BR50, Ty5, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: jafrap »

Na filmikach można obejrzeć w wersji czeskiej (02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III) z zainstalowanym generatorem dymu i dekoderem dźwięku ESU micro v.4.0:
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=3TvuLCP2Z3g
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=-gB0gljBaVg
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2013, 21:35 przez jafrap, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: oelka »

cichonęk pisze:Witam, ponieważ temat mnie interesuje, a widzę fachowe podejście do sprawy, tak więc zapytanie - jakie są widoczne różnice w osprzęcie kotła pomiędzy modelami w wersji altbau, a reko (bez podgrzewacza DBundesbahn)? - pozdrawiam
Wersja Reko wyróżnia się małymi wiatrownicami Wittego, zamiast oryginalnych dużych wiatrownic Wagnera. Są też znaczne różnice w armaturze kotła. Charakterystyczną cechą lokomotyw DR po modernizacji jest nowy, typowy podgrzewacz wody typu IfS/DR. Choć nie był montowany we wszystkich lokomotywach podlegających modernizacji. Po za tym BR50.35-37 otrzymywały te same kotły co BR52 przebudowywane na Reko (na 52.80). Kocioł posiadał m. in. krótsze od oryginalnego rury w kotle, dłuższą skrzynię paleniska. W niektórych lokomotywach zamontowano charakterystyczny komin o podłużnym przekroju konstrukcji austriackiego inżyniera Giesla.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 29 sty 2013, 11:43 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
cichonęk
Posty: 485
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: cichonęk »

Mamy tak naprawdę do wyboru trzy wersje kotła/wiatrownic: altbau, reko i z podgrzewaczem DBundesbahn.
Witam, ponieważ temat mnie interesuje, a widzę fachowe podejście do sprawy, tak więc zapytanie - jakie są widoczne różnice w osprzęcie kotła pomiędzy modelami w wersji altbau, a reko (bez podgrzewacza DBundesbahn)? - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 15:21 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
Mikimoto
Posty: 53
Rejestracja: 14 lut 2008, 20:58
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Mikimoto »

Przepraszam za pomyłkę - chodziło oczywiście o podobieństwo napędu tejże lokomotywy do BR52...
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Marcin »

Furia pisze:
maciej_kolej pisze:Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ).
U nas też takie były;)
http://farm6.staticflickr.com/5094/5390 ... 9f73_z.jpg
Mamy tak naprawdę do wyboru trzy wersje kotła/wiatrownic: altbau, reko i z podgrzewaczem DBundesbahn.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:16 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Furia »

maciej_kolej pisze:Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ).
U nas też takie były ;)
http://farm6.staticflickr.com/5094/5390 ... 9f73_z.jpg
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:14 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Marcin »

Mikimoto pisze: Otóż konstrukcja w zasadzie jest taka sama jak w BR50,
A O JAKIEJŻE TO LOKOMOTYWIE JEST TEN POST JAK NIE O BR 50 ????
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:14 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Mikimoto
Posty: 53
Rejestracja: 14 lut 2008, 20:58
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Mikimoto »

Jeszcze parę zdań nt napędu tejże lokomotywy. Otóż konstrukcja w zasadzie jest taka sama jak w BR50, na napęd której nikt nie narzeka. Rozmawiałem w Modelmanii o tym modelu i wada ta jest łatwa do usunięcia - trzeba tylko zmienić jedną z zębatek (niestety nie dowiedziałem się którą) - i model zachowuje się już jak należy.
Problem natomiast mogą sprawiać odbieraki prądu w tendrze zrobione z jakiegoś sztywnego metalu i hamujące dość mocno koła napędowe...
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Maciej »

BR 50.3548-0

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR 50.3548-0, DR, Ep. IV/Parowóz towarowy BR 50. 3548-0, DR, Ep. IV

:arrow: Liczba osi
1 + 5

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
02091

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
BR 50.3548-0 G5615
:arrow: Stacjonowanie/Data
Magdeburg / 15.10.1979

:arrow: Elementy specyficzne
Złoty dzwon

:arrow: Wersje modelu
02090 - BR 50 1812-2 Altbau, DR, Ep. IV,
02094 - BR 50 008, DRG, Ep. II,
02095 - Ty5-12, PKP, Ep. III,
02296 - BR 50 1608, DR, Ep. III,
02298 - BR 50 791, DB, Ep. III,
02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358

:arrow: Napęd
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną, 4 gumki przyczepnościowe na 2 ostatnich osiach tendra

:arrow: Oświetlenie
2 białe (ciepłe) LED zgodne z kierunkiem jazdy

:arrow: DCC:
Gniazdo NEM651 w tendrze, istnieje możliwość udźwiękowienia tej lokomotywy, w tendrze możemy zamontować dekoder dźwiękowy, problemem i to poważnym, może okazać się umiejscowienie głośnika - w kabinie maszynisty można zainstalować głośnik "kostka cukru", jednak to może stanowić poważny problem w eksploatacji i zeszpecić filigranową budkę maszynisty, mocno spasowaną z tendrem. Wybór trudny.

:arrow: Uwagi
Model przejedzie przez ostre łuki... ale nie znosi takiego traktowania.

:arrow: Podsumowanie:
Urokliwy i po prostu piękny. Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ). Ma swoją moc i serce wprawia w drżenie. Polecam. Model ma ma masę detali i szczegółów, finezyjne wykonanie jednak kłóci się z odwieczną wada u Tilliga - koszmarnie plastikowe czerwone wózki w tendrze - pozostaje patyna, reszta jest rzeczą gustu. Polecam po raz drugi.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012, 10:46 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3826
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Ranger »

A moze jakieś foto, bede coś mógł powiedzieć bo mam niejakie pojęcie o PKM. Być moze jest jakieś proste rozwiązanie problemu.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Marcin »

Dziwne niepewne rozwiązanie dotyczące silnika/uchwytu/przeniesienia napędu/samej płytki.
ibm
Posty: 123
Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: ibm »

jak dobrez rozumiem to loko ma wadę fabryczną (konstrukyjną) napędu
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Marcin »

Kilka lok, w tym moje już robiłem, tillig dał dupy z tym rozwiązaniem tendra
Ostatnio zmieniony 12 lis 2012, 08:56 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
ibm
Posty: 123
Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: ibm »

To znaczy , że zakup tej lokomotywy jest bez sensu!?
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR50, Ty5, Tillig

Post autor: Marcin »

Mikimoto pisze:Po drugiej jeździe i ostygnięciu lokomotywa jechała dalej do przodu, zaś do tyłu - zaczęła przeskakiwać jakaś zębatka, lokomotywa jedzie tym razem do naprawy.
Pisałem już o tym, to fabryczna wada tych napędów.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2012, 13:42 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości