BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
kbosak
Posty: 73
Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: kbosak »

Przydałoby się żeby ktoś zrobił fototrawione watrołapy dla tych loków. bardzo ją lubię, ale blacha na wiatrołapie grubości cegły to...
Awatar użytkownika
Wąski
Posty: 255
Rejestracja: 07 paź 2014, 15:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: Wąski »

Faktycznie wózki zeszły, fajny patent. Zębatki przesmarowane. Dzięki wszystkim za pomoc.
Ktoś może dociążał tender bo orginalny obciążnik jakiś taki lekki zresztą jak cała loka.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2279
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: Borczy »

Wąski pisze: 11 lis 2022, 21:40 W instrukcji napisali, że wózki pociągnąć w dół i wyjdzie tylko jakoś się boję, że uszkodzę.
Przedni faktycznie tak wyszedł, blaszki poprawiłem bo ośki się sunęły a nie obracały.
Ostatnio smarowałem 42 - kę ( chodzi o lokomotywę ;) ) - śmiało pociągnij i wyjdą
Awatar użytkownika
Wąski
Posty: 255
Rejestracja: 07 paź 2014, 15:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: Wąski »

W instrukcji napisali, że wózki pociągnąć w dół i wyjdzie tylko jakoś się boję, że uszkodzę.
Przedni faktycznie tak wyszedł, blaszki poprawiłem bo ośki się sunęły a nie obracały.
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 749
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: piottrw »

Tam jest podobnie jak w BR50/ Ty5 czyli wystarczy podważyć z jednej strony tam gdzie jest gniazdo w osłonie wózka i jest dostęp do trybików.
Awatar użytkownika
Wąski
Posty: 255
Rejestracja: 07 paź 2014, 15:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: Wąski »

Leżakowała w pudełku.
Czyli osłony wózka jakoś podważyć aby zdjąć? Na ulotce są jakieś elementy, chyba do wyjęcia.
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 749
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: piottrw »

Nowa, czy używana.
Te silniki są generalnie dupiane, szybko się komutatory brudzą, a rozebranie to istna mordęga.
Po prostu musi tak jeździć i tyle. Smarowanie nic nie pomoże. Jedynie kąpiel w spirytusie coś tam może pomóc ale na chwilę.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: ArturSchŁ »

Wąski pisze: 11 lis 2022, 17:52... loka jeździ dosyć wolno
Nie sądzę by przesmarowanie zębatek przyspieszyło lokę, choć czyszczonko smarownko zawsze zalecane jest.
Wąski pisze: 11 lis 2022, 17:52 jak dostać się do zębatek? Trochę rozebrałem tender ...
Zakładam, że zapoznałeś się z ulotkami loki, ew: PDF.
Wózek z ośkami i zębatkami powinien wyjść od dołu, a nie od PCB.
Awatar użytkownika
Wąski
Posty: 255
Rejestracja: 07 paź 2014, 15:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: Wąski »

Panowie prośba.
Kupiłem, ale .... loka jeździ dosyć wolno (Ty5 z 6 wagonami dogania ją na jednym kółku) chcę ją przesmarować ale jak dostać się do zębatek? Trochę rozebrałem tender ale dalej nie wiem co i jak. Stan jak na fotce.
Załączniki
IMG_20221111_174209_947_Easy-Resize.com.jpg
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: marcin r »

Dla lubiących serie 01reko. W dawnym katalogu Piko H0 z 1985r był wypuszczony model 01.5 z nr504 z białym pasem w zielonym malowaniu. Na forach była dyskusja czy aby w rzeczywistości oryginał był tak malowany. Większość twierdziła że nie. Model Tilliga 502166 z trzeciej epoki w malowaniu czarnym z białym pasem powinien prawidłowo odwzorowywać oryginał.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: aviaTTor »

Może ktoś by napisał w jakich dekoderach,które cv trzeba przestawić i na jakie wartości nie chciałbym czegoś spiep.......
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: piotrek092 »

Jednak nie da się odpiąć tendra są kable w dyszlu kks.może to i lepiej.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: ArturSchŁ »

Jako, że pojawiła się w DRG, mogłem zrobić parę zdjęć, które zapewne odpowiedzą na kilka powyższych pytań.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Wiecej -> "Model".

UWAGA!
"Achtung:
Da weiße LED‘s eine höhere Flussspannung haben als gelbe, ergibt sich auch eine höhere Verlustleistung, die sich in einer stärkeren Erwärmung auswirkt. Da im Tender die LED direkt unter dem Wasserkastendeckel liegt, kann es bei Betriebsspannungen über 14 V am Gleis zu Verformungen des Tenders kommen. Entweder ist die Gleisspannung entsprechend einzustellen, oder wo das nicht geht (compact, Roco Maus II), die Beleuchtung zu dimmen. Dazu sollte bei abgenommenem Tenderoberteil mit dem Finger die Temperatur der LED nach ca. 3 minütiger Leuchtdauer ertastet werden
"
Gdy napięcie w torach jest większe niż 14 V (mówimy o DCC) może nastąpić uszkodzenie plastików przy LEDach, gdy się za mocno nagrzeje.
Jeśli dobrze zrozumiałem, trza sprawdzić palcem po 3 minutach świecenia czy nie parzy. :-/
Dalej w instrukcji mamy przykładowe CVki by nie uszkodzić loki.
[Źródło]
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: marcin r »

Szkoda ze w skali srodka nie jest robiona br10 czyli maszyna powojenna ktora miala zastapic w zachodnich Niemczech 01ki i 03ki. To ciekawy parowoz szybki choc malo popularny bo istnialy tylko dwie sztuki o nowatorskiej dlugiej sylwetce. Powstal po wojnie a czesc kolejowej wladzy konserwatywnych parowoziarzy nie widziala jeszcze w dieslu V200 pelnowartosciowego nastepcy parowozu. Stacjonowaly w Bebra i Kassel.W ruchu planowym byly tylko ok 10lat i ich glowna wada to duzy nacsk prawie 22tony co zawezalo ruch tylko na linie glowne. Egz 001 istnieje do dzis jako zimny eksponat muzealny.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 01, Tillig, nowa, od 2009

Post autor: ArturSchŁ »

MIBA - TEST BR 01.5 (4/2010 s.76-77)
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości