Ty4
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: Ty4
Piękny model. Jak zwykle UMF pokazał klasę. Wymiata jak na skalę TT. Gratuluję upodobnienia do oryginału, również w zakresie 3 cylindra
Piszę to gdyż ostatnio miałem okazję oglądać model Ty4 Roco H0 i muszę przyznać że konwersja UMF stoi na wysokim poziomie jak na skalę środka.
Piszę to gdyż ostatnio miałem okazję oglądać model Ty4 Roco H0 i muszę przyznać że konwersja UMF stoi na wysokim poziomie jak na skalę środka.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 09:08 przez jafrap, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Ty4 - IVep wersja professional ;)
Masz fach w ręku trzeba przyznać.Ranger pisze:Z góry zaznaczam, że prezentowana poniżej lokomotywa nie jest jakąkolwiek wersją produkcyjną. Zrobiłem ją dla siebie i chce pokazać wam jak powinna wyglądać Ty4 - wojenna z tendrem węglowym.
- Ranger
- Posty: 3826
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ty4 - IVep wersja professional ;)
Z góry zaznaczam, że prezentowana poniżej lokomotywa nie jest jakąkolwiek wersją produkcyjną. Zrobiłem ją dla siebie i chce pokazać wam jak powinna wyglądać Ty4 - wojenna z tendrem węglowym.
Początek to rozebranie lokomotywy na części pierwsze. Aby wybudować konkretną lokomotywę lub jej serię trzeba przeanalizować od początku do końca różnice która odróżniają ją od lokomotywy Roco.
Najbardziej charakterystycznymi elementami naszych parowozów są jak wiemy garnki, zawory bezpieczeństwa, inżektory ale zacznijmy od początku.
Kocioł należy zeszlifować paktycznie de zera z armatury którą dodało Roco. Następnie dodajemy polski osprzęt, rury, zawór bezp. itp. Ja wstawiłem jeszcze swoje stopnie bo rocowskie były jakieś za grube. Pokusiłem sie tez o płaskie drzwi wymnicy (zeszlifowałem zaokrąglenie).
Jako, że wersja wojenna ma tylko jedno okno wstawiłem całą ścianę z blachy. Dach zeszlifowałem do zera i dodałem szyberdach również charakterystyczny dla naszych parowozów.
Odrębnym zagadnianiem jest ostoja która uległa bardzo dużym modyfikacjom. Wstawiłem pomost z przodu wraz ze stopniami, podstawkami pod garnki a co najważniejsze dodałem brakujący trzeci silnik. Wersja wojenna ma też zupełnie inny pomost także oryginalny poszedł do smietnika a ja zaprojektowałem i wykonałem nowy, długi pomost z blach.
Jeśli chodzi o sam parowóz to oprócz wymienionych powyżej detali parowóz posiada też: inżektory, prasę smarną, prądnica z osprzetem, instalację sprezarki (ta została przesunieta w dół a przestrzeń nad nią została otwarta), koła są przebrudzone gdyż szprychy roco są koszmarnie grube i czyste koła są jakieś dziwne z wyglądu.
Tender podobnie jak parowóz został maksymalnie zmodyfikowany począwszy od wyglądu po elektronikę.
Na początek wyszlitowałem skrzynię narzędziową oraz imitacje dźwigni klap wodnych. Dodałem dałą ścianę skrzyni narzedziowej i wsporniki garnków z blach. Przy skrzyni węglowej jest tez brakująca skrzynka narzediowa, o garnkach nie trzeba już wspominać.
Lokomotywa dostała oświetlenie diodowe na diodach białych ciepłych 0603. Same reflektory mają już cienkie ramki (te same co w Ty2).
Malowanie jest indywidualne dla konkretnego parowozu ale pare wyróżniających go szczegółów to pomarańczowe czołownice, detale budki maszynisty, poręcze.
Na konkretny numer jeszcze się nie zdecydowałem ale będzie wyższy niż 100. Tabliczki sotrzegawcze to najwyższej jakości druk offsetowy (w przybliżeniu można odczytać napisy).
Poniżej parę fotek obrazujących parowóz:
Początek to rozebranie lokomotywy na części pierwsze. Aby wybudować konkretną lokomotywę lub jej serię trzeba przeanalizować od początku do końca różnice która odróżniają ją od lokomotywy Roco.
Najbardziej charakterystycznymi elementami naszych parowozów są jak wiemy garnki, zawory bezpieczeństwa, inżektory ale zacznijmy od początku.
Kocioł należy zeszlifować paktycznie de zera z armatury którą dodało Roco. Następnie dodajemy polski osprzęt, rury, zawór bezp. itp. Ja wstawiłem jeszcze swoje stopnie bo rocowskie były jakieś za grube. Pokusiłem sie tez o płaskie drzwi wymnicy (zeszlifowałem zaokrąglenie).
Jako, że wersja wojenna ma tylko jedno okno wstawiłem całą ścianę z blachy. Dach zeszlifowałem do zera i dodałem szyberdach również charakterystyczny dla naszych parowozów.
Odrębnym zagadnianiem jest ostoja która uległa bardzo dużym modyfikacjom. Wstawiłem pomost z przodu wraz ze stopniami, podstawkami pod garnki a co najważniejsze dodałem brakujący trzeci silnik. Wersja wojenna ma też zupełnie inny pomost także oryginalny poszedł do smietnika a ja zaprojektowałem i wykonałem nowy, długi pomost z blach.
Jeśli chodzi o sam parowóz to oprócz wymienionych powyżej detali parowóz posiada też: inżektory, prasę smarną, prądnica z osprzetem, instalację sprezarki (ta została przesunieta w dół a przestrzeń nad nią została otwarta), koła są przebrudzone gdyż szprychy roco są koszmarnie grube i czyste koła są jakieś dziwne z wyglądu.
Tender podobnie jak parowóz został maksymalnie zmodyfikowany począwszy od wyglądu po elektronikę.
Na początek wyszlitowałem skrzynię narzędziową oraz imitacje dźwigni klap wodnych. Dodałem dałą ścianę skrzyni narzedziowej i wsporniki garnków z blach. Przy skrzyni węglowej jest tez brakująca skrzynka narzediowa, o garnkach nie trzeba już wspominać.
Lokomotywa dostała oświetlenie diodowe na diodach białych ciepłych 0603. Same reflektory mają już cienkie ramki (te same co w Ty2).
Malowanie jest indywidualne dla konkretnego parowozu ale pare wyróżniających go szczegółów to pomarańczowe czołownice, detale budki maszynisty, poręcze.
Na konkretny numer jeszcze się nie zdecydowałem ale będzie wyższy niż 100. Tabliczki sotrzegawcze to najwyższej jakości druk offsetowy (w przybliżeniu można odczytać napisy).
Poniżej parę fotek obrazujących parowóz:
Ostatnio zmieniony 30 sie 2010, 18:03 przez Ranger, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Ty4
drlukasz, świetne fotki. Dzięki za linka!drlukasz pisze:Zdjęcia z późniejszego okresu - 1976 rok są dostępne np. tu: http://www.tog-billeder.dk/polen_damplo ... er_ty4.htm
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2010, 10:51 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Ty4
Zależy od epoki.tete pisze:OK, czyli wychodzi na to, że parowóz Ty4 nie różni się w jakiś szczególny sposób jeśli chodzi o budowę od BR44 (poza wiatrownicami). Czy wystarczy więc tylko umieścić tabliczki i dokonać lekkich modyfikacji w malowaniu aby uzyskać Ty4 bez większych przeróbek (poza likwidacją górnego reflektora)?
W III epoce, ale raczej też tylko do NG, to Ty4 pewnie tak wyglądały. Zdjęcie pokazywałeś, szkoda, że nie ma przy nim daty.
Zdjęcia z późniejszego okresu - 1976 rok są dostępne np. tu: http://www.tog-billeder.dk/polen_damplo ... er_ty4.htm
Przykładowa maszyna bez wiatrownic...
http://www.tog-billeder.dk/fotos/polen/ ... 760417.jpg
Widać oczywiście brak przegrzewacza, zmieniony osprzęt kotła, inaczej ukształtowane pomosty, inny wygląd dachu budki, turbogenerator na pomoście itd...
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2010, 17:06 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Ty4
Nie no, OK. Sugerowałem się wyłącznie fotkami na stronie sklepu - które przedstawiają tą samą lokomotywę z tendrem na węgiel (myślałem, że to ta sama).Ranger pisze:zapewne Roco nie ma jeszcze prototypu i dali zdjęcia jakie mieli.
Ale jeśli jedna z nich jest modelem loki z tendrem olejowym, a po prostu fotka na stronie jest nie ta co trzeba, to już nie dociekam.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2010, 17:06 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3826
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Ty4
Przede wszystkim obie wersje mają różne tendry. Tender olejowy ma inne konstrukcję a lokomotywa która go używa potrzebuje dodatkowego orurowania.
Co do zdjęcia to zapewne Roco nie ma jeszcze prototypu i dali zdjęcia jakie mieli.
A jak kolega jest taki dociekliwy to proponuję poszukać w sieci fotek oryginału i zobaczyć czym różni się parowóz z tendrem olejowym od parowozu z tendrem węglowym.
Co do zdjęcia to zapewne Roco nie ma jeszcze prototypu i dali zdjęcia jakie mieli.
A jak kolega jest taki dociekliwy to proponuję poszukać w sieci fotek oryginału i zobaczyć czym różni się parowóz z tendrem olejowym od parowozu z tendrem węglowym.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Ty4
OK, czyli wychodzi na to, że parowóz Ty4 nie różni się w jakiś szczególny sposób jeśli chodzi o budowę od BR44 (poza wiatrownicami). Czy wystarczy więc tylko umieścić tabliczki i dokonać lekkich modyfikacji w malowaniu aby uzyskać Ty4 bez większych przeróbek (poza likwidacją górnego reflektora)?ArJu pisze: Dokładna nazwa modelu
Parowóz Ty4 Polskich Kolei Państwowych
Oryginalny Ty4-13 ze strony http://archeo.kolej.pl/jareks/am/sl.htm
...i fota modelu ModArt'u z pierwszego postu (dla porównania armatury kotła):
(model świetny - napisy na budce tylko jakoś z innej mańki i brakuje mi podwyższenia z desek na tendrze ).
...oraz dawcy:
fota z http://as.rumia.edu.pl
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2010, 17:04 przez tete, łącznie zmieniany 5 razy.
- merry
- Posty: 303
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Ty4
A choćby zarządem. 36013 to DRG/DRB, a 36010 to DR w NRD. A w związku z tym i najpewniej numerem i przydziałem.tete pisze:Pierwszy wymieniony (nr kat. 36013) kosztuje prawie 971 coś a drugi (nr kat 36010) 850 coś... tendry mają węglowe.
Zaznaczę, że 36013 wymieniony jest jako nowość 2010. Może jakieś niewidoczne modyfikacje (jakie)?
Jak sobie zajrzysz na stronę Roco, to się możesz doczytać więcej.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2010, 17:03 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Ty4
Masz rację.Ranger pisze:Masz chyba jakieś problemy z czytaniem
Wersja 012 jest z tendrem olejowym.
No dobrze... a czym różni się ten od tego
Pierwszy wymieniony (nr kat. 36013) kosztuje prawie 971 coś a drugi (nr kat 36010) 850 coś... tendry mają węglowe.
Zaznaczę, że 36013 wymieniony jest jako nowość 2010. Może jakieś niewidoczne modyfikacje (jakie)?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: MonsterSale i 5 gości