BR 44, Roco

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
kbosak
Posty: 73
Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: kbosak »

Jeszcze jedno, BR44 jak i BR18 mają te same formy zurustteile, wśród nich osłony tłoków (to co wystaje z silnika w kierunku do przodu).
I po wetknięciu w silniki w BR44, koła przestają się płynnie obracać, bo te osłony źle zaprojektowano i są za długie o dobry milimetr. Powinny się zagłębiać w silniku zaledwie o milimetr-półtora, ale nie o 2...2.5mm.
W BR18 to nie przeszkadzało.
kbosak
Posty: 73
Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: kbosak »

Przyglądam się uważnie BR44 nowego rocowypustu 36089, jak i niemal nieużywanej BR18-201 36026
i dochodzę do wniosku że ROCO uporczywie odwaliło ten sam numer co z BR80:
Silniczek dobrej jakości jest, ale malusi, koło zamachowe niby jest, ale malusie, do tego sound dekoder żre prąd jak opętany,
w rezultacie ile bym nie czyścił prostego toru, to podczas jazdy z dźwiękiem, diody migocą, obroty nie są idealnie stabilne. Co z tego że mnóstwo odbieraków prądu, jak de facto dociskany jest głównie tender, a ten odbiera głównie dwoma centralnymi osiami, co widać, bo jak czasem są mikroiskry na łączeniach szyn, to właśnie tam.
Jak oni mogli te loki wypuścić bez tuzina kondensatorów?

Czy może ja mam dwa inentycznie felerne egzemplrze, ale nie sądzę, są w stanie 1. fabrycznie nowym 2023 styczeń lub gablotowym z 2010.
Wszystkie blaszki czyszczone izopropylowym, konektory ok, wewnętrznie wszystko przewodzi.

A może loki są niedotarte, ale ja nie wierzę w te brednie o docieraniu. BTTB też mówiło że trzeba docierać, już 35 rok docieram BR103.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 647
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: MonsterSale »

Ten model ma inny dźwięk.
Temat projektu dźwiękowego (chyba) będzie można zamknąć: okazuje się, że 36024 ma inny dźwięk (choć też od Matthiasa Henninga), ale to jest jakaś wersja Roco, której nigdzie nie udostępniają na zewnątrz. Dziś wrócił mój dekoder z prawie 3-miesięcznej naprawy w ZIMO i podobno udało się go naprawić bez ruszania oryginalnego projektu dźwiękowego. Sprawdzę wieczorem.
kbosak
Posty: 73
Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: kbosak »

Ja mam Roco art. 36089 BR44 92272-4 z fabrycznie wgranym Henningiem i wszystko pasuje
zgodnie z
https://www.roco.cc/static/frontend/Cas ... 089940.pdf.
Tylko że góra tendra z węglem przesuwa się względem dołu, i jak jest bliżej kabiny to głośnik nie styka, a jak bliżej tyłu to głośnik styka.
https://www.youtube.com/watch?v=SjnORKA0FME

Tylko skalibrowałem prędkości i wyszło:
MIN 2
MID 86
MAX 192

max 74km/h

Ten lok ma wppisany gdzieś w rejestrach ZIMO flagę halfspeed bodajrze.
Resetowanie na CV8 wpisując 0 czyni ją zaskakująco szybką, tak ze 190km/h na 255.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 647
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: MonsterSale »

Czy ktoś z Was wie, jaki dokładnie program dźwiękowy jest wgrany do dekodera BR 44 1225-0 (36024)? Na oko żaden z dostępnych na stronie ZIMO nie zgadza się z dźwiękiem wgranym przez Roco.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 647
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: MonsterSale »

Po to jest to forum, cieszę się, że mogłem pomóc. W razie czego pisz to mogę coś więcej podpowiedzieć.
cichonęk
Posty: 484
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: cichonęk »

