BR50, Ty5, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2377
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: womo »

Odeślij na reklamację. Szkoda nerwów. Zwłaszcza że nie ma pewności co nie działa.
Robert Zubik
Posty: 44
Rejestracja: 25 sty 2007, 01:37
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Ty5

Post autor: Robert Zubik »

Wczoraj dojechała Ty5 od Pana Piotra. Niestety jedna z przednich lamp nie świeci.odczepiłem pokrywą dymnicy i widać , że do płytki przylutowane sa dwa druciki. Chyba jest więc połączenie równoległe i usterka jest w samym elemencie z lampami. I chyba nie da się tego rozebrać bez rozkręcania podwozia , które jest "zaplombowane". Sam już nie wiem czy wysyłać lokę z reklamacją czy samemu to wszystko rozebrać . Czy ktoś tego już próbował ?
Petuszka
Posty: 139
Rejestracja: 16 gru 2009, 11:34
Lokalizacja: Wolsztyn
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Petuszka »

Jaki proponujecie dekoder do tej loki
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: LemingAnadyrski »

cichonęk pisze:Owszem ale tylko pod warunkiem chęci uzyskania wyglądu modelu z drugiej połowy lat 60-tych, bądź późniejszego. Model Tilliga odzwierciedla
w zasadzie koniec epoki IIIb, a dzięki zmienionym reflektorom, nawet początek IIIc,
Zanim na PKP wpadli na pomysł z wiadrami, montowali starszy model o mniejszej średnicy, z charakterystycznymi paskami wewnątrz. Jaką średnicę
mają reflektory w modelu Ty5? Zewnętrzna odpowiada 43,5 cm w przeliczeniu na 1:1. Nie mam pod ręką dokładnych notatek co do wymiarów reflektora
parowozowego stosowanego od drugiej połowy lat 60, ale coś mi mówi, że Tillig zamontował klasyczne wiadra. Jeśli chcesz mieć parowóz z ep. IIIc, to
prawdopodobnie powinieneś zmienić reflektory na mniejsze. :-)
cichonęk pisze:a ponieważ bardzo wiele wielkoseryjnych modeli wagonów ma właśnie takie umiejscowienie w czasie (patrz daty rewizji), moim zdaniem naprawdę
warto zachować jego fabryczny wygląd (zeszlifowując ewentualnie poniemiecką tabliczkę na drzwiach dymnicy).
Cieszę się, że Wy się cieszycie Towarzyszu. ;-) Ja tabor z III epoki kupuję li tylko wtedy gdy potrzebuję dawcę do przemalowania/przeróbki i rybka mi
czy w ogóle ma oznakowanie PKP (w zasadzie wolę inne, bo nieraz wagony są tańsze :->). Ale z drugiej strony miło że takowy istnieje, bo czasem
sprzedaje się tak koszmarnie, że robią obniżki i jest z czego robić wagony stojące w krzakach w IV epoce. ;-)
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2015, 17:35 przez LemingAnadyrski, łącznie zmieniany 6 razy.
cichonęk
Posty: 484
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: cichonęk »

Zeszlifowanie podgrzewacza, wymiana armatury, reflektorów, wymiana płyt przeciwpancernych :-> udających wiatrownice Wagnera na prawdziwe uszy
Owszem ale tylko pod warunkiem chęci uzyskania wyglądu modelu z drugiej połowy lat 60-tych, bądź późniejszego. Model Tilliga odzwierciedla w zasadzie koniec epoki IIIb, a dzięki zmienionym reflektorom, nawet początek IIIc, a ponieważ bardzo wiele wielkoseryjnych modeli wagonów ma właśnie takie umiejscowienie w czasie (patrz daty rewizji), moim zdaniem naprawdę warto zachować jego fabryczny wygląd (zeszlifowując ewentualnie poniemiecką tabliczkę na drzwiach dymnicy).
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2015, 17:59 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: LemingAnadyrski »

Zeszlifowanie podgrzewacza, wymiana armatury, reflektorów, wymiana płyt przeciwpancernych :-> udających wiatrownice Wagnera na prawdziwe uszy
słonia
, ;-) etc. - to jedno. Pozostaje jeszcze aspekt czysto użytkowy: masa tendra w BR 50 wynosi 86 g, dwie osie z obręczami przyczepnościowymi.
Gdyby nie fakt osadzenia osi w wachliwych wózkach, wyszłaby prawie taka kaszana pod względem uciągu jak w BR 38 Roco (tamten tender ma 82 g
i trzy osie z obręczami przyczepnościowymi w różnych konfiguracjach nie pomagają zbytnio).

W oryginale BR 50 był parowozem średniej mocy, o relatywnie małym nacisku osiowym, ale w modelu został tylko mały nacisk osiowy - w tendrze. ;-)
Czy ktoś już próbował wepchnąć do tendra dodatkowe obciążenie? Koło miejsca na dekoder jest i tak już dodatkowy, przewidziany przez producenta
ciężarek. W zależności od dekodera (i od wlutowania go na krótkich drutach, z równoczesnym pozbyciem się gniazda) można tam jeszcze co nieco
zmieścić.

Dla porównania: BR 52 - tender wannowy 107 g (+24% masy); BR 44 Roco - tender 134 g (+56% masy, odrobinę krótszy niż w BR 50 za to ciut
wyższa skrzynia wodna).
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2015, 20:15 przez LemingAnadyrski, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Ranger »

Lampy to nie wszystko. Wlasnie przymirzam sie do pełnej konwersji Ty5.
Za jakiś czas pokaze efekty i zestaw części do przebudowy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Te z Elriwy mogą nie pasować do Tilliga, na rys. jest jakaś PCB !!
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 981
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: daraśekp »

makieciarz pisze:Na pewno jak ich znam nie wydrukowali nowej instrukcji serwisowej i nie ma poprawnego numeru katalogowego na te lampy.
Zgadza się. Mało tego, lampa nie ma swojego numeru jako osobna część.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: krzysztof »

https://www.elriwa.de/produkte/loks/spu ... iterplatte

wyjmujesz hak, odlutowujesz w kotle, trochę precyzji i wiele cierpliwości...

są tez inne lampy, nawet na tender
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: makieciarz »

Na pewno jak ich znam nie wydrukowali nowej instrukcji serwisowej i nie ma poprawnego numeru katalogowego na te lampy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Ale takie lampy chyba można dokupić (jako część zamienna, ciekawe jaki numer art.) i podmienić ??
:mrgreen:
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 981
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: daraśekp »

Otrzymałem wersję Ty5 z dużymi lampami. Warto było poczekać, i wydać prawie połowę mniej :mrgreen:
Załączniki
DSC07224.JPG
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

TT Kurier 2/2008 test BR50.35 i opis oryginału.
Obrazek Obrazek
TEST, TT-Kurier 2/2008, s. 8-9.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2014, 16:12 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: jafrap »

Na filmikach można obejrzeć w wersji czeskiej (02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III) z zainstalowanym generatorem dymu i dekoderem dźwięku ESU micro v.4.0:
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=3TvuLCP2Z3g
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=-gB0gljBaVg
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2013, 21:35 przez jafrap, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości