczny dla naszych parowozów.
Odrębnym zagadnianiem jest ostoja która uległa bardzo dużym modyfikacjom. Wstawiłem pomost z przodu wraz ze stopniami, podstawkami pod garnki a co najważniejsze dodałem brakujący trzeci silnik. Wersja wojenna ma też zupełnie inny pomost także oryginalny poszedł do smietnika a ja zaprojektowałem i wykonałem nowy, długi pomost z blach.
Jeśli chodzi o sam parowóz to oprócz wymienionych powyżej detali parowóz posiada też: inżektory, prasę smarną, prądnica z osprzetem, instalację sprezarki (ta została przesunieta w dół a przestrzeń nad nią została otwarta), koła są przebrudzone gdyż szprychy roco są koszmarnie grube i czyste koła są jakieś dziwne z wyglądu.

Tender podobnie jak parowóz został maksymalnie zmodyfikowany począwszy od wyglądu po elektronikę.
Na początek wyszlitowałem skrzynię narzędziową oraz imitacje dźwigni klap wodnych. Dodałem dałą ścianę skrzyni narzedziowej i wsporniki garnków z blach. Przy skrzyni węglowej jest tez brakująca skrzynka narzediowa, o garnkach nie trzeba już wspominać.

Lokomotywa dostała oświetlenie diodowe na diodach białych ciepłych 0603. Same reflektory mają już cienkie ramki (te same co w Ty2).

Malowanie jest indywidualne dla konkretnego parowozu ale pare wyróżniających go szczegółów to pomarańczowe czołownice, detale budki maszynisty, poręcze.
Na konkretny numer jeszcze się nie zdecydowałem ale będzie wyższy niż 100. Tabliczki sotrzegawcze to najwyższej jakości druk offsetowy (w przybliżeniu można odczytać napisy).

Poniżej parę fotek obrazujących parowóz:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 sie 2010, 18:03 przez Ranger, łącznie zmieniany 3 razy.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Ty4

Post autor: tete »

drlukasz pisze:Zdjęcia z późniejszego okresu - 1976 rok są dostępne np. tu: http://www.tog-billeder.dk/polen_damplo ... er_ty4.htm
drlukasz, świetne fotki. Dzięki za linka!
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2010, 10:51 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Ty4

Post autor: drlukasz »

tete pisze:OK, czyli wychodzi na to, że parowóz Ty4 nie różni się w jakiś szczególny sposób jeśli chodzi o budowę od BR44 (poza wiatrownicami). Czy wystarczy więc tylko umieścić tabliczki i dokonać lekkich modyfikacji w malowaniu aby uzyskać Ty4 bez większych przeróbek (poza likwidacją górnego reflektora)?
Zależy od epoki.
W III epoce, ale raczej też tylko do NG, to Ty4 pewnie tak wyglądały. Zdjęcie pokazywałeś, szkoda, że nie ma przy nim daty.

Zdjęcia z późniejszego okresu - 1976 rok są dostępne np. tu: http://www.tog-billeder.dk/polen_damplo ... er_ty4.htm

Przykładowa maszyna bez wiatrownic...
http://www.tog-billeder.dk/fotos/polen/ ... 760417.jpg

Widać oczywiście brak przegrzewacza, zmieniony osprzęt kotła, inaczej ukształtowane pomosty, inny wygląd dachu budki, turbogenerator na pomoście itd...
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2010, 17:06 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Ty4

Post autor: tete »

Ranger pisze:zapewne Roco nie ma jeszcze prototypu i dali zdjęcia jakie mieli.
Nie no, OK. Sugerowałem się wyłącznie fotkami na stronie sklepu - które przedstawiają tą samą lokomotywę z tendrem na węgiel (myślałem, że to ta sama).
Ale jeśli jedna z nich jest modelem loki z tendrem olejowym, a po prostu fotka na stronie jest nie ta co trzeba, to już nie dociekam.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2010, 17:06 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3826
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Ty4

Post autor: Ranger »

Przede wszystkim obie wersje mają różne tendry. Tender olejowy ma inne konstrukcję a lokomotywa która go używa potrzebuje dodatkowego orurowania.
Co do zdjęcia to zapewne Roco nie ma jeszcze prototypu i dali zdjęcia jakie mieli.
A jak kolega jest taki dociekliwy to proponuję poszukać w sieci fotek oryginału i zobaczyć czym różni się parowóz z tendrem olejowym od parowozu z tendrem węglowym.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Ty4

Post autor: tete »

merry pisze:Przecież widzisz, że to nowość 2009. W roku 2010 kupuje się nowości 2010, a na poprzednie roczniki są wyprzedaże :D
Rozumiem, różnią się tym, że to to samo tylko wyprodukowane w 2010 roku... yhy.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2010, 17:05 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Ty4

Post autor: tete »

ArJu pisze::arrow: Dokładna nazwa modelu
Parowóz Ty4 Polskich Kolei Państwowych
OK, czyli wychodzi na to, że parowóz Ty4 nie różni się w jakiś szczególny sposób jeśli chodzi o budowę od BR44 (poza wiatrownicami). Czy wystarczy więc tylko umieścić tabliczki i dokonać lekkich modyfikacji w malowaniu aby uzyskać Ty4 bez większych przeróbek (poza likwidacją górnego reflektora)?
Obrazek
Oryginalny Ty4-13 ze strony http://archeo.kolej.pl/jareks/am/sl.htm

...i fota modelu ModArt'u z pierwszego postu (dla porównania armatury kotła):
Obrazek
(model świetny - napisy na budce tylko jakoś z innej mańki i brakuje mi podwyższenia z desek na tendrze ;) ).

...oraz dawcy:
Obrazek
fota z http://as.rumia.edu.pl
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2010, 17:04 przez tete, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ty4

Post autor: merry »

tete pisze:No dobrze... a czym różni się ten od tego
Przecież widzisz, że to nowość 2009. W roku 2010 kupuje się nowości 2010, a na poprzednie roczniki są wyprzedaże :D
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2010, 17:03 przez merry, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Ty4

Post autor: oelka »

tete pisze:Pierwszy wymieniony (nr kat. 36013) kosztuje prawie 971 coś a drugi (nr kat 36010) 850 coś... tendry mają węglowe.

Zaznaczę, że 36013 wymieniony jest jako nowość 2010. Może jakieś niewidoczne modyfikacje (jakie)?
A choćby zarządem. 36013 to DRG/DRB, a 36010 to DR w NRD. A w związku z tym i najpewniej numerem i przydziałem.
Jak sobie zajrzysz na stronę Roco, to się możesz doczytać więcej.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2010, 17:03 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Ty4

Post autor: tete »

Ranger pisze:Masz chyba jakieś problemy z czytaniem :mrgreen:
Wersja 012 jest z tendrem olejowym.
Masz rację.
No dobrze... a czym różni się ten od tego
Pierwszy wymieniony (nr kat. 36013) kosztuje prawie 971 coś a drugi (nr kat 36010) 850 coś... tendry mają węglowe.

Zaznaczę, że 36013 wymieniony jest jako nowość 2010. Może jakieś niewidoczne modyfikacje (jakie)?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3826
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Ty4

Post autor: Ranger »

Masz chyba jakieś problemy z czytaniem :mrgreen:
Wersja 012 jest z tendrem olejowym.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: MonsterSale i 5 gości