Dziękuję, że chciało Ci się w tak wnikliwy sposób opisać demontaż parowozu BR44. Sam przymierzam się do przeróbki tej lokomotywy na Ty4 i Twój post będzie dla mnie ogromną pomocą - pozdrawiam Mariusz
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 647
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: MonsterSale »

Odpowiem sam sobie, ale tylko odnośnie punktu 2, bo na 1 nie znam wciąż odpowiedzi.
Warto oddzielić lokomotywę od tendra poprzez delikatne odpięcie wtyczki z czterema kablami.
Pod zbiornikiem pary bliżej budki maszynisty jest jedna ze śrub mocujących kocioł. Druga jest mniej-więcej w połowie długości podwozia - wystarczy zatem od dołu zdjąć z zatrzasków imitację hamulców i odkręcić długą śrubę.
Wbrew wielu "instrukcjom" z netu i YT, nie demontujcie samej budki ani tym bardziej nie ma potrzeby wyciągania z otworów imitacji hydrauliki, jak sugerują niektórzy. Po odkręceniu tych dwóch śrub, warto jeszcze zdjąć delikatnie obie wiatrownice (są tylko na zatrzaskach). Wystarczy unieść cały koscioł wraz z budką maszynisty. Z kolei ostoja po prostu leży na podwoziu - po zdjęciu łatwo można się dostać do mechanizmu KKS pod budką, żeby podmienić hak. Plastikowa pokrywka jest osadzona na dwóch trzpieniach - można śmiało unieść ją palcami, a ostatnim krokiem jest przepięcie sprężynki ze starego haka.
Potem wszystko to samo w odwrotnej kolejności i gotowe.

Dodam że obecnie produkowana część zamienna jest wzmocniona względem oryginału, więc nie powinno być z tym więcej problemów.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 647
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: MonsterSale »

Podbijam z uwagi na to że może przez awarię forum post nie był widoczny.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 647
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: MonsterSale »

Kupiłem używany 36010. Niestety mam z nim dwa problemy:
1. Koło w przednim wózku ślizga się po torach, a nie obraca. Czy tam jest jakiś mechanizm docisku, którego w moim egzemplarzu brakuje? Taki mechanizm jest np w PIKO 83.10.
2. Model był pozbawiony w pudełku podparcia za tendrem i od wstrząsów pękło łączenie. Zamówiłem już nową część ale nie mam pojęcia jak zdemontować lokomotywę żeby się do tego dostać. Na filmach o udźwiękowieniu rozbierany jest kocioł i budka maszynisty ale nadal od góry pozostaje podest budki który uniemożliwia wymianę tej części. Co trzeba jeszcze odkręcić/zdjąć? Czy może należy dostać się do tego łącznika od spodu demontując koła?

Z góry dziękuje za wskazówki i podpowiedzi.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: ArturSchŁ »

BR44 Soundeinbau - TT Modellbahn
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fVd5SXx3L_0[/youtube]
:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=fVd5SXx3L_0

"Anfang Dezember 2016 kaufte ich mir eine analoge BR44 der DR mit Öltender der Epoche III. Gleich darauf noch den Sound-Decoder (Zimo MX645FL/LC) komplett mit Lautsprecher und einem Kondensator von der Fa. Henning aus Arnstadt. Natürlich hatte ich den Einbau des Decoders gleich vor, aber wie so oft, kommt alles ganz anders. In den letzten beiden Tagen war es dann doch endlich soweit. Ich habe mich an die Arbeit gemacht und probiert, probiert, probiert. Nun ja, es hat schon eine Weile gedauert, bis ich es raus hatte, wie ich die Lok so präparieren muss, dass alles dort rein passt, wo es hin soll. Wer es sich auch vornimmt, einen Sound-Decoder einzubauen, sollte immer mit der nötigen Vorsicht herangehen. Jede Lok oder sogar jeder Hersteller hat so seine eigene Art des Zusammenbaus und hinter das Geheimnis muss man erst mal kommen.
Ich hoffe, euch gefällt das Video und ihr könnt auch etwas über meine gemachten Fehler schmunzeln."

Na początku grudnia 2016 roku kupiłem analogową klasę 44 DR na olej z Ery III. Zaraz potem dekoder dźwięku (Zimo MX645FL / LC) w komplecie z głośnikiem i kondensatorem, firmy Henning z Arnstadt. Oczywiście dekoder planowałem od razu zainstalować, ale jak to często bywa, wszystko potoczy się zupełnie inaczej. W ciągu ostatnich dwóch dni wreszcie nadszedł czas. Zabrałem się do pracy i próbowałem, próbowałem, próbowałem. Cóż, zajęło mi trochę czasu, zanim wymyśliłem, jak przygotować lokomotywę, aby wszystko pasowało tam, gdzie powinno. Każdy, kto zamierza zainstalować dekoder dźwięku, powinien zawsze postępować z niezbędną ostrożnością. Każda lokomotywa, a nawet każdy producent, ma swój własny sposób montażu i najpierw musisz poznać sekret.
Mam nadzieję, że film Ci się spodoba i możesz się trochę uśmiechnąć z powodu błędów, które popełniłem.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: ArturSchŁ »

Soundeinbau mit Pufferspeicher und Personal in eine BR 44 Kohle von Roco TT
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SeoMwNqg_Po[/youtube]
:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=SeoMwNqg_Po

"Hallo Mobafreunde,
hier möchte ich mal schrittweise zeigen, wie man in eine BR 44 von Roco in der Spurweite TT Sound, Pufferspeicher und Personal einbauen kann. Es ist gar nicht so schwierig, wie man denkt, da die 44 recht einfach zu öffnen ist. Wenn man den Lautsprecher nicht unbedingt im Führerhaus sehen mag, schaut euch das Video an, ich bringe ihn unsichtbar im Kessel unter.
Viel Freude beim Schauen und Nachbauen
VG
Gunter"

Witajcie przyjaciele Małej Kolei.
Chciałbym pokazać krok po kroku, w jaki sposób można zainstalować dźwięk, pamięć buforową i ludziki w Roco BR 44 w wielkości TT.
To nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać, ponieważ 44 jest dość łatwy do otwarcia. Jeśli naprawdę nie chcesz widzieć głośnika w kabinie maszynisty, obejrzyj wideo, umieszczę go niewidocznie w kotle.
Miłego oglądania i budowania
VG
Gunter


:idea: Dekoder :arrow: Henning modellbahn,
:idea: Głośniczek „kostka cukru” :arrow: TAMS,
:idea: Figurki i inne detale :arrow: jano-modellbau.
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: marcin r »

Wersję 44ki starszą o nr kat 36010 chciałem kupić tyle ze Roco uproscilo sobie sprawę i wydało model nie z 3ep bo wtedy nie było trzeciego górnego reflektora. Zrobili z wersji muzealnej. No trudno.
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: marcin r »

Wielka szkoda ze Roco nie robi wersji Br44 z malymi wiatrownicami Wittego i keksem DB z 3/4ej ep bo wtedy na zachodzie Niemiec najwieksza prace wykonaly i spore brutto mialy na haku a pewna ilosc sztuk miala tendry olejowe. Seria ta zakonczyla ere trakcji parowej na DB w pazdzierniku 1977r.
Awatar użytkownika
Alteo
Posty: 637
Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
Lokalizacja: Rawicz
Kontakt:

Re: BR 44, Roco

Post autor: Alteo »

Próbowaliśmy różne wartości CV oraz mój dekoder i cały czas prędkość maksymalna nie była zbyt duża. Był to mój pierwszy kontakt z BR44 i moim zdaniem taka jest prędkość maksymalna wynikająca z konstrukcji loki /odpowiednik 70-80 km/godz./.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości