BR50, Ty5, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
RoberTT
Posty: 75
Rejestracja: 01 maja 2006, 22:01
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: RoberTT »

Dziękuje za konkretną odpowiedz w temacie.
Zdemontowałem wiatrownice według Twoich wskazówek.
Dalej poszło kładko, kolejności demontażu jak z Twojego postu: kabina, dymnica, wiatrownice, kocioł itd.
Mam pewne doświadczenie z rozbiórki Ty2, też z powodu krzywej ramy.
Rama wymieniona, lokomotywa jak nowa już nie patrzy reflektorami w niebo.
Ciekawe na jak długo.
Jeszcze raz dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
RoberTT
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 648
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: MonsterSale »

RoberTT pisze: 17 kwie 2024, 08:16 To bardzo ciekawe o czym piszecie,ale w dalszym ciągu nie wiem jak zdemontować wiatrownice bez wyłamania mocowania do pomostu lokomotywy w postaci małego bolca w rogu. Widoczny jest w częściach zamiennych w ulotce dołączonej do modelu.Po otwarciu dymnicy widoczne jest mocowanie wiatrownicy na zatrzaski, ale po ich zwolnieniu trzeba odchylić wiatrownice na boki co spowoduje wyłamanie tych małych bolców w pomoście.Macie jakiś patent na demontaż bez uszkodzenia wiatrownicy? Pytam kolegów, którzy rozbierali ten typ lokomotywy w celu wymiany metalowej ramy. Pozdrawiam
Jak sam napisałeś, bolce w wiatrownicach są na dole, tymczasem zatrzaski w kotle - są wyżej. Najpierw odpinasz zatrzaski w kotle, potem, odchylając górną część wiatrownic, wyciągasz je do góry.
Ogólna kolejność: kabina, dymnica, wiatrownica, śruby od dołu mocujące kocioł do podwozia, silniki parowe.
W razie konkretnych pytań pisz na PW. Miałem ten sam problem, co Ty z ramą, i udało się bez problemu wymienić.
Garou
Posty: 92
Rejestracja: 29 sie 2020, 20:02
Lokalizacja: Puławy (woj. lubelskie)
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Garou »

piottrw pisze: 16 kwie 2024, 11:12Obrazek
Dzięki. Popatrzę. A zdjęcie które wrzuciłeś.... :shock: masakra, że aż tak popękało.
Pozdrawiam.
Jarosław Franczyk
RoberTT
Posty: 75
Rejestracja: 01 maja 2006, 22:01
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: RoberTT »

To bardzo ciekawe o czym piszecie,ale w dalszym ciągu nie wiem jak zdemontować wiatrownice bez wyłamania mocowania do pomostu lokomotywy w postaci małego bolca w rogu. Widoczny jest w częściach zamiennych w ulotce dołączonej do modelu.Po otwarciu dymnicy widoczne jest mocowanie wiatrownicy na zatrzaski, ale po ich zwolnieniu trzeba odchylić wiatrownice na boki co spowoduje wyłamanie tych małych bolców w pomoście.Macie jakiś patent na demontaż bez uszkodzenia wiatrownicy? Pytam kolegów, którzy rozbierali ten typ lokomotywy w celu wymiany metalowej ramy. Pozdrawiam
RoberTT
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

krzysztof pisze: 16 kwie 2024, 12:41...widocznie producenci zakładają że nie będziemy modeli kolekcjonować tylko bawić się i wyrzucać...
Historia stara jak ...

Spisek żarówkowy czyli planowane postarzanie produktu

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=3-qRhHCi710

:evil:
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: krzysztof »

Garou pisze: 16 kwie 2024, 09:54Co jest przyczyną?
to (niestety) jest teraz częste zjawisko - Marklin, Mehano (także Blue Tiger TT!!!), różne modele samochodów. widocznie producenci zakładają że nie będziemy modeli kolekcjonować tylko bawić się i wyrzucać a oni produkując "po taniości" z zanieczyszczonych stopów tylko zarobią więcej. no i dżumę cynkową uaktywnia niska temperatura.
https://www.google.com/search?sca_esv=9 ... 69&dpr=1.5
RoberTT
Posty: 75
Rejestracja: 01 maja 2006, 22:01
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: RoberTT »

Moja lokomotywa była kupiona w miesiącach wakacyjnych, to pierwszy wypust. Może mam pecha.Rama kupiona,obecnie to koszt 70 zł i mały stresik od czego zacząć żeby niczego nie uszkodzić.
RoberTT
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 755
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: piottrw »

Zdarza się, zobacz w internecie frazę: zincpest
Poza kiepskim gatunkiem stopu do zarazy cynkowej przyczynić się może przemrożenie stopu. Kilka godzin na mrozie i stop będzie się sypać.
Podobno zaczyna to dotykać także współczesnych modeli Piko typu Taurus.
Wniosek nie kupujemy modeli w zimie.
40907630ua.jpg
Garou
Posty: 92
Rejestracja: 29 sie 2020, 20:02
Lokalizacja: Puławy (woj. lubelskie)
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Garou »

RoberTT pisze: 15 kwie 2024, 21:50
Przymierzam się do wymiany ramy w Ty 5.
Stopień wygięcia uniemożliwia normalną eksploatacje i wygląda groteskowo.
Co jest przyczyną? Patrząc na (niemałą) cenę modeli takich parowozów, przykre jest, że coś takiego się przytrafiło (samo z czasem ??)... Kiedyś pisali tutaj o wygięciu przy budce w Ty2 (też Tillig). Czy czasem firma ta nie używa jakichś trefnych materiałów? Raczej nie słyszałem o czymś podobnym w modelach parowozów innych firm, w tym tworzących w skali N.... jedynie w długich wagonach w wielkości H0 od Roco były zgłoszenia o wygięciu /wagonu serii Res (PKP)/.
Jarosław Franczyk
RoberTT
Posty: 75
Rejestracja: 01 maja 2006, 22:01
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: RoberTT »

Witam kolegów z forum
Przymierzam się do wymiany ramy w Ty 5.
Stopień wygięcia uniemożliwia normalną eksploatacje i wygląda groteskowo.
Lokomotywa raczej "gablotkowa" bez większych przebiegów.
Zanim dopadła ją "zaraza" jeździła płynnie i cicho w obu kierunkach.
Podobną operację pomyślnie przeprowadziłem w Ty 2, ale tam nie było tyle detali armatury kotła i wiatrownic.
Proszę o poradę kolegów doświadczonych w tym temacie jak oddzielić kocioł od pomostu parowozu bez uszkodzenia
armatury, niektóre "rurki" wchodzą w płaszczyznę pomostu przy budce i sprężarkę.
Wiatrownice są klejone do kotła czy tylko na zatrzask.
Jaką przyjąć kolejność demontażu bez uszkodzeń detali lokomotywy?
Pozdrawiam
RoberTT
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2296
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Borczy »

W załączniku tabela zamienników gumek KaModel.
Załączniki
0001.jpg
Awatar użytkownika
dejww
Posty: 252
Rejestracja: 25 cze 2013, 11:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: dejww »

Też używam tych gumek do lokomotyw które trafiają do mnie na serwis po imprezach. Szczerze polecam tylko trzeba dobrze dobrać według tabeli. Ja zawsze biorę ciaśniejsze czyli np. mam obwód koła 9,5mm i są do wyboru 7,5-9,5 lub 9,5 -11,5 to biorę te: 7,5-9,5. Do czyśzczenia używam izopropanolu i nic z nimi się nie dzieje.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2296
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Borczy »

wicy pisze: 01 maja 2023, 21:23Na Allegro masz gumki KaModel. W niedzielę wymieniałem w Ty2 i Ty5 i jestem zadowolony. Wysyłka z Czech tylko 6 dni listem ;)
Właśnie o tą firmę mi chodziło, czy wszystko jest ok
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: wicy »

Borczy pisze: 01 maja 2023, 21:00 Kupowałeś oryginalne "ogumienie" czy jakiś zamiennik?
Na Allegro masz gumki KaModel. W niedzielę wymieniałem w Ty2 i Ty5 i jestem zadowolony. Wysyłka z Czech tylko 6 dni listem ;)
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Scio »

Borczy pisze: 01 maja 2023, 21:00 Kupowałeś oryginalne "ogumienie" czy jakiś zamiennik?
Kiedyś mi gumka spadła z jednego koła i wreszcie postanowiłem ją założyć.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości